English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 74, 75, 76  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 25.03.2010 11:18    Post subject: Reply with quote

Basma blir joker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 25.03.2010 23:15    Post subject: Reply with quote

og Ullsokk'en blir Batman
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 25.03.2010 23:41    Post subject: Reply with quote

Perry som Robin?

Her har markedsavdelinga til Ranheim et tøft konsept de kan utvikle før seriestart. Skaff en Batmobile med de tre nevnte oppi iført tilhørende sminke og drakter så snakker vi oppmerksomhet og nye sponsorkroner her.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 26.03.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

Uff, ja.

Otto Ullsokk som fotballtrener er som å kalle vassgraut for vanngrøt og forsøke å selge det som "fine dining".
Ballahl
Veteran

PostPosted: 27.03.2010 00:46    Post subject: Reply with quote

Nok en seier på La Manga - slo Follo FK
Ranheim lå lavt i hele første omgang, men var farlige på kontringer og produserte flere store muligheter foran Follo-målet.

Utover i andre omgang kom Ranheim seg mer fram i banen, og det var fortjent når Martin Grønning header Ranheimsguttene i ledelsen fra corner etter 66 minutter av kampen. Etter dette styrer Ranheim det meste på La Manga, og Jo Sondre Aas setter punktum med sin 2-0-scoring på straffespark like før slutt.

Adressa

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.03.2010 20:05    Post subject: Reply with quote

Trønderklubben Ranheim
20 av 22 Ranheim-spillere er trøndere. – Viktig for identiteten og samholdet, mener trener Per Joar Hansen.

Det er kun lagets to keepere, Ørjan Bøe Thygesen fra Siljan i Telemark og Andreas Lindberg fra Stockholm, som ikke er trøndere.

– Det viser at det går an å få til et godt lag uten å kjøpe og hente mange nye spillere. Det betyr mye for miljøet. Av de 7–8 klubbene jeg har spilt for er nok Ranheim den klubben med det beste miljøet. Alle trives veldig godt her, sier lagets kaptein, stjørdalingen Ivar A. Sandvik.

Spillerpresentasjon - Pål André Helland

Kjøpe sesongkort?

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.04.2010 18:54    Post subject: Reply with quote

Ranheim Fotball – klarer bragden å holde seg
NorskeFans spår Ranheim til sikker plass denne sesongen, men vil nykommerne takle presset?

Årets spillertrøye er klar!

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 02:14    Post subject: Reply with quote

Spillerpresentasjon - Michael Kleppe Jamtfall

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.04.2010 12:10    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg er veldig spent på hvordan Ranheim gjør det i adecco, oppkjøringa viser at det er mulig å holde seg ihvertfall.

Særlig spent er jeg på utviklinga til Karlsen, Helland og Aas. Håper du Ballahl - som ser ut til å følge Ranheim tett, kan komme med gode vurderinger om hvordan gutta våre klarer seg i førstedivisjon. Samme gjelder Knerten_10, du pleier jo å ha god oversikt over de yngre spillerne. Smile
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 16:42    Post subject: Reply with quote

Du er vel så kvalifisert som meg til bedømme Rosenborgspillernes og Ranheims prestasjoner, 1972 Miami Dolphins. Smile
Kampene går direkte og helt gratis på NRK Nett-Tv. Wink

- Jevn stigning
- Hvordan vurderer du ståa i laget rett før seriestart?

- Vi har nettopp hatt et fint opphold på La Manga både sportslig og sosialt. Og jeg føler laget har hatt en jevn stigning i hele oppkjøringsperioden. Vi ser virkelig frem til å komme i gang nå, sier Hansen.

- Jeg synes enkeltspillere har tatt store steg fra i fjor og at det kollektive spillet vårt blir stadig bedre, sier han.

Michael Jamtfall, Jo Sondre Aas, Michael Karlsen og Pål André Helland er alle på utlån fra Rosenborg til Ranheim. Og Hansen er fornøyd med leiesoldatene sine.
- Disse spillerne viser at samarbeidsprosjektet mellom Rosenborg og Ranheim har noe for seg. De har alle tatt steg og hatt en fin utvikling fra i fjor, sier han.

Respekt, ikke frykt
– Kampen vil gi oss en flott pekepinn. Vi har respekt for Sogndal, men det er liten vits for oss i å reise ned dit og frykte dem.

Min Ranheim startellever:

Andreas Lindberg

Nicholas Lyngmo - Tom Erik Nordberg - Ivar A. Sandvik - Eirik Malmo

Daniel Krogstad - Kenneth Dokken - Pål André Helland

Michael Kleppe Jamtfall - Michael Karlsen - Jo Sondre Aas

Last edited by Ballahl on 03.04.2010 19:38; edited 1 time in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.04.2010 19:09    Post subject: Reply with quote

Slik tror jeg Ranheim kommer til å spille:

Andreas Lindberg

Nicholas Lyngmo - Tom Erik Nordberg - Ivar Sandvik - Eirik Malmo

Kenneth Dokken - Martin Grønning

Michael Jamtfall - Robert Stene - Daniel Krogstad

Jo Sondre Aas

Er spent på hvem av Aas, Karlsen og Holthe som vil prioritert i spiss-rollen, alle tre er gode, men kanskje på litt forskjellige måter.

På midtbanen vil det nok bli en kamp mellom Grønning og Vegard Voll om plassen ved siden av Dokken. Dokken er såvidt jeg vet suspendert de 2-3 første kampene og da går nok Peder Winsnes inn for han.

Helland vil nok først og fremst kjempe om en plass på en av kantene, altså mot Krogstad og Jamtfall. Robert Stene er en mann som kommer til å bli en meget viktig spiller for Ranheim i år, klarer han å produsere mål og målsjanser fra sin nedtrukne spissrolle så kan Ranheim gjøre det virkelig bra.

Gleder meg til å følge de blå i Adecco i år.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.04.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

Kjemper mot klokken
I fjor ble han toppscorer med 14 mål for Ranheim, og var veldig delaktig i at bydelsklubben endelig tok skrittet til 1. divisjon. Men om han er med når det hele sparkes i gang mot Sogndal mandag, bestemmer hans andre barn.

- Kona har termin mandag, og har ligget på sykehuset flere dager. Så jeg vet rett og slett ikke om jeg er med eller ikke når vi reiser mandag morgen, sier Holthe.

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.04.2010 18:55    Post subject: Reply with quote

Kaptein Sandvik er spent, Espen Sødahl (ribbein) og Geir Holthe (snart tobarnsfar) ikke med mot Sogndal.

Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 02:04    Post subject: Reply with quote

Karlsen med perlescoring i 1-2-tapet mot Sogndal i går. Tommel'n opp!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.04.2010 02:27    Post subject: Reply with quote

Tap i serieåpninga
Det ble tap i Adecco-debuten for Ranheim. Sogndal ble et hakk for sterkt for et hardtkjempende Ranheimslag, og det ble en relativt fortjent 2-1-seier til hjemmelaget.

-Vi er ikke kjempefornøyd. Dette var verken en god eller en dårlig kamp av oss. Vi var ikke på hugget i boksen på målene, og det hadde kanskje vært en annen kamp om vi hadde tatt ledelsen på slutten av første omgang. Mål preger kamper, sier hovedtrener Per Joar Hansen til Ranheimfotball.no etter kampen.

To av målene fra Tv2 Sport
Adressa
-----------------------------------------------------------

Jeg ble imponert over Ranheim, de var solide og fullt på høyde med dette Sogndal-laget. Men mål preger kamper, og hvor Sogndal utnyttet sine muligheter, misbrukte Ranheim sine.

Peder Winsnes hadde blant annet førsteomgangens klart største sjanse, et velplassert skudd ble avfyr fra rundt 17 meter. Sogndal-keeperen klarer såvidt å redde..
Men det var Sogndal som scoret først, en scoring som for meg ser ut til å være offside, men det ble ikke vinket. Deretter satser RIL enda mer offensivt og hadde to store sjanser, et på frispark fra Robert Stene som keeper med nød og neppe bokser over. På den påfølgende corneren, tråkler Michael Jamtfall seg gjennom på venstresida og helt ned mot dødlinja og slår inn flott langs bakken, men ingen Ranheimsspillere klarte å få ei tå på ballen. Sogndal staffer Ranheim og kontrer inn mål nr. 2 og dermed dreper kampen. Et helt merkelig mål forøvrig, spissen til Sogndal skyter fra kanten, 3 meter fra mål og får retur to ganger, den tredje gangen setter han den forbi Lindberg. Etter dette hadde Sogndal mer kontroll på kampen.

Michael Karlsen ble byttet inn i det 74 minutt og scorer på overtid Ranheims første mål i Adeccoligaen 2010. Et strålende og utakbart skudd, helt oppe i krysset fra vel 25 meter.
Jeg mener dog et uavgjort resultat hadde vært mer passende idag, men slik er fotballen..

Spesielt stopperne Tom Erik Nordberg og Ivar A. Sandvivik imponerte. Peder Winsnes var også strålende idag, dessverre ble han byttet ut tidlig i andreomgangen grunnet en skade.

Børsen, iforhold til Adeccoliganivå, selvfølgelig:
Andreas Lindberg 6 - Kunne ikke gjøre noe med målene ellers solid.

Eirik Malmo 7 - Strålende offensiv back, gjør det meste riktig.
Tom Erik Nordberg 7 - Bunnsolid, viser "attityd". Veldig flott debut!
Ivar A. Sandvik 7 - Svært god, konge i lufta
Ole Kristian Kråkmo 7 - Veldig offensiv og god, måtte dessverre ut med skade.

Martin Grønning 6 - Mister ballen litt for ofte, men order alltid opp i feilene sine. Ellers solid og trygg.
Peder Winsnes 8BB - Svært imponerende, var dominerende utpå der og tok alt av andreballen. Rett å slett Bunnsolid, ble dessverre byttet ut grunnet en skade.

Daniel Krogstad 5 - Hardtarbeidende men også noe slurv..
Robert Stene 5 - Noe bra, noe mindre bra. Støtter heller ikke Jo Sondre godt nok.
Michael Kleppe Jamtfall 5 - Når han virkelig skrur på turboen så er det veldig bra. Men varierer for mye og har perioder hvor han er helt usynlig og borte fra kampbildet, dessverre..

Jo Sondre Aas 7 - Makan til offervilje og innsats skal man lete lenge etter. Kriger og fighter i hver duell, blir løpene mye imellom men gir aldri opp. Even Hovland fikk aldri ro!
Hadde trengt mer støtte der fremme..

Innbytterne;
Inn for PW; Vegard Voll 60' 6 - Imponerte litt i starten falt av utover omgangen.
Inn for RS; Michael Karlsen 74' 6 - Scorer et mål ellers lite involvert.
Inn for OKK; Nicholas Lyngmo 82' 5 - Markerte seg ikke i den lille tiden han fikk..

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.04.2010 04:14    Post subject: Reply with quote

En første gang for alt!!!
Første hjemmekamp i adeccoen og første gang på sidelinjen som trener. Det blir fantastisk moro.

Vi hadde idag den siste treningen før årets første hjemmekamp. Treningen ble avsluttet med et felles løft for Ranheim Fotball. Vi løftet på plass 4 tribuner og Ivar hadde som vanlig en sentral rolle, han løftet lettest. Etter mye klabb og babb klarte vi faktisk alle sammen å løfte på likt 1-2-3. Det tror jeg blir viktig på søndag også.

Tribuenene står nå klare i ABRA-hallen til å ta imot trønderpublikum som vil se et trønderlag i aksjon. Jeg gleder meg enormt. Vi viste mot Sogndal at vi ikke blir noen kasteball i Adeccoen i år. Håper virkelig dere som leser dette har satt av søndagskvelden til artig angrepsvillig fotball. Vi skal underholde.

Vi møtte Follo på La Manga og det er et lag vi der hadde godt tak på. Vi må komme oss gjennom de første 20 min med krig. Etter det håper jeg fra min posisjon på sidelinjen å se et spillende Ranheimslag slik jeg vet de kan spille. Med masse samtidige bevegelser og stor entusiasme.

Ses i ABRA på søndag.

Mvh.
Christer Basma

Billettpriser og praktisk info - Adeccoligaen 2010

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 02:36    Post subject: Reply with quote

Seier i hjemmedebuten - uten å storspille
Personlig synes jeg det ble en noe tullekamp, ingen av lagene fikk sitt spill til å fungere. Det ble mye rot og duellspill.

Liten børs:
Michael Kleppe Jamtfall 5 - Varierer, får heller aldri helt kontroll på backen. Ikke ble han mye brukt heller, ble byttet ut tidlig i andre omgang..

Jo Sondre Aas 6 - Kjemper i hver duell, løper mye og scorer kampens eneste mål.

Se høydepunktene fra kampen fra NRK
Perry: -Fornøyd med tre poeng
Se intervju med målscorer og matchvinner Jo Sondre

Aas sikret historisk Ranheim-seier - Adressa

Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 13.04.2010 17:19    Post subject: Reply with quote

I dag var jeg på Dolly på Lerkendal og der var det en journalist som intervjuet Kenneth Dokken. Han er vel den med mest rutine fra høyt nivå på Ranheim.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.04.2010 17:25    Post subject: Reply with quote

Ranheims juniorlag har for øvrig tatt voldsomme steg i vinter og seiler opp som en av storfavorittene til å vinne 1. div G19. Feide RBK av banen 6-1 og knuste vanligvis solide Namsos 10-2. Spiller glitrende og tydelig angrepsfotball med gode kontringer og mange kombinasjoner som fører til innlegg fra kant. De trenes av rutinerte Jan Larsen (52), som vraket et tilbud fra T/Ørns a-lag for noen år siden for å ta over Ranheim G19. Han burde i følge meg være en kandidat til å trene et ungdomslag i RBK.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2010 17:30    Post subject: Reply with quote

Det var vel et tilnærmet guttelag RBK stilte med da Ranheim vant 6-1. De beste juniorene som ikke er i a-stallen, var jo på vei hjem fra Sardinia-cup i Italia da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.04.2010 17:59    Post subject: Reply with quote

Jepp, men RBK stiller heller aldri de beste juniorene (Toppgruppa) i G19 1. div. Stiller ikke alltid mange fra treningsgruppe 2 heller. Treningsgruppe 3 som hovedsakelig spiller i G19-serien, og den gruppa har nok blitt dårligere i år fra i fjor dessverre.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.04.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper du fikk med deg intervjuet av nevnte Jan Larsen, Ranheimfotball.no hadde for et par dager siden.. Smile

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.04.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

Øy! Visste sannelig ikke at gode gamle gymlærer Larsen hadde tatt over Ranheim jr. Tommel'n opp!
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.04.2010 04:38    Post subject: Reply with quote

Klart for Dokken
Til helga er det klart for en debut i Ranheimtrøya. Kenneth Dokken, som ble hentet inn før sesongen, kan endelig iføre seg den blå-hvite drakten. Dokken er Trondheimsgutt god som noen og kan gjerne betraktes som den hjemvendte sønnen. Han flyttet første gang til Trondheim som femåring, da faren, Arne Dokken tok overgang til Rosenborg fra greske Panathinaikos. Fram til han var 16 år bodde han på Kolstad. Da flyttet familien tilbake til Østlandet. Vi har tatt en prat med Kenneth foran Bryne-kampen.

Pangstart i Ranheim for Vukus store sønn

Edit:
- Har lagt det bak meg - Adressa

Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 18.04.2010 19:16    Post subject: Reply with quote

http://vglive.no/#match=1...nal=csport

Guess you had to be there.. Har ungdomsskolene utplasseringsuke?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 74, 75, 76  Next
Page 30 of 76

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb