English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
UEFA
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 22.11.2006 18:58    Post subject: Reply with quote

Det skal noe mer enn kun CL-penger til for å kunne "etablere" seg i CL, men ikke mye mer..
Det var dette jeg mente, beklager hvis De misforsto Harald.
Min feil. Tommel'n ned
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2006 16:51    Post subject: Reply with quote

- Utöka EM till 24 lag

Liker ikke dette forslaget til Johannsson. EM-sluttspillet er akkurat passe stort med 16 lag, og det sportslige nivået er høyt. Et større arrangement gjør samtidig at færre land får mulighet til å arrangere mesterskapet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 24.11.2006 17:50    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, 2mas. Nivået i Europa er ikke høyt nok til at et mesterskap med 24 deltagerland kan forsvares. Samt at ditt andre motargument også er viktig.

Med så mange deltagerland, kreves etterhvert såpass mange stadioanlegg at kun de "store" landene vil kalre å arrangere mesetrskapene.

Disse landene har alt for mye makt i fotball-europa som det er, og bør ikke gis ytterligere makt gjennom dette, i mine øyne, tåpelige forslaget fra Johannson.

Em fungerer utmerket som det gjør, det eneste som evt. kan vurderes, er å gjeninnføre bronsefinalen, selv om jeg skjønner hvorfor de fjernet den i utgangspunktet.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2006 11:17    Post subject: Reply with quote

Platini:

- Oavsett vad som händer har Johansson förlorat. Om han vinner förstår folk ändå inte varför han ställde upp emot mig. För om du frågar allmänheten och pressen är alla för mig och det skulle reta dem om jag förlorar mot Lennart som har velat dra sig tillbaka. Så oavsett hur det går är det ett nederlag för honom.

Läs mera: - Lennart är en förlorare

Lennarts linje
* 24 lag i EM i stället för 16.
* Striden mot G14 (sammanslutning av Europas 21 största klubbar) är Uefas viktigaste uppgift idag.
* Större transparens i klubbarnas ekonomi.
* Utöka samarbetet med myndigheterna för att sätta stopp för illegalt spel, fixade matcher och dopning.
* Etablera ett europeiskt regelverk för att reglera agentmarknaden.
* Presidenten ska resa runt och besöka medlemsländerna i stället för att sitta i högkvarteret och styra centralt.

Platinis linje
* Minska antalet klubbar från de stora fotbollsländerna i Champions League från fyra till tre.
* Fyra assisterande domare i stället för två.
* Motståndare till videogranskning (med undantag för mållinjediskussioner).
* Automatisk degradering för klubbar som inte kan betala sina ekonomiska skulder.
* Presidenten ska vara baserad i högkvarteret i Genève och inte ute på vägarna.
* Stöds av Fifapresidenten Sepp Blatter - som vill ha VM vartannat år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2007 16:58    Post subject: Reply with quote

Rävspelet bakom Uefa-valet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2007 01:20    Post subject: Reply with quote

Johannsson-dokumentar på SVT1 akkurat nå for spesielt interesserte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2007 19:46    Post subject: Reply with quote

Kampen om posten som Uefas ordförande är stenhård. Sportbladets unika genomgång tre dagar före valet visar att det just nu är dött lopp, 22–22, mellan kandidaterna.

(...)

Lennart Johansson får stöd från: Albanien, Andorra, Belgien, Cypern, England, Finland, Tyskland, Grekland, Holland, Israel, Lettland, Liechtenstein, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Turkiet, Ukraina, Ungern, Österrike.

Michel Platini får stöd från: Armenien, Bulgarien, Danmark, Estland, Färöarna, Frankrike, Georgien, Island, Italien, Kroatien, Litauen, Luxemburg, Moldavien, Rumänien, Ryssland, San Marino, Slovakien, Slovenien, Skottland, Tjeckien, Vitryssland, Wales.

Osäkra: 8 länder: Azerbajdzjan, Bosnien Herzegovina, Irland, Kazakstan, Makedonien, Polen, Serbien och Schweiz.

Läs mera: Lennarts sista fajt

Egentlig virker valgflesket til Platini ganske så flott, men jeg liker ikke koblinga til Blatter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2007 14:27    Post subject: Reply with quote

Platini fikk 27 stemmer, Johansson fikk 23 (2 ugyldige kommer i tillegg): Stolt Platini ny UEFA-president

Liker ikke dette, da jeg ikke tror Platini akter å gjennomføre alt han har lovd. Er egentlig ganske enig i dette: Johansson är pinsamt nog den bäste av dem som finns

Altså vil nok Platini fjerne makta til en del kompetente folk i UEFA-administrasjonen (inkl. generalsekretæren), og ikke minst jobbe tett sammen med Blatter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2007 21:01    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev, kommer nok Platini (dessverre for oss) aldri å gjennomføre CL-valgflesket: Upopulære Platini-endringer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2007 16:20    Post subject: Reply with quote

Alt makt til Platini: Generalsekretær Olsson går av
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2007 13:54    Post subject: Reply with quote

Lars-Christer Olsson tror att Platini plockar bort vd:rollen och återinför en organisation med en generalsekreterare.

– Man kommer byta modell helt och hållet. Man går tillbaka till ett system som vi hade före 2000. Man vrider tillbaka klockan och det är inte nyttigt för fotbolls-Europa, säger Lars-Christer Olsson och förklarar:

– När vi 2000 ändrade till vd var det en mycket större förändring än många har förstått. Då delegerade exekutiva kommittén uppgifter till vd:n som han ensam har ansvar för.

Läs mera: Varnar för korruption
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvordan det er mulig for ikke-europeiske fotballforbund å være medlem i UEFA? Har UEFA rett og slett godtatt deres medlemskap på bakgrunn av at man vil være en større organisasjon?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 02.09.2007 18:05    Post subject: Reply with quote

På samme måte som at Australia kan være medlem av det asiatiske fotballforbundet, og ikke det oseaniske. De landene det gjelder har søkt på særskilt grunnlag om å få bytte forbund. I de fleste tilfeller gjleder jo dette eurasiatiske land, som vel føler at de har mer til felles med Europa enn med Asia, pluss at det i mange tilfeller faktisk er kortere å reise til Europa å spille landskamp enn det er å dra til resten av Asia.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.12.2007 16:03    Post subject: Reply with quote

Skrytelista til Platini

Alt i alt syns jeg det har vært overraskende positiv utvikling etter at svenskene ble jagd bort. Tenker spesielt på de nye e-cupformatene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 26.12.2007 13:38    Post subject: Reply with quote

Platini vet jo hva fotball er for noe, istedet for den alltid like entusiastiske og gledesspredende Lennart Johansson.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

Omdal ser det samme som oss:

- Han har absolutt overrasket positivt. Platini har tatt det hele litt tilbake til fotballen, han er opptatt av lagene og spillerne. Kanskje kommer det av at det ikke er så lenge siden han spilte selv.

Les mer: Omdal slutter i UEFA
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2009 16:55    Post subject: Reply with quote

NFF stemmer på danske Allan Hansen som erstatter for Omdal i UEFA-styret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2009 15:49    Post subject: Reply with quote

UEFA wrote:
UEFA Executive Committee reviewed the structure of UEFA's marketing and commercial operations and approved the creation of a new company wholly owned by European football's governing body. The new company will be responsible for UEFA's business and commercial operations. David Taylor has been appointed as chief executive of the new company as of 1 October 2009. As a result, current UEFA Deputy General Secretary Gianni Infantino has been appointed as UEFA General Secretary, and will take up the role on the same date.


Dette syns jeg er synd. Taylor har virket som en meget oppegående kar. Heldigvis forsvinner han altså ikke helt ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2010 16:02    Post subject: Reply with quote

UEFA president Michel Platini announces he will stand for re-election for a new four-year term at next year's XXXV Ordinary UEFA Congress, which will take place in Paris in March 2011.

Read more: Michel Platini stands for re-election
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 29.04.2010 13:08    Post subject: Reply with quote

Michel Platini: ‘Anti-English, no. I’m doing my job, which is to protect the game . . .’

Meget bra artikkel og intervju med Platini og om endringene han ønsker å innføre i europeisk fotball. Jeg er enig i alle forslagene som ville gjort fotball til en mer rettferdig sport og mer levedyktig.

Viktigste punktene for meg var:

1. regler som hindrer økonomisk doping om det kommer fra investorer ( Brann, Chelsea og Manchester City ) eller klubber som tar for store lån som dem ikke kan håndtere frivillig eller ikke frivillig (Portsmouth, Liverpool, Manchester United og Lyn ).

2. Forbud mot å handle spillere utenlands som er under 18 år.

3. Tiltak for å stoppe korrupsjon angående pengespill.

4. Tiltak for å redusere lønninger og prisen for spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 29.04.2010 13:58    Post subject: Reply with quote

Basert på Platinis planer oppfordrer jeg alle til å spille så mye FM de bare orker! Mens det fortsatt er gøy.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 05.07.2010 00:01    Post subject: Reply with quote

Collina ny dommersjef i UEFA
- Jeg har bestemt meg for å forlate min jobb i Italia fordi jeg har fått et viktig tilbud fra UEFA, sier Collina, som fram til nå har jobbet som italiensk dommersjef.

Skeptisk til videodømming..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59328
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2010 00:06    Post subject: Reply with quote

Bedre løsning med fem dommere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 05.07.2010 01:01    Post subject: Reply with quote

Høres bare litt komisk ut, 5 dommere for hver kamp..
Men jeg er faktisk enig, offsideavgjørelser hadde vært vanskelig å gjøre noe med..
Men England skåringen hadde nok da blitt godkjent..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 09.12.2015 22:32    Post subject: Reply with quote

Innen året er omme skal UEFAs domsutvalg (UEFA Club Financial Control Body - CFCBs - Adjudicatory Chamber) ha avgjort hvordan følgende seks klubber, som ikke har overholdt sine betalingsforpliktelser, skal straffes.

Klubbene det gjelder er:
-İnter Bakı PİK (Azerbajdjan)
-SC Braga (Portugal)
-ASA Târgu-Mures, FC Astra Giurgiu, FC Botoşani (Romania)
og FC Dnipro Dnipropetrovsk (Ukraina).

Lagene skal ha unnlatt å gjøre opp forlengst forfalt leverandørgjeld til andre klubber, spillere og/eller skattemyndighetene pr fristene 30. juni og/eller 30. september.
Det fremkommer ikke nærmere detaljer om kreditorer og summer.

De av disse klubbene som har opparbeidet seg prispenger fra UEFA får dette midlertidig tilbakeholdt.

UEFA fortalte 25. november at de kommer med mer om prosessen i februar 2016.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb