| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2010 13:15 Post subject: |
|
|
| Er vel "kontantranet" han har anmeldt, ikke at han ble dopet opp/ned? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.02.2010 13:30 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hvis den er renspikkte tøv hvorfor aviser ikke Viking historien som et falsum? |
Antakeligvis fordi de ikke har lov til å gå inn på detaljer rundt oppsigelsen, noe som vil være helt nødvendig dersom de skal avvise dette. En annen ting er jo at dette skjedde for bare noen timer siden, og om Viking skal uttale noe som helst her - vil de helt sikkert gjøre det via advokat.
Du kan jo spørre deg hvorfor det skulle være oppsigelsesgrunn at han har blitt dopet ned og ranet på treningsleir. Hareide uttalte at det som hadde skjedd var en klar oppsigelsesgrunn. Det må i beste fall kalles naivt å tro at Myhre forteller den hele og fulle sannheten her. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.02.2010 13:44 Post subject: |
|
|
Myhres advokat: – Finnes ingen hemmeligheter
Tyder mye på at Viking og Hareide har valgt og ikke å tro på Myhre fordi det passet dem veldig greit. Jeg vil også påpeke at det tok 14 dager fra Marbella til at Myhre sitt arbeidsforhold med Viking ble avsluttet som tyder på at Myhre nok har protestert til å begynne med før arbeidsforholdet ble avsluttet. Det ble også påpekt fra Viking at ingen hadde fått sparken som indikerer at Myhre og Viking har blitt enig om å avsluttet et arbeidsfohold som ikke kunne fungere lenger og at Myhre meget mulig kan ha fått sluttpakke. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.02.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Det er mye som er svært merkelig dersom det er hold i Myhres forklaring.
For det første er jo dette personalbehandling av styggeste sort fra Vikings side. Å mer eller mindre sparke en ansatt fordi han har blitt dopet og ranet på "businessreise" er hårreisende. Om noe burde de jo slått ring rundt ham, og bistått med det som trenges av hjelp.
Og ikke nok med at dette er kølsvart etisk, men jeg vil tro - med min beskjedne jusskunnskap - at dette i beste fall er i gråsonen også juridisk. Myhres forklaring kan ikke i min villeste fantasi være gyldig grunnlag for oppsigelse.
Hareide og co har sagt at Marbella-hendelsen var direkte grunn til oppsigelsen, og Myhre har valgt å ikke trekke saken langt inn i rettssystemet, selv om han glatt ville vunnet saken slik jeg ser det. Slik jeg tenker, ville jeg kjørt denne saken mot en vanskelig arbeidsgiver om ikke annet for å renvaske eget navn og rykte. Det meste tyder på at Myhres forklaring i det minste er polert og pusset på en del. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2010 12:59 Post subject: |
|
|
– Har Myhre fortalt hele sannheten om det som skjedde i Marbella, eller ligger det mer bak?
– At det kan være detaljer som ikke har kommet fram, kan godt være. Men ingenting er bevisst holdt tilbake, sier Sjølie.
– Slik saken kom fram i VG onsdag, er du enig i at det virker som om Viking avsluttet arbeidsforholdet til Myhre på grunn av at han mener han ufrivillig har blitt neddopet og svindlet?
– Det kan ikke jeg svare på. Vi har hatt et ryddig forhold til Viking i denne prosessen, svarer Sjølie.
Les mer: – Myhre har ikke brutt avtalen
He-he, advokaten begynner å føle presset. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.02.2010 13:35 Post subject: |
|
|
Fra dagens aftenblad ( ligger ikke på nett ):
Da Myhre fortalte Viking-ledelsen at han var blitt neddopet og lurt i Marbella, ba klubben om dokumentasjon på urinprøven. Det fikk de aldri.
La Manga: Da Viking bestemte seg for at Thomas Myhre oppførsel og tilstand under siste dag i Marbella i januar måtte få konsekvenser forsøkte klubben å innhente bevis på hva som egentlig hadde skjedd.
Etter hjemkomsten til Stavanger 23. januar, serverte Thomas Myhre den samme forklaringen til Viking ledelsen som han gjorde i gårsdagens VG. At han ufrivillig var blitt neddopet, svindlet og at han dermed følte seg som et offer.
- Hvorfor har Myhre inngått en med Viking om å avslutte arbeidsforholdet hvis han føler seg lurt og svindlet?
- Det har jeg ingen kommentar til, sier Myhre sin advokat Halstein Sjølie til Aftenbladet. Myhre viste også til at han tre dager etter hjemkomsten tok prøver som beviste at urinen hans inneholdt narkotiske stoffer. På dette tidspunktet var saken ikke offentlig kjent. Senere anmeldte Myhre forholdet noe som gjorde at politiet startet en etterforskning av saken.
Samtidig ba Viking Viking, etter det Aftenbladet kjenner til, Myhre om å få dokumentasjon på urinprøven og hvilket narkotisk stoff den inneholdt. Det fikk de aldri.
- Jeg vet ikke om politiet går ut med slik informasjon , men vi hadde en god dialog med Viking rundt dette, sier Myhres advokat Halstein Sjølie.
- Hvilket stoff er det snakk om?
- Det er ikke et stoff Myhre har tatt frivillig. Men det kan være en del av en cokctailblanding som brukes i slike sammenhenger, svarer Sjølie, som legger til at de fortsatt venter på svar fra blodprøvene som ble tatt samtidig som urinprøven.
MED EGNE ØYNE: Aftenbladet er imidlertid kjent med at ledelsen i Viking sitter med selvopplevd informasjon som gjør at klubben ser det totale bildet langt mer nyansert enn historien Thomas Myhre fremførte i VG. Dette skal imidlertid ikke dreie seg om hvordan narkotiske stoffer havnet i Myhres kropp.
Det skal være en hendelse i timene etter at Myhre ikke var i stand til å gjennomføre treningen samme dag som hjemmreisen lørdag 23. januar.
Da Viking bestemte seg for at episoden var grunnlag for avskjedigelse, skal de kun ha lagt til grunn det som skjedde i arbeidstiden.
- Med bakgrunn i versjonen Myhre nå forteller i VG, hvordan ser du på at han nå framstiller seg som et offer, sportsdirektør Egil Østenstad?
- Vi forholder oss til avtalen vi har gjort. Den sier at dette er et avsluttet kapittel. Og at Myhre ikke lenger er ansatt hos oss, sier Østenstad.
- Hva tenker du om at Viking nå kan oppfattes som en kynisk som benyttet anledningen til å kvitte seg med en dyr og ofte skadet spiller?
- For oss er dette en avsluttet sak, svarer Østenstad, som heller ikke vil kommentere at Myhre snakker etter at partene har blitt enige om å tie.
- Dette er en personalsak hvor vi satte oss ned med spilleren og avsluttet arbeidsforholdet. Og vi ønsker ikke unødvendige etterspill sier trener Åge Hareide.
Aftenbladet forsøkte også igår gjenntatte ganger å få Thomas Myhre i tale. Han svarte ikke på henvendelsene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2010 16:21 Post subject: |
|
|
Dagbladet: "Ingen røyk uten dop"
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.02.2010 17:56 Post subject: |
|
|
Leste deretter i VG samme dag, altså torsdag, at politiet i Marbella ikke har fått noen anmelde fra Myhre og dermed heller ikke etterforsker saken, slik som min nesten-navnebror hevder.
Den anonyme politidama i VG hadde forresten bortimot aldri hørt om noen menn som hadde blitt dopet og svindlet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.02.2010 14:19 Post subject: |
|
|
Viking har bestemt seg for ny keeper
Veldig spennede kjøp og sannsynligvis en god forsterkning for Viking. Spørsmålet er om Hareide klarer å lokke favoritten sin Solli til Stavanger med mer overtalelse. Viking ser for meg ut som vår sterkeste utfordrer når en ser på spillerstallen og hva som har blitt levert av spill i vinter. Mange vil si at det er Molde og Stabæk ,men jeg tror at dem kommer til å merke at det er mange nye spillere som skal spilles inn og gode spillere som skal erstattes at en kan få problemer i starten av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 25.02.2010 21:55 Post subject: |
|
|
| Pers. synes jeg det begynner aa ligne litt krisetilstander i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.02.2010 04:17 Post subject: |
|
|
Tenkte du da på denne nyheten eller denne? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2010 12:44 Post subject: |
|
|
Som forventet: Myhre-saken henlagt
- Dette har skjedd i utlandet, og vi ser ikke at vi kan bruke mer ressurser enn vi allerede har gjort, fortsetter hun.
- Er ballen nå hos spansk politi?
- Vi har ikke sendt saken videre til spansk politi og har heller ikke samarbeidet med dem i denne saken, sier Kjellstad.
........blir spennende å se om Myhre har noen kommentar.  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 08.03.2010 03:45 Post subject: |
|
|
| Frontsjef i Aftenbladet.no Eivind Aarre på Twitter wrote: | | mandag: Ikke bare Jarstein som presenteres av Viking mandag, i tillegg en ny høyreback og en velkjent spiss! |
Lukter det Nevland og Stoor? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.03.2010 06:57 Post subject: |
|
|
Ville ikke blitt overrasket, Viking har vært veldige gode på overgangsmarkedet en stund. Isåfall vil dette bli start-ellveren:
Jarstein
Stoor-Steenslid-Horn-Bertelsen
Fillo-Danielsen-Ueland
Ingelsten-Nevland-Ødegaard.
Sikkert glemt noen, jævla trøtt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
ashley Junior
|
Posted: 08.03.2010 08:37 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Frontsjef i Aftenbladet.no Eivind Aarre på Twitter wrote: | | mandag: Ikke bare Jarstein som presenteres av Viking mandag, i tillegg en ny høyreback og en velkjent spiss! |
Lukter det Nevland og Stoor? |
Ryktene sier at Viking har prøvd seg på Stoor, men at han ønsker å prøve seg mer i utlandet, og derfor ikke kommer. Blir spennende for oss vikingfans å se hvem denne backspilleren blir.
edit: heh, norge er jo forsåvidt også utlandet for Stoor, men dere skjønner vel hva jeg mener. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.03.2010 10:59 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Ville ikke blitt overrasket, Viking har vært veldige gode på overgangsmarkedet en stund. Isåfall vil dette bli start-ellveren:
Jarstein
Stoor-Steenslid-Horn-Bertelsen
Fillo-Danielsen-Ueland
Ingelsten-Nevland-Ødegaard.
Sikkert glemt noen, jævla trøtt. |
Slik blir nok laget i sommer om disse overgangene stemmer:
Jarstein
Stoor Steenslid Sigurdsson Bertelsen
Bjarnasson Sokolowski Fillo
Ingelsten Nevland Ødegaard
Få om noen lag i den norske serien vil ha en bedre ellver og da inkluderer jeg også oss. Stemmer disse ryktene så tror jeg meget gjerne at det blir seriegull i Stavanger. Hvis dette blir realiteten så er det pinlig dårlig arbeid av Hoftun når Viking knuser oss på overgangsmarkedet.
Last edited by Keenoir on 08.03.2010 12:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.03.2010 12:51 Post subject: |
|
|
| Fredrik Stoor. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.03.2010 12:51 Post subject: |
|
|
| Viking har vært sensasjonelt gode på overganger i vinter. Dette er ringvirkningen av å ha en profilert trener som Hareide. Han koster kanskje mye i lønn, men dette betaler seg igjen sportslig - da klubben raskt blir er attraktiv på markedet. Hvem hadde for et halvår siden trodd at Viking skulle sitte med Ingelsten, Jarstein og Nevland innen ett år? Får de Stoor på toppen av dette, lukter Viking en seriøs gullkandidat i år. Det verste av alt er at jeg nesten unner dem det. En flott klubb, som nå endelig holder på å få ut sitt potensiale. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.03.2010 22:31 Post subject: |
|
|
Jeg har faktisk den samme følelsen Hedon, Viking er en av få klubber jeg håper lykkes. Ville ikke hvert den verste klubben å tape et seriegull for..
Det har vel noe med tradisjoner å gjøre, å det faktum at de kan lykkes ute i Europa.
Tipper HeiaVincent er fornøyd nå.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 08.03.2010 22:37 Post subject: |
|
|
| Viking gaper for høyt og må selge unna for å unngå konk innen juni 2011. Da snapper vi det vi vil ha. |
|
| Back to top |
|
 |
|