English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Økonomi 2011
Goto page 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 25.11.2010 12:33    Post subject: Reply with quote

Svendsen:

Quote:
– Vi ønsker å legge frem et nullbudsjett for 2011. Men det er mye mer anstrengende enn det vi så for oss


Kan ikke si at jeg er overrasket akkurat. De var sent ute med å innse de økonomiske realitetene, sent ute med tilstrekkelige innsparinger da de innså de økonomiske realitetene. Da kommer det ikke som en bombe at de er sent ute med å finne ut at nedskjæringer vil være tunge å akseptere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2010 21:42    Post subject: Reply with quote

Som sist håper jeg at vi greier å skille ut budsjettdebatten i egen tråd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 26.11.2010 08:45    Post subject: Reply with quote

AMU-leder Leif Husvik er sikker på at det blir tøft å være ansatt i Rosenborg fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 10:57    Post subject: Reply with quote

Dette blir bare bedre og bedre.

Er det noen her som har innsikt i Rosenborgs økonomi som kan forklare meg hvorfor vi ligner mer og mer på lag som brann og stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.11.2010 12:17    Post subject: Reply with quote

??
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 12:46    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvordan det er mulig at vi har havnet så til de grader nedi sumpa. Og hvis artiklene ikke stemmer så er det merkverdig at ikke Skutle har formidlet dette i media. Syns egentlig at situasjonen tilsier en uttalelse uansett.
Stemmer opplysningene fra de siste dagene så må det få konsekvenser for endel personer ihvertfall.
Og jeg klarer fortsatt ikke skjønne hvordan vi ikke skal ha solgt spillere for 17 millioner.
Det bør ryddes grundig i Rosenborgs ansattoversikt i vinter ihvertfall, både vanlige ansatte og spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 12:49    Post subject: Reply with quote

Hvis det som står i avisene er riktig, så har de to siste årene vært til ingen nytte. Hva er vitsen med å vinne 2 gull bare for å måte selge de beste spillerne for å holde budsjettet.

Ser vi til Stabæk så måte de selge sine beste samtidig som de ikke hadde råa til å hente gode nok erstattere, og går vi ut ifra avisene så ser det ut til at vi har havnet i samme posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 26.11.2010 13:19    Post subject: Reply with quote

Trøsten vår får være at det tross alt blir igjen en stamme i laget som ikke har for vane å tape seriekamper.
At vi har noen talenter som kan ta steget med rett veiledning,
og at vi kan være heldige å få inn en forsterkning eller 2 for en rimelig penge.
Helt bortkastet vil ikke satsingen ha vært om vi greier å kjempe i toppen og aller helst vinne TL neste sesong.
Vi var tross alt et lag som Ålesund,Haugesund etc. før minusbudsjettene.
2 stk. 5-plasser.
Skjønner godt at de fleste vil sammenlikne alt med de gyllene tider, men det blir vel mere riktig å ta utgangspunkt i de 2 5-plassene.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 26.11.2010 13:26    Post subject: Reply with quote

Dersom det som står i Adressa er i nærheten av å stemme, er det en gedigen tragedie.

For øvrig bør det bli slutt på å budsjettere med spillersalg. Det hører ingen steder hjemme, og er vel noe man har begynt med i de senere år, for å pynte på budsjettet.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 13:26    Post subject: Reply with quote

Satsinga har i stor grad vært bortkasta jo. For det er jo ikke på sportslig side de vi har økt kostandene så brutalt ved de siste årene, selv om Skutle og Hoftun snakker om sportslig satsing hele tida for å etablere en sannhet. Vi ahr solgt og solgt og solgt og solgt siden minusene startet, så det kan ikke være sportslig som har kostet sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 13:33    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Trøsten vår får være at det tross alt blir igjen en stamme i laget som ikke har for vane å tape seriekamper.
At vi har noen talenter som kan ta steget med rett veiledning,
og at vi kan være heldige å få inn en forsterkning eller 2 for en rimelig penge.
Helt bortkastet vil ikke satsingen ha vært om vi greier å kjempe i toppen og aller helst vinne TL neste sesong.
Vi var tross alt et lag som Ålesund,Haugesund etc. før minusbudsjettene.
2 stk. 5-plasser.
Skjønner godt at de fleste vil sammenlikne alt med de gyllene tider, men det blir vel mere riktig å ta utgangspunkt i de 2 5-plassene.


Jeg håper du tuller når du sier det med Ålesund/Haugesund i forhold til oss. Vi hadde i disse årene et lag som holdt mye hører standard men manglet en trener med kompetanse og autoritet.

At vi skal ta utgangspunkt i de 2 5-plassene syns jeg blir feil.
Vi har et av de største budsjettene i serien og burde være topp 3 nesten hvert år.

Det er positivt at vi har en grunnstamme som ikke vet hvordan å tape, men jeg vet ikke hvor lenge det varer hvis vi ikke får in forsterkninger som faktisk forsterker laget.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Satsinga har i stor grad vært bortkasta jo. For det er jo ikke på sportslig side de vi har økt kostandene så brutalt ved de siste årene, selv om Skutle og Hoftun snakker om sportslig satsing hele tida for å etablere en sannhet. Vi ahr solgt og solgt og solgt og solgt siden minusene startet, så det kan ikke være sportslig som har kostet sånn.


Det jeg ikke forstår er hvordan Skutle & Co har fått muligheten til å bygge en administrasjon som ikke gjør noe godt av seg. Jeg hører hele tiden at Rosenborg er en profesjonell klubb, men sett fra utsiden så virker det litt som et vanlig idrettslag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 26.11.2010 13:46    Post subject: Reply with quote

Det står såpass dårlig til ja? Denne klubben har blitt drevet på en uforsvarlig måte de siste par årene og nå skal det bli tøft å opprettholde satsing neste år. Stakkars JJ han har vel inntil nå trodd at vi skulle kjøpe spillere for mange millioner i vinter.

Ett gult kort mindre til Annan, så hadde vi sluppet dette her.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Blir litt deprimert av dette
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 13:55    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
Det står såpass dårlig til ja? Denne klubben har blitt drevet på en uforsvarlig måte de siste par årene og nå skal det bli tøft å opprettholde satsing neste år. Stakkars JJ han har vel inntil nå trodd at vi skulle kjøpe spillere for mange millioner i vinter.

Ett gult kort mindre til Annan, så hadde vi sluppet dette her.


Det at vi skal være så avhengig av CL eller salg av spillere syns jeg er tull, i hvert fall når vi ser hvilken type spillere vi henter.
Vi har vært heldig med Annan men hvem vet hvor lenge det er til neste gang vi får en spiller av Annans kaliber på Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.11.2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Må faktisk si at jeg ikke helt forstår bekymringene her. Det er sunt og riktig at vi etter beste evne etterstreber et nullbudsjett neste sesong, men å si at de siste to årene har vært bortkastet ser jeg på som et fullstendig meningsløst utsagn.

På grunn av de andres udugelighet da de faktisk hadde muligheten til å rykke litt i fra oss, kunne vi sette inn et støt for å ta tilbake hegemoniet, noe vi har gjort.

Det var et perfekt tidspunkt å gjøre det på. Hadde vi prøvd å være med på festen i årene 2005-2008 - da hadde det virkelig vært fare på ferde.

Nå er vi der vi skal være, og med det tredje seriegullet i rekken neste år og mer spill i enten Europa League eller sannsynligvis Champions League har vi ikke bare laget et solid fundament i bunn men også begynt å se skikkelige resultater av den strategien vi har fulgt siden nestennedrykket i 2005.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 14:04    Post subject: Reply with quote

Det er hårreisende om klubben er avhengig av store spillersalg eller CL hvert år.
Skutle m.f har de siste årene bygd opp en brutal mengde ansatte i klubben som de har valgt å kalle "sportslig satsing". Enten må de ansatte ut av klubben, eller så må vi hurtig få se at de klarer å skape innteker for klubben som overgår utgiftene med å ha dem ansatt.

Det kan ikke være slik at man vinner seriegull, har 17 tusen på tribunen hver kamp, spiller europa league, selger spillere for mange titalls millioner og fortsatt går i dundrene underskudd. Det skal jo faktisk ikke være mulig!!??

Det er vel blant annet på tide å tvinge langt mer penger ut av vår hovedsponsor. En av Norges rikeste menn har hatt tilnærmet gratis reklame hos oss i 20 år, når klubben ligger i kne så får de steppe inn. Om ikke med penger så ihvertfall med dyktige evaluerere som kan slå fast hvor man skal kutte og hvordan man skal tjene mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Må faktisk si at jeg ikke helt forstår bekymringene her. Det er sunt og riktig at vi etter beste evne etterstreber et nullbudsjett neste sesong, men å si at de siste to årene har vært bortkastet ser jeg på som et fullstendig meningsløst utsagn.

På grunn av de andres udugelighet da de faktisk hadde muligheten til å rykke litt i fra oss, kunne vi sette inn et støt for å ta tilbake hegemoniet, noe vi har gjort.

Det var et perfekt tidspunkt å gjøre det på. Hadde vi prøvd å være med på festen i årene 2005-2008 - da hadde det virkelig vært fare på ferde.

Nå er vi der vi skal være, og med det tredje seriegullet i rekken neste år og mer spill i enten Europa League eller sannsynligvis Champions League har vi ikke bare laget et solid fundament i bunn men også begynt å se skikkelige resultater av den strategien vi har fulgt siden nestennedrykket i 2005.


Spill i Europa burde være en pluss i budsjettet og ikke et must for å komme i null.

De to siste årene er kan bli bortkastet fordi vi kastet all sunn fornuft ut vinduet for å hente gull. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke lagde en fremtidig plan for å gjøre overgangen fra minus budsjett til et null budsjett lettere.

Det virker som om null budsjettet har kommet like overraskende på brakka som vinteren her på Østlandet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.11.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si meg enig i dette. Var det to år hvor det var mulig å svi av en del millioner og bli helt suverene i Norge igjen så var det akkurat da de andre var nødt til å senke den sportslige satsingen.

Hadde vi prøvd det samme eksempelvis etter seriegullet i 2006 så hadde vi i verste fall stått her uten verken gull, penger eller fundament for videre satsing.

Jeg sier ikke at alt har vært gjort riktig de siste to-tre-fem årene heller, men jeg synes gjenbyggingen etter nestenkatastrofen i 2005 har vært omtrent så god som jeg håpet på.

At klubbadministrasjonen har vært for stor ut fra hvor store inntekter alle de ansatte genererer har vært tilfelle svært lenge. Vi hadde i mine øyne mer usunn styring fra 2000-2005, men da fikk vi jo europacupinntekter i ganske stort monn hele veien.

I dag har vi et lag som er suverent i Norge, godt sammensatt i forhold til alder, en ungdomsavdeling hvor det er jobbet godt over flere år og ny mulighet for mesterligaspill til høsten.

Slik jeg ser det vil også Jönsson være med på å gi RBK en ny giv, som forsterkes ytterligere av at norsk fotball vil framstå mer attraktivt igjen neste sesong jfr VIF og Moldes bebudede satsing.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 16:47    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som bestrider at et er flott å ta gull, at vi har et godt lag, at vi har gode sjanser også neste sesong etc.

Men svar på dette Kristobal:

Er det er godt tegn elle et katatrofalt tegn at vi: vinner seriegull, spiller i europa, har 17tusen på hver kamp, har solgt spillere for flere titalls millioner kroner og fortsatt går i dundrene underskudd? At vi ikke har råd til forsterkninger og at ansatte i klubben forteller hvor forferdelig det er i media? Hvordan skal vi det gå med klubben om vi faller utenfor europa neste år og ikke får solgt noen spillere? Med bom 1 sesong så er vi plutselig ikke i stand til å betale regningene våre... Er vi økonomisk sett "akkurat der vi skal være" eller er vi på skjelvende grunn?
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1811

PostPosted: 26.11.2010 17:32    Post subject: Reply with quote

Administrasjonen er helt tydelig for stor/høytlønnet. Ufattelig at man kanskje kan havne i minus også neste år. Ille nok at vi antagelig gjør det i år også, selv om vi har hatt store inntekter gjennom flere salg og e-cup.

Til tross for at flere av spillerne vi har solgt de siste årene ikke har blitt erstattet på en god nok måte, så er spillerne vi har signert blitt for høyt lønnet. Hvorfor skal Winsnes og Jamtfall tjene lønn i millionklassen? Moldskreds evner ble helt klart overvurderte og da er det naturlig at han fikk en god lønn, men det er uansett kritikkverdig. Null videresalgsverdi osv.
_________________
RBK på topp tre i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.11.2010 17:51    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det er ingen som bestrider at et er flott å ta gull, at vi har et godt lag, at vi har gode sjanser også neste sesong etc.

Men svar på dette Kristobal:

Er det er godt tegn elle et katatrofalt tegn at vi: vinner seriegull, spiller i europa, har 17tusen på hver kamp, har solgt spillere for flere titalls millioner kroner og fortsatt går i dundrene underskudd? At vi ikke har råd til forsterkninger og at ansatte i klubben forteller hvor forferdelig det er i media? Hvordan skal vi det gå med klubben om vi faller utenfor europa neste år og ikke får solgt noen spillere? Med bom 1 sesong så er vi plutselig ikke i stand til å betale regningene våre... Er vi økonomisk sett "akkurat der vi skal være" eller er vi på skjelvende grunn?


Jeg er vel ikke helt med på den svartmalingen rett og slett. Når jeg tar et lite søk i avisartikler fra de siste ti årene er det jo krise med jevne mellomrom hele tiden. I hvert fall fra driftsunderskuddet på 22 millioner kroner i 2001 og fram til i dag.

Jeg har veldig stor tillit til Skutle, som har vært med på dette i meget lang tid. At noen ansatte forteller at det er forferdelig når klubben faktisk er nødt til å gjøre de grepene de har planlagt fra den dagen de bestemte seg for å satse noen titalls millioner på det mest egnede tidspunktet for å gjenreise RBK som nasjonens soleklart beste lag, må vi leve med.

Mer konkret til spørsmålet ditt, så kan jeg naturligvis være skeptisk og kritisk til at en klubb som selger spillere, vinner titler og spiller i Europa ikke klarer å gå i overskudd. Samtidig måtte klubben av taktiske hensyn gjøre den store satsingen i to år hvor inntektspotensialet var begrenset på grunn av finanskrisen. Resultatet må sies å være mindre bekymringsverdig sånn sett, enn hva 2001-resultatet var.

I sum tror jeg likevel at satsingen vil lønne seg på sikt. Man tok en risiko, og fortsatt vet man ikke om man vinner på satsingen. Men det var et bedre verdispill å gjøre det nå enn noen år tidligere.

Tar jeg fullstendig feil er det jo trist, og skulle dommedagsprofetiene slå til så skjønner også jeg at man kan ende i avgrunnen. Personlig føler jeg meg imidlertid utrolig mye mer komfortabel nå enn for fem år siden, og for fire år siden da jeg ba på mine knær om at RBK ikke måtte kaste seg med i kjøpefesten som jeg trodde kom til å få alvorlige konsekvenser for enkelte når bobla ville sprekke om to til fire år som jeg sa den gangen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2010 18:05    Post subject: Reply with quote

Du sporer av igjen Kristobal, som du har en tendens til å gjøre. Jeg er ute etter ditt syn på den økonomiske situasjonen idag. Kritikkverdig eller ikke? Bra eller skummelt?

Jeg er ikke det minste interessert i hvorvidt det var riktig å satse "sportslig" akkurat når man gjorde det, for etter min mening så har ikke pengene gått til så mye sportslig sating, det har gått til administrasjon.

Vi kan ikke regne med noe særlig mer i inntekt fra europa, premiepenger, tilskuere, sponsorer, effektsalg. Ikke brutale mengder i nærmeste fremtid. Selv når vi er helt i toppen av hva vi kan tjene (uten å kvalle til CL) så taper vi store mengder penger. Problemet er at det ikke er noe særlig igjen å tære på.

Hvis vi bommer seriegullet neste sesong samtidig som vi tar en Quarabach, hvordan tror du den økonomiske situasjonen er i klubben i 2012 da? jeg tipper salg av de beste spillerne + massivt salg av eiendom og mesteparten av stadion.
Vi er dønn avhengig av meget stor sportslig suksess til enhver tid, litt av et press om ikke annet....


Jeg skjønner at jeg fremstår som en koneseur/senador nå, og det er ikke heldig. Men det er bekymringsfullt om disse artiklene stemmer. Det betyr blant annet at vi ikk inn godt under 17 milioner for salgene av Sapara, Stadsgaard, Jarstein og Hamren...
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 26.11.2010 18:13    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Samtidig måtte klubben av taktiske hensyn gjøre den store satsingen i to år hvor inntektspotensialet var begrenset på grunn av finanskrisen. Resultatet må sies å være mindre bekymringsverdig sånn sett, enn hva 2001-resultatet var.

I sum tror jeg likevel at satsingen vil lønne seg på sikt. Man tok en risiko, og fortsatt vet man ikke om man vinner på satsingen.


Hva slags satsing er det egentlig det dreier seg om? Vi bytter fortløpende ut brukbare og til dels gode spillere med noen som er dårligere, samtidig som vi går med dundrende underskudd. Vi har kuttet ut speidervirksomheten og vår øverste sportslige leder besitter en kompetanse som er milevis unna hva man må kunne forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.11.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

Det er en satsing som har gitt oss to seriegull på to år, etter at vi valgte å ligge litt lavt i terrenget mens enkelte diskuterte om vi burde bruke 15 eller 20 millioner kroner på John Anders Bjørkøy.

Jeg skrev også en kommentar om "Talentløs satsing" nå i vinter, hvor jeg syntes investeringene ikke var gode nok. I høst har blikket blitt rettet mot spillere i relativt gode mellomeuropeiske klubber, samt at Stig Thorbjørnsen åpenbart er blitt konsultert mer enn han ble det foregående året. Et skritt i riktig retning, slik jeg ser det.

Sapara har vi ikke klart å erstatte. Konan Ya og Traore slo aldri skikkelig til. Vi kvitter oss kanskje med gode spillere, men RBK er ikke blitt dårligere på grunn av deres klubbskifte.

Prica må sies å være en forsterkning kontra Kone.

Tettey er i og for seg ikke erstattet, men vi har fått fram Henriksen, og det blir spennende å se om Sare blir her.

Stadsgaard er relativt nylig forsvunnet, og en erstatter bør naturligvis på plass. Men vi har fortsatt tid.

Vi bør kunne få fram enda flere fra ungdomsavdelingen takket være det gode arbeidet som er gjort der over en del år nå.

Realiteten er at vi har vunnet to seriegull på rad og levert i hvert fall et par gode kamper i europeisk sammenheng i høst. Til tross for at vi ifølge enkelte har et veldig mye dårligere lag i dag enn vi hadde da vi vant ett av fire seriegull, mest fordi Brann klappet sammen. Mesterligaen 2007 var naturligvis hyggelig, men at vi i det hele tatt kom inn i turneringen skyldtes jo tidenes luckytrekning.

Hadde vi møtt "normal" motstand i kvalen der hadde vi røket ut så det hadde sunget, og jeg tror dessverre at det er nettopp de to-tre enkeltkampene i gruppespillet som gjør at noen synes at vi var så ekstremt mye bedre i 2007 enn i dag. Kombinert med den vanvittige mediehypen om hvor bra norsk fotball var, fulle tribuner og den sydende stemningen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 64, 65, 66  Next
Page 1 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb