English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
acabar
Senior

PostPosted: 20.03.2010 13:36    Post subject: Reply with quote

Var noen her som sa det synonyme med Steffen Iversen: Hodespill, fotballforståelse og plassering i feltet. Problemet med akkurat dette er: Vel, holding i og utenfor feltet. FIFA sine kampanjer for å slå ned på dette har jo feilet miserabelt. Det er om mulig mer holding nå enn for noen år siden. Du ser det med en gang Iversen entrer banen så blir han holdt rundt som om de var kjærester. Det er holding på så åpenbart nivå at dommeren anvender selektiv persepsjon og motorikk. Hva skal vi da med Iversen? Bare se på cornere. Han får jo aldri til en avslutning engang, fordi personer som Hagen (husker bortekampen mot VIF spesielt godt) har et erotisk forhold til å holde rundt Iversen når ballen er i nærheten. Da står vi igjen med spillforståelse. Dette er en egenskap han kun kan utnytte om han er i form, og derfor kan strø rundt med fine pasninger. Han er mye skadeutsatt, og derfor sjeldent i form.

Iversen har derfor lite å bidra med. Han er definitivt knallhard i lønnsforhandlingene, og så i måte burde vi absolutt ikke fornye kontrakten. Når vi så på lønningene som inkl. CL-bonusene så var han blant de rikeste. Han har ikke prestert så utrolig bra, det betyr også en høy grunnlønn. Jeg foretrekker heller å gi Demidov de millionene han ønsker (videresalgspotensiale, talent? osv) framfor å tilfredsstille fans ved å fornye med Iversen.

Bare mine tanker...
Roamer
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 10:30    Post subject: Reply with quote

Håper Hoftun kjenner sin besøkelsestid og unngår en forlenging av akkurat denne kontrakten. Blir frustrert dersom det kun er Strand og Iversen han får til å forlenge kontrakter.
senador
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 10:35    Post subject: Reply with quote

Hvis Strand og Ivesen får nye kontrakter kaster jeg opp. Null fremtid og begge har blitt markant dårligere. Det er dirkete stygt å se på at en spiller som Roar Strand har mistet så mye tempo i kroppen.

Vær så snill Roar: Legg opp snarest så vi kan huske deg for den fantastiske spilleren du har vært.

Iversen: Søppel, direkte søppel. Han kommer aldri tilbake til 2006nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
torerik
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 21:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Iversen: Søppel, direkte søppel.

Lenge leve forumtabloidisimen.

Iversen er kanskje nedadgående og har sine svakheter, men forsvarer absolutt en plass i stallen om prisen er riktig. Lønna han har nå er han dog ikke verdt.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.03.2010 21:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i en saklig kritikk av Strand, og jeg er enig i at Steffen Iversen kun må få spille når han er i form, for når Iversen er i form er han en meget god spiller.

Men jeg er i mot idèen om at vi ha Prica, Moldskred og Iversen på banen på en gang. Det blir litt som i CM2 - 4 forsvarsspillere og 6 spisser duger til seriegull.

Derfor synes jeg det er på tide å fase Iversen ut av startelleveren, så kan han heller bidra i de 30 siste minuttene.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 22.03.2010 20:15    Post subject: Reply with quote

Han hadde forsvart en plass i troppen dersom han ikke hadde hatt klippekort. Det blir litt som med Riseth, Kvarme og Basma. De får spille uansett og da er det bedre at de gir seg.
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.03.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Takk og lov at vi også fikk hjem Winsnes.
Back to top
Koks
Junior

PostPosted: 23.03.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Her skriver folk mye rart gitt...

Etter gårsdagens kamp bør vel de fleste kunne sa at Steffen fortsatt er RBKs viktigste spiller!
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 23.03.2010 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av de som kan sitte å rive meg i håret av latmannstakter, hoftetak og seige bein fra en Steffen i "vårform". Det som likevel gjør dette til et elsk-hat-forhold er hvor mye han savnes når han ikke er på banen. Det blir for spinkelt og kraftløst der fremme, med Prica og fluevekterne mot neandertalerstopperne i tippeligaen.

Der får så være. Iversen har hatt bedre dager. Men vi er fremdeles så smått avhengige av hans bidrag på dager det butter i mot. Han binder opp folk og kan ta i mot en ball med mann i ryggen.

Kvitter vi oss med Steffen må vi ha inn en erstatter. Eller kanskje to.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.03.2010 14:15    Post subject: Reply with quote

Iversen var bra igår og leverer han sånn og en tilfredstillende innsats så bør han få spille og få være i klubben på et naturlig lønnsnivå ,men det bør være unødvendig at disse spillerne skal få klippekort og da tenker jeg i hovedsak på han og Winsnes og til en hvis grad Skjelbred. Dårlig spill bør og skal få like konsekvenser uavhengig av status og lønnsnivå ,men det gjør det ikke i Rosenborg. Det var også derfor Rosenborg ble kraftig styrket den vinteren Basma, Kvarme, Koppinen og Riseth forsvant for dem spilte hver kamp til tross for forferdelig dårlig spill uten at andre fikk muligheten engang jf. Lago på det tidspunktet. Det vitner om at trenerteamet er for forutinntatt.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 23.03.2010 22:04    Post subject: Reply with quote

Skal det klages på at Winsnes har "klippekort" etter to seriekamper? Håpløst.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.03.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Har han gjort seg fortjent til plassen? Han gadd ikke å reise på treningsleir og Åsen har prestert bedre enn han hele vinteren.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 23.03.2010 22:31    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Skal det klages på at Winsnes har "klippekort" etter to seriekamper? Håpløst.

I går så vi hvorfor RBK har blitt markant dårligere defensivt. Det skyldes Fredrik Winsnes. Han er for treig og veik. Det er rart at det sportslige apparatet ikke ser det. Vi ble overløpt av Start. Et middelmådig lag i TL. En liga som er sinnsykt dårlig.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 23.03.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Hva så? Winsnes var ikke god, men han var ikke alene om det. Uansett ikke så veldig relevant hvor god han var, det blir uansett for dumt å snakke om klippekort etter to kamper.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 24.03.2010 01:31    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Har han gjort seg fortjent til plassen? Han gadd ikke å reise på treningsleir og Åsen har prestert bedre enn han hele vinteren.

Enig. Winsnes har prestert dårlig i hver eneste kamp, men Åsen har tatt sjansen fra første minutt. Jeg liker ikke å bytte for ofte, så jeg synes på mange måter det er naturlig å gi Winsnes en til sjanse. Men om ting ser like ille ut etter 45 min mot VIF så sier jeg ut med Winsnes og inn med Åsen. Eventuelt; Demidov frem sammen med Annan og Wangberg/Lago inn ved siden av Stadsgaard.

Tilbake til Iversen. Jeg håper (og regner med) han får fortsette. Jeg liker han godt som hengende spiss/offensiv midt/trequartista/kall det hva du vil, og jeg synes han var vår beste mot Start. Løp mer enn jeg har sett han løpe på mange år. Ikke at det nødvendigvis sier så mye. Men uansett, jeg har troen på Steffen i år. Tror han scorer mot VIF også.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.03.2010 12:14    Post subject: Reply with quote

Steffen wrote:
Jeg ser jo mange kamper fra England, og føler jo at jeg kunne bidratt en del på enkelte lag der ja

I topp fysisk form kunne Steffen bidratt på samtlige lag fra 10.-20. plass i Premier League.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 27.03.2010 19:17    Post subject: Reply with quote

Og hadde han hatt vinger i tillegg, hadde han vært nærmest uslåelig i lufta.

Jeg synes jo det er betenkelig at han spiller i Rosenborg fordi han ikke kan se at det er noen klubber i England som vil ha ham. Men det er greit: så lenge han ikke har superlønn og klippekort, kan han veldig gjerne spille her, i alle fall hvis han er i toppform og har vinger.
Jon Helt
Junior

PostPosted: 28.03.2010 02:40    Post subject: Steff holder i bøtter Reply with quote

Mener at samme pokker hva endel her sier, så holder Steffen mål. Har et hode som er skapt for fotball. Alt han forsøker på er det en tanke bak, han er en av de mest kreative vi har (etter Sappi dro). Hold på Steff i enda noen år, ser ikke en sjel her i landet som matcher. Gutten er stor! Dermed basta!!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.03.2010 09:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du har misforstått oppgavefordelingen her inne, Jon. Bastante, ubegrunnede utsagn er liksom min arena. Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 09:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og hadde han hatt vinger i tillegg, hadde han vært nærmest uslåelig i lufta.

Jeg synes jo det er betenkelig at han spiller i Rosenborg fordi han ikke kan se at det er noen klubber i England som vil ha ham. Men det er greit: så lenge han ikke har superlønn og klippekort, kan han veldig gjerne spille her, i alle fall hvis han er i toppform og har vinger.

Det sier vel litt om ståa akkurat nå. RBK hadde rykket ned i PL per dags dato. West Ham har en mye bedre stall enn oss desverre.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo en tankevekker at flere av spillerne som er i førstelaget vårt har vært mye bedre tidligere. Steffen Iversen var f.eks. mye bedre i 2006, og Winsnes hadde en bra sesong i 2003, mens Roar Strand er langt unna karrieretoppen sin.

At disse hentes tilbake og får nye kontrakter slengt etter seg, er jo et tegn på at lista legges lavere nivåmessig når det gjelder å bygge et fotballag.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 28.03.2010 10:33    Post subject: Reply with quote

Klapp klapp klapp til Brady. Irritasjonsmoment for meg også dette.

Jeg liker Freddy, han er all heart, men jeg syns det er smått utrolig at han hentes tilbake som noe annet enn aldrende backup med rutine til troppen.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 11:18    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Jeg tror du har misforstått oppgavefordelingen her inne, Jon. Bastante, ubegrunnede utsagn er liksom min arena. Very Happy

Pleier å være flink på det jeg også. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 28.03.2010 18:24    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det sier vel litt om ståa akkurat nå. RBK hadde rykket ned i PL per dags dato. West Ham har en mye bedre stall enn oss desverre.

Med spill som det mot Start i hver kamp, hadde vi vel nesten helt sikkert rykka ned fra TL også....
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 13.04.2010 21:27    Post subject: Reply with quote

Ifølge Jostein Flo er Iversen Norges beste hodespiller

Quote:
- Iversen er i mine øyne den klart beste av de tre. Han er en atlet og veldig vanskelig å slå i luften. Jeg har tapt mange defensive dødballer mot ham. Han er rett og slett en ål som er rå på timing. Han er den laveste av de tre, men det han mangler når det gjelder kraft tar han igjen på teknikk. Det er grunnen til at han gjorde det bra i England.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 214, 215, 216  Next
Page 147 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb