English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at det først og fremst er spillestilen og formasjonen til et lag som avgjør hvorvidt en spiller spiller godt eller ikke, i hvertfall i tippeligaen hvor nivået mellom lagene er forholdsvis gjevnt. Hadde Sellin fått spille spiss i en 4-4-2 formasjon ved siden av en større, sterkere type, ville han nok vist seg fra en mye bedre side enn det han som regel gjør her i Rbk, hvor han enten blir slengt inn som høyrekant eller alenespiss.
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:01    Post subject: Reply with quote

Ikke uenig i det.

Last edited by abjoern on 21.04.2010 20:06; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok Sellin er bedre enn Angan ja og opphypingen av Winsnes sin sesong i Godset ifjor er sterkt overdrevet. 3 mål på det to siste innhoppene er å imponere. Har så langt vist seg som klart bedre enn Moldskred. Det er en skam av Hoftun å hente Winsnes og Moldskred når spillere som Berget og Borges er tilgjengelig relativt rimelig.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:04    Post subject: Reply with quote

Sellin bedre enn Angan? Basert på hva? Angan har i hvert fall vist ferdigheter over tid, og selv om avsutningene i Hønefoss har vært dårlige så har han vært et angrep i seg selv.

Sellin har vel ca 180 minutter i TL og ,for all del, to flotte skåringer mot Brann, men han må vel vise mer før man kan si at han er bedre enn en etablert TL-spiss.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:06    Post subject: Reply with quote

Angan har en spennede fysikk ,men det er også kun det han så langt har vist. Min andre påstand som jeg også kom med i vinter er at det er ikke mange kampene vi trenger å gi Sellin før han er klart bedre enn Moldskred.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:07    Post subject: Reply with quote

Akkurat ja. Tenk Borges på midten og Berget på kanten i stedet for. Begge gode nå, begge med utviklingspotensiale, og begge med økonomisk potensiale. I stedet kjøper vi to spillere på vei ned, uten utviklingspotensiale og uten økonomisk potensiale.

Jeg er jævla lei av å mase om dette gang på gang, men jeg er fortsatt bitter på denne dritt-innkjøpspolitikken kombinert med avskjeden med Thorbjørnsen. Skjønner ikke argumentet om at klubben må stramme inn og tenke strategisk på overgangsvinduet. Moldskred og Winses i forhold til to spillere på vei framover. Fortell meg om den geniale strategien i det, takk.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
at det er ikke mange kampene vi trenger å gi Sellin før han er klart bedre enn Moldskred.

Og dette baserer du på hva?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

Jeg har også vært positiv til Borges mye på grunn av all den gode omtalen han har fått, men han imponerte vel egentlig ingen i fjorårssesongen. Sånn når man snakker om opphyping.. Rolling Eyes

Har en bitteliten mistanke om at det er Karlsens gode ord om en purung Ballack som har satt griller i hodet på enkelte. Må innrømme at jeg også har ganske stor tiltro til Karlsen, men Borges har vel ikke slått til som spådd?

Last edited by abjoern on 21.04.2010 20:11; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

På at Sellin har vist lovende takter og at Moldskred knapt har prestert noe i tippeligaen siden ifjor sommer og at dem snart da møttes på halveien når Sellin passerer Moldskred.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:13    Post subject: Reply with quote

Synes han gjorde det bra på et Fredrikstadlag i full oppløsning. Ikke lett å være blomst når det brenner på alle kanter. Ganske komplett virker han og, men vel bedre i det offensive enn det defensive.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 21.04.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:

Keita som en erstatter for Skjelbred (hvis han blir solgt eller ikke vil fornye kontrakten sin).

Kom med det forslaget for et års tid tilbake, men da ble jeg regelrett skutt hodet av.

Last edited by Skjelbred on 21.04.2010 20:17; edited 1 time in total
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 21.04.2010 20:16    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg har også vært positiv til Borges mye på grunn av all den gode omtalen han har fått, men han imponerte vel egentlig ingen i fjorårssesongen. Sånn når man snakker om opphyping.. Rolling Eyes

Har en bitteliten mistanke om at det er Karlsens gode ord om en purung Ballack som har satt griller i hodet på enkelte. Må innrømme at jeg også har ganske stor tiltro til Karlsen, men Borges har vel ikke slått til som spådd?

Har sett Borges et par ganger på landslaget, og da har han imponert stort i alle fall! Men der har han jo også bedre medspillere, enn I FFK som også har mye å si.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:17    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Keenoir wrote:
at det er ikke mange kampene vi trenger å gi Sellin før han er klart bedre enn Moldskred.

Keenoir kör alltid kampanjer mot spelare. Just nu är det Moldskred och Zlatan som har fått bannbullan.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:19    Post subject: Reply with quote

7 mål og 2 målgivende på 20 kamper ifra en helt annen fotballkultur og for et lag i oppløsning er meget imponerende. Til sammenligning hadde Winsnes 3 mål og 2 målgivende på 28 kamper.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:20    Post subject: Reply with quote

Skjelbred wrote:
abjoern wrote:

Har sett Borges et par ganger på landslaget, og da har han imponert stort i alle fall! Men der har han jo også bedre medspillere, enn I FFK som også har mye å si.

OK. I de få kampene jeg så av FFK imponerte han ikke i hvert fall, men man så jo at han hadde et godt touch og ok pasningsferdigheter. Men jeg synes ikke han viste noe ved spillet som tilsier at han fortjener hypen, snarere at det han viste ikke utelukker muligheten for at han i fremtiden kan bli en meget god spiller.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
7 mål og 2 målgivende på 20 kamper ifra en helt annen fotballkultur og for et lag i oppløsning er meget imponerende. Til sammenligning hadde Winsnes 3 mål og 2 målgivende på 28 kamper.

Jada, han fikk inn noen skåringer.

Men Winsnes ligger jo i toppen av Kristobals poengliste. Hvis det er det som betyr noe skjønner jeg ikke denne bunnløse kritikken mot Winsnes. Jeg savner litt koherens i argumentasjonen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:24    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
longines wrote:
Keenoir wrote:

Keenoir kör alltid kampanjer mot spelare. Just nu är det Moldskred och Zlatan som har fått bannbullan.

Ikke så merkelig at jeg kritiserer disse spillerene da det dem presterer for sine lag er pinlig dårlig. Jeg har også mitt å si om Skjelbred og Winsnes for deres dårlige prestasjoner. Ørlund er den eneste av nykommerne som så langt har vist at han holder nivået. Jeg kan også backe mine påstander med statistikk som viser at dette er særdeles lite produktive spillere for sine og deres roller. Winsnes er bare et stort hulle defensivt og en som sinker spillet vårt mer enn jeg liker. Skjelbred skrytes opp i skyene av enkelte ,men fremdeles så er han i sammen med Annan omtrent ufarlig for våre motstandere. Begynn å prester og jeg slutter å kritisere dem og gir skryt jf. Iversen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

Finnes jo en grense for hva du skal legge i den statistikken til Kristobal. Winsnes har jo fått flere poeng som rene tilfeldigheter. Har ikke alle poengene med unntak av ett kommet som tredje sist på ballen? Det er jo en morsom statistikk, men å være tredje sist på en dødballscoring sier liksom ikke så fryktelig mye om produktiviteten. Skal du lete etter koherens, får du starte i en annen ende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:33    Post subject: Reply with quote

Selv synes jeg det er særdeles lite givende å diskutere prestasjonene til ulike spillere basert på statistikk alene. Som du sier er det mye varians inne i bildet som gir seg utslag i statistikken.

Når det gjelder dette med koherens, så konkluderer Keenoir tydeligvis på bakgrunn av statistikk, men når Kristobals tråd tydeligvis viser at Winsnes har bidratt til 7 av målene savner jeg i hvert fall argumentasjon for at denne statistikken er mindre verdt enn den tradisjonelle. Hvis det brukes mot Skjelbred at han for sjelden er tredje sist på ballen så burde det da brukes for Winsnes?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 22.04.2010 00:12    Post subject: Reply with quote

Godt poeng Asbjørn. Kanskje er det han som er 4. sist på ballen eller han som hopper over ballen og ikke har rørt den på 30 trekk som er helten.
Men for all del: Liker Kristobal,s tråd om mål og målgivende.
Når det gjelder Wims, så har tanken slått meg at han har underprestert, men allikevel er godt inne i den statistikken.
Tror vi skal vente litt med å avskrive ham.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 22.04.2010 03:11    Post subject: Reply with quote

Keenoir kritiserer Winsnes først og fremst på hans defensive bidrag, noe som jo er hans hovedoppgave på banen, offensivt har han vært grei.

Keenoir wrote:
Winsnes er bare et stort hulle defensivt og en som sinker spillet vårt mer enn jeg liker.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 22.04.2010 06:48    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Kanskje er det han som er 4. sist på ballen eller han som hopper over ballen og ikke har rørt den på 30 trekk som er helten.
Men for all del: Liker Kristobal,s tråd om mål og målgivende.

Har ikkke vært udelt positiv til hentingen av Winsnes (ref kommentar under min mening her inne), men til opplysning er flere av andrepassene til Winsnes baller i lengderetningen ned langs linja, som fører til gode innleggsmuligheter og mål. Ofte den pasningen som åpner opp.

Den ene ordentlige assen til Skjelbred i år er for øvrig et innlegg fra Winsnes ganske dypt i banen som han kun har en liten, men viktig nok, retningsforandring på.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tobb
Senior

PostPosted: 22.04.2010 07:20    Post subject: Reply with quote

Glemmer du ikke Skjelbreds pasning til Trond Olsen mot Strømsgodset nå? Fin pasning gjennom hele midtbaneleddet som førte til at Olsen kunne utfordre inn i feltet og skyte? Eller mener du at dette i større grad var en enkeltmannsprestasjon fra Olsen?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.04.2010 11:25    Post subject: Reply with quote

Klønete skrevet sikkert. Den ene av de to burde det stått. Det var også meningen. Poenget var ikke annet enn å vise at andreassister kan være vel så viktige som sistepasningen.

Tellingen min har gitt to assist på alle mål unntatt straffescoringen vår, så jeg tror alle har fått både sine "ordentlige" assister og andreassister.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tobb
Senior

PostPosted: 22.04.2010 19:40    Post subject: Reply with quote

Missforsto deg Kristobal Embarassed

Trodde du mente at det var den eneste virkelige assisten til Skjelbred, men kunne ikke forstå at du mente den var så mye tydeligere eller fremtredende enn den andre. Ser nå hva du mente og er helt enig med deg i vurderingen.

Vil forøvrig som flere andre rose det arbeidet du gjør med å summere målpoeng. Nyttig for flere av oss for å se om de inntrykkene man sitter igjen med stemmer.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 163, 164, 165  Next
Page 79 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb