English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 15.08.2010 08:50    Post subject: Reply with quote

Det siste intervjuet på rbk.no synes jeg ikke var noe å skrike høyt om. Det lyser jo lang vei at Eggen er lei av å bedrive det han oppfatter som voksenopplæring. Og kanskje har han et poeng; at det i dag har blitt for mange som ikke vet hva journalistikk går ut på?
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 09:22    Post subject: Reply with quote

Dette er gammelt nytt så det holder. Slik har NAE vært i over 20 år, og likevel er enkelte like overrasket HVER eneste gang. Hvis det er så vondt å se intervju med NAE, ikke se. Istedet kan man i god Eggensk ånd kjøre en stavekontroll på sine innlegg slik at vi slipper å se folk skrive "værre" èn gang til Razz
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 15.08.2010 09:41    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
slik at vi slipper å se folk skrive "værre" èn gang til Razz


Ja, dét ville vært forferdelig. ; )
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 15.08.2010 09:44    Post subject: Reply with quote

Angående hva Eggen sa til Tørum så var det vel bare litt uenighet omkring en eller annen dormmeravgjørelse, ikke noe værre enn det.
_________________
"Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 09:51    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Registrerer også at han konsekvent er mer sånn mot RBK-TV sine reportere enn mot NRK/TV2 sine, er det fordi han i utgangspunktet er negativ til at RBK har en administrasjon og en mediaavdeling som stadig eser ut i omfang? Er det derfor han er så kjølig med dem? Bare et wild shot...


På 90-tallet var det noe som het Rosenborg-kanalen (eller var det RBK-TV?) som viste 'før kampen' og 'etter kampen'. Det var lokal-tv som ble vist på kabel i Trondheim. Programleder var den gamle RBK-spilleren Erling Næss.

'Før kampen' gikk stort sett bra, men i 'etter kampen' ble Næss hudflettet for inkompetanse og dumme spørsmål hver eneste gang av en mer eller mindre sint Eggen.

Derfor tror jeg det er fordi han forventer mer av 'sine egne' mer enn at han er negativ til å ha en mediaavdeling.

Forøvrig syns jeg Erling Næss sine programmer var mye mer innholdsrike og bedre enn hva dagens medieavdeling er i nærheten av å produsere.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 09:52    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Erlendr wrote:
slik at vi slipper å se folk skrive "værre" èn gang til Razz


Ja, dét ville vært forferdelig. ; )


Fin kontring, men ikke akkurat det samme Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 09:56    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
J
Noen som merket seg hva som skjedde mellom Nils Arne og Tørum når de skulle takke for kampen? For, hva i all verden var det Nils Arne sa til Tørum ?En skulle tro sistnevnte ønsket å dra til Nils Arne..


Tørum går jo nesten rett forbi ham med en alvorlig mine og kikker ikke på ham når han slenger ut hånda for å takke for kampen engang. Det er tydelig at Eggen ikke er favorittpersonen til Tørum.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2909

PostPosted: 15.08.2010 10:04    Post subject: Reply with quote

Handlet sikkert om KTE.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 15.08.2010 10:10    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Istedet kan man i god Eggensk ånd kjøre en stavekontroll på sine innlegg slik at vi slipper å se folk skrive "værre" èn gang til Razz


Eller slik at vi slipper å se folk skrive "Eggensk" med stor E siden det skal skrives med liten e. På samme måte som amerikansk skal skrives med liten a. Vi trenger ikke språkopplæring her inne, særlig ikke når opplæringen inneholder egne feil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 15.08.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Du glemte et komma.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 15.08.2010 10:26    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Oppmannen wrote:
Registrerer også at han konsekvent er mer sånn mot RBK-TV sine reportere enn mot NRK/TV2 sine, er det fordi han i utgangspunktet er negativ til at RBK har en administrasjon og en mediaavdeling som stadig eser ut i omfang? Er det derfor han er så kjølig med dem? Bare et wild shot...


På 90-tallet var det noe som het Rosenborg-kanalen (eller var det RBK-TV?) som viste 'før kampen' og 'etter kampen'. Det var lokal-tv som ble vist på kabel i Trondheim. Programleder var den gamle RBK-spilleren Erling Næss.

'Før kampen' gikk stort sett bra, men i 'etter kampen' ble Næss hudflettet for inkompetanse og dumme spørsmål hver eneste gang av en mer eller mindre sint Eggen.

Derfor tror jeg det er fordi han forventer mer av 'sine egne' mer enn at han er negativ til å ha en mediaavdeling.

Forøvrig syns jeg Erling Næss sine programmer var mye mer innholdsrike og bedre enn hva dagens medieavdeling er i nærheten av å produsere.

Nettopp. Dette er en del av pakken og det har alltid vært det. Ingenting å skrike og bære seg for.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 15.08.2010 10:44    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri vært fan av Eggens oppførsel ovenfor lokale journalister. Jeg husker godt hvordan Erling Næss fikk kjørt seg i et varmt studio, og i og for seg hadde det vært greit om han hadde klart å holde igjen når det er såvidt tydelig at journalisten skjelver og sliter med å stille spørsmål. Men samtidig er det greit at han sier det som det er, for journalistikken bærer mye preg av lite gjennomtenkte spørsmål. Etter min mening mer nå enn før.

-Hva føler du nå? - Kan du beskrive kampen? - Hva tenkte du da? -Beskriv scoringen din.

Veldig åpne og egentlig innholdsløse spørsmål. Det viser jo at vedkommende journalister ikke akkurat har reflektert mye før de stiller spørsmålene. At det ville ha vært ryddigere av Eggen å ha tatt det opp med journalisten i etterkant av intervjuet er så sin sak.

Når det er sagt, synes jeg Eggen er ganske høflig og saklig sammenlignet med det en kan lese i enkelte forumsdiskusjoner. Og det er nå en gang sånn at folkeskikken ikke skal stanse ved tastaturet, så sånn sett sitter muligens en del moralsk indignerte debattanter og kaster stein i glasshus?
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 12:59    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Eller slik at vi slipper å se folk skrive "Eggensk" med stor E siden det skal skrives med liten e. På samme måte som amerikansk skal skrives med liten a. Vi trenger ikke språkopplæring her inne, særlig ikke når opplæringen inneholder egne feil.


Siden du vil flisespikke så kan jeg påpeke at det riktige for din del ville vært å skrive "Eller at vi slipper å se folk skrive eggensk med stor E". Vi trenger ikke språkopplæring her inne, særlig ikke når opplæringen inneholder egne feil Wink

Forresten, gratulerer med seieren i går da. Ikke din stil å vinne på, men bedre enn å spille 3-3, eller?
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 15.08.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

4-3 er bedre enn 3-3, og vanligvis er også 4-3 bedre enn 1-0. Men 1-0 er bedre enn 4-3 mot FCK. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk gjør "heller 4-3 enn 3-3 eller 1-0" til et poeng, siden alle vet at det i de aller fleste tilfeller er bedre med 4-3, siden antall scorede mål teller mest om målforskjellen er lik. Ergo foretrekker også jeg 4-3 framfor 1-0.

Nå formoder jeg at laget framstår på en bedre måte defensivt mot FCK enn mot Start. Kampen mot AIK var i hvert fall ganske annerledes enn 4-3-kampen mot FKH.

Så lenge man klarer den omstillingen på nytt og på nytt, så er det ikke noe galt i at vi bedriver katastrofalt forsvarsspill i kamper vi likevel vinner.

Spørsmålet er om vi over tid vil klare den omstillingen, eller om alle baklengsmålene som renner inn er et tegn på at laget er i ferd med å miste strukturen.

Da kan vi bli en 2007-utgave av RBK, en utgave med et ekstremt høyt toppnivå, men som var alt for ustabilt over en hel sesong.

Hva angår interessen for RBK og folks tilbøyelighet til å betale for å se laget på stadion eller TV-skjermen, vet jeg ikke om den nødvendigvis blir så mye større selv om målene renner inn begge veier og kampene er mye mer underholdende.

For all del, jeg ser at kamper som de mot FKH og Start er atskillig mer innholdsrike enn de aller fleste kampene under Hamrén. Men får det oss til å glede oss mer til kamp og glede oss mer etter kamp enn hva tilfellet var da vi så RBK slå Brann, Godset, Stabæk og Hønefoss 3-0, 3-0, 2-0 og 3-0 pluss en 0-0-kamp mot Lillestrøm innimellom, riktignok?

I enkelte kretser, ja, så defintivt. Men gjelder det den jevne publikummer? Jeg venter fortsatt på Eggen-effekten når det gjelder publikumsoppmøtet på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 15.08.2010 15:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Recon wrote:
sponsorronkingen i London i 2004.

Tell me. Virker som en utrolig trist tur for RBK i så fall: 1-5-tap, ekstremt uprofesjonell opptreden (julegavehandling, reise med t-banen til kamp) og altså dette?

Det var vel noen øvre rekker i datidens Kjernen som mer eller mindre solgte "vårt" vorspiel som underholdning for sponsorpakket. Jeg reiser ikke rundt for å være fluffer for sponsorsøppel vi uansett røk i tottene på på stadion, for at ledelsen i kjernen skal få menge seg inn med fiffen.

Takket for meg etter den turen der. Det ultimate lavmål jeg noensinne har sett av både kjernen og klubben/laget, alt bakt inn i samme tur.

Sier vel sitt når selv nestleder i Kjernen pakket sammen og forlot arrangementet med flere veteraner i Kjernen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 15.08.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
4-3 er bedre enn 3-3, og vanligvis er også 4-3 bedre enn 1-0. Men 1-0 er bedre enn 4-3 mot FCK. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk gjør "heller 4-3 enn 3-3 eller 1-0" til et poeng, siden alle vet at det i de aller fleste tilfeller er bedre med 4-3, siden antall scorede mål teller mest om målforskjellen er lik. Ergo foretrekker også jeg 4-3 framfor 1-0.


Det har vel med at det sier noe om hva slags mentalitet de spiller med. Om det er offensiv fotball som bølger frem (og dermed litt tilbake) men som oftest ender godt, eller om det er fokus på numerisk og posisjonell balanse og dermed score majoriteten av målene på dødball.

Hvis alle kampene skal begynne med 0-2 som den mot Start, tror jeg jammen ikke jeg er enig med deg i at jeg helst vil ha 4-3-seiere.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 15.08.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Det er riktignok ingen nødvendighet i balansert fotball å score majoriteten på dødball. En kjapp gjennomgang tilsier vel også at dødballandelen mål under Eggen har gått kraftig opp. Under Hamrén i år mener jeg vi hadde fem av 22 mål på dødball (tre corner og to straffe). Under Eggen har vi scoret åtte dødballmål (fire corner, tre straffe og ett direkte frisparkmål) av de 14 målene vi har scoret i serien.

Nå er utvalget alt for lite å konkludere fra, og jeg har tidligere sagt at det ikke er helt riktig å sammenlikne Hamréns 2010-kamper med Eggens 2010-kamper. Men dødballandelen er i hvert fall solid høyere til nå under Eggen i forhold til i vår.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 15.08.2010 20:12    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Takket for meg etter den turen der. Det ultimate lavmål jeg noensinne har sett av både kjernen og klubben/laget, alt bakt inn i samme tur.

Greit nok det, men grunnen til at du ikke har meldt deg inn igjen i ettertid skal nok du og jeg ha oss en riktig trivelig prat om på hotellrommet i Køben Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 16.08.2010 05:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Tørum går jo nesten rett forbi ham med en alvorlig mine og kikker ikke på ham når han slenger ut hånda for å takke for kampen engang. Det er tydelig at Eggen ikke er favorittpersonen til Tørum.

Han gjorde vel det enhver engasjert trener ville ha gjort når laget hans har tapt en kamp. Kan ikke se at han hadde agenda eller noe form for nag til Eggen..

Men det er tydelig at Eggen sa etter eller annet som provoserte kraftig.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 16.08.2010 07:16    Post subject: Reply with quote

Eggen omtalte jo Tørum i særdeles lite flatterende vendinger ei god stund etter at fyren var borte fra Lerkendal, temmelig uprovosert. Mulig det henger igjen litt.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 16.08.2010 07:52    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Recon wrote:
Takket for meg etter den turen der. Det ultimate lavmål jeg noensinne har sett av både kjernen og klubben/laget, alt bakt inn i samme tur.

Greit nok det, men grunnen til at du ikke har meldt deg inn igjen i ettertid skal nok du og jeg ha oss en riktig trivelig prat om på hotellrommet i Køben Very Happy

Jeg tror pillow talk'en din trenger litt finpuss, Bolge... Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 16.08.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...177201.ece

Nils Arne Eggen i sitt ess.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 16.08.2010 15:40    Post subject: Reply with quote

Herlig pressekonferanse! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 16.08.2010 15:46    Post subject: Reply with quote

Fantastisk! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 16.08.2010 16:00    Post subject: Reply with quote

- Er Ståle Solbakken Norges beste trener?

- Nei. Han kan bli det. Men han er ikke det nå.

- Hvem er det da?

- Jeg er for inhabil til å svare!

Eksepsjonelt morsomt svar fra Eggen Very Happy
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 258, 259, 260  Next
Page 71 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb