English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:17    Post subject: Reply with quote

Ellers: De to 4-3-kampene som bekymrer folk endte under Hamrén hhv 3-3 og 0-0. Mulig en 0-0-kamp med lite angrepsvilje er mindre nervepirrende, og er en mindre påkjenning for både spillere og fans, men tror nok uansett jeg vet hva jeg velger. I 3-3-kampen mot Start var det også 1-2 til pause.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 13:23    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Og denne kontrollen er liksom dårligere nå enn tidligere?


Vel, vi lå tross alt under med to mål før det var spilt ti minutter, fordi vi øste på fremover med alt vi hadde. Det re vel ikke akkurat å kontrolere kampen, er det det.

Jada, vi skaper flere sjanser, og tre mål på seks minutter i andre omgang er jo fantastisk (selv om vi nesten rotet bort hele greia igjen med å få et nytt mål imot umiddelbart grunnet dårlig balanse i laget og dårlig konstenrasjon/manglede hodestryke på påfølgedne corner.) Det er liten tvil om at Eggen har fått mer dresien på angrepspillet jamført med Hamren, men når det tydeligvis kun kan gjøres på en slik måte at det går på bekostning av den defansive tryggheten, så sier det sitt om svakheten med Eggens taktikk.

For det er godt gjort og få et forsvar som har vært så bunnsolid i halvannen sesongen til å, i løpet av bare noen måneder, finne på så mye rart og gfremstå så vakledne som det det har gjort under Eggens ledelse. Det kan sannsynnligvis kun skje fordi det defensive blir kraftig underprioritert på treningsfeltet, og da kan man spørre seg om det er slik man vil ha det, Hadde ikke en gylden middelvei mellom Hamren og Eggen - altså soliditet (og kontroll) i begge ender - vært det aller beste?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ellers: De to 4-3-kampene som bekymrer folk endte under Hamrén hhv 3-3 og 0-0. Mulig en 0-0-kamp med lite angrepsvilje er mindre nervepirrende, og er en mindre påkjenning for både spillere og fans, men tror nok uansett jeg vet hva jeg velger. I 3-3-kampen mot Start var det også 1-2 til pause.


Sammenlign fair da, i det minste, hvis du først skal sammenligne. Hamrens 0-0 mot FKH gikk på bortebane mot landets beste hjemmelag. I Eggens tilfelle endte det 4-3 mot landets nest dårligste bortelag. Det er en viss forskjell på det.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Det er nå en gang slik at det er den eneste kampen vi har spillt mot Haugesund under Hamrén, såvidt jeg vet. Kampene mot Start, er det fair nok da? Begynner å bli lenge siden vi slo dem på hjemmebane nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Kan vi slutte å sammenligne Hamrén og Eggen nå? To utrolig dyktige trenere med forskjellig personlighet og trenerstil - personlig liker jeg begges både personlighet og trenerstil. Eggen en legende, Hamrén en redningsmann for en klubb som lå nede med brukket rygg. Begge vil bli husket i historien vår, Eggen naturligvis som den største. En kombinasjon av deres trenerkunnskaper hadde vært en trener i ypperste verdensklasse.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Vel, det er tydeligvis ett eller annet med Start på Lerkendal. Dette var vel tredje hjemmekamp på rad hvor Start scorer tre ganger mot oss. Så jeg kan se ett poeng med at det kanskje ikke er så enkelt som Eggens offensiv VS. Hamrens defensiv (noe det selvsagt aldri er heller, det er alltid detaljer og nyanser som er med å inn- og påvirker, og de er forskjellige fra gang til gang)

Men, under Hamrens styre slapp vi ikke inn mål mot Start før halvtimen var passert, og hadde i tillegg tatt ledelsen i begge kampene slik at vi alltid hadde initiativet i kampene. I tillegg slapp vi aldri Start mer enn ett mål foran (i 3-3-kampen ledet de vel aldri i det hele tatt). Under Eggen, derimot, havnet vi to mål under omtrent før kampen var i gang, og sørget på den måten for at Start hadde initiativet så å si hele kampen, med unntak av de fantastiske syv første minuttene av 2. omgang (som jo holdt til seier, men likevel.)

Ser du forskjellen her?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:42    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Vel, vi lå tross alt under med to mål før det var spilt ti minutter, fordi vi øste på fremover med alt vi hadde. Det re vel ikke akkurat å kontrolere kampen, er det det.?


Vi hadde ikke kontroll i den perioden nei, på samme måte som vi ikke hadde kontroll i den fem-minuttersperioden da Start scoret to ganger mot oss forrige gang de var på besøk. I motsetning til den gang greide vi nå derimot å få etablert et skikkelig angrepsspill, og fra 10 minutter og utover var det rimelig enveiskjørt.


Quote:
For det er godt gjort og få et forsvar som har vært så bunnsolid i halvannen sesongen til å, i løpet av bare noen måneder, finne på så mye rart og gfremstå så vakledne som det det har gjort under Eggens ledelse.


Det er jo langt mer imponerende at han på noen få uker har greid å få til det angrepsspillet Hamrén ikke klarte på to år. Når det gjelder forsvarsspill slipper vi i snitt til 3 sjanser imot under Eggen. Det er klart best i Tippeligaen. Under Hamrén slapp vi til 2,15 sjanser, så litt har det selvfølgelig åpnet seg. Spør du meg er det overraskende liten økning i sjanser imot. Det er kun disse to nevnte kampene mot Haugesund og Start der det virkelig har sett skummelt ut i perioder, men så har de også hatt uvanlig god uttelling på sjansene sine. Start hadde kanskje fem sjanser i går, og scoret tre mål. Haugesund hadde tre sjanser og scoret tre mål (VG-statistikk). Dette er helt uvanlig og ingenting som vil vedvare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 15.08.2010 13:44    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
En kombinasjon av deres trenerkunnskaper hadde vært en trener i ypperste verdensklasse.


Dette er biff og bløtkake. Begge deler er deilig, men det går ikke an å spise det samme. Det er ikke mulig å kombinere en så kompakt defensiv struktur med det overgangsspillet Eggen kjører på med. Man er rett og slett nødt til å ta et valg. For ti år siden hadde det vært utenkelig at en RBK-supporter hadde foretrukket 1-0 foran 4-3, men det har dessverre skjedd en holdningsendring blant svært mange. Det synes jeg bare er trist, når jeg så friskt i minnet har våre enorme bragder nasjonalt og internasjonalt - med en ekstremt offensiv fotball. Det var aldri et tema den gang å kritiser laget for å vinne 4-3. Folk valgte heller å kose seg over den fotballen de fikk servert.


Last edited by Hedon on 15.08.2010 13:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 13:48    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.


Hva med 2008-sesongen, da? Da vi faktisk vant en e-cup? Har du "Tilfeldigvis" glemt den?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 15.08.2010 13:51    Post subject: Reply with quote

Vi gjorde det bra i E-cup sommeren 2008, men da mener jeg at Hamrén spilte en mer E-cup-vennlig fotball. Vi hadde bedre angrepsspill da enn vi hadde sommeren 2009(og naturligvis langt større huller i forsvaret), er min oppfatning.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Men, under Hamrens styre slapp vi ikke inn mål mot Start før halvtimen var passert, og hadde i tillegg tatt ledelsen i begge kampene slik at vi alltid hadde initiativet i kampene. I tillegg slapp vi aldri Start mer enn ett mål foran (i 3-3-kampen ledet de vel aldri i det hele tatt). Under Eggen, derimot, havnet vi to mål under omtrent før kampen var i gang, og sørget på den måten for at Start hadde initiativet så å si hele kampen, med unntak av de fantastiske syv første minuttene av 2. omgang (som jo holdt til seier, men likevel.)

Ser du forskjellen her?


Ja, det er en forskjell i kampforløpet. So what? Er det noen måter det er bedre å slippe inn 3 mål på enn andre? Er det bedre å slippe inn mål mellom 30-40 minutter, enn 0-10 minutter? Dette er jo bare helt meningsløst.

Du tar dessuten feil når du sier at Start aldri ledet. De ledet både 2-1 og 3-2. Pausestillingen var akkurat som i går. Den eneste viktige forskjellen er at vi i går greide å snu og vinne kampen. Du presterer også å si at Start hadde initiativet "nesten hele kampen" når vi leder 4-2 etter 50 minutter spillt. "Som jo holdt til seier, men likevel...". Det sier vel det meste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 15.08.2010 13:56    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.


Hva med 2008-sesongen, da? Da vi faktisk vant en e-cup? Har du "Tilfeldigvis" glemt den?

Ludo-cupene eller bingo-cupen? Husker ikke navnet, men den fungerte vel som kvalifisering til kvalifisering til E-cup?

Tror ikke at RBK har pokalen fra seier i Flatås Julecup stående i premieskapet heller...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 13:58    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
knerten_10 wrote:
En kombinasjon av deres trenerkunnskaper hadde vært en trener i ypperste verdensklasse.


Dette er bigg og bløtkake. Begge deler er deilig, men det går ikke an å spise det samme. Det er ikke mulig å kombinere en så kompakt defensiv struktur med det overgangsspillet Eggen kjører på med. Man er rett og slett nødt til å ta et valg. For ti år siden hadde det vært utenkelig at en RBK-supporter hadde foretrukket 1-0 foran 4-3, men det har dessverre skjedd en holdningsendring blant svært mange. Det synes jeg bare er trist, når jeg så friskt i minnet har våre enorme bragder nasjonalt og internasjonalt - med en ekstremt offensiv fotball. Det var aldri et tema den gang å kritiser laget for å vinne 4-3. Folk valgte heller å kose seg over den fotballen de fikk servert.


Men var den slike kamper så ofte under Eggen sist, da? Det er jo liksom 9-0, 10-0 over Brann, 7-2 (eller noe sånt) over Godset, 6-0 over Moss, 3-0 over Dortmound og den type tall. (Joda, jeg husker 3-3 mot Bryne etter tre straffemål for oss og 3-5-tapet for Odd på Lerkendal også) Selv om det selvsagt ikke ble den type siere i alle kamper sitter jeg likevel med ett inntrykk av at vi, stort sett, hadde mer kontroll på kampene den gangen, rett og slett fordi det omtrent bare var vi som våget å spille så til de grader offensivt udnett hjemme eller borte og uansett motstanderlag. Nå, derimot, når flere lag spiller mer offensivt virker det osm om Eggens taktikk slår litt flere og større sprekker.

Men hei, jeg er født såpass seint at jeg godt kan sitte med ett inntrykk som egentlig ikke stemmer.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 13:58    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dette er bigg og bløtkake. Begge deler er deilig, men det går ikke an å spise det samme. Det er ikke mulig å kombinere en så kompakt defensiv struktur med det overgangsspillet Eggen kjører på med. Man er rett og slett nødt til å ta et valg. For ti år siden hadde det vært utenkelig at en RBK-supporter hadde foretrukket 1-0 foran 4-3, men det har dessverre skjedd en holdningsendring blant svært mange. Det synes jeg bare er trist, når jeg så friskt i minnet har våre enorme bragder nasjonalt og internasjonalt - med en ekstremt offensiv fotball. Det var aldri et tema den gang å kritiser laget for å vinne 4-3. Folk valgte heller å kose seg over den fotballen de fikk servert.

Ser at den kunne misforstås. Jeg tenker mer på det Eggen gjør på banen, og det Hamrén gjør utenfor banen. Altså Eggens fotballfaglige kunnskap, og Hamréns profesjonalitet ift. kosthold, fysisk/mental trening, attityd, håndtering av media osv. Personlig foretrekker jeg helt klart Eggens spillestil foran Hamréns (den perfekte for meg er Arsenals, men da må man jo ha de spillerne), og det tror/håper jeg de fleste trøndere fortsatt gjør. For som du sier så er det umulig for en klubb som er underlegen de andre spiller for spiller å få til noe hvis man ikke har et strukturert, godt angrepsspill. Dette hadde vi ikke under Hamrén, men heldigvis har vi det nå under Eggen. Gleder meg til høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:
Men, under Hamrens styre slapp vi ikke inn mål mot Start før halvtimen var passert, og hadde i tillegg tatt ledelsen i begge kampene slik at vi alltid hadde initiativet i kampene. I tillegg slapp vi aldri Start mer enn ett mål foran (i 3-3-kampen ledet de vel aldri i det hele tatt). Under Eggen, derimot, havnet vi to mål under omtrent før kampen var i gang, og sørget på den måten for at Start hadde initiativet så å si hele kampen, med unntak av de fantastiske syv første minuttene av 2. omgang (som jo holdt til seier, men likevel.)

Ser du forskjellen her?


Ja, det er en forskjell i kampforløpet. So what? Er det noen måter det er bedre å slippe inn 3 mål på enn andre? Er det bedre å slippe inn mål mellom 30-40 minutter, enn 0-10 minutter? Dette er jo bare helt meningsløst.

Du tar dessuten feil når du sier at Start aldri ledet. De ledet både 2-1 og 3-2. Pausestillingen var akkurat som i går. Den eneste viktige forskjellen er at vi i går greide å snu og vinne kampen. Du presterer også å si at Start hadde initiativet "nesten hele kampen" når vi leder 4-2 etter 50 minutter spillt. "Som jo holdt til seier, men likevel...". Det sier vel det meste.


Ja, men ærlig talt. Start ledet jo hele første omgangen, og selv om vi ledet 4-2 etter 50 minutter, så stod det faktisk 4-3 etter 52. Og etter at Annan ble utvist....vel, vi fikk vel ikke akkurat større grep om kampen etter det, for å si det sånn.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 14:04    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.


Hva med 2008-sesongen, da? Da vi faktisk vant en e-cup? Har du "Tilfeldigvis" glemt den?

Ludo-cupene eller bingo-cupen? Husker ikke navnet, men den fungerte vel som kvalifisering til kvalifisering til E-cup?

Tror ikke at RBK har pokalen fra seier i Flatås Julecup stående i premieskapet heller...


Intertoto-cupen, ja, som fungerte som innggansbillett til gruppespillet i UEFA-cupen. Ja, RBK har spilt e-cupgruppespill under Hamren, hadde du glemt det? Vi spilte 12 e-cupkamper i 2008, og vant seks av dem. Tapte kun to. Det er vel omtrent der Eggen pleide å ligge etter endt CL-gruppespill, det, bortsett fra treårperioden 1995-97. Er det ikke?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 14:06    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Selv om det selvsagt ikke ble den type siere i alle kamper sitter jeg likevel med ett inntrykk av at vi, stort sett, hadde mer kontroll på kampene den gangen, rett og slett fordi det omtrent bare var vi som våget å spille så til de grader offensivt udnett hjemme eller borte og uansett motstanderlag. Nå, derimot, når flere lag spiller mer offensivt virker det osm om Eggens taktikk slår litt flere og større sprekker.


Sprekkene kan umulig være mye å klage over, når vi står med 12-2-0 på 14 kamper, er videre til semifinalen i cupen, leder serien med 9 poeng og har én kvalikkrunde til før vi er i CL. Jeg kan ærlig talt ikke se disse "flere og større sprekkene". Vi har en resultatmessig stabilitet som er helt fantastisk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 15.08.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.


Hva med 2008-sesongen, da? Da vi faktisk vant en e-cup? Har du "Tilfeldigvis" glemt den?

Ludo-cupene eller bingo-cupen? Husker ikke navnet, men den fungerte vel som kvalifisering til kvalifisering til E-cup?

Tror ikke at RBK har pokalen fra seier i Flatås Julecup stående i premieskapet heller...


Intertoto-cupen, ja, som fungerte som innggansbillett til gruppespillet i UEFA-cupen. Ja, RBK har spilt e-cupgruppespill under Hamren, hadde du glemt det? Vi spilte 12 e-cupkamper i 2008, og vant seks av dem. Tapte kun to. Det er vel omtrent der Eggen pleide å ligge etter endt CL-gruppespill, det, bortsett fra treårperioden 1995-97. Er det ikke?


Hehe, tydelig at du er ung og husker dårlig (som du selv sier) hvis du tror ludo-cupen og Europaligaen er representativt for europacup i Trondheim Very Happy Skal vi begynne å regne med treningskamper i statistikken til trenerne også? Det beste laget vi slo i Lottoturneringen var Breda, et lag som hadde solgt unna flesteparten av spillerne fra sesongen før da de forsvarte seg til en, etter deres forutsetninger, god prestasjon i den nederlandske æresdivisjonen. Jeg bodde i Nederland på det tidspunktet, var på kampen der nede og kan med sikkerhet fastslå at det er en bakgårdsklubb med nedslitt stadion og liten publikumsinteresse. Det er dette du jamfører med "europacup" hvis jeg forstår deg riktig?

For øvrig var hjemmekampen mot Brugge den høsten en av de mest miserable, feige forestillingene jeg har sett. Og det var utrolig nok den beste kampen vi gjorde i europacup den høsten...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 14:13    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, men ærlig talt. Start ledet jo hele første omgangen, og selv om vi ledet 4-2 etter 50 minutter, så stod det faktisk 4-3 etter 52. Og etter at Annan ble utvist....vel, vi fikk vel ikke akkurat større grep om kampen etter det, for å si det sånn.


I mine øyne hadde vi god kontroll i hele førsteomgang, og din påstand ("Start hadde initiativet så å si hele kampen") er bare helt latterlig samme hvor mye du forsøker å underbygge den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 14:14    Post subject: Reply with quote

Ja, men hva hadde Hamren av resultatrekke, da? Hmm? Det er i hvert fall ikke dårligere (selv om jeg veit at dere elsker å gjøre ett poeng av at vi var nr. 2 i serien da Hamren dro, når er vi suverene ledere.) Vi snakker tross alt om et lag som vel har to serietap på omtrent 60 seriekamper. Det er vel selve definisjonen på stabilitet. Eggen nyter godt av Hamrens grunnlag, det tror jeg vi begge kan være enige om.

Og som jeg har sagt tidliger, målforskjellen er heller ikke i favør Eggen, i hvert fall neppe nå, etter disse siste kampene. For det er det som er poenget, hvis vi tillater oss å slippe inn 6 mål på to kmaper mot FKH og Start, hvordan vil det da gå når de virkelig store europeiske kanonene kommer på besøk? Dette har jo ikke akkurat vært kamper for forsvaret til å bygge selvtillit med, har det vel?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 15.08.2010 14:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:
Selv om det selvsagt ikke ble den type siere i alle kamper sitter jeg likevel med ett inntrykk av at vi, stort sett, hadde mer kontroll på kampene den gangen, rett og slett fordi det omtrent bare var vi som våget å spille så til de grader offensivt udnett hjemme eller borte og uansett motstanderlag. Nå, derimot, når flere lag spiller mer offensivt virker det osm om Eggens taktikk slår litt flere og større sprekker.


Sprekkene kan umulig være mye å klage over, når vi står med 12-2-0 på 14 kamper, er videre til semifinalen i cupen, leder serien med 9 poeng og har én kvalikkrunde til før vi er i CL. Jeg kan ærlig talt ikke se disse "flere og større sprekkene". Vi har en resultatmessig stabilitet som er helt fantastisk.

Det meste er bedre under Eggen og allikevel sitter det folk her og sutrer. Enkelte folk blir aldri fornøyde.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3253

PostPosted: 15.08.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, men hva hadde Hamren av resultatrekke, da? Hmm? Det er i hvert fall ikke dårligere (selv om jeg veit at dere elsker å gjøre ett poeng av at vi var nr. 2 i serien da Hamren dro, når er vi suverene ledere.) Vi snakker tross alt om et lag som vel har to serietap på omtrent 60 seriekamper. Det er vel selve definisjonen på stabilitet. Eggen nyter godt av Hamrens grunnlag, det tror jeg vi begge kan være enige om.

Og som jeg har sagt tidliger, målforskjellen er heller ikke i favør Eggen, i hvert fall neppe nå, etter disse siste kampene. For det er det som er poenget, hvis vi tillater oss å slippe inn 6 mål på to kmaper mot FKH og Start, hvordan vil det da gå når de virkelig store europeiske kanonene kommer på besøk? Dette har jo ikke akkurat vært kamper for forsvaret til å bygge selvtillit med, har det vel?

For å gjøre det bra i (skikkelig) euopacup må vi ha et høyt toppnivå, ikke et stabilt nivå som hjelper oss til 1-0 seire og uavgjortkamper mot håpløs norsk motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 14:17    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Bakklandia wrote:
BjarneS wrote:
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Vi har uansett kommet lenger i E-cup allerede under Eggen enn vi gjorde i fjor og slår vi ut FCK bør diskusjonen være over.


Hva med 2008-sesongen, da? Da vi faktisk vant en e-cup? Har du "Tilfeldigvis" glemt den?

Ludo-cupene eller bingo-cupen? Husker ikke navnet, men den fungerte vel som kvalifisering til kvalifisering til E-cup?

Tror ikke at RBK har pokalen fra seier i Flatås Julecup stående i premieskapet heller...


Intertoto-cupen, ja, som fungerte som innggansbillett til gruppespillet i UEFA-cupen. Ja, RBK har spilt e-cupgruppespill under Hamren, hadde du glemt det? Vi spilte 12 e-cupkamper i 2008, og vant seks av dem. Tapte kun to. Det er vel omtrent der Eggen pleide å ligge etter endt CL-gruppespill, det, bortsett fra treårperioden 1995-97. Er det ikke?


Hehe, tydelig at du er ung og husker dårlig (som du selv sier) hvis du tror ludo-cupen og Europaligaen er representativt for europacup i Trondheim Very Happy Skal vi begynne å regne med treningskamper i statistikken til trenerne også? Det beste laget vi slo i Lottoturneringen var Breda, et lag som hadde solgt unna flesteparten av spillerne fra sesongen før da de forsvarte seg til en, etter deres forutsetninger, god prestasjon i den nederlandske æresdivisjonen. Jeg bodde i Nederland på det tidspunktet, var på kampen der nede og kan med sikkerhet fastslå at det er en bakgårdsklubb med nedslitt stadion og liten publikumsinteresse. Det er dette du jamfører med "europacup" hvis jeg forstår deg riktig?

For øvrig var hjemmekampen mot Brugge den høsten en av de mest miserable, feige forestillingene jeg har sett. Og det var utrolig nok den beste kampen vi gjorde i europacup den høsten...


E-cup er E-cup. Vi spilte tross alt mot Valencia og St. Ettienne den høsten også, hvis det var kvaliteten på motstanderne du fnyste av. Dessuten spilte vi mot både Djurgården og begge København-klubbene, uten å tape for noen av dem, jamfør at vi i år har spilt mot AIK og skal opp mot FCK.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 14:20    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Nå, derimot, når flere lag spiller mer offensivt virker det osm om Eggens taktikk slår litt flere og større sprekker.

Men hei, jeg er født såpass seint at jeg godt kan sitte med ett inntrykk som egentlig ikke stemmer.


Det var ikke så mye annerledes i 1998 enn det er i 2010 hvis du tenker grad av offensiv tankegang i Tippeligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb