English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2010 18:41    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Fart, Hedon. Fart og duellstyrke. Hvorfor tror du ellers en mann som Reginiussen ble bankers i troppen etter at Drillo overtok?

Det som kjennetegner han enda mer enn god fart, er hans manglende evner til å følge defensive instrukser. Han løper rundt helt tilfeldig på banen, og det er vel så langt ifra Drillo sin smak man kan kommer.

Farten er uansett ikke SÅ god. Han blir lett fraløpet av Stadsgaard, for eksempel. Og på tross av høy fart, er han konsekvent på etterskudd. Mon tro hvorfor...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 18:43    Post subject: Reply with quote

Keenoir,
Henning Berg var jo kjent for å være en meget god duellspiller.
_ _ _

Hedon,
1) Nordvik har fra tiden som driblesterk ving, beholdt sine gode ferdigheter med ball. Han har evne til å kunne spille seg ut av forsvaret.
2) Nordvik er, ved siden av Lustig, RBKs beste forsvarsspiller i lufta.
3) Nordvik har meget god fart. Farten er så god at han kan holde igjen når Stadsgaard går fremover, uten at RBK behøver å frykte kontringer i mot. Dette fordi Nordvik mest sannsynlig vil være i stand til å løpe opp.

4) Jeg tar med dette punktet også; Nordvik har ikke større tabbefrekvens enn Lago.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 18:57    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

4) Jeg tar med dette punktet også; Nordvik har ikke større tabbefrekvens enn Lago.

Jo.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.02.2010 18:59    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvordan klarte Henning Berg å få så utrolig mange kamper under Drillo, han er verken spesielt rask eller duellsterk...

Henning Berg er tidenes mest plasseringssterke norske stopper, og en av de aller aller beste - uansett posisjon og nasjonalitet - gjennom tidene til å lese spillet. Han stod med andre ord som regel der ballen kom, klar til å feie den unna. Derfor fikk han 100 landskamper. Det er da også viktig å huske på at han spilte mange av dem som back, og ikke som stopper.

Last edited by Bakklandia on 15.02.2010 20:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.02.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
1) Nordvik har fra tiden som driblesterk ving, beholdt sine gode ferdigheter med ball. Han har evne til å kunne spille seg ut av forsvaret.

Når var Nordvik en driblesterk ving? Han eier jo ikke teknikk.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.02.2010 19:48    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Keenoir wrote:
Hvordan klarte Henning Berg å få så utrolig mange kamper under Drillo, han er verken spesielt rask eller duellsterk...

Henning Berg er tidens mest plasseringssterke stopper, og en av de aller aller beste - uansett posisjon og nasjonalitet - gjennom tidene til å lese spillet. Han stod med andre ord som regel der ballen kom, klar til å feie den unna. Derfor fikk han 100 landskamper. Det er da også viktig å huske på at han spilte mange av dem som back, og ikke som stopper.

Det var og poenget:y: , Berg var meget god på alt det som Nordvik ikke er så veldig god på. Erik Hoftun er akkurat det samme som Berg da han heller ikke var veldig rask eller hadde noen enorm duellkraft iform av ren fysikk.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 19:59    Post subject: Reply with quote

Det er 6, nærmere 8 år siden Berg var god. Fotballen har utviklet seg siden den gang... Synes ikke Berg var så god i sin siste Blackburn periode.. Og at han fikk sine 10 landskamper siste fordi han var Kaptein..
LarsG
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 20:35    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Keenoir,
Henning Berg var jo kjent for å være en meget god duellspiller.
_ _ _

Hedon,
2) Nordvik er, ved siden av Lustig, RBKs beste forsvarsspiller i lufta.
3) Nordvik har meget god fart. Farten er så god at han kan holde igjen når Stadsgaard går fremover, uten at RBK behøver å frykte kontringer i mot. Dette fordi Nordvik mest sannsynlig vil være i stand til å løpe opp.

Det er morsomt hvordan du gang på gang presenterer dine synspunkt som om de er fakta, når de knapt har fothold i virkeligheten.

1) Som Hedon spør, når var Nordvik ving? Når har han vist teknikk og driblestyrke? Jeg har sett alle RBK-kamper de siste fem årene og x-antall treninger, og han har aldri imponert meg med teknikken sin. Dette er en myte.

2) Ikke like mye tull som nummer en, men fortsatt er jeg helt uenig. Både Demidov og Lago rydder unna i luften mer enn Nordvik. Pga hans plasseringssvakhet og dårlige timing (generelt sett dårlig fotballhode) plasserer jeg han bak alle utenom kanskje til nød Stadsgaard.

3) Enda mindre bullshit enn den forrige. Mon tro om du plasserte de i rekkefølge etter useriøsitet? Nordvik har god fart. Enig der. Allikevel ville jeg ikke vært for trygg på overganger mot. Husker fortsatt at Moldskred parkerte Nordvik gang på gang borte mot TIL for et par år siden (Nordvik falt ikke av tidlig nok og startet løpene for sent. Igjen; dårlig fotballhode)

4) Der gikk teorien min i dass. Denne er mest useriøs av alle. Nordvik har, uten noen tvil, den største tabbefrekvensen av alle våre forvarsspillere som har spilt de siste seks årene. Det er jo derfor han ikke får fornyet tillit, han "driter seg ut" gang på gang.

Med alt dette sagt så synes jeg Nordvik var god under det siste Spaniaoppholdet og tiden vil vise om han har tatt steget. Om han fortsetter å la være å gjøre tabber og svikte i markeringene så vil han bli god han.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.02.2010 20:47    Post subject: Reply with quote

[quote="LarsG"]1) Som Hedon spør, når var Nordvik ving? Når har han vist teknikk og driblestyrke? Jeg har sett alle RBK-kamper de siste fem årene og x-antall treninger, og han har aldri imponert meg med teknikken sin. Dette er en myte.
[/quote ]

Øhm, Nordvik startet som ving på RBK junior altså. Det stemmer det. Prøver å huske hvem andre som startet som ving på samme tid, men som ble omskolert til back også.

Hva het han gærn-raske som ser ut som han gutten i Love Actually? Spiller/spilte på ungdomslandslag.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.02.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Bakklandia wrote:
Keenoir wrote:

Henning Berg er tidens mest plasseringssterke stopper, og en av de aller aller beste - uansett posisjon og nasjonalitet - gjennom tidene til å lese spillet. Han stod med andre ord som regel der ballen kom, klar til å feie den unna. Derfor fikk han 100 landskamper. Det er da også viktig å huske på at han spilte mange av dem som back, og ikke som stopper.

Det var og poenget:y: , Berg var meget god på alt det som Nordvik ikke er så veldig god på. Erik Hoftun er akkurat det samme som Berg da han heller ikke var veldig rask eller hadde noen enorm duellkraft iform av ren fysikk.

Ronny Johnsen, da? Rask som et lite helvete, og det var først da han måtte gi seg grunnet skader og slikt at landslaget virkelig begynte å slite. Det er en grunn til at Ronny fikk sin site landskamp som 38-åring under Hareide etter en lang (og god) skadefir VIF-periode, og det er grunnen til at Drillo har lagt sin elsk på Reggi. Nordvik er raskere enn Reggi, og dermed vil han bli landslagsmann hvis han får spille for oss. Sann mine ord.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 21:00    Post subject: Reply with quote

Bakklandia, Nordvik bør uansett ikke få spille fast for oss iår. Så mye godt har han dessverre ikke vist.
Men allerede ved neste år bør han ha god mulighet til å spille seg fast, om drillo tar ham ut, det driter jeg i.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.02.2010 21:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Nordvik spilte venstre ving på RBK junior da han kom. Skjønner ikke hvor oppfatningen om at han har dårlig teknikk kommer fra. Langt over gjennomsnittlig teknikk til en norsk midtstopper å være.
Back to top
Chuck Horneland
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 22:30    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Langt over gjennomsnittlig teknikk til en norsk midtstopper å være.

Det sier strengt tatt fryktelig lite.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.02.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ronny Johnsen, da? Rask som et lite helvete, og det var først da han måtte gi seg grunnet skader og slikt at landslaget virkelig begynte å slite. Det er en grunn til at Ronny fikk sin site landskamp som 38-åring under Hareide etter en lang (og god) skadefir VIF-periode, og det er grunnen til at Drillo har lagt sin elsk på Reggi. Nordvik er raskere enn Reggi, og dermed vil han bli landslagsmann hvis han får spille for oss. Sann mine ord.

Ronny Johnsen var jo i sammen med Berg i verdensklasse eller tett opptil det, eneste som er i nærheten av det nå er Hangeland i sine beste stunder. Fart er vel og bra ,men det er ikke alt og Nordvik har utrolig mye han skal rette opp iforhold til posisjonering sin og valgene sine før han blir et trygt valg som sprer trygghet rundt seg. Håpet er at det skal komme med alder og mer spilletid ,men det er langt ifra gitt at det vil skje.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 15.02.2010 23:00    Post subject: Reply with quote

Henning Berg var prisgitt at han hadde en kjapp midtstopper sammen med seg..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.02.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Bakklandia, Nordvik bør uansett ikke få spille fast for oss iår. Så mye godt har han dessverre ikke vist.
Men allerede ved neste år bør han ha god mulighet til å spille seg fast, om drillo tar ham ut, det driter jeg i.

Jeg har da heller ikke nevnt noe om at han bør bli et klart 1. valg i år.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 16.02.2010 00:13    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hva het han gærn-raske som ser ut som han gutten i Love Actually? Spiller/spilte på ungdomslandslag.

Thomas Valø du sikter til? Han gikk til Skeid.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2010 08:34    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Nordvik spilte venstre ving på RBK junior da han kom.

Mangler noe vesentlig her; når var han en driblesterk ving?

Er helt uenig i at Nordvik har god teknikk. Han er helt hjelpesløs med ballen i beina. Minner meg om Kristian Ørn Sigurdsson som type, med tilsvarende styrker og svakheter (og tabbefrekvens).
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 16.02.2010 09:56    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hedon wrote:

Nordvik spilte venstre ving på RBK junior da han kom. Skjønner ikke hvor oppfatningen om at han har dårlig teknikk kommer fra. Langt over gjennomsnittlig teknikk til en norsk midtstopper å være.

Det hjelper desverre lite da han er helt håpløs på pasninger. Sitter dessuten med hjertet i halsen hver gang han skal begynne å drible i forsvar, det går som regel galt
bommel
Veteran

PostPosted: 16.02.2010 10:29    Post subject: Reply with quote

Forholdsvis enig med både Hedon og PauloSilas her. At du har vært ving som aldersbestemt spiller er ikke ensbetydende med at du er teknisk og driblesterk, men heller kjapp.
Jeg har heller aldri hatt inntrykk av nordvik som denne tekniske stopperen noen gir uttrykk for, snarere er han som en del andre norske midtstoppere med ballen i beina -og med middels oppspillsfot.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 16.02.2010 10:35    Post subject: Reply with quote

Nok en gang må jeg spørre meg selv om jeg har sett den samme spilleren som mange av dere. Og svaret blir, samme navn, ja, samme ferdigheter,nei.

Det jeg har sett av Nordvik (de fleste kampene for VIF i høst) er at han har en bra pasningsfot. Problemet er heller at han ikke er kald nok i enkelte situasjoner og gjør litt simple feil slik Stensås hadde en tendens til, faktisk godt ut i 20-årene.

Plasseringsmessig upåklagelig utover høsten, og kanskje vår beste så langt i vinter (sier ikke så mye).

Fysikken og taklingsstyrken er av det beste i Rosenborg, og dette vil komme mer til sin rett med jevn matching og muligheten til å spille fast sammen en firer.

At noen kan si at Nordvik ikke har levert sterke matcher er for meg en gåte. Da så de ikke kampen mot Fiorentina. På det tidspunktet kunne det virke som Nordvik ville få spille fast fremover, men så kom tåskaden og satte Nordvik tilbake i køen.

Registrerer at både Andresen, Steinar Nilsen og Hoftun vil ha denne spilleren i sin tropp. Hvor mange andre stoppere har i vinter like mange beilere? Ingen Norske som jeg har fått med meg. Kanskje det har en årsak? Kanskje årsaken er at ikke han er så elendig som så mange her skal ha det til?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.02.2010 10:44    Post subject: Reply with quote

Men han burde vel ikke ligge an til å gå som bosmanspiller, han burde jo sitte på en langtidskontrakt hvis Hoftun er så positiv til å beholde han? kanskje det er en årsak....
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2010 11:49    Post subject: Reply with quote

Litt snedig å klassifisere Hoftun som en "beiler" fordi han forholder seg til den kontrakten vi har med Nordvik.

Nilsen og Andresen er begge i en prekær stopperkrise, samtidig som de er helt blakk. De forbereder seg på en sesong nærmere nedrykk enn gull - og ser etter spillere deretter. Nordvik kan nok på sikt bli en helt ok midt på treet-spiller i Tippeligaen. Noe a la de to andre TomH-favorittene Skiri og Muri, altså.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 16.02.2010 14:01    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Recon wrote:

Thomas Valø du sikter til? Han gikk til Skeid.

stemmer. Var vel også ving som etter hvert ble flyttet bakover på banen?
Ser jaggu ut som han guttungen...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 16.02.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

Motsatt, han var venstreback, men ble etterhvert flyttet opp som ving.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 55, 56, 57  Next
Page 51 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb