English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 24.01.2011 00:06    Post subject: Reply with quote

Mandagsavisa:

Erik Hoftun innrømmer at han kan merke trykket. Tre av fire telefoner handler om å kartlegge spillere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hendrix
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 00:23    Post subject: Reply with quote

adressa wrote:
[...]Siden har Tom Erik Nordberg,
Jon Inge Høiland og Daniel
Fredheim Holm kommet til. Får
Hoftun tak i enda en spiller uten
at flere forsvinner, er han tilfreds
med RBK-stallen 2011. Han
orker ikke bruke energi på kritikken.
– Jeg jobber med dette året
gjennom, og kan ikke ta innover
meg at folk er kritiske, svarer
han.

Tipper Nordkvelle sitter på flyet til La Manga.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 24.01.2011 09:25    Post subject: Reply with quote

Mulig det, men det ville vært litt utypisk. I mine øyne virker Nordkvelle å ha blitt et nytt skalkeskjul mens man jobber med andre spillere.

Begge de to andre nye spillerne har jo kommet litt som lyn fra klar himmel, uten å ha blitt nevnt som RBK-aktuelle før de så å si var klare.

Saré og Bjärsmyr i høst (og Jamtfall for den del) kom også uten forutgående varsel.

Sist vinter var det riktignok spillere som det hadde vært snakk om på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 24.01.2011 09:37    Post subject: Reply with quote

har også lagt merke til den trenden og må si jeg liker det! Kudos for akkurat det, Hoftun.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.01.2011 09:49    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at vi har lagt inn flere bud på Nordkvelle er det ikke bare noe skalkeskjul. Men at det jobbes med flere spillere parallelt er sannsynlig.

Om det blir Nordkvelle eller en ukjent spiller er vanskelig å si, men om det ikke blir Nordkvelle vil det ikke si at han var et "skalkeskjul". Og hvis det blir Nordkvelle så vil ikke det si at man ikke jobbet med andre samtidig.

Det er spennende teorier om hvorfor Hoftun gjør som han gjør, hva som tenkes etc, men det enkle er vel ofte det beste.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 09:52    Post subject: Reply with quote

Nå har Sevilla nettopp kjøpt en objektivt sett dårligere spiller enn Annan til 30 MNOK. Klubbens finanser skriker etter kapital, og Sevilla hadde budsjett opp mot ihvertfall 30 MNOK og hadde et sterkt behov for en spiller med Annans profil som reflekterte seg i deres konkrete interesse. Akkurat hvordan Sevilla vurderer potensielle spillere er utenfor Hoftuns kontroll, men det er ingen grunn til å gi Hoftun skryt akkurat. En dyktig selger hadde fått signaturen på dokumentene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.01.2011 09:59    Post subject: Reply with quote

Det vet du jo ingenting om Konesseur. Ingen her som har særlig innblikk i hvordan disse forhandlingene foregikk, hvilke bud som faktisk har kommet, hvordan Sevilla vurderer Annan, etc. Utelukkende spekulasjoner.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 10:15    Post subject: Reply with quote

Klart at det er vanskelig å vurdere salgsinnsats på store kontrakter. Litt av jobben til selger er vel å pynte produktet. Når konkurrenten får solgt dårligere produkt til større salgssum er det lov å være kritisk.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.01.2011 10:16    Post subject: Reply with quote

Så lenge de ikke var villige til å betale mer så var det vel ikke så mye å gjøre med. Hvordan RBK skulle fått 30 millioner for Annan når det første budet var på sju-åtte millioner aner jeg ikke.

Nå var riktignok Medel på utlån fra en mindre klubb, men tipper Sevilla var villig til å betale mer fordi han hadde spilt for en storklubb.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg regner Hoftun medansvarlig for at Rosenborg regnes som en liten klubb i Europa, men det er nå så. Det at Sevilla kom med et bud på småpenger reflekterer vel at Hoftun ikke har vært ute i markedet og informert om hvor landet ligger.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 24.01.2011 10:45    Post subject: Reply with quote

Ja han burde gjøre som Roald Bruun Hansen og sende en video med Annans prestasjoner, samt et dokument som viser alder, høyde, anntall kamper spilt og karakter fra disse i adressa. Da skjønner de at de ikke forhandler med en "småklubb" og høyner budet med en gang.

Å si nei til et bud man anser som lavt derimot, er uproft og amatørmessig. Dårlig forarbeid rett og slett. Hvordan skal Sevilla vite hvor landet ligger når de ikke har fått oppgitt salgssum før budet tikker inn? Dårlig av Hoftun Confused
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 24.01.2011 10:47    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg regner Hoftun medansvarlig for at Rosenborg regnes som en liten klubb i Europa, men det er nå så. Det at Sevilla kom med et bud på småpenger reflekterer vel at Hoftun ikke har vært ute i markedet og informert om hvor landet ligger.

Hvordan mener du at Hoftun skulle ha informert markedet om prisen da? Altså før man hadde et konkret bud på spilleren. Rolling Eyes
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 10:51    Post subject: Reply with quote

Medel snakker også spansk, til info.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 11:34    Post subject: Reply with quote

Den sarkatiske spøken tok jeg. Very Happy

Enig med deg i at språk ikke er spesielt viktig i forhold til spillstyrke. Vil mye heller ha Annan enn Nordkvelle for eksempel språkproblemer til tross.

I forarbeidet ved såpass store kontrakter med stor betydning for bedriften er det normalt å holde seg informert om konkurransen, og hvilke klubber som ser etter hvilke spillerprofiler. Når det gjelder initielle prisdiskusjoner kan det handle om småprating med spillerens agent, som tydeligvis var inne å småprata med Sevillas folk.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

Språk spiller en rolle om man skal vurdere Medel i forhold til Annan til Sevilla.
Språk spiller ingen rolle om man skal vurdere Nordkvelle i forhold til Annan anywhere. Det handler om pris og kvaliteten på spilleren. Er dette jevnt, så kan språk være tyngden på vektskålen som i dette tilfellet. Nå får Sevilla en omtrent like god spiller i samme alder for bittelitt mere penger som snakker spansk. Skjønner de godt, men skjønner også RBK og Annan. Forøvrig var det aldri særlig sannsynlig å forlenge med Annan i utgangspunktet når vi så i 2009 hvor sinnsykt god han var.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 11:51    Post subject: Reply with quote

Dine ord. For min del regner jeg Annan som et plankekjøp som vi burde ha fått på en kontrakt 4år + i utgangspunktet. Generelt når vi kjøper spillere til 10 MNOK+ bør vi ha såpass troen på spilleren at vi tør å signere for mer enn 3 år.
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 24.01.2011 11:51    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Når det gjelder initielle prisdiskusjoner kan det handle om småprating med spillerens agent, som tydeligvis var inne å småprata med Sevillas folk.

Det er jo mulig at Hoftun hadde signalisert til agenten at man ikke var interessert i å selge med mindre summen for eksempel var 25 millioner, men at agenten signaliserte til Sevilla at han trodde de kunne kjøpe Annan billigere.

Poenget mitt er at det er ikke er så lett å informere markedet om pris, med mindre man allerede har mottatt bud, eller aktivt går inn for å selge spilleren.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 11:54    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det har Rosenborg aktivt stemplet Annan for salg i dette vinduet.
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 24.01.2011 12:04    Post subject: Reply with quote

Aha, jeg oppfatter det nemlig ikke slik at man aktivt prøver å selge Annan. Man er villig til å selge, men man prøver ikke aktivt.

Derfor synes jeg bare det blir litt lettvint når du klager på at Hoftun ikke har informert markedet, men det kommer tydeligvis av at vi tolker prosessen rundt eventuelt salg forskjellig.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 12:15    Post subject: Reply with quote

Det kan hende du har rett, og at jeg har innbilt meg at klubben er opphengt i å få inn store midler på grunn av den generelt problematiske økonomiske situasjonen den er i. Men det er jo slett ikke sikkert at klubbledelsen har dette perspektivet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.01.2011 12:26    Post subject: Reply with quote

Man er vel ikke så nødt til å selge at man lar ham gå for 10-15 mill nei. Så lenge Annan kan være forskjellen mellom mesterliga og ikke så må man også ha det i bakhodet. Det kan bli kostbart å selge billig og gå glipp av mange titalls millioner kroner i potensielle inntekter.

Saken er vel også at prisforskjellen ved salg nå og til sommeren neppe er så stor at det lønner seg å si ja takk til hva som helst.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 12:34    Post subject: Reply with quote

Det er kostbart å gå glipp av mesterliga og null kroner for Annan også. De har for egne grep havna i likviditets-skvis, og må ta ansvaret for at de ikke har mer handlingsrom.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.01.2011 13:36    Post subject: Reply with quote

Det ansvaret tar de vel, men det spørs nok om ikke muligheten for 100 millioner i mesterligainntekter foretrekkes framfor 15 sikre millioner her og nå. Dessuten tror jeg som sagt at en eventuell overgang etter at mesterligakvalen er unnagjort fort kan komme opp i nesten det samme beløpet. Uansett satser man på en måte 15 millioner for om mulig å tjene 100, og sjansen for å komme inn i mesterligaen er såvidt mye større med Annan på banen at det antakelig er et verdispill.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.01.2011 13:42    Post subject: Reply with quote

Nå argumenterer du etter samme logikk som meg etter 1. kamp mot FCK i fjor. Sannsynligheten for å gå kvalifisere seg og trekke inn 160 MNOK er mye større med Annan på banen. Men det betyr ikke at Annan trenger å informeres om at får han et gult kort så får han ikke spille den andre kvalifiseringskampen gjør det vel? Og det var akkurat det som skjedde var det ikke. Han fikk et gult kort og måtte stå over. Og jaggu meg følte jeg savnet av Annen på bortebane i Parken. Jeg vet ikke med dere?

kristobal wrote:
Det ansvaret tar de vel.

Det å ta ansvar betyr å ta konsekvensene. Når jeg sier at de må ta ansvaret betyr det at de må si opp stillingene sine, og gi rom for andre koster. Jeg føler meg på ingen måte sikker på at de tar ansvaret.

Kristobal: Hvor går grensa di egentlig?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 24.01.2011 14:12    Post subject: Reply with quote

Så det er ene og alene Hoftuns feil at Annan ikke tok tilstrekkelig hensyn og fikk det gule kortet mot FCK? Kunne det kanskje være et ansvar også for trenerteamet å be om en undersøkelse på dette etter gulkortet mot Linfield?

Jeg vet ikke helt hva du mener med grensen min. Jeg har jo sagt mye om hva jeg synes har blitt gjort bra og mindre bra i klubben, og så lenge RBK fortsetter den sportslige framgangen, klubben virker å ha igangsatt innsparinger, prøver å handle billigere og klokere og jeg tror årets sesong for norsk fotball blir en opptur både interessemessig og sportslig, så er vi ikke på noen grense akkurat nå.

Hvem som bør si opp stillingene sine eller stille sine plasser til disposisjon er jeg usikker på. Jeg tror det er bedre at valgene i forhold til nedskjæringer fortsatt er en oppgave for styret og administrativ ledelse.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 405, 406, 407  Next
Page 47 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb