English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page 1, 2, 3 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 11.07.2011 01:26    Post subject: Rosenborg 2012 Reply with quote

Et år hvor laget skal ut i Europa i kraft av Seriemester,cup-mester, tapende cup-finalist eller fair-play vinner i en eller annen form.
Sommervinduet som er spennende i disse dager og vintervinduet, samt hva som skjer høsten 2011 vil være avgjørende på mange måter.
Noen av våre egne som tar ytterligere steg?
Thorbjørnsen slår til?
Vel, tråden er nå ihvertfall åpnet.

Skal jeg forandre til Lago was the man?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 18.10.2011 12:32    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...um=twitter

Quote:
Dermed må Stig litt motvillig innrømme (han liker ikke å røpe noe som helst) at han ikke leter aktivt etter midtbanespillere i øyeblikket. Selv om det er viktig å presisere:

- Vi ser alltid etter gode fotballspillere! Men alle kan jo se at det er ikke på midtbanen RBK har mest behov for forsterkninger nå. Alle kan også se at vi har en høyreback som sier han vil forlate klubben ved sesongslutt. Rade Prica linkes løselig til gammelklubben Helsingborg, og vi har en keeper med bare ett år igjen av kontrakten. Dette er premissene jeg nå jobber etter, og kanskje er en høyreback det man leter mest etter i øyeblikket. Med Lago på vei hjem er det bare Jon Inge Høiland som er backup på den posisjonen i øyeblikket, medgir Torbjørnsen.


Torbjørnsen nærmest bekrefter hva "vi alle ser", nemlig at det må forsterkes på følgende plasser:

* Høyreback
* Spiss
* Keeper
* Midtstopper

Blir utrolig spennende med overgangsvinduet til januar, men jeg er glad det fortsatt er en stund til, etter sommerens vindu så orker jeg ikke et nytt kjør enda Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2011 15:33    Post subject: Reply with quote

Slik skal Rosenborg bli best igjen.

For en rundtur på Brakka forteller at optimismen er tilbake, etter den uvanlig tunge våren med dystre resultat både på og utenfor banen. Sommerens spillerkjøp har ført RBK inn i høstens medaljekamp, og klubben mener laget er godt nok for å ta hjem gullet allerede i 2012.

- Med den gjengen som er her nå skal vi slå hardt tilbake neste år, varsler sportslig leder Erik Hoftun.


Klubben har for første gang hentet inn ekstern hjelp til spillerkjøp, og sikret seg i forrige overgangsvindu John Chibuike, Borek Dockal, Mohammed-Awal Issah, og Per Verner Rønning (etter jul kommer også Daniel Berntsen).

- Vi har gjort mange gode grep, og behovet for mange nye spillere foran neste sesong er ikke stort, påpeker Erik Hoftun.


- Det å ha unge gode trøndere, og at de kommer opp på A-laget er kjempeviktig for oss som klubb. Vi har en klar plan på dette, og gjennom dette tror jeg på mange gode RBK år, sier Hoftun.


- Vi hadde rigget oss for vekst. Når veksten uteblir og inntektene går ned, må vi ta ned kostnadene. Det har vi gjort, forklarer Terje Svendsen.


- Ja, ser du på ressursene vi rår over er vi relativt sett langt foran de andre norske klubbene, så det å ivareta hegemoniet skal være mulig. RBK har vært helt suveren i prestasjonene de siste 25 årene, og skal fortsatt være der, mener Svendsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 23.10.2011 20:02    Post subject: Reply with quote

Det kan virke som enkelte i RBK-ledelsen muligens må beskyttes mot seg selv...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 23.10.2011 20:38    Post subject: Reply with quote

Trenertrioen og de fem bak(forsvaret + keeper) kan gjerne finne seg noe annet å gjøre i 2012.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 24.10.2011 10:56    Post subject: Reply with quote

Etter gårdagens kamp, så sitter jeg bare å venter på at sesongen her er over og at vi kan starte 2012 med blanke ark etter en massiv utrydning i stallen og innkjøp av de rette spillertypene.

Potensialet ligger der, men problemet pr idag er at vi har alt for like spilletyper som konkurrerer om de samme plassene, samt for mye daukjøtt og spillere med tankene helt andre steder enn i RBK som ødelegger. I tillegg så har man ubrukelig keepertrener, samt en kjeglebærer som assistent istedenfor en som er fotballkyndig i hodet annet enn egen erfaring.

Den viktigste investeringen RBK må gjøre i neste vindu er å sikre seg en KJAPP midtstopper. Om det blir å hente tilbake Stadsgaard, kjøpe Hovland eller et annet navn som dukker opp fra Stig Torbjørnsens research. Får vi en kjapp midtstopper inn i laget igjen, så kan vi endelig stå høyt oppe på banen og presse uten at vi får hjertet i halsen hver gang vi får en kontring i mot. Stadsgaard vil vel også passe perfekt sammen med Larsen i midtforsvaret.

Örlund er det bare å bytte ut, han holder rett og slett ikke nivået vi trenger.

Ellers så skulle jeg gjerne sett utskiftning på backene i RBK. Håpe en spiller som Aasbakk kan ta steget opp og utfordre Dorsin, samt ny høyreback som ikke poler 99 av 100 baller inn til keeper.

På midtbanen ser det bra ut. Skal man erstatte noen her, så burde det vært å skaffet en kjapp, teknisk venstreving som kan skape ting på egenhånd og fore spissene.

På topp så er det bare å satse på Chibbe, samt skaffe seg en bevegelig målfarlig spiss som er god på hodet som kan sette crossere fra Dockal. Prica er det bare å selge til Helsingborg, da han allerede mentalt er der borte.

Med en rask midtstopper og en målfarlig spiss, så kan det være mye som skjer annerledes ut allerede i neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 30.10.2011 21:34    Post subject: Reply with quote

Svenskefritt RBK i 2012, ja takk.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 31.10.2011 01:34    Post subject: Reply with quote

Chibbe renskes for negerfakter(ikke rasistisk ment,men mange skjønner hva jeg mener,jmfr. konan etc), og rendyrkes som ving.
Mush er vår nye superspiss.
Bortsett fra noen forsvarere som er alt for like og jevnt middelmådige, samt noen keepere er stallen bestående av sentrale midtbanespillere/indreløpere.
DVS vi må spille med minst 5 midtbanespillere/indreløpere.
Fortsatt vil det være hard kamp om plassene og behov for rullering.
JJ bør være ydmyk og bruke NAE som konsulent på heltid en måneds tid etter sesongen.
Vi har ikke råd til å sparke JJ, men kan gjøre ham god iflg. godfotteorien.
442 må BORT.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Oddsking
Proff


Joined: 16 May 2011
Posts: 406
Location: Tigerstaden

PostPosted: 31.10.2011 07:28    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Svenskefritt RBK i 2012, ja takk.


Er mye enig i det!
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2011 08:32    Post subject: Reply with quote

Det blir litt feil å si, det er mange gode svenske fotballspillere, vi er bare nødt til å bli flinkere til å hente spillere som passer sammen og jobber som et lag samtidig som de har det lille ekstra som skal til for å nå toppen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 31.10.2011 09:16    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Chibbe renskes for negerfakter(ikke rasistisk ment,men mange skjønner hva jeg mener,jmfr. konan etc), og rendyrkes som ving.


Er det ikke mulig å legge nivået på språkbruken et hakk høyere?
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 31.10.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

Jo, det er mulig, selv etter en usedvanlig svart dag.
Legg forøvrig merke til:(..mange vil skjønne hva jeg mener..)
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.


Last edited by toreinar on 11.11.2011 20:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 31.10.2011 09:54    Post subject: Reply with quote

Idiot! (de fleste skjønner nok hva jeg mener)
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 31.10.2011 10:08    Post subject: Reply with quote

Tja, den siste var jo en meget elegant uførelse av en double entendre! Tommel'n opp!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 31.10.2011 10:12    Post subject: Reply with quote

haha,se på dine 2 innlegg,hhv 9:16 og 9:54.
Minner meg litt om denne:
Himmelen er grønn og graset er blå..jeg er schizofren--og det er jeg å.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.11.2011 19:53    Post subject: Reply with quote

Begynner bli en solid liste navn med folk som skal/bør ut til sesongen 2012 nå:
- Terje Svendsen
- (Morten Loktu)
- Bård Benum (på valg, vært komplett usynlig, men håp?)
- (Marit Breivik)
- Bente Malmo
- (Thorbjørn Aass)
- Stig Inge Bjørnebye
- Nils Skutle

- Erik Hoftun
- Jan Jönsson
- Trond Henriksen
- Jørn Jamtfall
- Daniel Ørlund
- Micke Lustig
- PV Rønning
- Ekte mann fra Uruguay
- Micke Dorsin
- Fredrik Winsnes
- Michael Jamtfall
- Morten Moldskred
- Boti Goa
- Rade Prica
- Daniel Fredheim Holm

I tillegg spør jeg meg hva fans slags medieråd de får av Heldal?? Jeg vil anta og forvente den stillingen innebærer mer enn sosiale medier!?

Litt av en posisjon denne klubben har satt seg i...
Kontinuitet er oppskrytt. Kontinuitet i dimlinger gir ikke store nytteverdien.

(navn i parentes styremedlemmer ikke på valg, avhengig av Veigargate)
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 11.11.2011 19:57    Post subject: Reply with quote

Enig i alle + Høiland.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 11.11.2011 19:58    Post subject: Reply with quote

Jeg gir opp troa... det kommer ikke til å skje en dritt av betydning. Gjengen på brakka vil fortsette med å sette livredning av eget skinn foran klubbens ve og vel. Kjøpe inn en Goa her, litt flørting med RBKwebforumet der... og en dæsj Thorbjørnsen på toppen... så redder de seg enda en gang, mens klubben bare sive lenger og lenger ned i tykk gjørme.
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 11.11.2011 19:58    Post subject: Reply with quote

Hennig og ReconTommel'n opp! enig med dere!
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy


Last edited by gonnagetchaa on 11.11.2011 19:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2011 19:59    Post subject: Reply with quote

Enig + Jørgen Stenseth.
Vi kan ikke betale folk for å ha fjortissdiskusjoner på twitter.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.11.2011 19:59    Post subject: Reply with quote

Vel, det eneste jeg kan (nesten) love, basert på signaler mottatt i går, er at Svendsen er historie senest ved årsmøtet.

Klart det er for lite, for sent.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 11.11.2011 20:06    Post subject: Reply with quote

Svendsen og Skutle..kan diskutteres hva de har vært gode for,men en viss erfaring kan man vel si at de har.
Dermed holder det ikke med erstattere som KAN bli gode på sikt.
De må rett og slett ha resultater å vise til fra tidligere.(ikke nødvendigvis i RBK-drakt)
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 11.11.2011 20:09    Post subject: Reply with quote

Kan du si noe om hvor du har fått disse signalene fra Recon?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.11.2011 20:53    Post subject: Reply with quote

Medlemmer på div nivåer Razz

Men siden årsmøter er lobbyering og lobbyering er politikk låner jeg et uoffisielt motto for Forsvarets CIMIC-avdelinger: Aldri lov noe! Very Happy
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
dalla
Rutinert


Joined: 13 Mar 2006
Posts: 550

PostPosted: 11.11.2011 21:28    Post subject: Reply with quote

Jørgen Stenseth er en klovn. Ganske uforståelig at noen gidder å betale for at noen skal sitte på twitter å oppføre seg som en 14 år gammel gutt. NILS HELDAL, TA KONTROLL! haha, når jeg tenker meg om tror jeg RBK er den eneste bedriften i Norge som betaler en ansatt for å kjefte og bruke hersketeknikker på sine viktigste kunder. jaja... nok om han.

For at RBK skal overleve MÃ… Svendsen og Hoftun fratre sine stillinger umiddelbart. Dersom disse blir sittende vil skuta synke for godt. Hvor forbanna mye skal vi finne oss i?

Vi er per idag et middelmådig tippeligalag med en stab som er så borti natta at HJELP. Ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 74, 75, 76  Next
Page 1 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb