English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - FCK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 39, 40, 41  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 06.08.2010 20:40    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:

Dermed har oppgjøret plutselig blitt litt av en premiekamp, og særlig interessant er den for oss som er opptatt av at Rosenborg skal overta hegemoniet i skandinavisk fotball.

Hvilke andre tilsvarende dueller har vi egentlig sett i Rosenborgs historie? Dette er jo et drømmeoppjør! Og jeg er forsiktig opptimist. Vi har kvalitetene i laget til å mestre utfordringen, men det bør blir litt av en kamp!


Enig. Dette blir sykt spennende. Hva gjelder tilsvarende dueller må vi vel tilbake til oppgjørene mot IFK i 96. 4-2 over to kamper og 6 poeng i gruppespillet:)
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.08.2010 20:41    Post subject: Reply with quote

Ja, hvordan skal man gå ut på Lerkendal?

Jeg tror det dummeste vi kan gjøre er å gå avventende ut. Seier er godkjent uansett siffer. Det er ikke så stor forskjell på borte og hjemme i Skandinavia at vi trenger å tenke så mye taktisk i det hele tatt. Seier i den første kampen så har vi en fordel før den siste. Uavgjort og vi har fortsatt muligheten i Parken. Tap og vi må slå nedenfra.

Jeg mener vi bør ta en kalkulert risiko. Det vil si spille like offensivt som vanlig, men plassere Annan noe lengre bak, som i 2.omgangen mot Haugesund og samtidig få Dorsin og Lustig til å veksle mellom hvem som går opp, såfremt det ikke er snakk om en kontring.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2010 20:57    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Husker at Sidelinien-gjengen en gang var så opptatt av at vi hadde "pigen" Janne på laget, men det er verre med både Sølvi og Dame. Razz


Det må ha gått danskene hus forbi at vi holdt oss med Kone fra Elfenbenskysten i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 06.08.2010 21:10    Post subject: Reply with quote

Droemmetrekning. Denne kampen skal RBK vinne, og jeg vil si vi er ganske klare favoritter. Tror vi kommer til aa styre hele showet. FCK har bra kollektiv, men vi har mye bedre ballspillere enn danskene. Gleder meg enormt til aa lese paa bt.dk etter kampene, tipper de gaar inn i maanedlang koma om RBK skulle vinne.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 06.08.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

"Tap må vi slå nedenfra" - hvor tar du det fra, abjoern? nicely put Wink

For å si det med Eggens ord hjelper det ikke å ha en middels godt trent langrennsløper på midtbanen hvis han yter 90 % istedet for 100 %. Og det starter jo på 0.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.08.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

RBKalle wrote:
Ja, Champions League gir mer penger og alt, men hvis vi ser på greia litt mer langsiktig, er det kanskje bedre å satse på noe mindre "fancy" i år, men som kan gi oss en bedre posisjon fra neste sesong...

En fugl i hånden er bedre enn ti på taket... og i øyeblikket er EL og sitt lettere gruppespill fuglen i hånden


Tror knapt hva jeg leser. Dette minner om argumentasjonen imot å ansette Eggen, som gikk på at han ville gjøre det så bra at det ble umulig for noen å ta over og gjøre det like bra. Det er bare fullstendig koko.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.08.2010 21:35    Post subject: Reply with quote

EL foran CL? HEHEHE! Smile Noe av det morsomste jeg har lest her inne!
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 06.08.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
RBKalle wrote:
Ja, Champions League gir mer penger og alt, men hvis vi ser på greia litt mer langsiktig, er det kanskje bedre å satse på noe mindre "fancy" i år, men som kan gi oss en bedre posisjon fra neste sesong...

En fugl i hånden er bedre enn ti på taket... og i øyeblikket er EL og sitt lettere gruppespill fuglen i hånden


Tror knapt hva jeg leser. Dette minner om argumentasjonen imot å ansette Eggen, som gikk på at han ville gjøre det så bra at det ble umulig for noen å ta over og gjøre det like bra. Det er bare fullstendig koko.

Det er bedre med 1000 kroner i hånda enn 500 kroner til jul Razz
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Ja, blir for dumt. Bedre å satse på CL, 100 mill, og 3. plass i gruppa. Havner i EL etterpå da, kan tjene opp de fordømte poengene der.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 06.08.2010 21:40    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Enig. Dette blir sykt spennende. Hva gjelder tilsvarende dueller må vi vel tilbake til oppgjørene mot IFK i 96. 4-2 over to kamper og 6 poeng i gruppespillet:)


Er det såpass ja? Det var det jeg trodde. Hukommelsen blir jo litt herja med åra.

Dette skal bli fantastiske to kamper!
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 06.08.2010 21:40    Post subject: Reply with quote

Very Happy Hehe!...ja, kjempeidè... så får vi matchet en del unge spillere også når vi spiller med juniorlaget mot F.C København, for vi må jo for all del ikke gå til CL! Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2010 22:24    Post subject: Reply with quote

Denne Pospech hos FCK, er det den samme Pospech som var en høyst middelmådig Odd-spiller et par år tilbake?
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

Fant det ut selv. Det er to ulike spillere. Den ene heter Zdenek og den andre heter Zbynek. Dette er veldig provoserende føler jeg, på linje med Yoann Gourcuff og Yoann Gouffran som begge spilte i Bordeaux før.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.08.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

FCK-Pospech er en utrolig god offensiv back. Odd-Pospech var en middelmådig angriper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.08.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å frykte FCK-posp... pga Odd-posp'en. Enig med Oppmannen i at dette er veldig provoserende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.08.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Skriver under på den. Garantert en middelmådig dritback.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.08.2010 22:46    Post subject: Reply with quote

Pospech er ikke han fast inventar for sitt landslag, samt at han var en av de klart beste spillerne for Sparta Praha i sin tid?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 06.08.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

Han ville vært et klart valg på Norges høyreback etter min mening. Det trenger ikke nødvendigvis si så mye men middelmådig er han ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.08.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Jo, og det var han Odd opprinnelig trodde de kjøpte. Hvilket var grunnen til at Arne Sandstø ble mildt sagt overrasket over at backen han hadde kjøpt "plutselig" viste seg å være en spiss.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.08.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Lest litt på diverse danske forum.

Inntrykk:
Danskene er litt (ikke veldig) arrogante og ignorante, men også generelt sett ganske hyggelige over nettet.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lest frasen "Rosenborg er et hold der skal slås hvis FCK engang vil tenke på Champions League". Det er da et helt ulogisk utsagn å komme med, all den tid vi har deltatt i 11 av 15 gruppespill siden vi kom med første gang.

Det jeg merker meg, er at alle som faktisk har litt peiling på laget vårt, ikke tar lett på det. Hovmodigheten og arrogansen til de mange andre bunner først og fremst i ignoranse. De skiller ikke mellom Rosenborg og "norsk fotball" for øvrig og forventer seg nok et lag som spiller på de "norske" strenger.

Vi kan da også være litt arrogante, men jeg synes det minner mer om mentalitet og kampvilje. Reelt sett er det veldig få av oss som anser Rosenborg som klare favoritter.

Dessuten er det vel ingen tvil om (jeg tror i hvert fall) at hvis rollene var snudd om, altså dersom København og danskene hadde Rosenborgs lag, spillestil, resultater og tradisjoner så ville de tatt fullstendig av. I Rosenborg har man til tider tatt av nærmest på tross av lunet(snakker i generelle termer). På 90-tallet så hadde man jo et relativt avslappet forhold til alle skalpene man tok.

FCK-erne lever jo fortsatt på en litt kjip seier mot et svekket United i det ene CL-gruppespillet de har vært i.

Jeg tror, til våre danske venner, at dersom dere støter på Rosenborgtilhengere som er litt snurt, så er det nok fordi vi synes det har vært alt for billig for FCK å ta over tronen i Norden, med tanke på våre egne europaresultater, senest i 2007. Og jeg tror mange av oss misliker FCK nettopp fordi noen av dere plutselig ble så opptatt av å være konger i Norden. Mange av oss er nok ikke bedre som mennesker enn at vi syntes det har kommet litt ufortjent og at det for deres del har handlet mer om plastikk enn om kunnskap, kvalitet og fotballkultur.

Nå var jeg ganske ung på 90-tallet, men jeg kan ikke huske at det var så mye snakk om hvem som var ledende i Norden på den tida? Både den norske ligaen og Rosenborg lå langt fremme, men jeg nekter å tro at det var den samme bevisstheten rundt det som det er i Danmark i dag, når det gjelder forholdet til nabolandene.


Last edited by abjoern on 06.08.2010 23:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.08.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jo, og det var han Odd opprinnelig trodde de kjøpte. Hvilket var grunnen til at Arne Sandstø ble mildt sagt overrasket over at backen han hadde kjøpt "plutselig" viste seg å være en spiss.


Stemmer. Hysterisk morsom historie. Var Hallvar Thoresen som dro til Tsjekkia for å hente fyren, men kom hjem med feil mann. Det var derimot ikke noe Odd oppfattet før en god stund etterpå, og på egen hjemmeside hadde de i lang tid klubbhistorien til Zdenek Pospech på presentasjonssiden til Zbynek som de hadde hentet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 06.08.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Skummer gjennom diskusjonen på bold.dk. Danskene er overraskende lite arrogante, jeg tror jaggu de er litt redde. Håper forøvrig den norske brukeren som i sakens anledning har registrt seg under det sofistikerte "FisseMedLøg" nicket ikke kommer herfra...??
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.08.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jo, og det var han Odd opprinnelig trodde de kjøpte. Hvilket var grunnen til at Arne Sandstø ble mildt sagt overrasket over at backen han hadde kjøpt "plutselig" viste seg å være en spiss.


Haha, er det sant? Link? Fornøyelig.

Når det gjelder Pospech så er han visstnok grisegod. Jeg tror ikke han er bedre enn Lustig, men heller ikke mye dårligere. Skal sammen med Wiland være den spilleren som "burde" spilt på et høyere nivå, som vi har Annan og Lustig. Skjelbred og Henriksen kan vel snart plasseres i samme bås.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 06.08.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Nå var jeg ganske ung på 90-tallet, men jeg kan ikke huske at det var så mye snakk om hvem som var ledende i Norden på den tida? Både den norske ligaen og Rosenborg lå langt fremme, men jeg nekter å tro at det var den samme bevisstheten rundt det som det er i Danmark i dag, når det gjelder forholdet til nabolandene.


Nåja, det var mye styr om dette det året vi havnet i samme gruppe som IFK (1996?). Da skulle vi få det endelige svaret på om Rosenborg hadde overtatt tronen, og vi vant begge kampene, passerte IFK og så oss aldri tilbake. I årene etterpå var det lite vits i å diskutere hvem som var best i Norden, da dette var så forferdelig åpenbart og enhver som hadde forsøkt å mene noe annet enn at vi var best - vllle blitt sett rart på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.08.2010 23:09    Post subject: Reply with quote

Det var sånn det var ja Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 39, 40, 41  Next
Page 10 of 41

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb