English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 12:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Styret i RBK kan ikke gjøre alle til laks. Wink


Vegard Heggem eier vel et vald? Cool
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 14:23    Post subject: Reply with quote

Ser debatten rundt ledelsen og Eggen når nye høyder for hver dag på diverse blogger, forum og leserinnlegg i forskjellige aviser. Så og si alle uttrykker negative reaksjoner på styrets valg av trener, og noen er også temmelig sterke når det gjelder kompetansen til styret. Så kommer det av og til noen innlegg som det oser Kjernen av, med negative ting om Eggen. Ganske utrolig lesing, at medlemmer av Kjernen og klubben ikke ser Eggens storhet og unike kompetanse som trener. De er omtrent de eneste som ikke gjør det i hele landet. Lurer da på hvem som tar feil her?
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 06.08.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

det er mye du ikke vet om nils arne. fantastisk til å få resultater ja, men også en kar som sliter i stykker sine omgivelser, og som er uforenelig med en bred sportslig satsing hvor veldig mange må samarbeide og hvor man er helt nødt til å dele opp arbeidsoppgaver, og hvor alle må respektere den jobben andre er satt til å gjøre, og hverandre.

nå får vi, heldigvis og gudskjelov, den ultimate trenerduellen, mestermøtet over alle mestermøter, kampen over alle kamper. nils arne eggen, vital og stapp full av overskudd og kamplyst, mot ståle solbakken, norge mot danmark, rbk mot fck, i en kamp viktigere enn noen annen, kampen om gull, heder, og prestisje.

... og foran akkurat denne duellen, er jeg sjeleglad for at mitt hjerte ligger i klubben til nils arne Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.08.2010 14:56    Post subject: Reply with quote

Kan Larse65 vennligst fortelle hvem alle disse som mener Eggen burde vært ansatt på minst toårskontrakt er?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.08.2010 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter i allefall Larse65 på den. Jeg er faktisk ganske skeptisk til JJ og han har jo ikke akkurat noen resultater å sikte til hva angår RBK's topp 30 ambisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 06.08.2010 15:20    Post subject: Reply with quote

Jeg ville også foretrukket Eggen i et lengre perspektiv enn kun ut 2010, men når det ikke skjer, ser jeg ikke svart på at det i stedet blir Jönsson. Det blir neppe dårlig under ham. At andre er så mot en lengre ansettelse av Eggen at man sågar ønsket Troels Bech velkommen, er det derimot verdt å stille et større spørsmålstegn ved.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 15:29    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Kan Larse65 vennligst fortelle hvem alle disse som mener Eggen burde vært ansatt på minst toårskontrakt er?


Etter reaksjonene å dømme-aviskommentatorer, tv, leserinnlegg osv, er det nesten bare Kjernen og RBK-medlemmer som ikke ser hvor feil dette er.

Jeg vet at Eggen kan være vanskelig å samarbeide med, men det gjør ingen verdens ting pga hans fantastiske evne til å få laget til å nærmest gå på vannet Very Happy
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 06.08.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne fortsette å drømme om hvis så fremt med Eggen, men av denne uttalelsen
Quote:
– Jeg var skittlei i 2002. Men jeg var jo pensjonert periodearbeider inntil jeg overtok her igjen. Det går kanskje an å fortsette med det. Men jeg har egentlig ikke tenkt tanken, sier han


leser jeg at Eggen ikke ser for seg annet enn å være en overgangsløsning. Noe som kanskje igjen støtter teorien om at skuffelsen i januar gikk mer på at en foretrakk Hamren inntil videre enn at han ikke ble en fast løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 06.08.2010 15:43    Post subject: Reply with quote

Kjernen- och RBK-medlemmar. Kan man konkludera med att de som är mest engagerad och mest insatt i styre og stell är mest skeptisk till ett långtidsengagement av Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 15:54    Post subject: Reply with quote

Det er en måte å se det på. Kan sikkert være noe i det, PS.
Men det kan også være årsaker som jeg har pekt på før: trang til å vise at man er voksen-altså at man mener man ikke trenger Gamlefar, at noen ikke har levd lenge nok til å ha opplevd 90-tallet i våken tilstand, opprørstrang("kom ikke og fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting"), historiefornekting(husker storhetstida, men ikke HVA og HVEM som skapte den), redd for å miste makt(Eggen er krevende-bestemte vel i sin tid fargen på toalettpapiret og hvilken vei snøen skulle måkes).

Disse,og sikkert flere, er de viktigste årsakene til at det ALDRI var akktuelt å be Eggen ta over på fast basis.

Det er skremmende, skuffende, patetisk og opprørerende å oppleve at man setter slike ting foran klubben!
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 06.08.2010 16:01    Post subject: Reply with quote

Jag tror du skall leta efter lite mer rationella orsaker Larse. Kristobal och jag tex, som är skeptiska, är tex båda fullt vuxna.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 16:07    Post subject: Reply with quote

PS; det var listet opp mange årsaker der. Noen av de gjelder for folk over 30 også Smile
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.08.2010 16:08    Post subject: Reply with quote

Dette aldersargumentet ditt larse har blitt tilbakevist så mange gange at jeg ikke forstår at du fortsatt bruker det.

I en diskusjon så uttrykker man ting, men man må også evne å ta ting innover seg. Det virker ikke som du klarer det siste.

Dette med å stigmatisere Kjernen og RBK-medlemmer blir også useriøst. Jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at det fins like mange forskjellige meninger om både det ene og det andre i Kjernen som det gjør ellers i samfunnet, selv om man naturlig nok kan finne tendenser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 06.08.2010 16:54    Post subject: Reply with quote

Larse65, nå må du svare meg på en ting: Har du noe konkret å bygge det på når du sier at Nils Arne Eggen ville ha skrevet en kontrakt lenger enn ut 2011, i motsetning til det som er sagt i media? ... og hvis ikke, mener du at klubben skulle ha ansatt Eggen ut 2011 i steden for å gå for en mer langsiktig løsning?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.08.2010 17:03    Post subject: Reply with quote

Et lite råd!
Istedet for å dele dine meninger med oss larse65 (som du nå har gjort med en repeat knapp over 700 ganger), gjør noe med saken!
Du er jo både engasjert og full av energi..
Harald wrote:
Hvis 95% af alle norske fotballintereserede mener det samme som dig, burde du jo ikke have noget problem i at mobilisere kraftigt på årsmøtet. Det er bare og begynde at rekruttere,
så får vi se hvor mange der deler din mening.

_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 06.08.2010 17:52    Post subject: Reply with quote

Nå ble det vel faktisk foreslått på årsmøtet å vedta å ansette Eggen som hovedtrener...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 18:15    Post subject: Reply with quote

Er klar over det,kristobal. Det er da argumentene mine for HVORFOR han ikke ble det, slår inn.
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.08.2010 19:48    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Nå ble det vel faktisk foreslått på årsmøtet å vedta å ansette Eggen som hovedtrener...

Du husker hvordan det gikk..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 20:18    Post subject: Reply with quote

Det er da argumentene mine for hvorfor han ikke ble ansatt gjør seg gjeldende. Og det var IKKE faglige grunner. Man kan vel stille spørsmålstegn ved kompetansen til årsmøtet....
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 06.08.2010 20:21    Post subject: Reply with quote

Det var jo akkurat det årsmøtet gjorde. Årsmøtet stilte spørsmålstegn ved sin kompetanse når det gjaldt å svare på slike spørsmål, og kom fram til at denne ikke eksisterte. Ergo ble forslaget aldri realitetsbehandlet.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

Var ikke klar over det. Det var jo forsåvidt positivt.
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 06.08.2010 20:46    Post subject: Reply with quote

Slik jeg husker det ble man enig om at årsmøtet hadde kompetanse men ikke beslutningskompetanse på området.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.08.2010 20:59    Post subject: Reply with quote

Uansett så har Eggen nå innfunnet seg med sin rolle, og virker egentlig godt fornøyd. Han var nok veldig skuffet i januar, men han må jo ta en del av skuffelsen på egen kappe ettersom at tilbudet overfor styret om vikariat plutselig nesten ble en trussel.

Uansett hvordan det går mot FCK, så blir det nok suksess i norsk serie (og cup), så han vil kunne ta avskjed med et fullsatt Lerkendal med en god følelse etter siste hjemmekamp i gruppespillet i adventstider.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2010 21:03    Post subject: Reply with quote

Bra å se du har trua Thomas! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran


Joined: 15 Feb 2010
Posts: 1515

PostPosted: 06.08.2010 21:09    Post subject: Reply with quote

Ja, bra med trua, men jeg tror nok ikke han tar farvel med lett hjerte. Og, gud hjelpe meg, det vil være hundretusener av trøndere som heller ikke gjør det!

Får håpe han er stor nok til å si "ja" når JJ forvinner neste høst....
_________________
«Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 258, 259, 260  Next
Page 55 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb