English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 303, 304, 305  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 31.08.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

mener prica er best kapteinsemne av de som har spilt hittil i år-men vil helst ikke ha han permanent, for som du sier er han variabel. men endog ikke så variabel og grinete som dorsin er..

de andre er litt unge for kapteinsbindet med unntak av örlund og biffen -men vet ikke helt hvordan resten av gruppa hadde sett på det?
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 31.08.2011 23:46    Post subject: Reply with quote

Stabilt grinete Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 31.08.2011 23:48    Post subject: Reply with quote

ja det ska'n ha dorsin Tommel'n opp!
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 31.08.2011 23:49    Post subject: Reply with quote

Dockal er kaptein på U21, Biffen var vel det samme i Silkeborg. Om Jim lar skjegget gro igjen så kan han bli en bra kaptein.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2011 23:51    Post subject: Reply with quote

Høyreback:

Enig med Orkdal1. Lustig har tidligere vist et veldig høyt nivå, men i år tror jeg selvtilliten hans har fått seg en såpass stor knekk at jeg undrer meg på om han ikke signerer allikevel. Jeg vil ikke spekulere i om Ryan kunne vært en reserve i så måte eller om Ryan er bedre enn Lustig - jeg har ikke sett Ryan nok til å uttale meg om det. Det beste er selvfølgelig om Lustig drar og vi får inn Ryan OM Ryan er bedre - men jeg tviler litt på at han er det. Toppnivået til Lustig er veldig høyt. OK hurtig, god teknisk, veldig hodesterk og ganske målfarlig - men variabelt nivå all over - spesielt på innleggene sine.

Jeg vil heller bytte ut Dorsin. Dorsin er så utrolig begrenset, vi ville fått en ny dimensjon til spillet vårt med en mer teknisk venstreside som evnet å bruke litt fart fremover og kunne bruke begge beina litt mer enn enbeinte Dorsin.

Midtstopper:
Jeg synes Rønning-kjøpet var veldig merkelig. Fyren har gjort det bra så langt, men han er for lik Jimbo i stilen.. sterk, brutal og kompromissløs. Hvor er vår Stadsgaard? Hvor er vår spillende stopper? Vi trenger en hurtig og spillende stopper. Nå har vi tre (fire med Lago, men han er vel på vei ut) veldig like stoppere - Wangberg, Larsen og Rønning. Tar vi sikte på at Høyland skal være vår raske og spillende stopper? Snusingen på Ryan kan tyde på at vi ikke tar sikte på å bruke Høyland som høyrebeck. Høyland er vel raskere enn de tre nevnte midtstopperalternativene over - men er han virkelig god nok som vårt førstevalg i midtforsvaret? Jeg synes han har et _veldig_ variabelt nivå. Jeg tror ikke han er påtenkt som et førstevalg, men samtidig spør jeg meg selv om vi virkelig skal spille med et såpass lite komplementært par som Rønning - Larsen i midtforsvaret. I så måte vinner vi ihvertfall alt av defensive dødballer.

Midtbane:
Vår sterkeste lagdel. Få spørsmål å stille her - mye pga kjøpene av Dockal Issah (og Berntsen ser også lovende ut) - men også at Henriksen og spesielt Svensson har prestert såpass bra som de har. Håper Winsnes går ut av laget til nyttår.. takk for alt, men du har spilt din rolle!

Angrep:
Stiller spørsmålstegn her og har gjort det helt siden Ivers dro. Hvem skal fylle plassen til Prica? Vi skal takke gudene for at Prica ikke har blitt skadet i år. Hadde han blitt det ville vår situasjon sett langt verre ut. Bakenga viser gang på gang at han enda ikke er noen god reserve for Prica. Når Prica er ute har vi ikke et oppspillspunkt og hele laget sliter med å komme seg opp. Bakenga gjorde en god førsteomgang mot Odd, men ble (som så ofte før) helt usynlig i andre. Jeg er fristet til å si at jeg ikke tror Bakenga blir noe mer enn en halvgod TL-spiss og jeg er redd vi burde la ham gå til en annen klubb med mindre ambisjoner enn våre.
Jeg mener vi trenger en backup til Prica. En fysisk sterk spiss som kan gjøre mål. Chibuike gir oss fart og kreativitet og har vel spilt spiss før, men alene tror jeg ikke Chibuike har pondus nok - vi trenger en Prica på banen, og da trenger vi en reserve til når Prica blir skadet (for det gjør han en eller annen dag).

Moldskred skuffer meg gang på gang. Ingen tvil om at han er god med begge bein, rask og er teknisk - men vi ser dette alt for sjeldent. Han er vår tids Storflor. Vi trenger spillere som presterer. Det gjør ikke Moldskred. Good-bye.

Fredheim Holm har vært mye skadet. Virker fortsatt tung i kroppen. Jeg vil gi ham mer tid.

Jeg så en del av Boti Goa mens han fortsatt var frisk. Jeg ble definitivt imponert, men han slår meg mer som en skapende spiss enn en målgjørende spiss. Han er et godt alternativ på kant vil jeg si, men igjen: vi trenger en back-up for Prica.


Lars sin ønskeliste for neste år:
- En spillende og rask stopper (Stadsgaard sliter i Spania. Vil han tilbake?)

- En Prica-reserve (Borges er en spiller som kan bekle toppspiss og også midtbane, men jeg tror han fort blir vanskelig å få plass i laget vårt siden toppspiss= Prica og midtbanen allerede er veldig sterk)

- En hurtig og offensiv venstreback (Virker som om gode, unge backer vokser på trær i Sverige)

Spillere som bør selges eller som går ut uansett:
- Lago
- Moldskred
- Winsnes
- Bakenga

Laget 2012:
Örlund
Lustig - Larsen - NY - NY
Henriksen Issah Svensson (Berntsen)
Dockal Prica Chibuike

Kaptein: 1. valg: Örlund - pondus og virker alltid heltent.
2. valg: Henriksen - vår smarteste spiller.

Oppsummert så synes jeg dette ser bedre ut enn på lenge. Gir terningkast 5 til Hoftun og Co for overgangsvinduet. Hvorfor ikke 6? Fordi kjøpene burde vært her for seks måneder siden.


Last edited by LarsG on 01.09.2011 00:02; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 31.08.2011 23:53    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Om Jim lar skjegget gro igjen så kan han bli en bra kaptein.


Så lenge han unngår å bli inspirert av kotelettene til Ørlund så Smile
Back to top
View user's profile Send private message
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 31.08.2011 23:55    Post subject: Reply with quote

sant det,glemte at han var det i silkeborg.. biffen kunne nok vært det og da helst med skjegg ja-kjente han ikke igjen med full shave.. not a good look...
docky kan nok bli det på sikt hvis engelsken blir bedre Tommel'n opp!
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 01.09.2011 00:02    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å se at Larsen er den lederen jeg hadde håpet på. Synes ikke at han har tatt nok ansvar der bak i år.

Prica eller Henriksen bør bli kaptein neste sesong. Allerede i en alder av 19 år, er Markus en leder med pondus på midtbanen. Er ikke alltid like god og stabil, men har et killerinstinkt som for eksempel Dorsin mangler totalt. Er også den som alltid stiller opp og forklarer seg etter dårlige kamper i media. Står rett og slett frem som et solid kapteinsemne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.09.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Ser ikke Henriksen som et kapteinsemne ennå. Prica eller Ørlund, kanskje. Skal man være 19 år og kaptein må man være helt ekstremt god om man skal ha pondus nok til å få med seg de eldste spillerne. Ser liksom ikke for meg Prica, Dorsin og Ørlund fullt ut akseptere Henriksen som kaptein. En kaptein bør ha vært ute en vinterdag før.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 01.09.2011 00:17    Post subject: Reply with quote

Tror Larsen ville ha vokst med kapteinsbindet. På sine gode dager er Larsen en sjef som aldri taper dueller, og han har temperament. Virker også som en sympatisk kar som kanskje kan snakke oss bort fra kort. Sett at dommeren skjønner hva han sier.
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 01.09.2011 00:18    Post subject: Reply with quote

Med så mange midtbanespillere inn, kanskje vi skulle gått for noen backer som er bedre defensivt fremfor å se på den offensive kapasiteten? Ellers er jo Lustig mer enn god nok om han finner tilbake til formen, som jeg tror han gjør om han signerer ny kontrakt og får ro i sjelen.

En solid stopper er det som står øverst på lista mi. Wangberg kan bli bra nok i løpet av ikke alt for lang tid. Mange veldig bra stoppere holdt lavere nivå enn Wangberg da de var like gamle som han.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 01.09.2011 00:19    Post subject: Reply with quote

Til knerten:

Ørlund? Seriøst? Har aldri sett han tatt kommandoen. Selv ikke på cornere imot, når han skal være den ubestridte sjefen i feltet, så har han en sånn "beklager at jeg eksisterer"-holdning, i mine øyne. En defensiv keeper. Ingen vinnerskalle.

Henriksen var den som gikk ut og klaget på sine medspillere for at de ikke ga 100% etter kampen mot Breidablikk. Sa at om man skal spille i Rosenborg, så skal man aldri være fornøyd med å kun gi 80%. Dette er noe Dorsin aldri kunne ha sagt. Han er nemlig en av disse som gir 80% selv, og så lenge han slipper unna med det - vil han fortsette å gjøre det.

Prica står nok øverst på lista ja, med Henriksen som en naturlig kandidat om et par år - når han har forlenget kontrakten sin igjen. Dorsin bør og skal være historie. Det er et hån mot klubben at en fyr som pisser i drakta skal bære et kapteinsbind.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 01.09.2011 01:17    Post subject: Reply with quote

Spør du meg syns jeg Ørlund faktisk tar kommandoen ofte. Dog virker han litt negativ. Istedet for "kom igjen gutta", er det "dekk han der da for faen!" som i og for seg er helt greit, når det trengs, men en kaptein må evne å gjøre medspillerne sine gode, og det med konstruktiv kritikk.
Men igjen, Ørlund er en jeg har sansen for, blant annet på det siste treningsklippet med Ryan som matchvinner, tar han mest kommandoen utpå der, gir klare kommandoer og virker som den naturlige sjef.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 01.09.2011 02:26    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
PÃ¥ sine gode dager er Larsen en sjef som aldri taper dueller
Jeg gleder meg til den dagen han skal ha en.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 01.09.2011 08:37    Post subject: Reply with quote

Antall utlendinger: Ørlund, Lustig, Lago, Dorsin, Larsen, Issah, Dockal, Chibuke, Prica, Boti Goa. Selv med 2 i avgang, bør det fortrinnsvis hentes inn norsk. Slik at vi kan hente 1 utenlandsk klassespiller hvis vi trenger å tette akutte skader i et vindu. Hvis f.eks Prica er ute i 6 mnd så må vi utaskjærs å hente. Derfor bør det norske markedet være der vi plukker opp spillere i vintervinduet 2012.

Keeper: ok, holder i massevis.

Forsvar: Tynne saker.
Høyreback: håper Lustig resignerer, men det ligger vel i korta at så ikke skjer. Kunne tenkt meg å se Jamtfall prøve seg som høyreback når han er tilbake. De fysiske forutsetningene er tilstede ivaffal. Uansett er det et opplagt hull på høyrebacken. Kanskje Hedenstad revurderer RBKs ambisjoner etter dette vinduet og kommende kanon avslutning på sesongen. Amin Askar på FFK vil offensivt være det nærmeste man kommer Lustig i klasse i TL, er dog ikke trygg på hvor god han er defensivt.

midtstopper: Er enig i at det mangler 1 rask miststopper. Jeg var skeptisk til PVR, men synes at han har vært outstanding etter å ha blitt kastet inn på laget. PVR dekker inn spillende midtstopper mangelen. Norsk, rask midtstopper? Ikke mange å velge i der gitt, men han derre Tore Reginiussen fra Finnmark kommer ALDRI til å slå til i en utlandsk TOPPklubb. Lukter kyllingpsyke og skadeutsatt lang vei. Men i trygge hender på lerkendal er han mer enn god nok. Timing is everything.

Ventreback: Vi skal slite med Dorsin noen år til. Jeg håper at det materialiserer seg en 17- 18 åring med nivået til Svensson på venstrebacken, som kan utfordre allerede neste sesong.

midtbane/angrep: Så fremt det ikke forsvinner noen spillere så mener jeg at dette er tilnærmet komplett. lovende juniorer kompenserer for skadeutsatte spillere som moldskred, Jamtfall og DFH(og Boti Goa?). Jeg velger å tro at Moldskred brukt på riktig måte(sentralt, bakrom) har mye å tilby RBK.

Det eneste jeg muligens savner er noe rutine med kriger egenskaper. Issah kommer til å sone kamper neste år også. Det hadde vært fint med noe 30ish i backup rolle, som kan holde desperate motstander lag unna backrekka vår, samt ta av presset for tenåringene. Thomas Holm, Espen Nystuen, Fredrik Carlsen(altfor for ung til å godta å være 2.fiolin?), men ingen krise om ikke rutine blir hentet inn.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 01.09.2011 08:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er serdeles spent på hvordan laget ser ut når vi går på banen i siste treningskamp mot Viking i mars 2012.

Hvis midtbane og angrep holder seg skadefrie, tror jeg JJ ønsker seg et oppspillspunkt som kan gi Prica konkuranse om plassen.

På midtbanen tror jeg at han er fornøyd med det han har.

I forsvar trengs det mer konkuranse og forsterkning. Jeg er sikker på at JJ ønsker seg en rutinert spillende stopper med fart. Det vises i prøve - feile uttakene han har gjort til nå.

Lustig ønsker seg bort. Hvis han skriver ny kontrakt er det for at han ikke lykkes i å skaffe seg ny klubb. En slik spiller bør ikke være naturlig førstevalg og det må inn konkuranse om plassen. Jeg tror ikke Høyland er stabil nok, så her må det inn en ny spiller.

Dorsin viser svakhetstegn. Jeg tror han vil få så mye tyn gjennom høsten/vinteren, at får han tilbud fra Sverige, så reiser han. Her trengs det også konkuranse om plassen, uansett om Dorsin blir. Kansje er det riktig å få inn enda en spiller, som kan gi begge sidebackene reell konkuranse.

Helst bør vi kjøpe slik at vi har ledig plass på utenlandskvota til sommeren.
Hedenstad bør bearbedes slik at han får opp øya for (nye) RBK. Steffen Hagen har vært nevnt. Men så var det denne venstrebacken da. Må gruble litt på den.

Regner med at det kommer inn investorpenger, så de fleste av de nye kjøpa blir talent med videresalgspotensiale.

Spillere ut: Lago, Vinsnes, MÃ¥lskred, Dorsin, (Lustig).
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 01.09.2011 08:57    Post subject: Reply with quote

ErikPerik wrote:
Antall utlendinger: Ørlund, Lustig, Lago, Dorsin, Larsen, Issah, Dockal, Chibuke, Prica, Boti Goa. Selv med 2 i avgang, bør det fortrinnsvis hentes inn norsk. Slik at vi kan hente 1 utenlandsk klassespiller hvis vi trenger å tette akutte skader i et vindu. Hvis f.eks Prica er ute i 6 mnd så må vi utaskjærs å hente. Derfor bør det norske markedet være der vi plukker opp spillere i vintervinduet 2012.


Selv med 2 avganger bør vi fortsatt hente norsk? hvorfor det? så lenge vi ikke går over utlendingskvoten så ser jeg ikke noen som helst grunn til å ikke hente utlendinger.

Det er nettopp slike holdninger som har ført til signeringene av Daniel Ørlund, Fredrik Winsnes, Morten Moldskred og Trond Olsen. Og for å stoppe en eventuel kontring, ja jeg veit at Ørlund ikke er norsk, men kanskje du også har fått med deg Hoftuns tidligere holdning om Trønder/Nordmann/Skandinav/Resten? Han har dog sluppet taket på den idiotien nå, men man bør være på vakt slik at den ikke forplanter seg igjen.

Selv om Prica er en nøkkelspiller så kan vi ikke basere overgangspolitikken så drastisk bare fordi det alltid vil være en risiko for at Rade blir langtidsskadet.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 01.09.2011 09:16    Post subject: Reply with quote

Hva heter den ene av de to tidligere RBK juniorene som i dag er venstreback/ midtbanespiller i England? Kunne han vært et emne som utfordrer til Dorsin?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 01.09.2011 09:36    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi ha en erstatter til Prica? Prica er RBK-spiller neste sesong, det han behøver er en OM- eller spiss-kompanjong som kan holde på ballen, dra av et par spillere og som gjennom dette sørger for at Prica har nesa MOT MÅL. Da er han på sitt beste. Synes vår gode midtbane skal få oppdraget med å få med laget opp, ikke at Prica ene og alene skal ta i mot langballer fra stopperne våre. Mye tyder heldigvis på at OM(/ kant) er på plass i form av Chibb, men en lettbent tekniker der framme (Lopez, VPG-type hadde gjort Prica godt). Mulig Chib er tiltenkt denne rollen, og da hadde jeg kunne spart meg selv (og dere) for dette minuttet med skriverier. Takk. Ut
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.09.2011 09:39    Post subject: Reply with quote

Jeg anser at vi har bra dekning for Prica nå når vi har Chibuike, det er ikke nødvendig å spille med targetspiss for oppspill til hodeduell, og Chibuike er stor, sterk og umulig å ta ballen fra hvis han får oppspill til kroppen. Visstnok.

På backplassene støtter jeg de som håper på at Lustig signerer ny kontrakt. Han har fått voldsomt mye tyn denne sesongen, med enkelte som rett og slett har lagt ham for hat, selv om han bidrar mye forover, og gjør en grei figur bakover. Han er også en spiller som har vist at han henger med når vi får opp mer fart på kula. Lustig vil være enormt vanskelig å erstatte på noen god måte, hadde han hett Iversen hadde mange ansett ham som fast på laget basert på viktigheten på dødball alene. På den andre backen så ser jeg en spiller som nesten virker litt lei, han er langt unna toppnivået sitt begge veier, og nesten alt motstanderne skaper skjer på hans side. Jeg tror Dorsin trenger konkurranse.

Jeg synes, akkurat nå, at Larsen og Rønning er det beste valget som midtstoppere, begge er utpreget duellsterke, noe vi trenger når Dorsin slipper til så mange innlegg, og Örlund er så utpreget defensiv i keeperstilen sin. Likevel hadde det hatt stor effekt på avstanden mellom lagdelene våre med ett stykk racerbil midt i forsvaret, og det burde veie tyngre. Dette burde være den prioriterte kvaliteten når klubben uunngåelig ser etter stoppere i vinter - enten ekstrem fart (utlandet) eller bra fart og svært god plasseringsevne. Lago med litt speed, altså.

Noen poeng:

- Har Erik Bråthen vist noe som tyder på at han kan utfordre en litt middelmådig Örlund om keeperplassen? Hvis ikke så burde vi kanskje skifte ut utfordreren.

- Backup på backplass er det fint lite av. Det er ting som tyder på at vi trenger det. Kommer Ryan, så har vi en, hva med to? Kan Aasbak ta steget?

- Vi trenger en krisebackup for Issah, som jeg tror kommer til å bli stadig viktigere for vår presshøyde. Jørgensen var het, hva skjer når Sarp rykker ned? Forøvrig burde enkelte piskes offentlig for å foreslå tvers gjennom håpløse Fredrik Carlsen.

- Bakenga er enda en av de som lider under latterlig høye forventninger til tross for lite erfaring på toppnivå. Han har store kvaliteter som impact sub, og jeg tror han blir en skikkelig Inzaghi-type etter hvert som stabiliteten kommer. Veldig fin spiller å ha i troppen, og fast på laget om ett og et halvt år.

- Fredheim Holm skal få tiden på seg til å vise at han kan komme seg forbi skadene, i år har han blitt brukt mer enn planlagt, og det har neppe vært heldig. Har ting vi mangler ellers i det å utfordre mot rom.

- Moldskred er ikke noen ving i 4-3-3, og skal også slite godt med å få plass som spiss i 4-4-2. Jeg tror toget har gått for den skvetne sunnmøringen som Rosenborg-spiller.

Forøvrig bør ikke Dorsin være kaptein. Min stemme går til Rade Prica, med Markus Henriksen som tagalong. Larsen er en tja, Örlund er en hell no.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 01.09.2011 09:57    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
ErikPerik wrote:
Antall utlendinger: Ørlund, Lustig, Lago, Dorsin, Larsen, Issah, Dockal, Chibuke, Prica, Boti Goa. Selv med 2 i avgang, bør det fortrinnsvis hentes inn norsk. Slik at vi kan hente 1 utenlandsk klassespiller hvis vi trenger å tette akutte skader i et vindu. Hvis f.eks Prica er ute i 6 mnd så må vi utaskjærs å hente. Derfor bør det norske markedet være der vi plukker opp spillere i vintervinduet 2012.


Selv med 2 avganger bør vi fortsatt hente norsk? hvorfor det? så lenge vi ikke går over utlendingskvoten så ser jeg ikke noen som helst grunn til å ikke hente utlendinger.

Det er nettopp slike holdninger som har ført til signeringene av Daniel Ørlund, Fredrik Winsnes, Morten Moldskred og Trond Olsen.


Hvorfor? For å skaffe fremtidig handlerom:
-ved skader på nøkkelspillere
-"uforutsett" godt salg av henriksen eller svensson, (noen tilbud er for gode til å si nei, Tettey salget beviselig) som må erstattes.
-å ta inn en utenlandsk klassespiller ved særs godt høve, dvs høy kvalitet, liten anskaffelseskostnad (Borges og oppover).

Foretrekker at vi har litt fleksibilitet på overgangsmarkedet enn at troppen er proppet full på alle plasser og kvoter. Til det er ikke TL bedre enn at det er mulig. Hadde vi derimot rustet opp mot CL-kval så hadde vært annerledes. Men det skjer ikke neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 01.09.2011 10:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
- Vi trenger en krisebackup for Issah, som jeg tror kommer til å bli stadig viktigere for vår presshøyde. Jørgensen var het, hva skjer når Sarp rykker ned? Forøvrig burde enkelte piskes offentlig for å foreslå tvers gjennom håpløse Fredrik Carlsen.


gud, hvor trøtt jeg ble. Piskes sier du.
Jørgensen er et godt alternativ. Er dog ikke sikker på ballvinner egenskapene hans. Jørgensen vil være en utfordrer til 11'ern på lik linje med Berntsen, Midtsjø og Svensson med fremtiden og ambisjonene på sin side. Jeg tror i stall sammensetningen er en rutinert ballvinner med en utpreget back up rolle mer riktig. Carlsen er begrenset som spiller helt klart og litt for ung. Men taklingsvegring og manglende jobbing har vært lettere å se i RBK enn hos Carlsen denne sesongen. Naturlig engasjement og taklingsvilje, samt nok kødd til å kakke i tide og utide på motspillers beste spiller er noe som trengs i enhver stall.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.09.2011 12:06    Post subject: Reply with quote

Jo, men han mangler helt fotballforståelsen til å lage frisparkene når det er nødvendig, i stedet pådrar han seg gule kort for etterslenger når sikringsspilleren har full kontroll. Legg til at han blir heit i toppen og helt mangler teknikk til å være med på klikk-klakk, så ser du hvorfor jeg er såpass imot.

Jeg er derimot enig i at vi mangler den der kuken på midtbanen som motstanderne hater, men det må være en litt fotballsmart kuk som alltid lager sånne tilsynelatende klønete fellinger når motstanderen er i ferd med å bryte gjennom. Og helst en som ikke mister ball med en gang han får press på seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
DogShitCat
Junior


Joined: 18 May 2004
Posts: 42

PostPosted: 01.09.2011 12:54    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Kan vi ikke ha så mange utlendinger vi vil, bortsett fra non - eu da?


Robert81 wrote:
Så vi kan ikke en gang ha så mange skandinavere vi vil på laget? Trodde det var forskjell på EU og ikke-EU.



Disse reglene ble fjernet for noen år siden. Da kunne vi ha max 3 ikke EU spillere i troppen til hver kamp.
NÃ¥ er reglene slik at man kan kun registrere max 9 utenlandske spillere som en del av A-laget. Uansett land de kommer fra. SÃ¥ vi kan ha 9 afrikanere i troppen hvis vi vil det.
_________________
- Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.09.2011 13:07    Post subject: Reply with quote

Her kommer også de finurlige krims-krams-reglene inn. Nasjonalitet behøver ikke å ha all verden å si. Dersom en spiller har vært i et annet land minimum tre år mellom 16 og 21 (rett på meg om jeg tar feil), vil spilleren være fra det landet i fotballsammenheng. Det gjør at Traorè ville gått som nordmann om han fortsatt var her, og ironisk nok at Thomas Holm og Wolff Eikrem går på utenlandskvota til Molde siden de spilte "utviklingsårene" i Danmark og England.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 303, 304, 305  Next
Page 2 of 305

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb