English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 17.01.2011 23:26    Post subject: Reply with quote

Ser forresten at Kone's uttalelser om evt. retur til Norge ble gjort i forgårs til en rumensk avis.

Når en tenker på at Hoftun idag sier "ingen kommentar" om Kone, og samtidlig offisielt sier at de jobber med 2 konkrete navn inn så tyder vel det meste på at Kone kommer tilbake, og at dette har blitt mer eller mindre avklart de siste 2 dagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flaav
Veteran

PostPosted: 17.01.2011 23:26    Post subject: Reply with quote

Ikke helt sikker på hva jeg mener om Kone tilbake til RBK, men måtte tenke på CL-kampen på Mestalla. Der ble det ganske mange bom Smile

http://www.youtube.com/wa...0JnRVHYMwk
Back to top
View user's profile Send private message
TBK
Senior

PostPosted: 17.01.2011 23:52    Post subject: Reply with quote

Når jeg så på det klippe fra Valencia kampen så skulle jeg ønske at vi hadde hatt en Hirchfeldt i like godt slag bakerst mellom stengene i RBK. RBK
Tror ikke Ôrlund kan varte opp med slike redninger som Hirchfeldt gjorde i den kampen. Daniel er en god keeper men ikke så god som Lars var på den tiden han spillte i CL for Rosenborg. *sikle*
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 00:09    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle gjerne ha byttet Örlund mot Hirschfeld.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 00:19    Post subject: Reply with quote

Herregud for noen minner! Valencia - RBK..RBK - Valencia. Helt sykt.

Skjelbred - Sapara - Tettey
Iversen - Kone

Sykt gode tider. Og for en fotball vi spilte i Spania!!

Jeg håper Kone kommer til klubben vår. En stor, sterk, målfarlig afrikaner! Det trenger vi.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 00:20    Post subject: Reply with quote

Longines: I den der mum-is-home-videoen, så klarer jeg ikke se om det er Natalie Davadi, som var med i ungkaren, eller søstra, Stephanie Davadi, som for et par år siden fikk unge med Sveinung Sundli. Vanskelig å si, altså. Jatta.
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 01:14    Post subject: Reply with quote

Det er Natalia.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 01:18    Post subject: Reply with quote

Tror den godeste Yssouf absolutt er blant det bedre vi kan få tak i for å forsterke angrepet, dagens overgangsmarked og den sportslige ledelses strategier for overganger tatt i betraktning. Heller en "gratis" Koné enn at Hoftun svir av et par millioner på en ny Olsen/Moldskred.

Litt bekymret for formen til Koné med tanke på at han har vært langtidsskadd og ute av laget dog, samt at han fyller 29 år om en måned hvilket gjør at videresalgsmulighetene er heller små. Men i sum betyr det vel at jeg ønsker Yssouf velkommen tilbake på Lerkendal.
LarsG
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 01:44    Post subject: Reply with quote

Ja, veldig høy kvalitet på alt han gjør i den skrytevideoen. Og den er jo lang. Han utviklet jo avslutningsegenskapene sine under oppholdet hos oss, og har tydeligvis gjort det hos Cluj også. Virker som om touchet hans sitter langt bedre enn før også. Å sammenligne Konés tempo med Ivers sitt er komisk. Han har jo helt ok hurtighet og er absolutt akrobatisk og bevegelig med tanke på sin store størrelse.

Jeg sår ingen tvil i hans ferdigheter, men i hans skadesituasjon. Får vi han skadefri er dette en god signering.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 01:56    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Herregud for noen minner! Valencia - RBK..RBK - Valencia. Helt sykt.

Skjelbred - Sapara - Tettey
Iversen - Kone

Sykt gode tider. Og for en fotball vi spilte i Spania!!

Jeg håper Kone kommer til klubben vår. En stor, sterk, målfarlig afrikaner! Det trenger vi.

strengt tatt var det vel:

Skjelbred - Tettey - Sapara - Traore
Iversen - Kone

Rett skal være rett
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2011 02:21    Post subject: Reply with quote

Vi har i dag kun fire spillere som også var her i Konés forrige periode. Dette er Dorsin, Skjelbred, Jamtfall og Lago.

Skremmende at utskiftningene har vært så store på to og halvt år.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 08:05    Post subject: Reply with quote

Spørs hvor aktuell Koné er nå som det ser ut til at vi henter DFH.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 08:22    Post subject: Reply with quote

Vi har vel bruk for begge vel, skulle jeg tro. Husk vi har en meget tynn stall, hvor det ikke er mange utover 12-13 stk, som som holder det nivået de skal, for en klubb som satser mot e-cup spill.
georgios
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 08:26    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i, men tror nok det er en midtbanespiller på vei inn først.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 18.01.2011 08:45    Post subject: Reply with quote

Koné kommer!
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 18.01.2011 09:39    Post subject: Reply with quote

Håper du det eller vet du det? Jeg håper det. Ble virkelig imponert over klippene fra tiden i Romania. De sier selvfølgelig ingenting om hvor mange sjanser han har brent mellom alle målene, men så mange pene mål på et par år tyder på kvalitet. Skal være den første til å ønske ham velkommen tilbake om så blir tilfelle.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 09:44    Post subject: Reply with quote

16 mål på 51 kamper er ikke all verden for en spiss, og flere av målene viste et ikke altfor overbevisende bra forsvarsspill med veldig tett markering.

Overfører man snittet til Tippeligaen snakker man 9-10 mål i løpet av en sesong, og det syns jeg er litt i underkant for en etablert spiss som snart er 30 år.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 18.01.2011 09:46    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:
Håper du det eller vet du det? Jeg håper det. Ble virkelig imponert over klippene fra tiden i Romania. De sier selvfølgelig ingenting om hvor mange sjanser han har brent mellom alle målene, men så mange pene mål på et par år tyder på kvalitet. Skal være den første til å ønske ham velkommen tilbake om så blir tilfelle.

Blanding av håp og tro Smile
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2011 09:48    Post subject: Reply with quote

Man må se bak tallene. Han har jo også kun 16 ligamål på 44 kamper for RBK også. Men i rundt halvpartan av dem som kom han inn som innbytter de 5-10 minuttene.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 09:56    Post subject: Reply with quote

Koné var god da han var her, og Prica er slett ikke så stasjonær som dere skal ha ham til å være. Koné-DFH kan også se ut som en fin duo.

Jeg er optimitisk for once.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 18.01.2011 10:42    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
16 mål på 51 kamper er ikke all verden for en spiss, og flere av målene viste et ikke altfor overbevisende bra forsvarsspill med veldig tett markering.

Overfører man snittet til Tippeligaen snakker man 9-10 mål i løpet av en sesong, og det syns jeg er litt i underkant for en etablert spiss som snart er 30 år.

Det har du mye rett i. Men tallene sier ingenting om antall minutter spilletid pr mål.

Noe av det jeg så som udelt positivt var variasjonen i type mål. Gjennomløpninger, hodespill, avslutninger både med høyre og venstre, måltyvtendenser og akrobatikk. Jeg er helt enig med deg i at forsvarsspillet ikke var like patent på alle målene, og det gjør at det kan være litt vanskelig å få et veldig godt inntrykk av hans reele nivå. Men klippene viser også en bevegelig og smart spiller som gjør det vanskelig for forsvarerne. Kombinert med bra fysikk gjør det at det er flere enn rumenske forsvarere som skal få slite.

Jeg sier ja takk. Tror ikke vi klarer å skaffe en bedre spiss denne vinteren. Heller Kone enn Fredheim Holm. Gjerne begge deler.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2011 10:52    Post subject: Reply with quote

De som nevner svakt forsvarsspill må jo også ha det i bakhodet at forsvarsspillet i Tippeligaen sannsynligvis er enda mer rævva. De fleste målene som blir scoret her hjemme, kommer jo som et resultat av forsvarstabber.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 18.01.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

En skadefri Koné med tillit på topp er jo av typen spillere som bør kunne score rundt 15 mål på en sesong. Det er helt greit i dagens eliteserie, hvor det i mine øyne er ganske stor mangel på typiske goalgettere. Tippeligaen er forholdsmessig sett ganske svak, og slett ikke bedre til sin tid enn hva den var på slutten av 90-tallet for eksempel.

En toppscorer i Norge burde strengt tatt ligget på mange-og-tyve scoringer, men det har den ikke gjort de siste årene. Moa kunne kanskje havnet over 20 om han hadde spilt hele sesongen for VIF i fjor.

Prica hadde ingen god sesong i 2010, men er også kapabel til å nærme seg 20 mål om han holder seg skadefri.

Hadde vært moro med et spisspar som hadde tegnet seg for 30-40 mål. Mulig det er utopi, men selv om vi aldri var i nærheten av mine spådommer for målscoring i fjor tror jeg RBK skal kunne komme seg opp i 70-80 mål på en god sesong. I hvert fall burde de det, om nivået skal nærme seg enda mer internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 13:09    Post subject: Reply with quote

Hvis det viser seg at DFH er valgt over Kone..og om Kone skulle gå til VIF, da vil jeg si meg forbannet XL.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 14:31    Post subject: Reply with quote

Hvor har du det fra?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 112, 113, 114  Next
Page 104 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb