English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jon Inge Høiland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.12.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

Men legg merke til at Høiland i intervjuet sier at han faktisk ikke har snakket med Jönsson i prosessen, kun Erik Hoftun. Det trenger selvsagt ikke å bety at Janne ikke har fått uttale seg/"godkjenne" overgangen, men det kan jo også bety nettopp det.
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.12.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Man kan si mangt om Hoftun, men så ille kan han da faen meg ikke være.

Jeg ser på det som en selvfølge at han snakker med treneren angående spillerkjøp.

Jeg anter Hamrén var informert om at Moldskred og Trond Olsen ble hentet og.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran

PostPosted: 23.12.2010 15:31    Post subject: Reply with quote

Man forsøker vel bare å unngå å vifte med en rød klut foran Jönssons tidligere arbeidsgiver.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 23.12.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

Moldskred var jo til og med ønsket av Hamrén, så akkurat der er det nok ganske safe å anta noe slikt ja.

Og joda, jeg er enig at selv Hoftun nok ikke er så blåst - men jeg utelukker ikke muligheten for det heller. Jeg tar det i hvert fall ikke som en selvføelge at han ikke er det, til det har han allerede gjort for mye annet rart i jobben.
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.12.2010 15:42    Post subject: Reply with quote

Nei, er det noe som er sikkert er det jo at man ikke kan utelukke noe når det gjelder Hoftuns arbeid.

Ellers er vel Strands teori treffende her.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 24.12.2010 03:40    Post subject: Reply with quote

media wrote:
fryktelig mye sutring. ingen kjenner Høiland bedre enn hans trener. stoler vi på treneren, må vi også stole på de valg han tar.

jeg velger å la all tvil komme Høiland til gode. intet vil være bedre enn om han overbeviser.

Jeg nekter å tro at JJ eller andre trenere hadde hentet inn JIH hadde de hatt ett innkjøpspost på rundt 10 millioner for stoppere.
JJ, Hoftun og Vi må takke ja til JIH grunnet situasjonen vi har havnet oss oppi!

media wrote:
Det er bra med unge lovende talenter, men på midtstopperplass er det også bra med rutinerte ringrever. 33 år er ikke en pensjonistalder for en midtstopper.

Lago er 31, Bjärsmyr blir 25 om noen dager mens Nordberg er 25, vi snakker ikke om unggutter her..

Bakklandia wrote:
Men legg merke til at Høiland i intervjuet sier at han faktisk ikke har snakket med Jönsson i prosessen, kun Erik Hoftun. Det trenger selvsagt ikke å bety at Janne ikke har fått uttale seg/"godkjenne" overgangen, men det kan jo også bety nettopp det.

Personlig lurer jeg heller på hvor mye Jan Jönsson har med Nordberg-overgangen å gjøre..
Og hva med forlengelsen av kontrakten til Jamtfall jr. og Traorés fremtid i klubben?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
keschaa
Veteran

PostPosted: 24.12.2010 13:43    Post subject: Reply with quote

I starten så var jeg svært skeptisk til Høiland.

Men vi får inn en rutinert spiller som vi vet holder et bra tippeliganivå.

Utgifter på Høiland er kanskje 1.5 millioner.

For de pengene kjøper vi oss dekning på alle forsvarsplasser, mens vi venter på det endelige gjennombruddet til Simen Wangberg (noe som kun avhenges av spilletid.)
vegviks
Veteran

PostPosted: 26.12.2010 13:46    Post subject: Reply with quote

I en tid hvor man vektlegger at lønnsutgiftene skal ned, burde ikke en OK TL-spiller tjene 1,5 mill i lønn. Ikke at klubber offentliggjør spillerlønninger, men man burde holde tett på hvor mye hver enkelt spiller tjener, slik at man kan gi de ekstraordinære spillerne (Sapi, Annan etc) lønninger som er høyere enn den gjennomsnittlige spilleren, UTEN at disse lønningene trenger å ligge i str.orden 5 mill. Dersom eksempelvis Lago, Moldskred og Winsnes tjener 3 mill så blir man aldri i stand til å kutte lønnskostnadene.

Ett sted må man begynne å kutte, og hvorfor ikke gjøre det med en helt standard fotballspiller som JIH. Det er ikke akkurat Farnerud som kommer (beste sammenligningen jeg kom på i farta)
Strand
Veteran

PostPosted: 26.12.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Vi har offentlige skattelister i dette landet, jeg tror ikke at fotballklubber får noen særordning hvor de ikke publiseres.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 16.01.2011 18:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
Derfor tror Høiland det kan ta tid før han er tilbake i skikkelig form.

- Jeg tråkket over ankelen «noe voldsomt» tidlig i fjor høst. Leddbåndet røk tvert av, og jeg var sjanseløs på å slå til ballen med vristen. Jeg teipet opp, men tipper jeg spilte på 85 prosent av det jeg kan under høstsesongen. I det siste har jeg holdt meg mest på sykkelen, og nå kjenner jeg ingenting.

- Men det er den 20. mars jeg skal være i toppform. Og det skal jeg klare, sier Jon Inge Høiland til adressa.no

Høiland spilte høsten med avrevet leddbånd
Back to top
TBK
Senior

PostPosted: 16.01.2011 22:05    Post subject: Reply with quote

Er han blitt opperert slik at han kan spille opp mot maks og ikke må teipes for hver kamp eller slår opp skaden fort når han begynner å spille?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 16.01.2011 22:27    Post subject: Reply with quote

Får håpe vi ikke har kjøpt en ny Kenneth Storvik.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.01.2011 22:50    Post subject: Reply with quote

Tenkte akkurat på det samme i ettermiddag Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TBK
Senior

PostPosted: 17.01.2011 17:51    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ikke glem at Jönsson har sett for seg Lago i par med den nye stopperen (altså Høiland), og da er det kun plass for Wangberg/Nordberg/Oviasu hvis noen av de to skulle bli skadet eller spille enormt dårlig.

Er det bekreftet fra noe hold hvem som blir stoppere i første elveren denne sessongen? Er det ikke litt tidlig å ta ut det allerede nå så tidlig på året?
Hadde heller sett for meg at Wangberg fikk nyttig matchtrening
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 18.01.2011 03:09    Post subject: Reply with quote

Ingenting er bekreftet, selvfølgelig..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 31.01.2011 11:13    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2sporten.no/...02226.html

Jøss, første spiller som har gitt konkret svar på alle spørsmålene. Liker det han sier!
Zeno
Veteran

PostPosted: 09.06.2011 19:10    Post subject: Reply with quote

Rosenborg veit ikke hva som feiler Høiland

Quote:
Jon Inge Høilands skadeproblemer er fortsatt ikke over etter overtråkket i bortekampen mot Fredrikstad 18. april.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 09.06.2011 19:23    Post subject: Reply with quote

For gammel og dårlig, men det har alle utenom RBK visst lenge. Det der burde vært overskriften når overgangen ble klar.
Wannebo
Veteran

PostPosted: 09.06.2011 20:58    Post subject: Reply with quote

Kjøpet av Høiland er for meg helt uforklarlig. Det eneste som taler til hans fordel, er at han er anvendelig og kan brukes overalt i forsvarsrekka. Han har mistet sin største forse, nemlig farta. Når han i tillegg ikke er duellsterk overhodet så er det for meg en gåte at vi signerte Høiland. I tillegg er han gammel. Uforklarlig kjøp, og det føyer seg inn i rekkene av flere.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.06.2011 20:59    Post subject: Reply with quote

Nesten like greit at han er skada.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 09.06.2011 22:31    Post subject: Reply with quote

Jonas Wannebo wrote:
Kjøpet av Høiland er for meg helt uforklarlig. Det eneste som taler til hans fordel, er at han er anvendelig og kan brukes overalt i forsvarsrekka. Han har mistet sin største forse, nemlig farta. Når han i tillegg ikke er duellsterk overhodet så er det for meg en gåte at vi signerte Høiland. I tillegg er han gammel. Uforklarlig kjøp, og det føyer seg inn i rekkene av flere.

Hvilke alternativer til Lustig og Dorsin har man i dagens stall? Omskolere Moldskred til høyreback og Åsen til venstreback? Når du sier at han har mistet farten, så føler jeg på mange måter at du kun kommer med en antagelse, basert på at han er 33 år gammel. Han er selvfølgelig ikke på toppen av karrieren når det gjelder hurtighet, men han er fortsatt hurtigere enn Dorsin og Lago. Vil også tørre å påstå at Lustig ikke er nevneverdig hurtigere enn Høiland, og det samme gjelder Henriksen. Er det virkelig slik, at man med dagens mangel på likvider, skal prioritere å bruke penger på å hente inn backup på begge backene, fremfor å hente inn en DM? Høiland, i en frisk versjon, var sannsynligvis det mest rasjonelle valget når gjeldte å forsterke bredden på backene.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.06.2011 14:54    Post subject: Reply with quote

Hent Tønne som back-up for Dorsin, om ett år er han bedre enn Dorsin. Ellers er Høiland en helt ok spiller å ha i troppen; god og allsidig. Får bare håpe han blir skadefri.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.06.2011 18:38    Post subject: Reply with quote

Høiland ut etter 34 min. i RBK2-kampen mot Levanger. Tilsynelatende ikke noe vellykket comeback.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.06.2011 18:51    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis ender det med at han legger opp snart. Er helt tydelig ferdig på øverste nivå og fremstår i etterpåklokskapens lys som en helt horribel signering.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.06.2011 18:57    Post subject: Reply with quote

Han skulle vel uansett bare spille én omgang, så det fins en mulighet for at det var "føre var"-opplegg. Men mest trolig er nok ankelen vond igjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16  Next
Page 8 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb