English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 303, 304, 305  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 17.10.2011 21:16    Post subject: Reply with quote

DelPiero wrote:
Mulig jeg blir spist levende nå, men hva med Andre Hansen?

Delpiero: Se godt på Ryujins avatar!

(som vel er alfa romeos logo? kan i skrivende stund ikke huske hvor de har det fra og er for doven til at slå det op)
Back to top
View user's profile Send private message
DelPiero
Proff

PostPosted: 17.10.2011 21:33    Post subject: Reply with quote

Og det skal tolkes negativt? Smile
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.10.2011 21:56    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Jeg har egentlig været forundret over hvor mange som har ønsket Daniel Örlund væk fra klubben da jeg har ment, at han var en habil målmand. Er i det sidste dog blevet mere og mere i tvivl om dette nu er rigtigt.

Det store problem i mine øjne er dog, at jeg ikke kan se hvem der skulle kunne overtage? Jeg kan ikke se nogen i skandinavisk fodbold lige nu, som jeg mener er klart bedre end Örlund med undtag af Wiland i FCK der er totalt urealistisk og dermed ser jeg desværre ingen oplagt erstatter. Skal dog indrømme at jeg ikke har særlig god oversigt over det svenske marked.

Hvis vi ikke henter en målmand der er klart bedre, så kan jeg ikke se at det giver mening at handle en ny målmand

Hvem sier at han må hentes ifra det skandinaviske markedet. Tromsø hentet f.eks både Hirschfeldt og Ramovic billig uten ifra Skandinavia. Det samme ble tidligere gjort av Lillestrøm og Odd med Reitmaier og Muller. Muller står forøvrig fast for Mainz i bundesligaen idag.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.10.2011 23:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er for at vi ser til andre land når vi skal hente en ny keeper.

DelPiero:
Det finnes ikke keepere i Norge som holder den standarden som trengs for å spille på Rosenborg. Med en gang en keeper gjør en "tv" redning så blir han kalt et stort talent og norges fremtidige keeper håp.

Alle snakker om hvor flink odd grenland var til å få frem Jarstein men det synes jeg blir helt feil, hadde keeper treneren til Jarstein vært så flink som det ble sagt på den tiden så ville Jarstein spilt i en større liga idag. Jarstein er en av få keepere jeg har hatt stor tro på, men det hjelper ikke å være et stort talent når det ikke finnes noen trenere i Norge som kan få ut potensialet til spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 18.10.2011 11:12    Post subject: Reply with quote

Mener absolut heller ikke at vi skal holde os til skandinavisk territorium! Udenfor Skandinavien er jeg personlig helt blank (men det er nok derfor jeg ikke er ansat til at finde spillere for Rosenborg)

Desuden er det typisk i Skandinavien vi henter spillere. Hvert fald målmænd, men det betyder jo selvfølgelig ikke at vi skal fortsætte med det
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 13:12    Post subject: Reply with quote

Ingen overraskelser her forsåvidt:

Quote:
Men alle kan jo se at det er ikke på midtbanen RBK har mest behov for forsterkninger nå. Alle kan også se at vi har en høyreback som sier han vil forlate klubben ved sesongslutt. Rade Prica linkes løselig til gammelklubben Helsingborg, og vi har en keeper med bare ett år igjen av kontrakten. Dette er premissene jeg nå jobber etter, og kanskje er en høyreback det man leter mest etter i øyeblikket.

- Alle leter ikke konstant etter en høyreback. En god spiss som scorer hyppig, er ung og koster lite er noe alle klubber vil ha til enhver tid. Selvfølgelig vil de det! I en posisjon som høyreback kan man finne gode spillere som det ikke er like stor rift om, så sånn sett kan det være en lettere oppgave, mener Torbjørnsen.

Stiger'n på leting
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 13:55    Post subject: Reply with quote

Akkurat når det gjelder keeperplassen tror jeg det kan være gode alternativer å finne i Nord-Amerika.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.10.2011 16:18    Post subject: Reply with quote

Man prøvde jo i sin tid å hente Adin Brown til Trondheim. Ellers har det vel ikke vært så mye kvalitet å hente fra Nord-amerkia borsett fra Hirschfeld, har det vel?

-Stamatopolous
-Steve "He's a joke. He's a fucking joke" Clark
-Troy Perkins

Har det vært fler? Jeg hadde ikke villet hatt noen av dem mellom stengene på Lerkendal, i hvert fall.
kristobal
Legende

PostPosted: 18.10.2011 17:18    Post subject: Reply with quote

Perkins var god. Han var i hvert fall bedre enn Hirschfeldt.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2011 18:45    Post subject: Reply with quote

Vi hadde jo sjansen til å signe Ibrahim Koné i 2008. Han signerte i stedet for (den gang) Ligue 1-klubben Bologna. Han har ikke spilt all verden der, men han er tross alt bare 21 år også.

Uansett ikke så mye vits i å gråte over spilt ivorianer.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2011 19:21    Post subject: Reply with quote

Nord-amerikanske keepere er jo, generelt sett, helt fullstendig håpløse, i alle fall er nivået på keeperne i MLS rett og slett begredelig.

Hva med Øst-Europa?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2011 19:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Perkins var god. Han var i hvert fall bedre enn Hirschfeldt.

Dette må være en spøk.

Er ikke Lars' største fan jeg, men Perkins var jo helt håpløs. Fikk jo hjerneblødninger i hver eneste kamp, omtrent. Fullstendig uberegnelig i spillestilen sin. Enkelte ganger var han som limt fast til streken, mens andre ganger var han anker på midtbanen. Typisk amerikansk keeper. De har jo ingen taktisk forståelse for fotball der borte.

Og det minner meg på han keeperen som Hønefoss startet sesongen med i fjor. Han som brukte svart krigsmaling under øynene. For en klovn! Ler når jeg tenker på hvor elendig han var, på alle måter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.10.2011 19:34    Post subject: Reply with quote

Steve Clark, ja. Han fikk jo passet sitt påskrevet av Øyvind Alsaker i forkant av en kampene mot oss i fjor - uten at Alsaker visste at han var på lufta. Skulle Hønefoss klarer å rykke opp denne sesongen, så kommer'n tilbake til Tippeligaen igjen, for han er der forsatt, og nå tror jeg han er tilbake som førstevalg mellom stengene.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.10.2011 19:36    Post subject: Reply with quote

He's a fucking joke.

Umulig å ikke være enig i det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 18.10.2011 22:08    Post subject: Reply with quote

Har heller ikke meget tro på Nordamerikansk liga egentlig. På trods af nogle store aldrende stjerner.

At en målmand som Jimmy Nielsen blev MVP spiller i Kansas, tyder ikke på højt niveau (uden at det egentlig behøver at tyde på så alt for meget)
http://www.bold.dk/nyt/Ji...P-i-Kansas
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Han signerte i stedet for (den gang) Ligue 1-klubben Bologna.

Nesten.. Boulogne er det rette navnet Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trondhb
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 22:34    Post subject: Reply with quote

Har god erfaring med Guillermo Ochoa i FM Wink

Født 13.07.85 (26 år), 1.85 m høy, meksikansk, gikk til Ajaccio i Frankrike på fri transfer i juli. Sikkert urealistisk for RBK nå men når et nyopprykket Ligue 1-lag kan hente en keeper av dette kaliberet burde det vel være mulig for Torbjørnsen å finne noen som kan gi Ørlund litt konkurranse også.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 22:47    Post subject: Reply with quote

Nå har vel danskene etterhvert fått ganske så gode keepere rundt omkring, så det er sikkert mer å hente der Cool

Både første, andre, tredje, og fjerdevalget på keeperplass hos Danmark ville nok ha danket ut Rune Lukkeøye Almenning Jarstein av plassen uten problemer.
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 18.10.2011 22:59    Post subject: Reply with quote

4. valg bliver vel Jesper Christiansen i Elfsborg (efter Thomas Sørensen, Anders Lindegaard og Stephan Andersen) Han er ikke bedre end Jarstein efter min mening, omtrent på niveau. 1. 2. og 3. valg er dog alle bedre
Back to top
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 18.10.2011 23:57    Post subject: Reply with quote

posisjoner jeg vil ha nytt blod i:

keeper
v back
stopper
h back
v kant
spiss (erstatte prica)

def midt (ungt talent som kan erstatte issah ved skade, ev komme inn hvis vi trenger 2 mer defensivt orienterte på midten)

aner ikke hvem andre enn Hovland jeg ønsker meg inn så ST får ta resten.. Razz

etter en loddtrekning ble henriksen benket, så det blir noe sånt:

ny keeper
ny back - biffen - Hovland - ny back
dockal - svensson - issah - ny kant
chibuike - ny spiss

innb : örlund, wangberg, ny def midt/midtsjø, berntsen, henriksen, bakenga, goa
KRS
Proff

PostPosted: 19.10.2011 11:06    Post subject: Reply with quote

Hvis denne går inn har vi byttet hele laget fra 2010. Kan sikkert by på litt urfordringer det.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 19.10.2011 11:28    Post subject: Reply with quote

Apropos dansker; Kasper Schmeichel er vel utenfor rekkevidde...?
Back to top
Jedidalen
Rutinert

PostPosted: 19.10.2011 11:45    Post subject: Reply with quote

Han er på ingen måte god nok heller, etter min mening. Imponerte meg aldri i Leeds, og når han i tillegg er gullgutten til Svennis(som har kjøpt han for 3. gang nå), så er han nok langt utenfor rekkevidde. Det eneste han har til felles med sin far, er den voksende magen. I tillegg er han glad i å klemme folk, men det er en annen historie.
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.10.2011 13:25    Post subject: Reply with quote

Vi bør se i Tyskland og Spania etter en god keeper da disse landene virker til å få frem veldig mange keepere på ett veldig høyt nivå.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.10.2011 14:01    Post subject: Reply with quote

Hoho, ja. Det jeg siktet til med Nord-Amerika er vel at landslaget til USA (i likhet med f.eks Polen) de siste årene har hatt veldig mange gode alternativer på keeperplass ift. utespillere. Min teori er at det kommer av at amerikanske guttunger på film og tv alltid står ute i hagen med en voldsomt tung lærhanske og tar imot baseballer sammen med fedrene sine. Når de går over til soccer blir keeperplassen et naturlig valg. Syltynn teori fra meg, men den er også vanskelig å motbevise.

Keller, Friedel, Myhill, Howard, Hahnemann etc.
I Tippeligaen mener jeg Perkins var ok men litt heit i toppen. Hirschfeld mener jeg gjorde to gode sesonger i RBK og fremdeles står bra for Vålerenga. Stamatopolos har god rekkevidde og er litt undervurdert, mens Clark(e?) selvfølgelig ikke er noen stor keeper, selv ikke i norsk målestokk.

Likevel er ikke keeperplassen førsteprioritet å forsterke i mitt hode. Om det først skulle gjøres, ville jeg stilt meg positiv til å få tilbake ALH og gitt ham en ordentlig sjanse som førstekeeper, han er i sin beste alder og det var skader som ødela for ham. Risikabelt, selvfølgelig, å gamble på at han holder seg klar for skader.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 303, 304, 305  Next
Page 23 of 305

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb