English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Christian Bolaños
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 19:16    Post subject: Reply with quote

Hmm... er jo en viss forskjell på 8,5 og 2,8 da... Razz

Hvor har du det fra at budet på CB var 7 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 19:32    Post subject: Reply with quote

Her:

http://fotball.adressa.no...176862.ece

Rosenborg ønsket, etter det Fædrelandsvennen erfarer, å betale Start rundt 3,5 millioner kroner for Bolaños. I tillegg skulle Start få en sum etter et antall spilte kamper for Rosenborg.

Totalpakken kunne gitt Start - i beste fall - rundt 7 millioner kroner.
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 21:18    Post subject: Re: Markedsverdi Reply with quote

El Gordo wrote:
LaESto wrote:
Hva er Bolaños' markedspris?

Drøyt 10 MNOK skal man tro transfermarkt.de.

I følge samme side er Annan verd mindre enn Demidov, Lustig, Skjelbred, Prica og Iversen.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 22:06    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det siste vi bør se etter er engelske FA de er minst like vanstyrte over dammen der borte som her. Problemet er at vi ser alltfor mye til England. Er det et system vi bør undersøke nærmere så er det hvordan den tyske ligaen er organisert.

Det jeg tenkte på hadde med eierskap å gjøre.
I England er det kun klubber som kan eie en spiller.

Men jeg er enig når det kommer til det tyske systemet. Mens resten av Europa har gjelds problemer er det få tyske klubber som har det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 03:59    Post subject: Reply with quote

LaESto wrote:
Er det riktig at RBK betalte ca. 8.5m totalt for Trond Olsen?

If so er 3.5m for Bolaños for skambud å regne. Så stor forskjell er det ikke på spillerne. Per idag vil jeg si disse to spillerne er omtrent like verdigfulle.

Han kostet rundt 8,5 ja, men de økonomiske tidene er helt anderledes nå. 8,5 da, er faktisk rundt halvparten den dag i dag..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LaESto
Junior

PostPosted: 13.08.2010 08:50    Post subject: Reply with quote

Såpass ja. Dette markedet ekke greit å bli klok på.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.08.2010 08:57    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Quote:
Han kostet rundt 8,5 ja, men de økonomiske tidene er helt anderledes nå. 8,5 da, er faktisk rundt halvparten den dag i dag..

Ja markedet er annerledes, men det er vanskelig å avgjøre hvor mye x kroner er idag i forhold til for 1/2 år siden.

Nå virker det jo som Start har satt seg fullstendig på bakbeina, noe som absolutt ikke er unormalt når Rosenborg prøver å kjøpe spillere av en norsk klubb. Tror vel uansett vi hadde hatt større sjans hvis vi hadde tilbudt hele overgangssummen med en gang, ikke delt den opp i suksess/flopp-klausuler.
Noe mer enn 7 millioner syns jeg ikke Bolanos er verdt, så håper vi leter et annet sted.
Siden Hoftun ikke klarte å skaffe oss en forsterkning med en gang så ser jeg det som unødvendig å kjøpe noe nå like før fck-kampene. Når Eggen ikke har mer enn 1 trening elr noe til å kjøre inn spilleren i vårt system så tror jeg uansett ikke spilleren blir noen klar forsterkning til siste kvallrunde.
Da kan vi heller fortsette å lete, og eventuelt kjøpe om vi kvalifiserer oss. Gjør vi ikke det så bruk heller pengene på nye kontrakter til en del spillere vi risikerer å miste.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 09:06    Post subject: Reply with quote

Enig 1972.
Vi rekker ikke å gjøre en ny spiller til en forsterkning foran FCK-kampene nå.
Vi får gjøre jobben med de vi har.
Går vi videre blir det mere ro over forhandlinger om nye spillere.
Kanskje kan vi tilby mere av overgangspengene i cash også.
Spørsmålet er om fristen for å melde på nye spillere til gruppespill er den samme som foran FCK-kampen..
Den går vel ut på mandag for å etteranmelde 1 spiller?
LaESto
Junior

PostPosted: 13.08.2010 09:11    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins,

Nettopp. TL-klubber har noen voldsomme antipatier som dupper til overflaten hver gang RBK forsøker å hente spillere fra andre norske klubber (spesielt når det er tale om utenlandske spillere med en viss suksess i TL). Så hjelper det ikke så mye heller hver gang RBK-miljøet trekker frem "til beste for norsk fotball ikke å betale for mye"-argumentet. Det synspunktet har begrenset slagkraft, ihvf når det er Nils Arne som flagger det.

Jeg stiller meg også tvilende til hvorvidt det har hensikt å hente spillere før FCK-oppgjørene, forutsatt at alle mann er klar til strid. På lengre sikt bør det imidlertid hentes flere profiler. Bolaños er jeg positiv til, men enig i at det ikke bør betales mer enn ca. 7-8m; tvilsomt potensiale internasjonalt, humørspiller, 26 år, språklige/kulturelle utfordringer (preppy type, kan få seg et sjokk når han tusler rundt på Nordre i -15 og skal handle julegaver til fru Bolaños).
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.08.2010 10:06    Post subject: Reply with quote

Det er kaldt og snø på sørlandet også om vinteren. Potensialet internasjonalt er helt tydelig til stede spørsmålet er heller om Bolanos er i stand til å få det ut ofte nok for en sur og dårlig Bolanos skader kollektivet.
Back to top
LaESto
Junior

PostPosted: 13.08.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Quote:
Potensialet internasjonalt er helt tydelig til stede spørsmålet er heller om Bolanos er i stand til å få det ut ofte nok for en sur og dårlig Bolanos skader kollektivet.

Helt tydelig er det nok ikke. Han er en klubbprofil hos en norsk middelhavsfarer og var en profil hos en costaricansk toppklubb (Deportivo Saprissa). På prøvespill i Liverpool falt han klart igjennom (avgrensning oppad), og han ville signert for en engelsk middelhavsfarer (Charlton) dersom det ikke var blitt komplikasjoner med den engelske arbeidstillatelsen.

På internasjonalt klubbnivå har han derfor ikke fått prøve seg ordentlig, og det er derfor usikker hvor langt han strekker. Dersom han f.eks. allerede var RBK-spiller, kunne han vært med og prege FCK-oppgjørene? Jeg er ikke så sikker på det.
senador
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 10:20    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Enig 1972.

= Europa League
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 10:21    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Enig 1972.

= Champions League
Back to top
Lavlandsapen
Junior

PostPosted: 13.08.2010 11:03    Post subject: Reply with quote

Quote:
Helt tydelig er det nok ikke. Han er en klubbprofil hos en norsk middelhavsfarer og var en profil hos en costaricansk toppklubb (Deportivo Saprissa). På prøvespill i Liverpool falt han klart igjennom (avgrensning oppad), og han ville signert for en engelsk middelhavsfarer (Charlton) dersom det ikke var blitt komplikasjoner med den engelske arbeidstillatelsen.

Du undlader hans ophold i OB og med god grund, for Bolanos viste mange flotte ting og tekniske færdigheder i Odense.

En spiller med et stort potentiale, men han kunne ikke sikre sig en fast plads, bla. fordi han er en spiller der har brug for tryghed. Det får man ikke i OB, hvor konkurrencen er hård (måske den bredeste trup i DK), det får man ikke i RBK, det får man tilgengæld i Start.

Ingen tvivl om at det har gjort ham godt med opholdet i Start, hvor han har kunne udvikle sig og få den tryghed, men jeg tvivler på at han kan få den i Rosenborg. Hvem skulle han slå af?

Men måske er han blevet mentalt stærkere eller også er der måske en fri plads på midten snart hvis I sælger Annan eller Skjelbred.

Min fornemmelse er at Bolanos er en spiller der spillet godt i mindre klubber og ikke har det ekstra det kræves i store klubber. Man har set den historie før, men han kan selvfølgelig være blevet så god, at han bliver selvskreven til startopstillingen i en stor klub.
Back to top
LaESto
Junior

PostPosted: 13.08.2010 11:17    Post subject: Reply with quote

Ja. OB likestiller jeg omtrent med Start når det gjelder størrelse, ambisjonsnivå, omdømme, kapabilitet, osv. Jeg tror Bolaños skulle merket hard konkurranse i Brøndby eller FCK, for å sammenligne med RBK.

I Rosenborg vil kanskje ikke Bolaños få den tryggheten som han behøver for å fungere optimalt pga tøffere konkurranse om plassene. Men samtidig, som du er inne på, har han utviklet seg mentalt etter OB-oppholdet og kan spille på et nivå som sikrer han mye spilletid i RBK. Men det er ikke sikkert, noe som bør gjenspeile seg i hva RBK er villig til å betale.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2010 11:28    Post subject: Reply with quote

OB er mye større enn Start.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 13.08.2010 12:20    Post subject: Reply with quote

LaESto wrote:
kan få seg et sjokk når han tusler rundt på Nordre i -15 og skal handle julegaver til fru Bolaños).

Jeg tipper unge Bolaños har råd til å ta en tur til London for å kjøre tube'n og handle julegaver. Det ville jo ikke være første gang rosenborgere gjorde slikt...

skille

I følge min mann i Køben, er Odene "kjent" for å drepe talent. Så bryr meg nada om at han ikke viste noe der.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Chuck Islamovic
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 12:23    Post subject: Reply with quote

Det å "drepe talent" er ikke akkurat et ukjent fenomen for Rosenborg heller.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 13.08.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Problemet med Bola er at han sannsynligvis vil bli benket med en gang han gjoer en daarlig kamp, og det er ikke saa rent sjelden. Ok at han gjoer en god kamp naa og da for Start (som mot SVAKE Brann), men der faar han tross alt sjansen uansett hva han maatte prestere. I Rosenborg vil han fort komme ut i kulden, slik han ble i Odense.

Dessutten er Start en klubb hvor individualistene kommer frem, slik har det alltid vaert. Teknikerne, den lekne fotballen, klubben der man kan feile helt til droemmemaalet sitter. Rosenborg med NAE er mer et bra kollektiv hvor typer som Bolanos vil falle igjennom. Bolanos er det motsatte av en lagspiller og er saa til de grader en luksusspiller.

Vi trenger gode spillere, men ikke spillere som ikke en gang er dominerende i Tippeligaen. Se etter andre alternativer!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.08.2010 17:17    Post subject: Reply with quote

VG tror VIF kommer på banen. Forresten har ikke Odense krav på andel av overgangssummen. De skal bare ha utdanningskompensasjon:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Petrucci
Junior

PostPosted: 13.08.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:

Dessutten er Start en klubb hvor individualistene kommer frem, slik har det alltid vaert. Teknikerne, den lekne fotballen, klubben der man kan feile helt til droemmemaalet sitter. Rosenborg med NAE er mer et bra kollektiv hvor typer som Bolanos vil falle igjennom. Bolanos er det motsatte av en lagspiller og er saa til de grader en luksusspiller.

Jeg mener du tar feil. Det er nettopp i sterke kollektiv det er rom for teknikere og spillere som er i stand til å gjøre ting på egenhånd. I de kampene jeg har sett av Start (ikke sett mange), hvor de har vært dårlige, så har problemet vært et svakt kollektiv og dårlige/feil bevegelser. Derfor har valgmulighetene i det oppbyggende angrepspillet vært få og da vil Bolaños nødvendigvis bli satt fast i mot både 3 og 4 motspillere. Derimot i et angrepspill med mange og gode bevegelser, og dermed mange pasningsalternativer, vil det bli vanskelig å forsvare seg mot en spiller som Bolaños, som da f.eks kan utfordre 1. forsvarer. (Motstanderlaget blir uansett nødt til å ta ut 1. 2. og 3. angripers bevegelser osv. (hvis de ikke spiller soneforsvar)). Og hvis det ikke er sikring bak 1. forsvarer, så har Bolaños to muligheter: fortsette på egenhånd eller spille til medspiller. Hvis det er sikring (noe som er mest sannsynlig), så vil Bolaños få samme valgmulighet: spille heller gå på egenhånd. En slik spiller vil være i stand til å åpne opp rom i motstanders forsvar, og er dermed uvurderlig. Det er nemlig ingen motsetning mellom teknisk gode spillere og et godt kollektiv. Spørsmålet er bare om spilleren er i stand til å ta de riktige valgene med og uten ball. Jeg kan ikke påstå at jeg har fulgt med Bolaños nok til å uttale meg om han er i stand til å gjøre det ofte nok. Eggen er uansett ikke feil trener i så måte...
Back to top
tjommi
Senior

PostPosted: 13.08.2010 20:06    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
VG tror VIF kommer på banen.

Ja, de vil vel ha en del penger på bok etter et evt salg av Moa. Om VIF får inn både Bola og Helstad så kan de komme til å bli riktig så sterke utover høsten.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 13.08.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

En drømmehandel hadde vært et bytte med Olsen, men tviler på at det vil skje. Vil mye heller ha Bolanos enn både Olsen og Moldskred, selv om alle tre er litt opp og ned - Bolanos har mye høyere toppnivå og er attpåtil en bedre lagspiller.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.08.2010 20:09    Post subject: Reply with quote

Personlig anser jeg VIF å være betydelig svekket om de bytter ut Moa med Bola og Helstad. Moa er Tippeligaens mest komplette spiss, og antakelivis flere klasser over tjukke Helstad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LaESto
Junior

PostPosted: 13.08.2010 20:17    Post subject: Reply with quote

VG er på kredibilitetsjakt - igjen.

Nå tror jeg Bolaños ville utkonkurrert Berre på høyrekanten (d'oh), men hvorfor B skulle spille for Vålerenga istedetfor Start - det høres søkt ut. Tjener han 720k i Start må VIF ihvertfall godt over millen for at dét skal fremstå atttraktivt.

Nei, dersom CB har ambisjoner presser han max for å gå til RBK asap. Ellers venter han ut kontrakten og går gratis til Holland, Belgia eller Rapid Wien. (Men det ønsker ikke Start, vitende om at han ikke vil signe ny kontrakt).
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27  Next
Page 17 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb