English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Start
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2010 00:53    Post subject: Reply with quote

Er det 14-2-0 vi står med nå? Jeg kan absolutt leve med at kampene er målrike og spennende om dette fortsetter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 00:57    Post subject: Reply with quote

Enkelte her på forumet har fått en mentalitet hvor det er viktigere å ikke slippe inn mål, enn å score selv. Ganske trist.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 15.08.2010 01:13    Post subject: Reply with quote

Nei.
Men nå skal vi på tirsdag møte noe litt bedre enn Haugesund og Start som får spasere inn 3 mål hver. Med bortemålsregel i bakhodet er det ikke akkurat betryggende, siden vi neppe treffer på et slikt öppna landskap-forsvar som de nevnte motstanderne har bydd på i like rikt monn som oss.

Kanon med masse mål i riktig retning, ikke fullt så bra å lekke som en sil andre veien samtidig. Plutselig renner det bare på én vei i feil kamp.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2010 01:16    Post subject: Reply with quote

Like plutselig som det kan renne inn i riktig vei. 4-0 mot FCK hadde vært et flott utgangspunkt.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 01:24    Post subject: Reply with quote

Det er litt interessant det her.

Jeg tror sannsynligheten for at vi slår FCK er større nå enn den ville ha vært i april/mai.

Problemet for mange er usikkerheten, eller den store variasjonen i mulige utfall.

Ville folk her heller hatt mindre sjanse til å gå videre i bytte mot en garanti mot stygge sifre, eller ville dere hatt større sjanse til å gå videre, men med større sprik i mulige resultater?

Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Det kjipeste er å gå ut på Deportivo-måten eller Qarabagh-måten, uavhengig av trener og alt det der.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 01:24    Post subject: Reply with quote

Jeg reagerer på at det liksom skal være så mye bedre å være middelmådig offensivt enn defensivt. Kommentarer som: "Buhu, Eggen har ødelagt hele Hamrens defensive grunnlag", uten at man tar hensyn til at vi skaper langt flere sjanser offensivt enn under Hamren. Q kampene var vel et godt eksempel på at et middelmådig angrepspill også kan sende oss på hodet og ræva ut av Europa.

Ja, vi må opp i kvalitet over hele linja for å slå ut FCK. Men det blir en helt annen kamp med en helt annen tenning og innstilling.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.08.2010 01:26    Post subject: Reply with quote

1. Bortemål betyr ingenting hvis vi skorer flest, men for å være alvorlig så er det litt for åpent bak der til tider til at jeg bare finner det underholdene det er naivt og en grunn til bekymring foran kampen.

2. Når ble vi for god til å ta cupen alvorlig? Det er en av to tittler vi kan vinne og det er helt siden 2003 vi vant den. Da synes jeg det er på høy tid for et lag av vår størrelse og status å gjøre det igjen.

3. Hallvar Thoresen gir Frode Olsen hard kamp om å være landets "beste" Rosenborg hater og kampene mot Sandefjord og Start idag har ført han opp i ledelsen ,men det blir spennende å se hva ex-Rosenborg spiller Frode Olsen kan svare med.
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 01:32    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Det kjipeste er å gå ut på Deportivo-måten eller Qarabagh-måten, uavhengig av trener og alt det der.

Jupp. Vi går all in mot FCK. Det er betryggende! Heller ut som en løve enn en hyene!
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 01:34    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

3. Hallvar Thoresen gir Frode Olsen hard kamp om å være landets "beste" Rosenborg hater og kampene mot Sandefjord og Start idag har ført han opp i ledelsen ,men det blir spennende å se hva ex-Rosenborg spiller Frode Olsen kan svare med.

Hva sa Thoresen? Var han på linje med tv2?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.08.2010 01:47    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Like plutselig som det kan renne inn i riktig vei. 4-0 mot FCK hadde vært et flott utgangspunkt.

Ja, helt sykt. Men det er ikke nullen bakover som ser mest sannsynlig ut for tida,

Edit: jeg regner ikke med at vi ryker på 0-3 mot FCK hjemme, men ift å greie å putte nok i rette enden, skal det ikke mer til enn at det ender 3-3 i stedet for 4-3 før vi har et problem foran returen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 02:15    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi vinner fotballkamper er jeg fornøyd. Og 4-3 er mye artigere enn 1-0!
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 15.08.2010 02:20    Post subject: Reply with quote

I serien og den norske cupen så er jeg enig i det, men heller 1-0 på tirsdag enn 4-3, altså. God damn!
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 02:22    Post subject: Reply with quote

Jaja, på grunn av bortemål, og det er nok også Eggen enig i.
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 15.08.2010 02:24    Post subject: Reply with quote

Da er vi enig alle tre, antakelig Smile
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 02:25    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen selv, men leser i Rbkweb-intervjuet med Eggen at: "
- Vi regulerte litt i pausen, og flyttet Fredrik litt frem for å få frem drivkrafta til Markus som indreløper. I tillegg ble bevegelsen helt fremme adskillig bedre sammen med presisjonen bakfra. Dette er elementer som henger sammen. "

Den reguleringa der var på høy tid, du godeste Eggen! Jeg har i lang tid her inne skrevet om hvordan det ville være en god løsning, men kanskje skulle jeg heller tatt en telefon bort til Brakka og fortalt det til deg personlig. Jaja, bedre sent enn aldri, la oss håpe vi har sett Winsnes på indreløperplass for siste gang!
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 05:01    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende dårlig start på kampen, alle spillerne virker helt daffe og uinspirerte. Og når vi tømmer midtbanen, samtidig som backene våre leker ving er det ikke rart Stadsgaard og Lago ser ut noen hjørneflagg.
Godt vi fikk justert dette etterhvert.

Ellers hadde vi grei kontroll fra vi fikk justert pressleddet til Annan ble utvist, for da ble det fort jevnere..
Litt synd at vi sløste såpass med kreftene grunnet utvisningen, Lustig burde ha blitt spart tidligere blant annet men vi blir nok klare mot fck..

Lenge siden vi har kommet så langt i cupen! Tommel'n opp! RBK

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
På noen få uker har eggen ødelagt forsvaret hamren har bygd opp.

Jeg mener Eggens stil er mer utviklende for forsvarsspillerne, fordi de må ta større ansvar selv og får flere en-mot-en-situasjoner å øve på.

Når de vanskeligere kampene kommer vil laget selvsagt ikke slippe like mange folk i angrep til enhver tid, og forsvarsspillerne vil være bedre rustet ved at de har øvd mer på det vanskelige.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.08.2010 11:33    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Thor Arild wrote:
På noen få uker har eggen ødelagt forsvaret hamren har bygd opp.

Så lenge vi scorer flere enn vi slipper inn, og vinner enda flere kamper enn under Hamren, så er vel det positivt? Til tross for at vi er dårligere defensivt.

KONTROLL!

Det er vel stikkordet her. Et lag som ikke kontrollerer en kamp vil alltid slite. Det vil slite på supporterne, på treneren, og ikke minst - på seg selv, siden spillerne vil være nødt til å bruke mer krefter på å fakitsk få sieren på den måten de har spilt på mot FKH og Start enn hvis de på et tidligere tidspunkt hadde fått kontroll.

1-0 er bedre enn 4-3, men 3-0 er selvsagt også bedre enn 1-0.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2010 11:45    Post subject: Reply with quote

Og denne kontrollen er liksom dårligere nå enn tidligere?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 11:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Evt. på noen få uker har Eggen fått til angrepsfotball Hamrén ikke klarte på to år.

Noen glass er halvtomme, mitt er halvfullt!

Tommel'n opp! RBK
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 12:02    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Det er bare å venne seg til at for enkelte så gjør ikke Eggen noe riktig. Selv om vi skulle ta oss forbi FCK til CL vil mange være misfornøyde med den defensive organiseringen som Hamrèn brukte så mye tid på å bygge opp. Rolling Eyes

Jeg var aldri bekymret under kampen mot Start enkelt og greit fordi vi skaper enormt mange sjanser nå.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 12:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi skal tåle noen 4-3 seire enn så lenge. Laget er i utvikling, spillerne er i ferd med å lære veldig mye på veldig kort tid, og at det kommer en del trykkfeil defensivt må vi leve med. Imidlertid tror jeg den bratte læringskurven vil gi resultater. Vi er etter min mening blitt bedre offensivt, og jeg tror også at laget kommer til å framstå klokere rent defensivt jo lengre Eggen får holde på.
Back to top
Christian1917
Senior

PostPosted: 15.08.2010 12:43    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Hedon wrote:

Det er bare å venne seg til at for enkelte så gjør ikke Eggen noe riktig. Selv om vi skulle ta oss forbi FCK til CL vil mange være misfornøyde med den defensive organiseringen som Hamrèn brukte så mye tid på å bygge opp. Rolling Eyes

Jeg var aldri bekymret under kampen mot Start enkelt og greit fordi vi skaper enormt mange sjanser nå.

Og for andre er det umulig å skjønne at man kan kritisere deler av det Eggen gjør uten at man hater alt Eggen gjør av den grunn Rolling Eyes
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

Ja, men hva er det man kritiserer her? At vi ikke tidsnok får kontroll over kampen?
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 15.08.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

kileak wrote:
BjarneS wrote:
Hedon wrote:

Og for andre er det umulig å skjønne at man kan kritisere deler av det Eggen gjør uten at man hater alt Eggen gjør av den grunn Rolling Eyes

Det er naturlig at man kan starte enkelte kamper med lav konsentrasjon i en periode hvor man spiller kamp hver 3. dag. Kvartfinale i cupen 3 dager før årets viktigste kamp med en glissen tribune gjør nok sitt til det også. Når man i tillegg møter et heltent, revansjelystent Start så kan slike ting som skjedde i førsteomgang i går skje. Poenget mitt er at dette først og fremst har med konsentrasjon å gjøre - når vi sender flere folk fremover enn vi gjorde (og nødvendigvis spiller med høyere risiko) så krever det at alle er fokuserte. Så kan man diskutere om man skal spille med høyere risiko, det ligger jo implisitt at faren for baklengs blir større. Selv er jeg ikke i tvil om at det er riktig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Page 9 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb