English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alejandro Lago
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 26.04.2011 09:37    Post subject: Reply with quote

Drammenser wrote:
Tror dere Jandro kunne tenke seg norsk statsborgerskap og landslagsspill for Norge??

Rolig nå. Han har spilt én bra kamp, én!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 10:01    Post subject: Reply with quote

Med Høiland som ny høyreback når Lustig drar bør kanskje Lagos kontrakt forlenges....?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 10:06    Post subject: Reply with quote

Drammenser wrote:
Tror dere Jandro kunne tenke seg norsk statsborgerskap og landslagsspill for Norge??

Han har allerede 25 landskamper for Uruguay.
Back to top
Drammenser
Junior

PostPosted: 26.04.2011 10:23    Post subject: Reply with quote

Ja... vel... Rolling Eyes
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 10:28    Post subject: Reply with quote

ace wrote:

Hahahaha, recon liker å mislike Very Happy

Ja, men hva faen er det å like blant spillerne da? En Dorsin som stakk som Bosman og bare kom tilbake hvis Rosenborg betalte ham det han tapte i lønn på å avslutte kontrakten med Cluj (4,5mill) hvor han ikke var velkommen? En middelmådig Öhrlund, kontraktnekterne Skjelbred, Lustig og Bakenga? Elendige Moldskred, utelivskongen Olsen eller overbetalte og udugelige Bjärsmyr?

Spillerstallen vår er joggu ikke vanskelig å mislike. Lago, Fredheim Holm og Prica fremstår som unntakene som alltid gir alt. Selv om de ikke alltid lykkes.

Jeg har alltid likt Lago. Han er en fin fyr, presterer på det jevne, gjør ting enkelt og gir alltid 100%. Klarer han å holde nivået fra Enga-kampen bør han få tilbud om ny kontrakt og da ikke som nødløsning, men som et førstevalg sammen med Larsen eller Wangberg.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

Samt bli litt mer presis på tilbakespillene sine, holdt på å gi Vålerenga et mål tidlig i kampen.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 11:32    Post subject: Reply with quote

Det er umulig å mislike Lago, men jeg tror ikke vi bør tilby ham ny kontrakt, hans alder og fremtidige nivå tatt i betraktning. Hvis jeg var Lago hadde jeg samtidig vært skeptisk til å signere hvis tilbudet kom.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 11:36    Post subject: Reply with quote

Var mektig imponert over Lago i dag. Utvilsomt den beste midtstopperprestasjonen i år av noen av midtstopperne våre. Hvis man ser bort i fra et litt dårlig tilbakespill i begynnelsen av kampen så var Lago enorm i går, banens beste.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 26.04.2011 12:50    Post subject: Reply with quote

For meg så det ut som at Lago var den som var sjefen i midt forsvaret. Kanskje vi ventet oss for mye av Larsen som stopper kjempe? Jeg syns Lago var kongen i går og det er synd det er alt for sjelden vi supporterne får se vår "yndling" blø for drakta.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 13:07    Post subject: Reply with quote

Ikke bare var han god, men for oss som satt på lerkendal å fulgte med litt utenfor kameralinsa var han også ekstremt god til å dirigere forsvaret. Han pekte og ropte hele kampen og hadde derfor full kontroll sammen med biffen, noe vi har til gode å se av Høiland
^Mirth
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 13:08    Post subject: Reply with quote

Eh, hva skjer på dette forumet egentlig? Lago spilte en helt grei kamp i går, samtidig som han hadde et GRUSOMT dårlig innhopp mot Fredrikstad (etter min mening). Mot Fredrikstad måtte Larsen nærmest dekke begge midtstopperplassene alene etter Lagos innhopp. Samlet sett på to kamper denne sesongen er snittet i min bok litt under pari. (Bedre enn Bjärsmyr sitt).

I gårsdagens kamp var altså Lago langt bedre enn før påske, derimot skulle ikke dette mye til. Larsen kunne konsentrere seg om sin egen posisjon, noe som gavnet han også. Personlig mener jeg Larsen fremstod som en solid sjef i forsvaret i går, med en makker som presterte jevnt.

Men dette er hva jeg så, jeg sitter ikke med Lagobriller på. Jeg er heller ikke veldig imponert over Larsen sålangt, men jeg syns han kommer seg skikkelig nå! For all del, Lago virker som en skikkelig fin type, iallefall basert på alt som har vært mulig å lese om han. Dessverre mener jeg han er av spillerne vi ikke bør beholde.

For all del, jeg skal ikke klage om han fortsetter å spille jevnt bra. Derimot tror jeg oppriktig gårsdagen bare var et blaff for Lago. Men vi får se... Smile
v_olden
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 13:09    Post subject: Reply with quote

Du syns feil.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 13:24    Post subject: Reply with quote

Fornøyd med det jeg så av Lago i går. Han greide seg utmerket, til å ha spilt så lite. Følte meg mye tryggere med Lago-Larsen, enn Høiland-Larsen.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 14:22    Post subject: Reply with quote

v_olden: Vi får se...
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Det er umulig å mislike Lago

Jeg tror TomH (som glimrer med sitt fravær etter Lagos svært gode kamp mot VIF) er uenig i dette.

Men, Lago er en god stopper. Han har klare mangler, men så lenge stopperspillet blir lagt opp slik at han slipper å bli avslørt på sine største feil hele tida, er han god. Lago passer ikke til å stå høyt i ei forsvarsrekke satt på midtbanen, for så å halse bakover ved et brudd imot. I allefall ikke uten en rask makker (mye av grunnen til at sammen med Statsgaard var et av de bedre stopperparene vi har hatt i nyere tid). Får han lov til å ligge rundt boksen, bruke fysikk og taklingsstyrke, slik han gjorde i går, er han fortsatt en av de beste stopperene vi har i klubben.
Eru
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 14:40    Post subject: Reply with quote

Takker for støtten
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 15:28    Post subject: Reply with quote

Jeg får en så deilig god følelse når Lago nevnes. En kultfigur uten tvil.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 15:49    Post subject: Reply with quote

Doffen tar på seg hele skylda for VIF-tapet
Dagbladet wrote:
På en dag hvor Rosenborg tok sin første seier under Jan Jönsson og laget i tillegg spilte sin beste kamp for året, var det nok Alejandro Lago som imponerte mest på Lerkendal. En no-nonsense-midtstopper så ut til å ha vært akkurat det trøndere i poengnød trengte.

Jeg er enig med artikkelforfatter. Jeg vil også gi "notable mentions" til Per Ciljan og Rade Prica.
Back to top
Supernils
Proff

PostPosted: 26.04.2011 16:32    Post subject: Reply with quote

Lago er kanskje den spilleren jeg mest ønsker at skal lykkes fremover. Maken til lojal kar, hvem andre i dagens RBK hadde godtatt å sitte i årevis som benkepryd uten å klage sin nød til pressen? Han er langt fra noen komplett fotballspiller, men han minner meg om den gutsen og moralen jeg forbinder med gamle fightere fra engelsk fotball. Håper han får til sakene sine fremover, og at han kan avslutte karrieren i RBK med gode prestasjoner. Jeg tar han gjerne et par år til om han kan danne et godt og stabilt stopperpar med Larsen. Jeg syns iallefall han har mye mer å gjøre på banen enn Høiland og Bjærsen.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 16:34    Post subject: Reply with quote

Signeringene av Høiland og Nordberg lukter det skikkelig minste motstands vei av.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 19:14    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
ace wrote:

Hahahaha, recon liker å mislike Very Happy

Ja, men hva faen er det å like blant spillerne da? En Dorsin som stakk som Bosman og bare kom tilbake hvis Rosenborg betalte ham det han tapte i lønn på å avslutte kontrakten med Cluj (4,5mill) hvor han ikke var velkommen? En middelmådig Öhrlund, kontraktnekterne Skjelbred, Lustig og Bakenga? Elendige Moldskred, utelivskongen Olsen eller overbetalte og udugelige Bjärsmyr?

Spillerstallen vår er joggu ikke vanskelig å mislike. Lago, Fredheim Holm og Prica fremstår som unntakene som alltid gir alt. Selv om de ikke alltid lykkes.

Jeg har alltid likt Lago. Han er en fin fyr, presterer på det jevne, gjør ting enkelt og gir alltid 100%. Klarer han å holde nivået fra Enga-kampen bør han få tilbud om ny kontrakt og da ikke som nødløsning, men som et førstevalg sammen med Larsen eller Wangberg.

Vid kontraktsförlängningar agerar spelarna med biträde av agenterna utifrån valet mellan att stanna i en bakgårdsliga nära Nordpolen eller
spela i en bra liga vid Medelhavet där de tjänar mångfalt mera. En eller annan toilling väljer det första alternativet och de skall respekteras och kanske hyllas för det. Jag vet vad jag hade valt.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 19:51    Post subject: Reply with quote

Som om Rosenborg har vært veldig vanskelige med å la folk gå når det har kommet et ok tilbud. Hvis en spiller kommer tl Rosenborg for å spille her i 2-3 sesonger og reise videre uten at Rosenborg (som har investert opptil flere millioner i overgangssum og tilsvarende i lønn, for ikke å snakke om interne utviklingsressurser) får en krone, så er den spilleren i mine øyne ikke verdig å ikle seg drakten.

Se på Bakenga som Rosenborg har hatt betalt utdanning (som fotballspiller) fra han var 13. Så skal han liksom begynne å presse klubben for penger nå når han er i ferd med å etabelere seg? Se på Lustig som brukte en sesong på å bli god, hever kjempelønn og nå nekter å skrive under fordi han tror han er god nok for Milan. Se på Dorsins historie.

Du kan gjerne si at du forstår valget deres, men det gjør det ikke noe mer akseptabelt fra et supportersynspunkt og det er slett ikke handlinger som får en til å like spillerne. Det er til stor skade for klubben i mitt hjerte, for sporten i mitt hjerte og til sist for alle som bryr seg om fotball. Jeg er glad i Rosenborg, men de fleste spillerne på laget er grådige, overbetalte og ikke verdt noen som helst støtte.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 20:07    Post subject: Reply with quote

Zorac,
du har helt rett. Det er ikke vanskelig å mislike fotballspilleren Lago. Han ville imidlertid sikkert vært av de bedre spillerne på et lag lenger ned i divisjonssystemet.

De fleste norske stoppere i norsk TL og 1.divisjon vil klare seg greit for et svært godt lag som ligger lavt på hjemmebane.

For øvrig registrer jeg at man her på forumet er svært godt fornøyd når forsvarsspillerne ikke tabber seg ut. Lago var veldig nære, men det velger man å se bort fra.

Så fort RBK prøver å presse høyt med stopperne RBK har i dag, vil det bli store problemer - spesielt om Lago og Larsen spiller. Dog har Larsen den store fordelen ift Lago, at Larsen kan vinne dueller i lufta og han kan bruke ballen når han får den i bena.

Vollrik,
hva har Nordberg gjort i TL som gjør at du mener han er et tabbe-kjøp?

Ps. På mine oppdrag har jeg nå over en måneds tid observert en 18 åring og 19 åring i 3. divisjon som jeg heller ville satset på enn Lago.
media
Veteran

PostPosted: 26.04.2011 20:16    Post subject: Reply with quote

Artig med en såpass god kamp av Lago. Når han får spilletid, er han en fysisk spiller med høyt minstenivå og lavt toppnivå. Hans største force er vel rutinen, han gjør veldig sjeldent feil.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor en så seriøs idrettsutøver var i så hårreisende dårlig form i vinter.

Men sympatisk - ja. På nivå med Strand og Hoftun. Sjelden vare i våre dager ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2011 20:36    Post subject: Reply with quote

Dårlig form henger vel sammen med den lange juleferien. I motsetning til høsten 2007 var ferien denne gang mer sjølvalgt, men han hadde aldri reist hjem rett etter siste seriekamp om han hadde hatt tillit fra Eggen.

Sånn sett var det vel et ønske fra Jönsson, kombinert med stoppersituasjonen, som gjorde at han kom tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 83, 84, 85  Next
Page 78 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb