English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 260, 261, 262  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2011 16:02    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
At nye spillere ikke allerede er på plass sier sitt. Hoftun må gå!


Vinduet er to dager gammelt og en spiller er hentet. Holder Hoftun det snittet ei lita stund bør han vel ikke akkurat gå av....
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.08.2011 16:05    Post subject: Reply with quote

Er du seriøs?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 02.08.2011 16:09    Post subject: Reply with quote

Hva er det du røyker PerO??? Wink

Uavhengig av antall spillere han henter i dette vinduet har gamle-Erik vist at han ikke behersker sentrale SD funksjoner som forhandlinger og spillerlogistikk over tid. Det betyr at han bør gå i mine øyne..


Last edited by doffen on 02.08.2011 16:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2011 16:09    Post subject: Reply with quote

Hedon

Er du seriøs på at du ikke tok ironien.... Litt tidlig å klage på et vindu som akkurat er åpnet, når vi har fått en spiller i juli, og vi vet at klubben har hatt bud inne på iallefall en spiller, som vi burde fått...
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2011 16:11    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Hva er det du røyker PerO??? Wink

Uavhengig av antall spillere han henter i dette vinduet har gamle-Erik vist at han ikke behersker sentrale SD funksjoner som forhandlinger og spillerlogistikk over tid. Det betyr at han bør gå i mine øyne..


Nå var vel ikke akkurat det innlegget jeg svarte på et innlegg om fortiden, men om dette vinduet...

og du tok heller ikke ironien...
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 02.08.2011 16:12    Post subject: Reply with quote

Ja, vinduet er nettopp åpnet. MEN: vi skal ut i kvalik i morra og senere i august. Det betyr at vi trenger forsterkninger nuh! Ikke om tre uker, for da er det for sent. En god SD ville innsett det og hatt det meste klart når vinduet åpner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 02.08.2011 16:18    Post subject: Reply with quote

PerO:

Problemet er at vi fikk flere alvorlige skader i begynnelse av denne sesongen, samtidig som troppen har store mangel på kvalitet. Og nå ser vi at spillere velger andre klubber fordi de har en klar filosofi som de følger mens vi går rundt i mørket og håper på det beste.

Jeg er glad vi bruker unge spillere, men disse spillerne ville ikke fått så mye spilletid for 2-3 år siden. Virkeligheten er at Hoftun har solgt ned laget, vi har noen gode enkeltspillere men den generelle kvaliteten er alt for lav.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 02.08.2011 16:19    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Hedon

Er du seriøs på at du ikke tok ironien.... Litt tidlig å klage på et vindu som akkurat er åpnet, når vi har fått en spiller i juli, og vi vet at klubben har hatt bud inne på iallefall en spiller, som vi burde fått...


Jeg skjønner ironien. Jeg skjønner bare ikke at du kan ironisere over dette på denne måten. Det er da ikke slik at det er pålagt arbeidsforbud før 1. august. Stallen skulle vært klar den nå. Istedet tyder alt på at vi famler rundt i blinde, og taper kampen om den ene spilleren etter den andre.

Du snakker som om det ikke finnes noe å kritisere her, og det gjør meg halv-skremt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.08.2011 16:28    Post subject: Reply with quote

Spillerstall/sportslig:

1. Vi har ingen som kan slå gode innlegg
2. Vi har én som kan score på etablert angrep.
3. For trege stoppere
4. Midtbanespillere som er for temposvak. Enkelte holder ikke TL-nivå en gang.
5. Ingen spillere på benken som kan forsterke laget.
6. Samtlige spillere er for dårlige en mot en defensivt og offensivt.


I kampene:

1. Ingen angrepsmønster
2. DÃ¥rlig bevegelse

Administrativt:

1. Dårlig ledelse og dårlig kultur i klubben
2. Ansettelser er innavl
3. Altfor stor stab.
4. Lite fokus på sportslig
5. Dårlig økonomi - store underskudd hvert år

Ellers:

1. Dalende interesse - står igjen med grunnfjellet på kampene
2. Kan ikke gi et godt tilbud sportslig og økonomisk til spillere som ønskes


Likevel så blir det gjort lite for å få klubben på rett kjør.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 02.08.2011 16:35    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Og nå ser vi at spillere velger andre klubber fordi de har en klar filosofi som de følger mens vi går rundt i mørket og håper på det beste.


...og bak oss i mørket famler Vålerenga, som tar de spillerne vi finner i vår famlende jakt. Naturligvis ikke bare positivt for oss det heller, at vi blir utkonkurrert på spillere vi faktisk ønsker. Men jeg er ikke alt for lei meg for at de tok fra oss Kone og VPG.

Kunne dog tenkt meg Stoor som erstatning for Lustig, slik at vi kunne faset ham ut allerede. Lustig har spilt null veldig gode kamper for oss i Europa, og i år har han ikke holdt samme nivå i hjemlig serie heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 02.08.2011 16:39    Post subject: Reply with quote

Max wrote:
Tror kanskje alle får seg en overraskelse.



Synsk æ.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 02.08.2011 16:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
...og bak oss i mørket famler Vålerenga, som tar de spillerne vi finner i vår famlende jakt. Naturligvis ikke bare positivt for oss det heller, at vi blir utkonkurrert på spillere vi faktisk ønsker. Men jeg er ikke alt for lei meg for at de tok fra oss Kone og VPG.

Kunne dog tenkt meg Stoor som erstatning for Lustig, slik at vi kunne faset ham ut allerede. Lustig har spilt null veldig gode kamper for oss i Europa, og i år har han ikke holdt samme nivå i hjemlig serie heller.


Jeg syns ikke enga har gjort noen bra jobb på dette heller, jeg tenker mer på lag som tromsø. De har lite penger men de vet hvilke type de er ute etter og da blir det lettere å finne spillere.

Edit:
At enga vant i både VPG og YK saken tror jeg har mer med at enga er et Oslo lag. VPG fordi han slipper å flytte fra Bærum og YK fordi det er lettere å integrere seg her

SITÉR BARE INNLEGGET DU SVARER PÅ. MOD.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 02.08.2011 17:14    Post subject: Reply with quote

Hoftun er ganske avslørende i sitt svar til adressa:

"Jeg kommenterer ikke betingelsene for overgangen, men det jeg kan si er at vi fortsatt har penger igjen til å se oss rundt etter enda en spiller, sier Hoftun"

Altså er det "bare" en spiller til det tenkes å kjøpe. Jeg håper på Borges. Så får vi heller leve med at det blir tynt på back- plassene.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 02.08.2011 17:17    Post subject: Reply with quote

Kun én spiller til? Og så selger man Trond Olsen i tillegg? Og forlenger Oviasu-lånet?
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 02.08.2011 17:18    Post subject: Reply with quote

Det at vi har prøvd oss på Hegenstad tyder vel kanskje på at en back ER i fokus, noe jeg mener er helt riktig - spessielt med tanke på at Høiland er langtidsskadd. Han var det eneste back-up'et vi hadde på back-plass! Confused
_________________
"Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 02.08.2011 17:29    Post subject: Reply with quote

Hedenstad kunne i tillegg spilt på BEGGE backplasser. Men jeg også antar at sett at den personlige kontrakten med Dockal bare er en formalitet, så er back(ene) det naturlig stedet å forsterke.

Jeg hadde ikke sagt nei til en Borges eller en Nosa (spesielt ikke nå som Obifelu er klar for LSK -en sentral midtbanespiller inn, det MÅ jo bety noe?), missforstå meg rett, men det er nå ikke så prekært å få den type spiller inn i stallen lenger. Nå kan vi i hvert fall tillate oss å vente seks måneder på Borges, ingen grunn til å presse FFK nå (Men å ikke forsøke å hente han på bosman vil jo forsett betegne som galskap.)

men, jeg jubler ikke for Dockal før alt er helt klart på torsdag - tross alt, vi har vært i denne situasjonen før med Kone og, ikke minst, med Prödl...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.08.2011 18:07    Post subject: Reply with quote

Ja jubler først når overgangen er helt i boks. Hvis Dockal går i orden, og vi får Borges, så vil jeg si at vi har gjort et vellyket kjøpsvindu.

Hvis vi i tillegg får et par mill for Olsen så er det jo bare en bonus.
Back to top
View user's profile Send private message
tjommi
Senior


Joined: 02 Jul 2008
Posts: 248

PostPosted: 02.08.2011 18:42    Post subject: Reply with quote

Vi har jo i det siste vært helt tannløse fremover på banen, så jeg vil gjerne ha enda en offensiv forsterkning (gjerne Borges), og noen defensivt (gjerne Wenbangomo som en umiddelbar forsterkning og Dure som en mann for fremtiden) før jeg vil være noenlunde fornøyd med dette overgangsvinduet Tommel'n opp! Så får vi bare håpe at speider-Stig jobber knallhardt frem mot neste vindu også slik at vi får snudd den utrolig dårlige trenden fra de siste vinduene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 02.08.2011 18:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg skjønner ironien. Jeg skjønner bare ikke at du kan ironisere over dette på denne måten. Det er da ikke slik at det er pålagt arbeidsforbud før 1. august. Stallen skulle vært klar den nå. Istedet tyder alt på at vi famler rundt i blinde, og taper kampen om den ene spilleren etter den andre.

Du snakker som om det ikke finnes noe å kritisere her, og det gjør meg halv-skremt.


Jeg svarte ironisk, fordi Hoftun for en gangs skyld faktisk har kjøpt en spiller før vinduet åpnet.... han har til og med rukket å trene litt med klubben... De har faktisk også vært i kontakt med Stabæk for flere uker siden.... Vesentlig forskjellig fra forrige vindu hvor en bosmanspiller var eneste før vinduet åpnet.... og tonen var hele tiden vi har god tid...
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 02.08.2011 19:09    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hoftun er ganske avslørende i sitt svar til adressa:

"Jeg kommenterer ikke betingelsene for overgangen, men det jeg kan si er at vi fortsatt har penger igjen til å se oss rundt etter enda en spiller, sier Hoftun"

Altså er det "bare" en spiller til det tenkes å kjøpe. Jeg håper på Borges. Så får vi heller leve med at det blir tynt på back- plassene.


Jeg tror Hoftun mener "enda en spiller" som i at det er mulig å hente flere. Jeg tror bare det er en litt uheldig formulering for oss(dere) kritiske RBK-debattanter. Hoftun er nok smartere enn folk tror. Kan være en bevisst formulering. Hemmelighetshold.

PerO wrote:

Vinduet er to dager gammelt og en spiller er hentet. Holder Hoftun det snittet ei lita stund bør han vel ikke akkurat gå av....


To spillere på to dager omtrentlig nå. I morgen, Bjarnassjon?
Back to top
View user's profile Send private message
arigold
Junior


Joined: 02 Aug 2011
Posts: 29

PostPosted: 02.08.2011 19:37    Post subject: noen som fikk med seg tv2 sporten kl 1830 ikveld? Reply with quote

fikk høre av en kompis at tv2 sporten meldte ikveld at rosenborg skulle signere en spiller ikveld utenom Borec dockal?? er det noen her som har hørt det samme?
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 02.08.2011 20:03    Post subject: Reply with quote

Sjekk tråden om birkir bjarnason. Er nok den mulige signeringen han sikter til...
Back to top
View user's profile Send private message
JohnnyCash
Rutinert


Joined: 25 Oct 2010
Posts: 531
Location: All over the place

PostPosted: 02.08.2011 20:42    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ mangler vi bare John Alieu Carew!
_________________
I'm the man in black
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 02.08.2011 20:46    Post subject: Reply with quote

JohnnyCash wrote:
NÃ¥ mangler vi bare John Alieu Carew!

Nei, vi mangler en rask ballspillende midtstopper, en venstreback, en defensiv midtbanespiller til, en høyrekant til og en venstrekant. DA står det riktig så bra til med Rosenborg ballklubb igjen da!
_________________
"Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 02.08.2011 20:49    Post subject: Reply with quote

Oi, det var da voldsomt...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 217, 218, 219 ... 260, 261, 262  Next
Page 218 of 262

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb