| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:18 Post subject: |
|
|
Det må jo være det. Jeg mener å huske at de skrøt av han første uka iallefall.
Er vel Dorsin, Prica og co. som står i spissen. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.02.2011 00:20 Post subject: |
|
|
Lustig, Dorsin, Bjarsmyr, Winsnes og muligens Prica tror jeg bidrar i negativ retning i garderoben. Spesielt Dorsin og Lustig har irritert livet av meg de siste 7-8 mnd. To spillere jeg faktisk har hatt mye sansen for tidligere. Nå får jeg bare lyst til å slenge hodet i veggen når jeg ser intervjuer med de. Dorsin er bare sutrete og jævlig i intervjuer, mens Lustig tror han er Maradona. Begge slår meg som ekstremt negative elementer i klubben.
Last edited by longines on 16.02.2011 00:25; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.02.2011 00:23 Post subject: |
|
|
| knækk wrote: | | Får håpe det går på det, ja, og ikke JJs metoder. Jeg er ikke med på at ting er for seint for årets sesong. Nivået her hjemme er utrolig lavt og det skal ikke rare greiene til for å vinne fotballkamper i TL. Litt attityd er det som trengs. Bare de tre nye spillerne vi trenger kommer, har vi da alltids tid frem til CL for å drille de inn i elleveren. |
Enig i at det ikke er for sent for årets sesong, og jeg føler meg fortsatt rimelig sikker på at vi vinner serien og i hvert fall befinner oss i gullkampen.
Men jeg håper på 3-4 nye fjes inn, og med tanke på seriestart er slutten av februar 'i teorien' alt for sent, men med tanke på nivået i TL går det nok greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.02.2011 00:28 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | mens Lustig tror han er Maradona. |
Haha, det er faen meg sant. Og det er tragikomisk. Han har et selvbilde som er så skrudd at jeg ikke har opplevd maken. Faller totalt igjennom hver bidige gang han møter ok motstand - men han er liksom for god for Rosenborg. Er det mulig!
Dorsin, Lustig, Bjärsmyr og Winsnes er garantert sutrepådrivere. Synes også Moldskred virker som en rimelig sur kis. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.02.2011 00:34 Post subject: |
|
|
Jeg tror noen nye fjes kan redde moralen. Alt RBK har gjort er å miste spillere som holdt kvaliteten på treningen på et høyt nivå. Tenker da spesielt på Demidov og Annan, begge var alltid dominerende og gikk frem med kassa først. Hvem i alle dager har vi som gjør det samme nå? Vi trenger en ledertype, en kriger, en som kan lede oss i kamp så vel som på trening, en som står frem, slår henda sammen og sier at DENNE SKAL VI VINNE. En som slår seg selv i trynet før kamp, banner for hver gang vi taper og hiver seg inn i duellene. Jeg sier som Patrick Walker; "Det finns inga jävla kuk i dom!".
Jeg vil ha inn forsterkninger så fort som mulig. Jeg frykter mangelen på ledertyper og kvalitetsspillere drar ned intensiteten og kvaliteten på treningene. For hver dag som går mister vi verdifull tid til å spille inn en klar førsteellever og å få skikkelige treninger. Hoftun: Vi venter.
(som en parentes så sier man at Iversen alltid er fantastisk for humøret i spillergruppa. Nå som Demidov og Iversen er borte er det få utpregede gledesspredere igjen) |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.02.2011 01:03 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Enig i at det ikke er for sent for årets sesong, og jeg føler meg fortsatt rimelig sikker på at vi vinner serien og i hvert fall befinner oss i gullkampen. |
Empiri eller drømme/ønsketenkning? Jeg er ikke sikker på om laget idag engang slår et samspillt AAFK. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.02.2011 01:14 Post subject: |
|
|
Tja, er vel en god blanding av ønsketenkning og at jeg er minst like negativ på vegne av norsk klubbfotball som på vegne av RBK.
Er uansett langt fra fornøyd med laget og hvordan stallen har blitt komponert de siste årene. Veldig langt unna å realisere potensialet vårt som klubb nummer en i Norge og med tanke på pengene vi har brukt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.02.2011 01:30 Post subject: |
|
|
| Det du tar opp med norsk fotball generelt er et viktig poeng og en klar kritikk mot NFF og organisasjonene rundt toppklubbene og breddeklubbene har mislyktes totalt de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 16.02.2011 10:27 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Uansett, som sagt tidligere, jeg tror ikke denne årgangen av RBK har stort mer å by på. Flest mulige utskiftninger og et helt nytt miljø/dynamikk ville vært veldig sunt nå, men det er litt sent i overgangsvinduet til at det er mulig å spille sammen laget til seriestart. I tillegg sliter vi tydeligvis med å bli kvitt spillere vi ikke trenger. |
I stedet for å bli kvitt disse, jobber lederen for sportslig avdeling kontinuerlig med å fylle på med enda flere vi ikke trenger. Her er forsterkningene han har skaffet oss det siste året, fritt etter hukommelsen: Moldskred, Winsnes, Nordberg, Jamtfall, Høiland (skadet) og Fredheim Holm (skadet). |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 16.02.2011 11:04 Post subject: |
|
|
Artikkel opp på adressa.no
http://fotball.adressa.no...192834.ece
Jeg føler at det er spillerne som refser seg selv, først og fremst, ikke Jönnson. Men kvalitetsspillerne vi har mistet er nok en del av grunnen også. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 16.02.2011 11:21 Post subject: |
|
|
Tok en titt på baklengsmålene. Utrolig svakt forsvarsspill på alle 5.
0-1: Dorsin ute av posisjon. Høiland og Lustig det samme når innlegget kommer. Spesielt Lustig burde ha klart å komme i posisjon for å gå i duell med målscorer.
0-2: Kontring hvor rbk er i ubalanse på høyre siden,I tillegg rygger og rygger midtstopperne. En av de burde ha "plukket " opp målscoreren som kommer på gjennomløp og som scorer upresset.
0-3: Gjennomløp fra midtbanen som ikke blir fulgt. Midtstopperne er ikke våkne. De burde ha sideforskjøvet seg, wanngberg spesielt, i forhold til farlig rom/spiller.
0-4: mye rart på en gang. Starter med Lustig selger seg på siden og ender opp med at Dorsin er på etteskudd ift målscorer
0-5: Rett og slett elendig forsvarspill av wangberg som gjør en taktisk bommert når han prøver å gå i ballfører. I denne situasjonen må selvsagt bakrom og motspiller som går på gjennomløp priuoriteres.
oppsummert: Mye individulle feil i forsvar som blir hardt straffet mot et så godt lag som fck. Mulig det kan holde her hjemme i Norge, men ute i toppsjiktet blir man altså slaktet. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 16.02.2011 11:37 Post subject: |
|
|
| Apropos kvalitet på trening. Jeg synes det er bra at spillerne selv innser at det er der man må ta tak. Treneren har imidlertid et spesielt ansvar. Det må ikke tillates at at man jukser, at man ikke gjør jobben sin til enhver tid. Men man kommer ikke utenom at kvaliteten man har på spillerne i treningsgruppa er av avgjørende betyddning, og den er utvilsomt for ujevn. Så kan man spørre seg hvorfor rutinerte spillere som Lustig og Dorsin gjør store personlige feil i forsvarsspillet (alt for ofte etter min mening). Det har kanskje noe med innstilling til kvalitet å gjøre? De burde i alle fall gå foran både på trening og kamp og gjøre ting etter boka. Om de gjør det er jeg usikker på. Det virker ikke slik. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.02.2011 11:51 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: |
Jeg føler at det er spillerne som refser seg selv, først og fremst, ikke Jönnson. Men kvalitetsspillerne vi har mistet er nok en del av grunnen også. |
At det ikke er nok kvalitet på treningene må bestandig en trener ta en del av ansvaret for.
Jönsson: "på La Manga trente vi bra, men der ble det mest fokus på kampene. Jeg forventer at kvaliteten øker fremover, sier han."
Hvorfor har man fokus på kamper i en periode lenge før seriestart der treningskvalitet bør være mye viktigere? Ikke bra, Jönsson.
Inntrykk fra kampen er at selv om det ble signalisert stor revansjelyst fra spillere og trener på forhånd, både fra fjoråret og fra forrige to treningskamper, kom ikke dette til syne ute på banen. Vi ble rett og slett rundspilt og var totalt sjanseløse. Et trist skue.
Forsvarsmessig var vi en stor spøk, både individuelt og lagmessig. Her tenker jeg ikke kun på forsvarsfireren. Angrepsmessig virket det hele planløst og tilfeldig. I det hele tatt virket laget utrygt og nervøst, og for noen spillere også litt giddalaust.
Jeg håper det er siste gang jeg ser Winsnes på banen dette året. Han skal ha takk for mange fine år i klubben. Rundt millenniums-skiftet var han faktisk en favoritt for undertegnede, men jeg må med triste øyne se at han dessverre ikke holder mål lengre.
At Winsnes blir valgt foran Åsen syns jeg er et møkkadårlig valg av Jönsson.
Hva skal man si om Høiland? Har han bodd/spilt for lenge i Sverige? Like dårlig i markeringene som "supersvenskebackene" våre, og var feilplassert mer enn en gang. Virker heller ikke spesielt god i duellspillet. Faen til signering, Hoftun.
Og hva er det med Prica? Bryr han seg, bryr han seg ikke, scorer han mål, scorer han ikke mål, hva skjer'a?
....og hvor faen har du gjort av Skjelbred i angrepsspillet ditt, Jönsson, når du snakket om å satse på ham sentralt. Skuffende. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.02.2011 11:52 Post subject: |
|
|
Når halvparten av treningsdeltakerne består av exspillere som Hoftun, Henriksen samt juniorer som knapt holder 2div nivå sier det seg selv at de beste spillerne blir mye dårligere. De venner seg til et tempo som er dårlig.
Det er så uproft som man får det. Jeg tror selv ledelsen sitter med så urealistiske forhåninger og har ingen strategi for å gjøre noe meddet. De sitter der å ser ut av vinduet, ingen plan og ingen løsninger. Og der sitter de godt..... |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 16.02.2011 12:10 Post subject: |
|
|
4. feb - etter tap mot shaktar: " I rute"
15. feb -etter tap mot fck: Ikke i rute"
Det er vel riktigere å si at man er/har vært etter rute hele tiden så lenge man ikke har klart å lukke hullene etter spillerne som har gått fra rbk.
I det lange løp lønner det seg å være ærlig med seg selv og omgivelsene. Men en vanskelig balansegang - man skal jo være positiv! Imidlertid fort gjort å møte seg selv i døra. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 16.02.2011 17:40 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen, tar en kikk på høydepunktene.
1-0: Dorsin er muligens treig i å støte opp på Bolanos, men først og fremst glipper nyervervelsen Jon Inge Høiland markering. Flott kjøp Hoftun!
2-0: Lustig har vært oppe og ingen tar å dekker igjen tomrommet, slik Annan pleide å gjøre. Er det Winsnes eller Henriksen som i full spurt løper kjittreigt hjemover? Uansett, Hoftun, ny DM please!
3-0: Pinlig miss av Wangberg, vårt førstevalg på stopperplass (i fjor var han, hva, fjerdevalg?)
4-0: Spessielt to spillere utmerker seg defensivt her. Jamtfall, men fair enough, han er ingen forsvarsspiller. Lustig derimot, hva i helvette er det han holder på med? *grøss*
5-0: Forferdelig forsvarsspill nok en gang. Laget prøver å sette offside, feiler miserabelt. *grøss* for et usammenkjørt forsvar. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 16.02.2011 18:15 Post subject: |
|
|
| Hva var Bolanos greia egentlig? Han var på vei til oss for 8 mill, men noen på brakka satte ned foten? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.02.2011 19:54 Post subject: |
|
|
| Han avventet vel situasjonen for å se hvem av RBK og FCK som greide å ta seg videre til gruppespillet i Champions League. Mye som gikk tapt på grunn av det sure tapet der nede. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.02.2011 21:59 Post subject: |
|
|
| Fikk for meg at det var start som ville ha mer fra oss, men solgte til summen vi bydde til FCK. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 17.02.2011 01:29 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Han avventet vel situasjonen for å se hvem av RBK og FCK som greide å ta seg videre til gruppespillet i Champions League. Mye som gikk tapt på grunn av det sure tapet der nede. |
Nei, han signerte da vitterlig for FCK før vi tapte i Parken (men etter vi slo dem på Lerkendal)? Eller husker jeg helt feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 17.02.2011 01:53 Post subject: |
|
|
| Nope. Signerte for dem 30. August. 5 dager etter oppgjøret i Parken. |
|
| Back to top |