English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.02.2011 20:19    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Som da vil si at en egentlig har ett tap på 12 millioner.

Penger lukter ikke. Hvis de har en avtale med onkel om at han spytter i ca. 10 MNOK så er det lov å benytte seg av den. Det er ikke sikkert at de hadde tatt seg råd til de samme kostnadene dersom onkel ikke var spandabel.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.02.2011 21:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg argumenterer hardt for at Rosenborg skal kutte ned slik at det blir 179.5 MNOK = inntekter = kostnader for 2011. Det er ikke radikalt i det hele tatt.

Men hvem argumenterer du overfor egentlig? Forumbrukerne? Eller tror du at RBK-ledelsen sitter klistret til skjermen og suger inn alle argumentene du fremsetter?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.02.2011 23:08    Post subject: Reply with quote

Vi får se. Nå skal regnskap for 2010 legges frem og budsjett for 2011 med. Det må bli debatt i etterkant.
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 16.02.2011 23:30    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo bare at du virker totalt uinteressert i å ta denne debatten. Du kan poste så mye du vil her inne, men det virker jo ikke som du er interessert i å fremme din sak i fora der det faktisk vil ha noen innvirkning og da har det egentlig ikke den store virkningen. Videre virker du uinteressert å svare på hva det konkret er du jobber med i forhold til dette.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 16.02.2011 23:45    Post subject: Reply with quote

Det handler vel litt om teori om hvordan sannheter etableres. Det er en kjennsgjerning at forumet her har opinionsdannende kraft. Vi får se på tilstanden når regnskap og budsjett fremlegges.

Jeg tror at i hvert fall en av disse må vike i budsjettet for 2011:
1. Satsing på 11'ern
2. Satsing på 600-700 millioners plan
3. Nullbudsjett
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 16.02.2011 23:53    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Penger lukter ikke. Hvis de har en avtale med onkel om at han spytter i ca. 10 MNOK så er det lov å benytte seg av den. Det er ikke sikkert at de hadde tatt seg råd til de samme kostnadene dersom onkel ikke var spandabel.

http://www.tv2nyhetene.no...06860.html
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2011 00:25    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 09:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg tror at i hvert fall en av disse må vike i budsjettet for 2011:
1. Satsing på 11'ern
2. Satsing på 600-700 millioners plan
3. Nullbudsjett

Tipper man viker litt på alle tre jeg. Det er vel også det mest naturlige.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 09:58    Post subject: Reply with quote

Det er en strategi å kutte over hele linja. Spesielt for justeringer er dette vanlig, da man kanskje klarer å ta unna brasene uten oppsigelser.

I praksis, med omfattende kostnadskutt, er det en mer brukt strategi å kutte ujevnt fra aktivitet til aktivitet som funksjon av kostnader, inntekter, omløpstid og avhengighetsforhold. Har man to fabrikker er det ofte bedre å legge ned en av dem fremfor å redusere aktivitetene på begge fabrikkene til 50%.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 17.02.2011 11:09    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...092845.ece

Kan se ut som om det er flere enn oss som ikke er helt stø på hånden når det kommer til idiotsikring av videresalgsklausuler.

Ekstra midler til spillerkjøp?

EDIT: Beklager, så ikke at samme artikkel var postet i Annan-tråden.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 11:37    Post subject: Reply with quote

Det er ikke alltid jeg er enige med de der journalistene, og i hvert fall ikke de der journalistene med bijobb som propaganda-bloggere.

Men her kommer Kroksæter med et innlegg i Adressa jeg er enig med i mange aspekter: Ikke skyld på Hoftun og Jönsson!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 12:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
og tatt grep i sportslig avdeling som ikke har innvirkning på 11'eren.

Tja, kanskje ikke akkurat fra 2009 til 2010, men når du messer om at RBK har nedbygd kvaliteten enormt siden 2007-2008 så har Vålerenga gjort akkurat det samme.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 12:05    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Men her kommer Kroksæter med et innlegg i Adressa jeg er enig med i mange aspekter: Ikke skyld på Hoftun og Jönsson!

Det er jo ikke signert, så skulle nesten tro det var du som hadde skrevet det Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2011 12:07    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme. Det der er jo en oppsummering av de siste par mnd på rbkweb.

Jeg er dog enig i det meste han skriver, foruten at Hoftun er utsatt for mobbing. Han er utsatt for kritikk, noe som også i veldig stor grad er berettiget. Kritikken går uansett først og fremst på klubben, som har ansatt han. Man kan bare ikke bruke en SD-stilling i Rosenborg som trainee-jobb. Det er dømt til å gå galt.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 17.02.2011 12:23    Post subject: Reply with quote

At kritikk mot Jönsson er ubredt og at man roper etter Eggen er vel også en overdrivelse.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 12:28    Post subject: Reply with quote

Han hører vel ropet fra egen redaksjon. Der har de ropt etter Eggen helt siden 2003.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig enig i det Kroksæther skriver. Når man ser på driftsinntektene til Rosenborg og sammenligner hvor stor andel av disse som brukes på spillerinntekter så forstår man at klubben er overadministrert opp i mente. Og dette er Skutles verk.

Nils Skutle er en ulykke for klubben og gir seg forhåpentligvis veldig snart. Dette handler ikke om Eggen, Jönsson, Hoftun eller Tørum, de inngår i diskusjonen om hvordan sportslig avdeling spesifikt skal drives.
Det denne diskusjonen handler om er om Rosenborg skal være et prosjektfirma som finansieres av et fotballag eller om vi skal være et fotballag som har administrativt ansatte i støttefunksjoner.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 13:23    Post subject: Reply with quote

Fra når har Skutle vært en ulykke for klubben da? Han kom vel inn i 1993.

Slik jeg ser det har Skutle i likhet med mange andre gjort mye bra og mye mindre bra for klubben.

Spørsmålet er om klubben som helhet klarer å ta lærdom og justere seg inn, og om personene som løftet den til det den var og som har tatt den dit den er i dag er de rette til å gjøre det.

Det er ikke sikkert, men samtidig er det mange av de som hudflettes som har vært med på oppturen, noe som virker å fullstendig glemmes hos enkelte av kritikerne.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 13:40    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Spørsmålet er om klubben som helhet klarer å ta lærdom og justere seg inn, og om personene som løftet den til det den var og som har tatt den dit den er i dag er de rette til å gjøre det.

Det er vel Nils Arne Eggen som fremfor alle skal ha heder og ære for at klubben har hatt den formidable suksessen den har hatt opp gjennom årene. Jeg tror hans innsikt og engasjement er verdifull i den prosessen vi står ovenfor: Rosenborg-ledelsen tukler med tall

Nils Arne Eggen wrote:
Det er som An-Magritt hos Falkberget, sier jeg til dem. Hun pisset i buksa for å holde seg varm lenger hun også.

Nils Arne Eggen wrote:
De sier jo at vi har vekst på marked, og at omsetningen blir større og større. Ja vel. Det er totalt uinteressant for meg som ansvarlig for fotballaget, hvis nettoen blir mindre og mindre. Av hver 100-kroning vi tjener i dag går 70 bort

Nils Arne Eggen wrote:
Jeg legger ikke skjul på at jeg er uenig i en del av de store strukturene i klubben
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 13:59    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Fra når har Skutle vært en ulykke for klubben da? Han kom vel inn i 1993.

Slik jeg ser det har Skutle i likhet med mange andre gjort mye bra og mye mindre bra for klubben.

Det er ikke sikkert, men samtidig er det mange av de som hudflettes som har vært med på oppturen, noe som virker å fullstendig glemmes hos enkelte av kritikerne.

Skutle var en nødvendig medisin da han kom inn i 1993, der er jeg ikke uenig. Frem til Hareide gikk av så ble han også holdt i sjakk av sterke personligheter i Eggen, Bratseth og Hareide som så det som sin forbannede plikt å gjøre den sportslige avdelingen til klubbens hovedfokus.

Under en serie svake trenere frem til Hamrèn tok over så este Rosenborgs administrative avdelinger ut i et tempo som mangler sidestykke i trøndersk næringslivshistorie - og det i en periode med stadig svakere sportslige resultater og dertil mindre inntekter.

Under Hamrèn ble fokuset midlertidig satt på det sportslige. Den tiden er over nå. Nå får vi gladsaker i avisa om to knekter som sitter på fulltid med Twitter og Facebook. Det blir til alt overmål fremstilt som at hele media-summen RBK får fra NFF er en direkte konsekvens av merverdien disse to skaper. Som om ikke 90% ville trykket "LIKE" på RBK facebook uansett om siden kun inneholdt logoen til klubben!

Og til slutt må man da spørre: Hvem er det som til enhver tid har snakket varmt om å utvide denne delen av klubben? Hvem var det som senest før jul "fredet" markedsavdelingen og fastslo at kuttene måtte komme fra andre avdelinger - mao sportslig? Gjett...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.02.2011 14:10    Post subject: Reply with quote

Husker en gang på nittitallet, så ble Nils Skutle kåret til europas beste fotballeder av et internasjonalt finansblad.

Det var tider!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 17.02.2011 14:22    Post subject: Reply with quote

... og Nils Johan Semb som årets trener i Europa av France Football.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 17.02.2011 16:15    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Nå får vi gladsaker i avisa om to knekter som sitter på fulltid med Twitter og Facebook.

Ingen som sitter på fulltid nei.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 17.02.2011 16:15    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Nå får vi gladsaker i avisa om to knekter som sitter på fulltid med Twitter og Facebook.

Ingen som sitter på fulltid nei.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 17.02.2011 16:41    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er vel Nils Arne Eggen som fremfor alle skal ha heder og ære for at klubben har hatt den formidable suksessen den har hatt opp gjennom årene.

Helt enig i det, men jeg mener som jeg kanskje har nevnt tidligere at Eggen må ta sin del av skylda for manglende satsing på egenrekruttering etter at mesterligamillionene begynte å rulle inn, samt en hel rekke dårlige spillerkjøp blant de 100 millioner kronene vi brukte på det i 2001 og 2002.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 64, 65, 66  Next
Page 19 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb