English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Øyvind Storflor
Goto page 1, 2, 3 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 03.01.2006 16:33    Post subject: Reply with quote

Av og til får jeg vondt i hodet av å lese postene på disse sidene..... Så mye rart som går an å skrive med trønder øyne er helt utrolig... Kunne sikkert ha quota halve topicet her men skal holde meg til hovedpoenget som(desverre for noen) ikke er så veldig ontopic....

når jeg leser ting som Storflor har internasjonal teknikk, flink til å drible seg ut av trange situasjoner, vil heller ha storflor enn Valencia så lurer jeg egentlig på nivået på fotball forståelsen til enkelte her....

Den eneste som har posta noe vettugt i dette topicet er "lille-eggen"... Storflor har ikke et eneste teknisk fiber i kroppen utover det å ta imot/slå pasninger, og en og annen hælpasning hvert 4. år..... han utfordrer backen som siste løsning, kun hvis overlappende back i kommer og ingen av indreløperene er i nærheten..... Øyvind storflor kunne ikke ha drible av en kjegle engang... Han eier ikke en eneste finte og den eneste måten han kommer seg forbi folk på er med fart..... Han gjør et par kroppsfinter for så å løpe forbi motstanderen... Vennligst nevn en gang han har dratt så mye som en overstegsfinte.... Hvordan i huleste dere klarer å prestere å si at han har et internasjonalt snitt over seg er helt ubegripelig..... Og å i hele tatt tørre å tenke tanken på storflor fremfor Valencia vitner om negativ fotballforståelse.... Det er en grunn til at Storflor kun blir tatt ut til jalla turneringer i Østen og aldri kvalikkamper, mens valencia er rangert som redningen på høyrekanten.....

Over til ustabile kantspillere.... nevn en kantspiller(da helst på rbk) som dere ikke mener er ustabil... Deretter spørr dere selv hvorfor dere tror de er ustabile..... Når samtilge kantspillere på rbk de siste åra er ustabile så bør det gå opp et lys for noen.... Ikke bare er det utopi å finne kanstpillere som passer perfekt inn i den synkende skipet(les rbk's spillestil) men når de for helvete ikke klarer å bruke en eneste angrepsspiller på rett plass så sier det seg selv at ting går rett vest.... Vil dere at braaten og helstad skal bli stabile så se å bruk dem på riktig plass... En spiss er ikke en kantspiller og det heller ingen selfølge at en spiss er god på kanten...

jeg skal personlig le meg skakk når(og legg merke til at jeg sier når) ødegård herjer på spissplassen sin i Viking.....Det beste hadde nå vært om de brukte trekløveret storflor-frode-karim på topp med helstad og braaten på benken..... Da skal jeg love dere at begge de to går iløpet av sommeren... Jeg kan allerede bekrefte(ja bekrefte) interesse fra flere utenlandske klubber ang braaten

Til slutt vil jeg bare si at jeg ikke synes Storflor er en dårlig spiller, men noe internasjonalt snitt har han ikke... Karim vet jeg faktisk ingentingen om men hvis han "kun" holder storflor nivå er han ingen innlysende tilvekst til hverken startelveren eller stallen......
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.01.2006 16:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Storflor har internasjonalt snitt:

1) Han har spilt sine beste kamper i Champions League

2) Han har scort mål i CL

3) Han har stått bak glimrende målgivende pasninger i CL (Arsenal)

4) Han har vært blant RBK's aller beste i årets CL
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 03.01.2006 18:10    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hvorfor Storflor har internasjonalt snitt:

1) Han har spilt sine beste kamper i Champions League


2) Han har scort mål i CL


3) Han har stått bak glimrende målgivende pasninger i CL (Arsenal)

4) Han har vært blant RBK's aller beste i årets CL


1. Så kampen for 2 år siden gjør han til en spiller av internasjonal format ?

2.ener du det målet han fikk servert av Braaten alene med keeper ?

3. Så 1 kamp og en god pasning gjør han til en spiller av internasjonalt nivå ?

4. tja.... han har vært jevnt over grei... Han har verken utmerket seg eller driti seg spesielt ut..... Hvis du leter på internasjonale(les uefa eller motstanderenes hjemmesider vil du ikke finne Storflor nevnt et eneste sted....

Vet ikke hvilke definisjon du har på internasjonalt snitt, men for meg er det en person som hevder seg på topp europeisk nivå.... En brukbar kamp og en god pasning kvalifiserer ikke for topp nivå i mine øyne.. Mulig du har lista litt lavere...hadde uansett satt pris på om du kunne nevne hvilke land/eventuelt klubb Storflor hadde kunnet spilt seg inn på av internasjonal kvalitet...
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2006 02:04    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
Så 1 kamp og en god pasning gjør han til en spiller av internasjonalt nivå ?


Raem, er virkelig husken så dårlig?

Han scora mål både mot Panathinaikos denne sesongen og mot PSV Eindhoven i forrige sesong (en glimrende heading).

Han hadde assist mot Arsenal forrige sesong, og mot Real Madrid, Lyon og Panathinaikos denne sesongen.

2 mål og 4 assist på to sesonger i Champions League syns jeg er en bra status for en som spiller på et lag som ikke har tatt all verden med poeng de årene.

Storflor har den lille ekstra kvaliteten og blikket som gjør ham farlig selv mot god motstand. Andre dominerer kanskje mer i Norge, men er dårligere mot internasjonal motstand.

Det er klart at det her er delte oppfatninger om Storflor, men jeg tror at han kan få sitt skikkelige gjennombrudd neste sesong fordi Høgmo har tro på ham og gir ham den nødvendige selvtilliten han har manglet.
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.01.2006 14:29    Post subject: Reply with quote

Hvis Brady kunne være så vennlig å svare på resten av spørsmålene/påstandene mine, og ikke bare det han kan pirke på hadde jeg blitt fornøyd.... Men jeg skal alltids klare å plukke fra hverandre den posten også....

Du trekker frem Storflors "utallige" mål/assist som grunnlegg for å forsvare hans internasjonale snitt..... Javel, la oss ta en titt på de da.. Du sier han har iløpet av de 2 siste cl sesongene 2 mål og 4 assist...... På hvor mange kamper....? Han har vel spilt så å si samtlige kamper også.... Det vil si ca 12 gruppe spill kamper pluss 8 kvalikk kamper.... 2 mål på 20 kamper... Tja det lyser vel ikke akkurat internasjonal klasse av det synes du vel ? og hvis vi ser lengre bak resultatet, hva slags type prestasjoner er det snakk om ? målet i hellas fikk han servert gratis av braaten.. Det kreves ikke internasjonal klasse å score alene med keeper...Forarbeidet til braaten derimot, det var det klasse over.... Målet mot psv var såvidt jeg husker et pirkemål hvor han fikk en lang tå på ballen eller noe? Trenger ikke en spiller av internasjonalt kaliber å score sånne type mål heller.... Assistene hans er jo heller ikke noe å hoppe itaket for... Det er ikke sånn at han drar av et par man for så å legge en genial stikker/crosser som det blir mål ut av.....

Om Storflor "blomstrer" denne sesongen skal jeg personlig starte en gratulasjonstråd og bøye meg i støved... personlig tror jeg han ikke har mer å by på da han:
1. ikke eier teknikk
2. ikke utnytter farten sin på en ordentlig måte(les aldri går rett på mål, ala Braaten)
3. altfor sjelden utfordrer back
4. ikke er noen yttersideinnlegger(ala Valencia)

Storflor er en allround kantspiller(den beste i rbk for øyeblikket). Han gjør det han blir fortalt og er en god lagspiller... Han passer perfekt inn i det "lagmaskineriet" rbk har vært kjent for de siste 10 åra, men som nå har utgått på dato... Fotballen utvikler seg, bare ikke i trondheim og det ser vi følger av nå.... Ethvert godt lag idag(både internasjonalt og nasjonalt) består av en stall som har spillere som overgår det normale på et individuelt plan.. Det som skiller gode lag er ferdigheten på de indivduelle spillerene og hvordan treneren får dette ut av spillerene sine... Når rbk benytter seg av Norges desidert beste urokråke(urokråke= en spiller som konstant skaper kaos for motstanderen, skaper åpninger/muligheter for medspillere og kan finne på det meste selv) feil, samtidig som norges kanskje mest notoriske måltjuv blir brukt som innbytter for vingen, så skjønner man for det bærer hen....

Nivået på fotballen øker og som en naturlig progresjon vil den nye generasjonen spillere også utvikle seg.... Storflor tilhører forrige generasjons fotballspillere, han er en lagspiller hvor største evne er fart... I en verden hvor offensive indivdualister får spesialtilpassede roller(les alle de forskjellige jalla formasjonene som stadig dukker opp) vil en spiller som storflor komme til kort.....

Lang post jeg veit, men forhåpentligvis interesant for noen av dere..

Vent å se, med mindre rbk begynner å tilpasse spillestilen de spillerene de har til disposisjon så vinner ikke rbk i år heller....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2006 15:47    Post subject: Reply with quote

Raem,

Jeg kan godt svare på alt du skriver, men mente at det jeg skrev dekket inn det meste. Uansett prøver jeg igjen....

Raem wrote:

1. Så kampen for 2 år siden gjør han til en spiller av internasjonal format ?

2.ener du det målet han fikk servert av Braaten alene med keeper ?

3. Så 1 kamp og en god pasning gjør han til en spiller av internasjonalt nivå ?

4. tja.... han har vært jevnt over grei... Han har verken utmerket seg eller driti seg spesielt ut..... Hvis du leter på internasjonale(les uefa eller motstanderenes hjemmesider vil du ikke finne Storflor nevnt et eneste sted....


1. Storflor har spilt flere bra kamper enn den mot Panathinaikos du sikter til. Det er bare å se på mål + assist.

2+3. Storflors mål + assist i Champions League:

Arsenal
Strand feier ballen opp i nettaket. Johnsen, Winsnes og Storflor med forarbeidet. Sistenevnte legger ballen 45 grader ut til Strand som treffer godt fra 18 meters hold. Flott RBK-scoring!

PSV
Øyvind Storflor header inn utligningen til Rosenborg. Stensaas legger inn fra venstre.

Olympiacos
Storflor is again the creator, slipping the ball through the back-line for Skjelbred to brak into the area and chip the ball over Nikopolidis to mark his debut in the competition in style.

Rosenborg seal the win as Daniel Braaten releases Øyvind Storflor in the final minute and he rounds the goalkeeper and slots the ball home.

Real Madrid
Rosenborg ruller opp og Roar Strand kommer alene med keeper inne i straffefeltet. Han er iskald fra 8-9 meter og setter ballen nydelig i hjørnet. Flott pasning av Øyvind Storflor.

Lyon
Storflor slår et perfekt frispark fra 40 meter. Daniel Braaten kommer stupende på bakre og setter ballen i mål med pannebrasken.

I tillegg var det Storflor som hadde målgivende til Brattbakk da vi slo ut Røde Stjerne i 2003.

Storflor hadde også kunne plusset på noen målgivende i den fantastiske Panathinaikos-kampen han spilte om medspillerne hadde hatt dagen. Truls Dæhli skrev i VG dagen etter at Storflor gikk på vannet.

MÃ¥lpoeng RBK i Champions League siste to sesonger:

6 - Øyvind Storflor (2 mål - 4 assist)
3 - Thorstein Helstad (3 mål)
2 - Roar Strand (2 mål)
2 - Daniel Braaten (1 mål - 1 assist)
2 - Ståle Stensaas (2 assist)
Skjelbred, Dorsin, Johnsen og Hoftun har et mål eller en assist hver.

Denne oversikten skulle jo gå langt i å vise hvem av RBK-spillerne som i størst grad produserer varene når vi spiller mot internasjonal motstand.

4. Hvis du leter på andre supporteres fora tviler jeg på om du finner at noen av RBK-spillerne er nevnt i spesiell grad. Husker dog at noen Arsenal-supportere skrev om Trondheimsturen i 2004, der de nevnte at Lauren slet veldig mot Storflor.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 04.01.2006 15:54    Post subject: Reply with quote

skjønner ikke at folk klager på Storflor.. synes han er blant de positive på RBK laget jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2006 16:03    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at folk klager på Storflor tror jeg er den samme grunnen til at spillere som Brattbakk og Brandhaug var/er mislikt av store deler av publikumsmassen.

Disse spillerne ser litt veike ut, og kan virke litt mer usynlig enn en spiller som har kraft og innsats som største våpen.

Det er her den litt mer primitive delen av fotballpublikummet får sine største opplevelser. Det er derfor Trond Henriksen og Daniel Braaten er publikumsfavoritter og sjelden eller aldri får buing mot seg.

Den ene fantastiske pasningen eller bevegelsen, eller blikket for medspillere har ikke denne delen av fotballpublikummet like mye sansen for.
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.01.2006 16:10    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
:

6 - Øyvind Storflor (2 mål - 4 assist)
3 - Thorstein Helstad (3 mål)
2 - Roar Strand (2 mål)
2 - Daniel Braaten (1 mål - 1 assist)
2 - Ståle Stensaas (2 assist)


Skal dette ha noen mening må du ta med antall kamper de 2 siste sesongene også...

Utifra dine poster her skulle man tro at Storflor den som holder høyest nivå internasjonalt.... Hvis så er tilfelle hva tror du grunnen til at det er Helstad/Braaten/Solli som er å finne i landslagstroppene som blir tatt ut....

Storflor spiller bra når laget spiller bra(les lagspiller) men er lite kapabel til å finne på noe hvis laget spiller i motgang... Han snur ikke kamper for å si det sånn.....


Quote:
Husker dog at noen Arsenal-supportere skrev om Trondheimsturen i 2004, der de nevnte at Lauren slet veldig mot Storflor.


tjavel.. Arsenal hadde vel ikke nevneverdige problemer i den kampen... Har selv engelske venner som er harbarka arsenal fans og jeg kan garantere deg de kan navn på et par rbk spillere... og at ingen av de er Storflor... Snakket faktisk med en kamerat i england etter real kampen og da var faktisk kommentatorene der i ekstase ang Braaten...
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2006 16:23    Post subject: Reply with quote

Raem,

Jeg gidder ikke gå etter og søke opp antall minutter hver enkelt har spilt i Champions League de siste to sesongene. Kanskje noen andre har ork.

Det skal iallfall ikke være noen stor forskjell mellom Storflor og de andre som står på listen med 2 eller flere målpoeng, med unntak av Stensaas som har færre kamper og muligens Braaten til en liten grad.

I et annet innlegg sier du at det er dårlig av Storflor å ikke ha flere målpoeng enn det han har i CL. Hva skal man si om de andre spillerne da?

Forsøkene dine på å undergrave kvaliteten på målene og de målgivende faller også på sin egen urimelighet. Du synser jo bare vilt når du sier at han såvidt tuppet ballen i mål mot PSV, når scoringen i virkeligheten kom på en glimrende og kraftfull heading i nærmeste hjørne.

At Storflor ikke er på landslaget har nok mest med at han har vært for ustabil i prestasjonene i Tippeligaen. Der har han vært for dårlig, det skal jeg være med på, men under Høgmo tror jeg han vil blomstre.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.01.2006 17:00    Post subject: Reply with quote

At Storflor ikke er på landslaget har jo også litt med andre faktorer å gjøre.
1) Han er best på høyre, der han konkurrerer med Gamst Pedersen, som ofte viser gode ferdigheter på sitt klubblag. (Riise og Kvisvik er vel de nærmeste konkurrentene.)
Dermed konkurrerer han etter mitt syn ikke direkte med f.eks. Valencia og Braaten osv på venstre.
2) Han er mer en ving i 4-3-3 enn en kantspiller i landslagets forskjellige formasjoner, og er vel vant til å ligge en del høyere enn høyrekanten på landslaget.


Storflor har i alle fall gledet meg ofte i år, og jeg tror og håper han kommer til å fortsette fremgangen. Jeg er til og med villig til å gi ham en del tabbekvote siden han tross alt er en av få trøndere under pensjonsalder. Han har mer å gå på, etter min mening, og får han det ut samtidig som han stabiliserer seg på et høyere minimumsnivå blir han en god mann i mange år.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 04.01.2006 17:05    Post subject: Reply with quote

Du roter litt, Gamst og Storflor trives på venstre, mens Braaten og Valencia spiller på høyre Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.01.2006 17:07    Post subject: Reply with quote

Er det noen her som tør å komme med en seriøs ferdighetsanalyse av Storflor ?

Hva er han spesifikt bra til ( begrunnet ) og hva er han spesifikt ikke bra til ( begrunnet ) ??

Jeg tør ikke ta på meg rollen for han er så jævla variabel og merkelig i spillet at jeg har problemer med å se klart hvilke ferdigheter han faktisk har.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 04.01.2006 17:19    Post subject: Reply with quote

han er god til å gå forbi spillere på kanten og skjære inn på 16 metern.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2006 17:29    Post subject: Reply with quote

...for deretter å levere fra seg ballen til medspillere som løper i rom 3 (var det ikke det Eggen sa?) mellom stopper og back. I alle fall funket det bra i Aten og Madrid. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.01.2006 18:01    Post subject: Reply with quote

Hadde egentlig ikke tenkt å bidra mer til å gi Storflor en egen tråd da jeg i utgangspunktet ikke er noen stor fan av han, men skit au:

Ferdigheter:

Hurtighet:
Øyvinds største og i mine øyne mest fremtredende egenskap er at han er rask med og uten ball. Han er en typisk ving/kant spiller i at han er veldig flink til holde krittet og gjøre seg spillbar. Den eneste andre posisjonen jeg kan se for meg Storflor er som spiss i 4-4-2 hvor spissmakkeren hans er hode/duell sterk som gjør at Storflor får rom å jobbe i.

Dødballer:
Storflor har også en relativt grei pasningsfot. Han tar endel dødballer, ei har han heller mange feilpasninger iløpet av en kamp. Han har også en egen evne(litt klossete endog) til å få sendt ballen til medspiller i kantposisjon. I tillegg har han faktisk selv om han skjuler det godt en grei skuddfot.

Spilleforståelse:
Med dette mener jeg at han forstår hvordan han skal spille. Han vet hva rollen hans går utpåog følger den til punkt og prikke. Han har grei forståelse av spillet men noen det er lenge mellom krempasningene.

Svakheter:

Teknikk:
Storflor eier ikke teknikk utover basisteknikken. Han drar aldri finter og den eneste måten han forserer noe som helst på er ved å løpe forbi dem.

Fysikk:
Dette gjelder både som førsteforsvarer og angriper. Storflor er imotsetning til hva flere tror ikke god en mot en... Han utfordrer kun hvis ham må, og da gjerne som følge av en uventet situasjon. Den beste måten å temme Storflor på er å følge han.. Bare føre han inn i banen så vil han i 9 av 10 ganger spille en støttepasning. Itillegg har han lett for å bli dytta unna av "tyngre" spillere.

Kreativitet:
Storflor er like kreativ som ei tekanne. Han redder seg inn på at han er relativt pasningsikker, men han er hjelpesløs med mindre han får støtte av medspillere. Er overhodet ikke i stand til å finne på noe på egenhånd, og det er dette som etter min mening er det største hinderet for at han aldri kommer til å bli noen toppspiller...

Konklusjon:
Storflor er en allround fotballspiller som for tiden spiller på den plassen han har største forutsetninger for å gjøre det bra. Pasningsikker og hurtig gjør at han på papiret er en atraktiv ving. Manglene hans bunner ut i hans mangel på kreativitet og teknikk. Han skaper lite selv, men med gode medspillere så kan han være farlig......
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 04.01.2006 18:08    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:

Storflor eier ikke teknikk utover basisteknikken. Han drar aldri finter og den eneste måten han forserer noe som helst på er ved å løpe forbi dem.


Holder det ikke at han kommer seg forbi da? eller det must med ti tusen overstigs finter som C.Ronaldo?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 04.01.2006 18:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
Holder det ikke at han kommer seg forbi da? eller det must med ti tusen overstigs finter som C.Ronaldo?


Når kun en tredjedel af ballene han får i løpet af en kamp er løbsdueller, giver det problemer når han han ikke har god nok teknik/dribblefærdigheder til at håndtere de resterende to tredjedele
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.01.2006 18:14    Post subject: Reply with quote

Takker Raem for ett seriøst bidrag og venter på noe lignende fra de Storflor frelste...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 04.01.2006 18:30    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Takker Raem for ett seriøst bidrag og venter på noe lignende fra de Storflor frelste...


jeg orker rett å slett ikke lage en lang stil
Back to top
View user's profile Send private message
Gibson
Junior


Joined: 01 Jan 2006
Posts: 31
Location: Jessheim

PostPosted: 04.01.2006 19:15    Post subject: Reply with quote

Øyvind Storflor er Rosenborgs beste kantspiller. Han har et helt sykt potensiale på lik linje som Daniel Braaten. Dette har han forsåvidt kun vist en gang. Mot grækeran. Den gang ble Store-Øyvind tatt ut på ukens lag i CL. Øyvind har en ekstrem aksellerasjon som han vet å utnytte. Man merker hans hurtighet når han går forbi omtrent vær høyreback i CL. Da sikter jeg til Lauren, Salgado bla a. Han har også en presis inleggs og pasningsfot. Han har også et av de hardeste skuddene i Rosenborg. Ikke det hardeste (Stensaas) men ett av dem.

Storflor har vært svak i mange sesonger, men ifjor høst synes jeg gjennombruddet kom. Det var ikke så mange som la merke til det pga Per Ciljan Skjelbred, men Øyvind klarte faktisk å holde en høy standard omtrent i vær eneste Rosenborg kamp utover høsten. Han var den eneste Rosenborg spilleren som kom med æren i behold ut av Start kampen i Kristiansand. Storflor er ikke på landslaget, fordi Åge Hareide, som resten av fotballnorge ble såpass blendet av PCS. Jeg skal ikke si at PCS er en dårlig spiller, for det er han ikke. Han er kanskje Rosenborgs beste spiller på dette tidspunktet, hvis ikke så blir han det. Han kommer til å bli Rosenborgs beste spiller gjennom alle tider. Tilbake til Storflor. Han er ikke på landslaget enda, pga en Vadsø gutt. (MGP) Og pga av Åge bare har lagt merke til PCS og fordi han alltrid bruker samme laget. Ikke tok han ut JGS heller når denne var i en elendig form på høsten. Det er greit at JGS spillte en ekstrem kamp mot Tsjekkia, men det var omtrent det eneste han fikk til denne høsten.

Så alle vi Storflor fans kan bare glede oss til neste sesong hvis Store-Øyvind klarer å spille sånn som han spillte under høst-sesongen. Fordi Øyvind har et enormt potensial. Han har nesten alltid ligget høyt på poenglista (assist). Da han slår opp i mot 10-15 målgivende hver sesong i tippeligaen. Men jeg skal være enig med at Øyvind scorer for lite mål. Han burde ligge på rundt 10. Jeg forventer ikke mer en det av en ving. Men Øyvind har et ekstremt skuddbein.

Nå fikk dere en lang post om Store-Øyvind og av en stor Øyvind fan!!!
_________________
I kvitt og svart for ailltid!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.01.2006 19:17    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Du roter litt, Gamst og Storflor trives på venstre, mens Braaten og Valencia spiller på høyre Smile


Jepp, det har jeg en tendens til Mad
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.01.2006 20:15    Post subject: Reply with quote

Mye fart, men ikke mer....... ?????
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 04.01.2006 20:47    Post subject: Reply with quote

Han har litt for mange dårlige dager.. Men en ok ving..
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2006 22:10    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:

Hva er han spesifikt bra til ( begrunnet ) og hva er han spesifikt ikke bra til ( begrunnet ) ??


Å komme med en slik oversikt er så og si umulig fordi ferdighetsnivå bestandig er relativt. Er han f.eks. en bra hodespiller? I tilfelle, i forhold til hvem?

Bare innenfor hodespill kan du i tillegg sette opp en mengde variabler. Det kan være dyktighet til å gå høyest hvis du får ta noen stegs fart, dyktighet til å komme seg høyest i trengte situasjoner, dyktighet til å gå i kroppen til andre før du selv går opp, timing, retning på headingen, hvor hardt du kan heade, hvor smart du er til å plassere headingen, tøffhet i feltet, heading med bakhodet, heading der ballen kommer rett bakfra, der ballen kommer på skrå bakfra, der ballen kommer fra høyre, fra venstre, plassering i feltet + en mengde andre variabler du må ta med for å komme opp med en vurdering av hodespillet til den enkelte. I tillegg har du det relative ferdighetsnivået. Man må også se på evnen til å prestere i kamp og til å heve seg når det gjelder som mest.

Summa summarum blir det ganske håpløst å komme med en seriøs vurdering av Øyvind Storflor's internasjonale nivå ut fra en slik analyse.

Det man derimot kan se på er i hvilken grad en spiller bidrar til lagets prestasjon i de kampene han spiller. Og på det området er Storflor en av RBK's beste i Champions League-kampene de siste to årene. At han presterer på det nivået beviser at han har det lille ekstra som gjør ham til en god spiller på et internasjonalt nivå. Der er det flere andre RBK'ere som sliter, bl.a. Frode Johnsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 41, 42, 43  Next
Page 1 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb