| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.02.2011 22:59 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke fått med meg en ting. Hvilke bytter? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 24.02.2011 23:00 Post subject: |
|
|
xxxxx
Last edited by Hentesveis on 07.05.2011 20:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.02.2011 23:01 Post subject: |
|
|
| Da jeg så Winsnes og Høiland sammen på sentral midtbane fikk jeg en uggen følelse av at det er slik Brann komponerer laget sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.02.2011 08:59 Post subject: |
|
|
Ingen som har reflektert over at det var mye av den samme unggutta på banen mot Sparta på La Manga?
Manglet vel bare Moldskred som i form hever laget ytterligere.(for ordens skyld; ikke reknet som unggutt)
Pilene peker oppover... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 25.02.2011 09:09 Post subject: |
|
|
Selvsagt. Unggutta er gode, de. Ingen tvil heller. Men de kommer til å svinge i prestasjonene. "You can't win anything with kids", var det noen som sa. Det stemmer som regel, selv om det ble motbevist i 1996. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.02.2011 09:20 Post subject: |
|
|
| Uten disse talentene som har kommet frem de siste årene hadde vi vært "fucked". Uansett mangler dagens Rosenborg lag noe ordentlig godt krydder. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 25.02.2011 09:40 Post subject: |
|
|
| Flere av de samme unggutta var også på banen mot Shaktar, Bodø og FCK. Dette går rett til himmels. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.02.2011 09:58 Post subject: |
|
|
Det er noen svært lovende talent vi har i Aasen, Wangberg og Bakenga. Jeg føler allikevel ikke at de ennå har det som skal til på mesterliganivå, uten at jeg med det reduserer anerkjennelsen av deres talent. Jeg synes det er en falitterklæring av klubben at vi ikke har ambisjoner om å forberede oss for mesterligakvalifisering all den tid vi faktisk vant serien i fjor og har reelle muligheter til å kvalifisere oss.
Som jeg har fremhevet i økonomitråden er det faktisk en rasjonell beslutning også økonomisk å satse på 11'ern. Det er med andre ord samsvar mellom det å satse på fotballlaget og det som er god økonomi. Tenk dere det om man sa til en 5 år gammel gutt at han kunne spise så mye godteri han bare ville, og at det faktisk var godt for magen.
Til tross for at mange forumdebattanter signalerer enighet med mine syn, er jeg litt skuffet over engasjementet og mangel på tyngde i kritikken av Skutle, Svendsen og Huftun. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 25.02.2011 09:59 Post subject: |
|
|
| rbkweb wrote: | | - Hva sier mest om nivået til RBK? Kampen i kveld eller kampen i København? |
Disse kampene tilsier vel omtrent det samme nivået. Jeg ser ingen motsetning mellom det å slå et reservepreget Aalesund 4-2 og det å bli rundspilt av FCK. Heldigvis ser det ut for at JJ er enig. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.02.2011 10:18 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Det er noen svært lovende talent vi har i Aasen, Wangberg og Bakenga. Jeg føler allikevel ikke at de ennå har det som skal til på mesterliganivå, uten at jeg med det reduserer anerkjennelsen av deres talent. Jeg synes det er en falitterklæring av klubben at vi ikke har ambisjoner om å forberede oss for mesterligakvalifisering all den tid vi faktisk vant serien i fjor og har reelle muligheter til å kvalifisere oss. |
Litt stygt sagt kan det vel sies at det egentlig kun er Skjelbred og Prica (kanskje Henriksen) av utespillerene som har det som skal til paa mesterliganivaa _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.02.2011 10:37 Post subject: |
|
|
Til Konesseur.
Ang. de 3 talentene. Spørsmålene er: 1. Vil Wangberg klare å lukke bort de taktiske feilene han gjør? Det burde være mulig ved god veiledning. Han vil aldri bli noe hurtigtog. men dette kan i stor grad kamufleres med taktisk dyktighet. Hans hodespill er av topp klasse. 2. Vil Aasen klare å utvikle sine defensive ferdigheter? Offensivt holder han mål, men defensivt har han klare utfordringer. 3. Vil Bakenga klare å bli en mer effektiv avslutter? Ikke godt å si, men trenden hittil ser ikke veldig lovende ut. Men han er ung, og hvis han er lærevillig og mentalt sterk, så kan dette snu.
Du er skuffet over manglende tyngde i kritikken mot de 3 nevnte herrer i ledelse/sportslig. Hva er du savner i krtikken? Manglende/dårlige begrunnelser?
Jeg for min del kritiserer fordi jeg ikke ser synlige resultater når det gjelder forsterkninger i spillerstallen. That's it. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.02.2011 10:43 Post subject: |
|
|
| Rosenborg Ballklub er en fotballklubb med en ærerik historie. Det bør finnes en minimumsgrense for hvor lavt vi på eget initiativ kan tillate klubben å synke uten å kreve at ledelsen går av. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.02.2011 10:46 Post subject: |
|
|
| ja, det er jeg enig i. Men du svarer ikke på spørsmålet mitt ang tyngde i kritikken. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.02.2011 10:51 Post subject: |
|
|
Enhver fugl må synge med sitt eget nebb. Det er ikke opp til meg å dikterere form og farge.
Jeg registrerer at det er to herrer på rundt 70, Nils Arne Eggen og Arve Tellefsen, som er de eneste som får godkjent fra meg for sin ektefølte kjærlighet for FOTBALLKLUBBEN Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.02.2011 10:54 Post subject: |
|
|
Til paulosilas.
Det er vel ingen som er på et klart mesterliganivå akkurat nå. Da hadde det vært pågang etter dem. Ellers er jeg enig i at Proca på sitt beste viser at han er nære. skjelbred er også meget bra, men fortsatt for litt for ujevn. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.02.2011 11:06 Post subject: |
|
|
Til Konesseur:
Ektefølt kjærlighet eller ikke. Uansett fartstid, så har vel de fleste her et engasjement. Om det er til klubben, laget, spillerne, eller hva det er for noe, varierer helt sikkert. Fellesnevner er at alle ønsker god underholdende fotball og mest mulig suksess for rbk. jeg tror ikke man kan forvente et voldsomt høyt nivå på kritikken, hverken når det gjelder fotballfaglige forhold eller ledelese eller annet. Og det er vel også sjarmen med fotball, en folkelig sport som engasjerer alle og enhver.
Det eneste jeg kan klare meg uten er når kritikken nærmer seg sjikane/mobbing, dvs personlige karakteristikker uten saklige begrunnelser. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.02.2011 11:32 Post subject: |
|
|
| cris wrote: | Til paulosilas.
Det er vel ingen som er på et klart mesterliganivå akkurat nå. Da hadde det vært pågang etter dem. Ellers er jeg enig i at Proca på sitt beste viser at han er nære. skjelbred er også meget bra, men fortsatt for litt for ujevn. |
Enig, men jeg svarte kun paa Konesseurs paastand om at Wangberg, Aasen og Bakenga ikke holder mesterliganivaa. Synes det blir feil aa sette dette som en maalestokk da egentlig veldig faa av RBKs spillere, inkludert de mer rutinerte, holder mesterliganivaa. La oss foerst sette tippliganivaa som en maalestokk, dersom de tar dette nivaaet kan man se om de etterhvert tar mesterliganivaa. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 25.02.2011 11:41 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: | | Enig, men jeg svarte kun paa Konesseurs paastand om at Wangberg, Aasen og Bakenga ikke holder mesterliganivaa. Synes det blir feil aa sette dette som en maalestokk da egentlig veldig faa av RBKs spillere, inkludert de mer rutinerte, holder mesterliganivaa. |
Det blir ikke feil i det hele tatt. Det er Europa som er og skal være målestokken i denne klubben. At det er veldig få av spillerne som holder ønsket nivå, er bare et tydelig bevis på hvor grovt man har feilet.
Du mener vel ikke seriøst at vi skal bruke Trond Olsen og Fredrik Winsnes som målestokk? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 25.02.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Er suksessens felle det. Man må enkelt og greit forholde seg til de økte kravene or get out. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 25.02.2011 11:42 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | alltid to skritt foran |
Hvordan var dette igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 25.02.2011 12:12 Post subject: |
|
|
til pauloSilas:
Helt enig. Først må de 3 nevnte talenter vise at de kan holde et nivå som er på topp tippeliganivå i Norge. Det har ingen av dem vist foreløpig, men det kan forhåpentligvis skje. Men det er noe spørsmålsstillinger rundt dette: Vil de få tilstrekkelig tillit over tid? Er trener villig til å satse på såpass mange urutinerte spillere samtidig, eller blir trener tvunget til dette pga tynn spillerstall. Et paradoks i dette er at unge talenter trrenger rutinert gode spiller rundt seg for å kunne utvikle seg. wangberg trenger en klasse midtstopper ved siden av seg som tar styringen. Mush uten en rutinert makker som prica ville være katastrofalt.
Det verste scenariet er at alle unggutta spiller samtidig og de sportslige resultatene uteblir. Det kan selvsagt gå bra, men jeg er skeptisk. Rutine er en viktig egenskap i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 25.02.2011 12:21 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Recon wrote: | | alltid to skritt foran |
Hvordan var dette igjen? |
Jeg gidder rett og slett ikke se på den gjengen der.
Erru frekk? ;D
Ut i kveld? Lander 1715, og da er det på'an. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 25.02.2011 12:23 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | PauloSilas wrote: | | Enig, men jeg svarte kun paa Konesseurs paastand om at Wangberg, Aasen og Bakenga ikke holder mesterliganivaa. Synes det blir feil aa sette dette som en maalestokk da egentlig veldig faa av RBKs spillere, inkludert de mer rutinerte, holder mesterliganivaa. |
Det blir ikke feil i det hele tatt. Det er Europa som er og skal være målestokken i denne klubben. At det er veldig få av spillerne som holder ønsket nivå, er bare et tydelig bevis på hvor grovt man har feilet. | DØNN enig! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.02.2011 13:25 Post subject: |
|
|
| Problemet er det at disse fremadstormende unguttene som ikke var i nærheten av laget ifjor fremstår som våre beste spillere for øyeblikket. Wangberg har vist seg så langt som vår klart beste midtstopper, Åsen har i sammen med Henriksen på samme alder vist seg som vår klart beste sentrale midtbanespillere og en kan til og med argumentere for at Bakenga har vist at han ikke står tilbake for Moldskred, Olsen etc. som han konkurrerer med på spissplass. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.02.2011 13:31 Post subject: |
|
|
| Er du god nok er du gammel nok. Jeg har ikke noe problem med at unggutta og nyinnkjøpene dytter Dorsin og Prica ut av 11'ern. Det som bekymrer meg er at vi ikke stiller med en 11'er vi ikke kan være bekjent av i mesterligakvalifiseringa. |
|
| Back to top |
|
 |
|