English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - VÃ¥lerengens IF
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 26.09.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Med kamp på torsdag, så tror jeg spillerne vil være for slitne mot VIF. Vi bør egentlig spare spillere på torsdag. Vi har utrolige 2 seiere på de siste 7 kampene.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Supernils
Proff


Joined: 30 Aug 2010
Posts: 294

PostPosted: 26.09.2010 22:09    Post subject: Reply with quote

kampen på torsdag er vel den eneste reelle 3-poengeren vi kan tro på denne e-cup høsten, skal vi ikke få den gleden engang? :/

Men jeg ser poenget ditt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 26.09.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er jævlig redd for denne kampen. Og dere kan bare glemme at Eggen sparer spillere på torsdag. Desverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 26.09.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke en sjanse i EL uansett så på torsdag bør det spares spillere. Kampen på søndag er veldig viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 26.09.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Har vel litt å si også at vi får 1 million kr ca for seier i en europaliga-kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.09.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Vinneren av RBK - Enga tar gullet. 1 million er en liten pris å betale for seriegull og ny sjanse på CL neste sesong.

Frykter vi blir løpt i senk her om en del spillere ikke hviles på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 26.09.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare hva som skjer på torsdag, som avgjør om spillerne er slitne eller ikke på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 26.09.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Årets første tap i serien kommer ikke mot VIF hjemme, ferdig snakka RBK
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Quote:
Vinneren av RBK - Enga tar gullet.


Det er en håpløs påstand. Vi leder med 5 poeng. Taper vi så leder vi med 2 poeng. Det vil si at vi fortsatt leder... Engen er inne i en imponerende form, men jeg nekter fullstendig å tro på at Engen skal ta full pott på de siste 5 kampene. Evnen vi har til å ikke tape fotballkamper er nok det som redder årets gull. Jeg er helt sikker på at Engen taper en kamp eller to på rappen hvis de slår oss. Det blir plutselig et voldsomt press på spillerne "ut av ingenting" når det blir forventet at de snyter oss for gullet.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 26.09.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

Etter oss så har VIF følgende kamper: Godset H, LSK H, Hønefoss B, TIL H.

Selvfølgelig kommer de til å vinne disse..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2010 22:37    Post subject: Reply with quote

hahaha hvorfor i all verden er det noen selvfølge?? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.09.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Ingen ting er selvfølgelig i den norske serien. Jeg ville satset ganske mye på at de ikke tar 12 poeng i disse kampene om de slår oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 26.09.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

De står nå med 7 strake seiere på hjemmebane. Også møter de det tredje dårligste laget på bortebane. Hvorfor skal de IKKE vinne disse kampene?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 26.09.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det blir plutselig et voldsomt press på spillerne "ut av ingenting" når det blir forventet at de snyter oss for gullet.


Det er lov å lese Wink
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
De står nå med 7 strake seiere på hjemmebane. Også møter de det tredje dårligste laget på bortebane. Hvorfor skal de IKKE vinne disse kampene?


Skal de møte det tredje dårligste bortelaget på hjemmebane 4 ganger?

LSK er årets Uavgjort-lag og det kan fort bli U der. TIL er gjerrige og tar mye poeng.

Det er vel egentlig veldig lite som tilsier at Engen vinner sine 4 siste etter oss.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

This Is 50 wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Det blir plutselig et voldsomt press på spillerne "ut av ingenting" når det blir forventet at de snyter oss for gullet.


Det er lov å lese Wink


??
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 26.09.2010 22:46    Post subject: Reply with quote

De møter Hønefoss på bortebane, som er ligaens tredje dårligste lag. TIL har mest sannsynlig ingenting å spille for i siste runde, Godset er rævva på bortebane. Eneste muligheten for poengtap er da mot LSK.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 26.09.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

Var ment som en kommentar til RÃ¥nny. Ser at den kanskje ser litt rar ut. My bad.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.09.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

Å møte et lag som kjemper for tilværelsen er ikke lett i nest siste runde. De kan også rote seg bort i de andre kampene. Fire seire anser jeg som lite sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 26.09.2010 23:24    Post subject: Reply with quote

Mitt syn på Vålerengas 5 siste kamper:

3-0 mot Sandefjord(hjemme)
Hvem slår ikke Sandefjord hjemme?

1-0 mot Molde(Borte)
De spilte en god kamp, men fikk god hjelp fra Pape Pate Dioufs idiotiske utvisning.

3-2 mot Stabæk(Hjemme)
Igjen en god kamp fra VÃ¥lerenga, men Knudsen hadde vertfall en keepertabbe, om ikke to.

4-3 mot Viking(Borte)
Var dødelig effektive, men effektivitet er viktig i fotball. sterk prestasjon. Viking slapp dem alt for lett til 4-5 store sjangser.

1-0 mot Brann(Hjemme)
Så ikke kampen, kan ikke uttale meg mye. Men med 1-0 mot Brann hjemme kan ikke ha vært skremmende.


Mitt Syn på Rosenborgs siste 4 kamper:

Borte mot Leverkusen:
Kampen ble sterkt preget av det første målet. Leverkusen holdt et nivå vi ikke har møtt i tippeligaen på lenge.

Borte mot Brann:
Til tross for et sjangsesløseri uten like så vant vi 3-2. Alt i alt sterk prestasjon i Bergen.

Borte mot Follo:
Rett og slett en drittkamp som laget bør legge bak seg.

Borte mot Godset:
1-1 på Marienlyst er ok+ . Jeg fryktet tap før kampen. Husk at Vålerenga tapte der.


Mitt syn på Seriefinalen:

Vi skal være glade for at Annan ikke fikk gult kort mot Godset, med han på banen så tror jeg ikke VIF vil komme til like store sjangser som mot Viking. Unngår vi keepertabber, slipper vi ikke inn to drittmål slik som Stabæk gjorde. Siste steg vil være å unngå røde kort før vi eventuelt har punktert kampen.
Det er også viktig at Annan klarer å ta Singh ut av kampen, det er nemlig Singh som har flest assist på Enga.
Et intresant fakta er alle våre 4 siste kamper har vært på bortebane. Det har nok til en viss grad påvirket resultatene. Vi bør møte opp på de 2 neste hjemmekampene, støtte laget og håpe at spillerne blir lettet av å spille hjemme etter 4 kamper uten å ha sovet i sin egen seng dagen før.

Spillerne har snart i 2 år vist at det å tape en seriekamp er uakseptabelt. Det er resultatet av Hamrens Atityd. Hjemmekampen mot FCK viste at det å slå Rosenborg på Lerkendal i disse dager, spesielt hvis kampen er viktig, er en hard nøtt for alle klubblag i Skandinavia.

Det jeg tror kan bli en eventuell fordel for VIF, er ikke at vi vil slite oss ut mot Aris. Det jeg frykter kan sje, er at nøkelspillere blir skadet. Det har skjedd mot et visst gresk lag før Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.09.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Sløvsekken wrote:
Quote:
Vinneren av RBK - Enga tar gullet.


Det er en håpløs påstand. Vi leder med 5 poeng. Taper vi så leder vi med 2 poeng. Det vil si at vi fortsatt leder... Engen er inne i en imponerende form, men jeg nekter fullstendig å tro på at Engen skal ta full pott på de siste 5 kampene. Evnen vi har til å ikke tape fotballkamper er nok det som redder årets gull. Jeg er helt sikker på at Engen taper en kamp eller to på rappen hvis de slår oss. Det blir plutselig et voldsomt press på spillerne "ut av ingenting" når det blir forventet at de snyter oss for gullet.


Er det håpløst å anta at det er sannsynlig at vi kan avgi 2 poeng mer enn engen tatt i betrakning formen de 2 lagene viser om dagen ? I tillegg skal vi mobilisere til midtukekamper i mellom TL kampene.

Jeg anser det som minst like sannsynlig som at det ikke skjer.

Å ta det som en selvfølge at engen får nervøst sammenbrudd er vel rimelig tynt... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 26.09.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

Det er ikke håpløst å anta at det er sannsynlig nei. Men din setning gir ikke rom for noe annet enn at vinneren i oppgjøret tar gullet. Det mente jeg var håpløst Smile

Å anta at det er minst like sannsynlig at de tar 2 poeng mer enn oss som at de ikke tar 2 poeng mer enn oss er derimot en grei påstand.

Jeg er ihvertfall optmistisk med tanke på resten av sesongen. Ikke fordi vi sprudler eller spiller bra fotball, ikke fordi vi er i form, men fordi jeg for det første ikke tror at Engen slår oss, og for det andre ikke tror at de pluker full pott etter kampen mot oss.

Jeg tror de klarer maks U mot oss, i tillegg tror jeg de avgir poeng mot Tromsø, Lsk og Hønefoss. Ihvertfall 2 av de 3.

Uansett så er det ikke så lenge før vi vet svaret, noe som skal bli veldig deilig. Jeg er mentalt ferdig med Rosenborg om dagen. Skal bli godt med en pause selv om jeg mest sannsynlig begynner å savne seriestart en uke etter siste kamp Razz
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 26.09.2010 23:46    Post subject: Reply with quote

Poenget var vel at det ikke nødvendigvis er slik at VIF vinner om de slår oss. Det kan skje, helt klart. Men det er ingen åpenbar konklusjon. Vi har minst like "enkelt" program igjen etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 26.09.2010 23:49    Post subject: Reply with quote

Dette kan bli en gigantisk fest eller et nervøst sjokk. Jeg tror også våre spillere er mer vant til presset en slik kamp medfører og at det kan være en fordel for oss. På den andre siden så har vi midtukekamp ( et tveegget sverd da jeg tror en god prestasjon og resultat vil tilføre oss mye energi og muligens også mer enn vi bruker på selve kampen ) og nedadgående formkurv.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.09.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Poenget var vel at det ikke nødvendigvis er slik at VIF vinner om de slår oss. Det kan skje, helt klart. Men det er ingen åpenbar konklusjon. Vi har minst like "enkelt" program igjen etterpå.


Jeg regnet ikke med at innlegget ble tatt så bokstavelig (da det neppe er noen som kan fastslå slikt som fakta på forhånd), så jeg får ta til etterretning at at det bør poengteres at det er en (halv)kvalifisert gjetning neste gang Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
Page 1 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb