English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Haugesund
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 05.03.2010 14:11    Post subject: FK Haugesund Reply with quote

FK HAUGESUND



Nyopprykkede Haugesund er tilbake i eliteserien for første gang etter nedrykket i 2000 sesongen. Byen har nesten 43 000 innbyggere, og ligger mellom Stavanger og Bergen, på Haugalandet. Beste måte å reise hit fra Trondheim er utvilsomt med fly(Norwegian flyr via Oslo). Byen er kjent for bl.a. filmfestivalen, sildajazzen og "oljå".



Haugesund Stadion er utvilsomt et skrekkeksempel på venstrehendt arkitektur á la Steinkjer. Stadion med en kapasitet på 5200 tilskuere tilfredstiller ikke NFFs krav, hvor blandt annet undervarme mangler. Det kraftige snøfallet på vestlandet i vinter kan bli en utfordring ved seriestarten. Det har nettopp blitt brøytet vekk snø ned til 10 cm på gressmatta, og banemesteren satser på at resten vil smelte vekk.

Flere vil huske Haugesund for innsatsen i cupen 2007, hvor de tapte 2-0 i finalen mot Lillestrøm. Også flere tidligere RBK-ere spiller på laget; John Pelu, Juska Savolainen, Jarle Steinsland, Vegard Skjerve og Are Tronseth. Det har blitt solgt 2000 sesongkort, og interessen er svært stor rundt laget. Jeg er spent på hvordan FKH vil gjøre det i sesongen som kommer, og håper de ikke vil rykke ned!
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.03.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel også det eneste norske laget som på mange måter må sies å ha vært en aktiv rollefigur, nærmest en slags passiv hovedrolle, i en film (Da holder jeg RBKs opptreden i "Goal 2" utenfor.)
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 05.03.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

Sikter du til United med HÃ¥vard Lilleheie?
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.03.2010 11:28    Post subject: Reply with quote

Selvsagt. Og et stk. pissur Jone Samuelsen som "Ikkje hadde tid te å kasta bort på detta tulla her."
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 13.03.2010 16:27    Post subject: Reply with quote

Juska er vraket fra startoppstillingen til Haugesund i kampen mot Brann i dag. Fra benk i RBK til benk I Haugesund!
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 13.03.2010 17:45    Post subject: Reply with quote

Ja, overraskende valg og grunnen til at jeg valgte å stå over åpningskampen..
Ex-RBKere er det alltid morsomt å se.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 13.03.2010 18:03    Post subject: Reply with quote

Du kunne jo sett på Pelu da. Eller Tronseth.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 13.03.2010 18:07    Post subject: Reply with quote

Næ, hadde noe annet/bedre å gjøre! Wink
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 13.03.2010 18:59    Post subject: Reply with quote

Eller Skjerve og jammen kom ikke både Savolainen og Steinsland inn.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 13.03.2010 19:00    Post subject: Reply with quote

Ok. Da er det ikke alltid artig å se ex-rbk'ere altså. Skjerve spilte også fra start, og Steinsland og Savolainen inn etterhvert.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 13.03.2010 19:10    Post subject: Reply with quote

Savo hever jo laget når han kommer inn. Har både driv og teknikk som laget trenger på midten.

FKH virker litt tynne framover synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 13.03.2010 19:30    Post subject: Reply with quote

Det er jo strengt tatt sett med litt snille Juska-var-en-trivelig-kar-briller. Han hadde noen flotte driv (særlig ett helt mot slutten), men har også noen dårlige ballmiss.

Trivelig å se FKH oppe igjen, og alltid (vel, nesten) kjekt å se ex-RBK-ere igjen. Det var vel også hele beholdningen fra kampen i dag.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Bartmainj
Senior


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 175
Location: Haugesund

PostPosted: 21.03.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

Joakim VÃ¥ge Nilsen er utvilsomt et spennende talent. Kanskje en arvtaker for Dorsin?
_________________
"TrønderShop" - Tøffe T-skjorter o.l. med trønderske motiv!
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 21.03.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

Han ser ikke akkurat ut til å ha noen rakettfart? Jeg kunne godt tenkte meg en litt annerledes backtype enn Dorsin når det blir på tide å bytte han ut. Uten forkleinelse for hans gode ferdigheter.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 21.03.2010 23:55    Post subject: Reply with quote

Et enormt stort talent som var på årets lag i adecco i en alder av 18 år. Bør så absolutt vurderes om det skulle bli aktuellt å bytte ut Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 22.03.2010 07:45    Post subject: Reply with quote

Ivar Hoff kom med årets kommentar igår om Pelus fall da han filmet/fikk strekk/what ever it was.
Det var noe sånt som "Vi husker alle fallet til Pelu mot viking, men det var ikke hans feil. Det var ledelsen i Rosenborg" Holdt på å dette ut av sofaen. Skylder faen meg på ledelsen i RBK for at fyren tryna. Tipper det var Hoftun sin feil alt sammen også Razz
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 22.03.2010 08:02    Post subject: Reply with quote

Du fikk ikke med deg oppgulpet de kom med i fotballextra etter denne komentaren fra Hoff?

Korte trekk de lo av RBK-legen og Frode Olsen hisset seg skikkelig opp å mente han burde vært fratatt legelisensen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 22.03.2010 08:17    Post subject: Reply with quote

Frode er en gigantisk idiot og jeg håper noen tar affære å melde hele TV2 inn til PFU. Dette var et GROVT overtramp og så uprofesjonelt at jobben til Olsen bør stå i fare. Å forsøke å umyndiggjøre en lege på den måten når han ikke har noe som helst innsikt i saken, midt i beste sendetid på TV2. Det er til å spy av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3118
Location: Brønnøysund

PostPosted: 22.03.2010 08:18    Post subject: Reply with quote

Helt enig, han er faktisk talt en stor tosk.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 22.03.2010 17:22    Post subject: Reply with quote

Siden jeg har sluttet å se fotball på TV2 så jeg naturlig nok ikke dette, men hvis opplysningene deres stemmer er det fritt fram for å tipse Legeforeningen. Insinuasjoner om tap av autorisasjon/lisens som lege tror jeg burde være tilstrekkelig for å gjøre fagforeningen til part i saken, og RBK slipper naturlig nok å engasjere seg. Foreninga tar nok ikke mange ørene for å melde til PFU dersom de finner grunnlag for noe slikt, og juristene deres har en viss erfaring i å formulere seg.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 22.03.2010 17:41    Post subject: Reply with quote

Det som skjedde i Tv2-studioet i går var en pinlig affære, og jeg ble litt overrasket over å se at det ikke ble kommentert i forumet. De brukte vel kanskje 10 minutter tilsammen på å kommentere Pelu-hendelsen og alle var enig i at Pelu ikke hadde gjort noe galt og at Rosenborg var den store, stygge ulven. Man fikk se noe av det rosenborg-hatet/misunnelsen som har bygd seg opp de siste 20 årene komme til overflaten. Når den første Rbk-kritikken kom så løsnet de på snippen og både Davy, Ivar Hoff, Bengt Eriksen og ikke minst Frode Olsen fyrte løs. Sistnevnte var jo helt fra seg, og som det har blitt nevnt her, så mente han at legen skulle bli fratatt lisensen. Og han var dønn alvorlig. Deretter gikk de rundt på arenaene hvor kommentatorene smilte og lo og stemte i angående Rosenborg-kritikken.

Dette er altså en ubetydelig episode, og det er to år siden. Den eneste grunnen til at dette fortsatt er interessant for disse ekspertene i studio, er at hendelsen var knyttet til Rosenborg. Dette er det eneste halmstrået de har i sitt behov for å arrestere Rosenborg for utenomsportslige ting. Tv2 sine sendinger går snart så langt over streken, at det er på sin plass at klubben reagerer.

Legen så sikkert ikke denne seansen, men han har uten tvil en god sak overfor Frode Olsen/TV2, dersom han skulle ønske å følge det opp.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 22.03.2010 17:49    Post subject: Reply with quote

Eller, som jeg foreslo i innlegget over, ta kontakt med Legeforeningen og få dem til eventuelt å ta tak i saken. Jeg kunne gjerne tipset dem selv, men som sagt så jeg ikke innslaget, og kommer heller ikke til å sløse bort tid på TV2-fotball i år.

Angjeldende lege er først og fremst ansatt ved ortopeden på St. Olavs, og har en bistilling hos RBK. Hvis framstillinga di stemmer er det egentlig ingen av disse som bør være avsender av en klage - det høres mer ut som at selve yrkesetikken blir trukket i tvil, og da ville jeg forholdt meg til fagforeninga. Det er tross alt dét de er der for, nemlig for å ivareta rettighetene og yrkesvernet til sine medlemmer.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 22.03.2010 18:06    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært en annen ekspert enn Frode Olsen som hadde kommet med disse beskyldningene hadde det kanskje vakt litt mer oppstyr, men man klarer jo ikke å ta Frode Olsen seriøst, selv om han prøver veldig hardt å bli tatt seriøst.

Nå aner jeg ikke om Legeforeningen pleier å ta slike saker, hvis det i det hele tatt har skjedd at en rikskjendis har antydet i media at en lege bør fratas lisensen sin.

Jeg vil vel tro at den aktuelle legen kan bestemme om Legeforeningen skal ta en slik sak(eventuelt "legge ned veto"). Det er jo ikke sikkert at det er ønskelig med mer oppmerksomhet rundt denne saken.

Uansett er det som du sier sikkert en sak for Legeforeningen. Rosenborg sitt problem i denne saken er beskyldningen om at de har presset legen til å skrive en attest han faglig sett ikke kunne stå inne for. Sånn sett er det injurierende påstander overfor to parter, og Legeforeningen og Rosenborg kunne derfor sende en felles klage til PFU eller en annen instans.

Jeg tviler likevel på at det kommer noe godt ut av å forfølge saken. Man får bare håpe at Tv2 skjerper seg, og hvis de fortsetter i samme bane håper jeg det kan bli litt debatt rundt det i hvert fall. Omdømmemessig taper jo klubben på at en rikskanal legger seg på en slik linje, og det kan slå negativt ut både overfor sponsorer og potensielle supportere utenfor Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 22.03.2010 21:52    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../10969938/

Tar det her?

Fikk det ikke med meg, men det er helt håpløst av TV2 og ta opp dette IGJEN.

For et mareritt at disse klovnene skal ha premier league fra neste sesong Crying or Very sad

Og der kommer faktisk unnskyldningen fra Olsen!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 22.03.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

Olsen med uforbeholden beklagelse på Matchball Mandag nå. Da kan vel den legges død.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb