English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - FCK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 15.08.2010 02:43    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
"Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 02:43    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard trenger en defensiv mur foran seg? Hehe Smile Mye rart skrives her inne. Tør jeg minne om 2008: 13 kamper med Stadsgaard, 9 mål i mot. 13 kamper uten Stadsgaard, 27 mål i mot... Solid mur!

Så noen fakta: Stadsgaard er - som veldig, veldig mange midtstoppere - lett å finte bort 1 mot 1. Han har ikke ei bra skråstilling når han blir utfordret med finter, og blir lett dratt bort. I løpsdueller 1 mot 1 er han dog suverent, Tippeligaens klart beste. Også Tippeligaens klart beste stopper med ballen, har sett finter og dragninger fra ham som er bedre enn hva de aller fleste TL-angriperne klarer.

I tillegg er han en meget klok spiller. Han blokkerer mange situasjoner i siste liten, og leser spillet bra. Hodespillet hans er i beste fall middelmådig, dog. Kort sagt kan man si at Kris sliter 1 mot 1 når han blir fintet mot, og at han ikke er spesielt luftsterk. Men han har en hurtighet, ballsikkerhet og spilleforståelse som gjør at han i følge meg fortsatt er den klart beste stopperen i Tippeligaen og den beste vi har hatt siden Hoftun.

Trenger en mur foran seg for å prestere? Give me a break. Ja i 2008 hadde vi jo en kjempebra mur foran forsvaret...
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 15.08.2010 02:47    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om hvordan han har prestert i det siste, og han blir som Hedon sier, overaskende lett fintet bort i 1 mot 1 situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 02:49    Post subject: Reply with quote

Er dette overraskende? Dette har jeg sett hele tiden med Stadsgaard. Han blir lett fintet bort 1 mot 1 (altså i rene 1 mot 1-situasjoner, ikke løpsdueller). Han er for arrogant i disse 1 mot 1-duellene, han konsentrerer seg ikke nok om ballen og har ikke ei god nok presstilling. 1 mot 1 defensivt er en veldig enkel egenskap om man er hurtig og bevegelig (noe Stadsgaard er) - da er det bare konsentrasjon på ballen og god presstilling man trenger. Veldig rart at ingen av de "kompetente" i RBK-leiren har fanget opp dette og videreformidlet det til Kris.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 15.08.2010 03:17    Post subject: Reply with quote

Macha og knerten. Det blir en mye bedre diskusjon hvis dere faktisk leser det som skrives og ikke tolker det så tabloid som dere gjør.

Jeg har ikke sagt at Stadsgaard er det svake punktet i laget, men at han fremstår som et svakt punkt i forsvaret per nå. Det er en stor forskjell.

Jeg har heller ikke sagt at han trenger en forsvarsmur foran seg, men at han som en del av Hamrens glimrende forsvarsmur ikke har eksponert svakhetene sine. Disse blir tydelige nå. 1 mot 1-kvaliteter er ekstremt viktige under Eggen.

Jeg er stor fan av Stadsgaard og har vært det lenge. Han presterte ekstremt bra i sitt første år.Jjeg håper han kan finne tilbake til det nivået. Det stemmer også at han veldig ofte blokkerer i siste sekund. Noen ganger fordi han leser spillet bra, ganske ofte fordi han er på etterskudd.

Det er for øvrig ganske utrolig hvordan du knerten i mange tråder fremstår som forumpoliti og også skal påpeke hvor mye rart som skrives, med tanke på din historie. Det er lov å balanserere synet på enkeltspilleres kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 03:22    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg Stadsgaards manglende 1 mot 1-ferdigheter har skint like godt gennom også under Hamrén. På etterskudd mener jeg ikke han er spesielt ofte, når han blokkerer i siste liten er det ofte fordi han må rydde opp etter andre. Han er også god til å være "et forsvar alene", har flere ganger sett ham rydde opp i 1 mot 2-situasjoner. Jeg synes det er merkelig at du kaller ham "et svakt punkt i forsvaret". Jeg er rett og slett uenig i det.

Med tanke på min historie? Fordi jeg, i likhet med flere her inne, synes Storflor er og var glitrende, så betyr det at min vurderingsevne av spillerne er dårlige? Det jeg syntes var mest merkelig er at folk er overrasket over at Stadsgaard blir fintet bort 1 mot 1. Det ble han like enkelt under Hamrén, selv om han riktig nok kom i færre slike situasjoner grunnet strammere defensiv organisering.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 15.08.2010 03:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Er dette overraskende?

Overhodet ikke. Skjønner virkelig ikke hva longines/hedon/abjoern prater om her. Kris har vært svak 1-mot-1 from scratch. Ser ut som en del her inne f eks har glemt Bentley? Gustavinho? Med flere.
_________________
"Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 15.08.2010 03:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Personlig synes jeg Stadsgaards manglende 1 mot 1-ferdigheter har skint like godt gennom også under Hamrén. På etterskudd mener jeg ikke han er spesielt ofte, når han blokkerer i siste liten er det ofte fordi han må rydde opp etter andre. Han er også god til å være "et forsvar alene", har flere ganger sett ham rydde opp i 1 mot 2-situasjoner. Jeg synes det er merkelig at du kaller ham "et svakt punkt i forsvaret". Jeg er rett og slett uenig i det.

Med tanke på min historie? Fordi jeg, i likhet med flere her inne, synes Storflor er og var glitrende, så betyr det at min vurderingsevne av spillerne er dårlige? Det jeg syntes var mest merkelig er at folk er overrasket over at Stadsgaard blir fintet bort 1 mot 1. Det ble han like enkelt under Hamrén, selv om han riktig nok kom i færre slike situasjoner grunnet strammere defensiv organisering.


Jeg liker Storflor. Det burde ikke være nødvendig å fortelle deg at du har overdrevet noe helt sinnsykt når det gjelder den mannen og stått for en av de mer uforståelige kampanjene i RBKwebs historie. Storflor er en god spiller.

Det er helt greit at man er uenig i at Stadsgaard per nå er et svakt punkt i forsvaret. Som tidligere sagt håper jeg han blir bedre. Jeg er heller ikke overrasket over Stadsgaards manglende 1 mot 1-kvaliteter. Poenget er at han blir utfordret oftere 1 mot 1 under Eggen. Det er ikke verre enn som så. I tillegg synes jeg han til tider har slitt med posisjoneringen ved overganger i mot. Dette har flere konstatert og jeg skrev også at vi har sett svakhetene hans glimtvis tidligere.

Håper Stadsgaard kun er i en tilvenningsfase og at han blir knallgod i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 03:40    Post subject: Reply with quote

Man overdriver for å få frem et poeng, men jeg har stort sett ment det jeg har sagt om mannen. Mest kanskje fordi han er et symbol på hva den inkompetansen som bodde i klubben mellom Hareide og Hamrén (med unntak av Høgmo) kan gjøre med folk.

Ellers: fair enough. Det var vel ikke du som skrev at det var overraskende å se han bli fintet bort enkelt heler. Og ja, jeg og tror han er i en tilvenningsfase, og at han kommer til å ha en fantastisk høst. CL-hymnen vekker nok Kris, skal vi se.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 15.08.2010 04:11    Post subject: Reply with quote

Tabloid ja Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.08.2010 05:31    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Hamréns ypperlige defensive mur med Annan i spissen ble en falsk trygghet. Vi må ha større angrepsvilje, DVS flere mann i angrep og vi må ta større risiko dersom vi ønsker europeiske fremganger, eller dersom vi ønsker å slå motstandere som individuelt er bedre enn oss. (Om vi ikke skal spille drillofotball da)

På generelt basis mener jeg vi bør holde igjen med Stadsgaard, Femi, Annan og en av backene samtidig..
Det synes jeg er både offensivt og smart, spesielt ute i Europa.

Sikkert flere som er uenige. Smile
Men å sende frem flere mener jeg er naivt.


For øvrig, det er greit at de beste backene i verden er gode 1 mot 1 (skulle bare mangle) men det er sjeldent slikt at de beste lagene satser som Eggen og "kaster" alle mann i angrep..
Det er ikke bare i RBK vi har en defensiv midtbanespiller for å si det sånn.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 15.08.2010 08:42    Post subject: Reply with quote

It might get loud wrote:
Lidt om dagens FCK kamp. I kan se højdepunkter her: http://onside.dk/fodbold-...igaen/se-n´doye-saenke-fc-nordsjaelland


Nå har jeg kun sett høydepunktene fra FCK kampen, men det er vel liten tvil om at FCK hadde en bedre generalprøve enn RBK. De virker giftige, og Damen på topp virker som dansken sier å være i storform. Han er sterk og god til å krangle med seg kula, det blir viktig for midtstopperne våre å opptre resolutt.

Når det gjelder RBK var det vel kun Olsen det sprudlet av i gårsdagens kamp. Lustig virker slapp. Skjelbred ut med krampe. Iversen var annonym. Jeg er ikke i tvil om at RBK spillerne vil gi gass på tirsdag, jeg håper bare de får tanket ordentlig opp før kampen.

De får sette seg på ræva, drikke Cola og spille WoW hele gjengen.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 10:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Også Tippeligaens klart beste stopper med ballen, har sett finter og dragninger fra ham som er bedre enn hva de aller fleste TL-angriperne klarer.


Enig, men det blir liksom litt fåfengt når pasningen som kommer etter ofte går til en som ikke spiller med RBK-drakta på. Han må få opp pasningskvaliteten (overblikket?) for å komme på Hoftun-nivå i den offensive delen av spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 11:06    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
knerten_10 wrote:
Er dette overraskende?

Overhodet ikke. Skjønner virkelig ikke hva longines/hedon/abjoern prater om her. Kris har vært svak 1-mot-1 from scratch. Ser ut som en del her inne f eks har glemt Bentley? Gustavinho? Med flere.



Hva er det jeg skrev som du ikke skjønner noe av? Det eneste jeg skriver er at svakhetene til Kris har blitt mer synlige under Eggen, og at han har vært skuffende svak. Er det feil?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gentleman Finn
Junior


Joined: 15 Aug 2010
Posts: 6

PostPosted: 15.08.2010 11:48    Post subject: Reply with quote

Som dansker er jeg meget overrasket over at i rangerer Kris så højt som i gør. Da Kris i sin tid skiftede til Reggina var mange overrasket over at det lykkedes FC Nordsjælland at få penge for en spiller der slet ikke have gjort sig godt bemærket på førsteholdet. Jeg ser ham som en af de svageste spillere for RBK. Det er nemt at se god ud som forsvarer, når man spiller på et godt hold som Rosenborgs med så mange gode spillere.
Kris har hurtighed og er ikke en dårlig spiller, men han hører ikke til på et tophold.
Jeg har fulgt Rosenborg de sidste 5-6 år og har været meget imponeret over angrebsspillet som er meget hurtigt og langt mere effektivt end FCK´s som går over utroligt mange stationer og alt for ofte bruger FCK for mange chancer til at lave mål. Det centrale forsvar er det svageste punkt på Rosenborgs hold, men det er det iøvrigt også på FCK´s Smile)
Vores centrale midtbane er god.
Læg mærke til vores nye spiller Claudemir han arbejder stenhårdt og kan lægge nogle giftige afleveringer + William kvist som er fysisk stærk og løber solen sort
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 15.08.2010 12:16    Post subject: Reply with quote

Gentleman Finn wrote:

Jeg har fulgt Rosenborg de sidste 5-6 år og har været meget imponeret over angrebsspillet som er meget hurtigt og langt mere effektivt end FCK´s som går over utroligt mange stationer og alt for ofte bruger FCK for mange chancer til at lave mål.


Angrepsspillet er i ferd med å bli hurtig igjen, men i de siste par år har laget langt fra framstått slik. Under Hamrén kan man nok si at angrepsspillet gikk gjennom mange spillere, en possesionorientert fotball hvor raskeste vei til motstanderens mål ikke ble prioritert. Effektiviteten har vel vært god under Hamrén, men dette regner jeg med andre sitter på mer informasjon enn meg.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 13:26    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard slakter lagkameratene i dagens papir-VG.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 15.08.2010 13:44    Post subject: Reply with quote

Hva går slakten ut på?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 13:54    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard kan begynne med seg selv før han går løs på lagkameratene. Han kan ikke være sur for at han er gitt mer ansvar av Eggen enn han hadde før.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
Prica blir klar. Garantert.


Han bekrefter det også sjøl: Prica klar for lang høst

Altså blir det igjen toppet lag:

Daniel Örlund

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin

Markus Henriksen - Anthony Annan - Per Ciljan Skjelbred
Steffen Iversen

Morten Moldskred - Rade Prica

Kommer tilbake med noen ord fra Eggen i løpet av dagen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.08.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Stadsgaard kan begynne med seg selv før han går løs på lagkameratene. Han kan ikke være sur for at han er gitt mer ansvar av Eggen enn han hadde før.

Det er jeg enig i. Han må rett og slett bli bedre 1 mot 1 for å ta et steg videre som spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 15.08.2010 14:18    Post subject: Reply with quote

Ble skrevet før her at RBK må være enda mer offensive, at enda flere spillere må lenger frem, skal RBK lykkes i Europa ... Haugesund-kampen er altså glemt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 15.08.2010 14:46    Post subject: Reply with quote

Mye sutring og pessimisme fra Stadsgaard i dagens VG.

Quote:
- Mot FC København kommer vi til å tape om vi spiller slik. Dame NDoye kommer til å score tre mål.


Han har tydeligvis allerede begynt å tenke på unnskyldninger i forhold til FCK kampen.

Quote:
- Men siden ikke Norges Fotballforbund vil hjelpe oss, så er det fordel FCK. De spilte tidlig i dag og vi spilte ikke før kvart på åtte. Kanskje betyr ikke de fem timene veldig mye, men neste helg spiller de tidlig på lørdagen og vi søndag kveld. Dermed får de nesten halvannen dag mer å hvilke på før returkampen.


Defensiv tapermentalitet på fyren. Høres jo ut som Senador.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.08.2010 14:48    Post subject: Reply with quote

Akkurat på det siste punktet, altså lørdag vs. søndag, har han vel et slags poeng, i det minste. Selv om det er ett svakt ett.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 15.08.2010 14:49    Post subject: Reply with quote

Tapermentalitet vil jeg ikke akkurat si at Stadsgaard har. Han er vel en av ganske få spillere som til stadighet tør å si at vi kommer til å vinne kamper.

Mulig han mangler litt selvtillit for tiden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 39, 40, 41  Next
Page 16 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb