English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Winsnes
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Der er jeg totalt uenig. Skal alle som er skuffet over eget spill få neglisjere sin egen trener, og nærmest gjøre han for narr ved å stå igjen med hånda ut i lufta?


Ja, det skal faktisk være lov å gjøre sånt, uten at media & Co. reagerer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 07.08.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke media, og vi er i vår fulle rett til å reagere på en spiller som setter seg selv over kollektivet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Vi er ikke media, og vi er i vår fulle rett til å reagere på en spiller som setter seg selv over kollektivet.


Ja, det var nok virkelig en moralsk knekk for laget at Winsnes valgte å gå inn i garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 07.08.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er en symbolsk handling som uttrykker manglende respekt for trener og lagkamerater.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.08.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

Spesielt pinlig blir det når han åpenbart ikke er god nok og presterer dårlig kamp etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 07.08.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

Det är kutym att tränare hälsar på varandra efter match, att utbytte spelare hälsar på tränare (och schackspelare efter match). Brott mot dessa regler är starka etikettsbrott. Du gör en helt egen tolkning Sylta att detta är acceptabelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

Det er ganske tydelig at mange her mangler mange former for empati.
Back to top
View user's profile Send private message
Svennarbonden
Senior


Joined: 18 Nov 2007
Posts: 165

PostPosted: 07.08.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Spesielt pinlig blir det når han åpenbart ikke er god nok og presterer dårlig kamp etter kamp.


Ding! Ding! Ding!

Han er enda tregere enn sist han var her, og er langt mindre kreativ nå enn i den rollen han hadde i Godset. Slik han har spilt denne sesongen bør han være evig takknemlig over at han fortsatt tjener godt over millionen på å spille fotball i hjembyen sin.

Tror du kan forberede deg på å skifte fastlege over nyttår, Sylta.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

Svennarbonden wrote:

Tror du kan forberede deg på å skifte fastlege over nyttår, Sylta.


Usaklig, som vanlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 07.08.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Hjelde wrote:

Der er jeg totalt uenig. Skal alle som er skuffet over eget spill få neglisjere sin egen trener, og nærmest gjøre han for narr ved å stå igjen med hånda ut i lufta?


Ja, det skal faktisk være lov å gjøre sånt, uten at media & Co. reagerer.


Da så... vi er åpenbart håpløst uenige. Jeg har ihvertfall ikke noen tro på å bygge et fotballlag på at slik oppførsel skal være lov.

Se f.eks på hva en trener som Van Gaal mener om noe sånt:

http://www.youtube.com/wa...re=related

...Ingen er større enn de andre, mener jeg Van Gaal sa i etterkant. Jeg er enig med Van Gaal: Ved å gjøre dette viser man manglende respekt for treneren, laget og medspillerne. Det er uakseptabelt!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 07.08.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Da så... vi er åpenbart håpløst uenige. Jeg har ihvertfall ikke noen tro på å bygge et fotballlag på at slik oppførsel skal være lov.

Se f.eks på hva en trener som Van Gaal mener om noe sånt:

http://www.youtube.com/wa...re=related

...Ingen er større enn de andre, mener jeg Van Gaal sa i etterkant. Jeg er enig med Van Gaal: Ve då gjøre dette visen man manglende respekt for treneren, laget og medspillerne.


Robben viste enorm misnøye da han gikk av banen. Winsnes gikk rett i garderoben. Dette gjør situasjonen ganske ulike. Eggen viste jo heller ikke noe iver etter å ta Winsnes i hånden. Han reiste seg opp og rakte hånden ut litt, for så å sette seg rett ned. Det viser jo faktisk hvor bagatellmessig dette er.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 07.08.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

Vel, vel... du om det... Go natt! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Svennarbonden
Senior


Joined: 18 Nov 2007
Posts: 165

PostPosted: 07.08.2010 23:47    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Svennarbonden wrote:

Tror du kan forberede deg på å skifte fastlege over nyttår, Sylta.


Usaklig, som vanlig.

You should know...
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 08.08.2010 02:13    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det är kutym att tränare hälsar på varandra efter match, att utbytte spelare hälsar på tränare (och schackspelare efter match). Brott mot dessa regler är starka etikettsbrott. Du gör en helt egen tolkning Sylta att detta är acceptabelt.

Først, så synes jeg det Winsnes gjør er lite gjennomtenkt når Eggen "takker" for innsatsen.Samtidig har han ambisjoner og hvis han har selvinnsikt og således er skuffet over egen prestasjon kan det jo være at man ikke oppfører seg helt ekesmplarisk.

Men at dette er noe alle trenere gjør. Jeg mener da at Erik Hamren aldri gjorde det. Han gikk vel litt fram sånn at spilleren som ble tatt av aldri skulle få en "naturlig vei" forbi han.

Uansett, dette er ingen stor sak. I Rosenborg er det bare lov til å være sint ett sekund på rad vet dere Smile
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 08.08.2010 17:38    Post subject: Reply with quote

Hamrén var temmelig konsekvent i sin opptreden ved bytter, noe Eggen kanskje kunne lært av - Hamrén ignorerte spilleren som gikk av fullstendig. Var spilleren skuffet over å bli tatt av, lot Hamrén ham ta opp dette på tomannshånd i ettertid. Er man skuffet, skal man få lov til å være det, også i mer enn ett sekund på rad. Ved at treneren strekker ut hånda til en hilsen tvinger man før eller senere fram en konfrontasjon à la Winsnes i går. Uproft håndtert av Fredrik, men hele situasjonen kunne vært unngått ved å la ham spasere i garderoben i ro og fred.

Så kan man selvfølgelig si at en spiller som blir tatt av for å hvile seg etter en spesielt god kamp fortjener et klapp på skuldra, men det er jo ikke verre enn å gi ham skryt i garderoben etter kampen, samtidig som de spillerne som ruger på en eventuell skuffelse får muligheten til å lufte denne.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 08.08.2010 17:51    Post subject: Reply with quote

Var flaut å se episoden i går med Winsnes. Når man presterer så til de grader dårlig på banen er det minste man kan gjøre å ta treneren i hånda. Men Winsnes eier jo ikke selvinnsikt og trodde sikkert at han hadde spilt en meget god kamp. Men i realiteten var det bare nok en ytterst dårlig, uprofesjonell kamp av han. Gi han til Ranheim, dette gidder jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 08.08.2010 18:07    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

Men at dette er noe alle trenere gjør. Jeg mener da at Erik Hamren aldri gjorde det. Han gikk vel litt fram sånn at spilleren som ble tatt av aldri skulle få en "naturlig vei" forbi han.


Hamren var nok redd for å bli smutsig på sin damp-pressede kavajer da spillere med skitne og svette lanker gikk av. Wink
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
micke
Proff


Joined: 20 May 2007
Posts: 298

PostPosted: 15.08.2010 03:32    Post subject: Reply with quote

Flere som syns Winsnes tok seg sammen siden sist? Han og resten av gamle gutta jobba godt og viste de unge hvordan man skal stå sammen i tunge tider. Klarte tross alt å hale seieren i land med litt tur.

Jeg telte 3 "Winsnes - piruetter med utsøkt slapp støttepasning bakover i banen" i kveldens kamp. Noen som telte bedre enn meg? Han jobbet oftere bakover og var ikke suveren på topp i antall feilpasninger i en kamp. Han var jo for en gangs skyll delaktig i minst 1 av målene og hadde en kanon skudd i stanga.

Håper vi å se en bedre Winsnes neste kamp?
_________________
Han kan ikke skyte med venstre, han kan ikke heade, han kan ikke takle og han scorer ikke mange mål. Men ellers er han helt all right.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.08.2010 05:46    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, han var bedre idag men samtidig var det flere småfeil. Han var også direkte skyldig i det ene baklengsmålet..
Stolpeskuddet hadde fortjent et bedre skjebne.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 15.08.2010 09:43    Post subject: Reply with quote

Håper han benkes mot FCK slår aldri feil at midtbanen vår blir løpt i senk med en gang han nærmer seg banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 15.08.2010 10:01    Post subject: Reply with quote

Men det blir kanskje feil å bruke ham som indreløper? Jeg synes det må virke mer naturlig å bruke Henriksen og Skjelbred som indreløpere, og heller flytte Winsnes et hakk opp når vi stiller med de tre pluss Annan i midtbaneleddet. Det er jo ikke løpsstyrken som er Winsnes styrke, men det har både Henriksen og Skjelbred mer enn nok av.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 15.08.2010 10:42    Post subject: Reply with quote

Winsnes var bedre i dag, men Start gav også litt mer rom enn det han fikk i forrige kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 15.08.2010 10:59    Post subject: Reply with quote

micke wrote:
Han var jo for en gangs skyll delaktig i minst 1 av målene og hadde en kanon skudd i stanga.

Winsnes bruker å være involvert i en del av målene, men det er vel ganske naturlig i hans posisjon, vil jeg tro.

Det som er bekymringsverdig er at han også er skyld i en del av baklengsmålene pga feighet som f.eks. at han ikke presser ballfører og at han ikke kan bruke høyrefoten.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 15.08.2010 15:22    Post subject: Reply with quote

Winsnes begynner å bli farlig sein både i beina og hode, han slår like farlige passninger som Solli i sine glansdager.. Smile Sens han til St. Olavs nå..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.08.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

Han var bedre i andreomgangen i går enn han pleier å være, men det sier dessverre ikke så mye. Få'n ut - snarest!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Next
Page 22 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb