English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 11:26    Post subject: Reply with quote

Symes ikke vi skal klubbe ned Marius sitt innlegg uten videre. Han innleder jo med å innrømme at han ikke er helt objektiv Very Happy
Hvis TV2 kan skape problemer for RBK med sitt oppslag og i tilleg få masse å skrive om har jo forsåvidt de gjort jobben sin.
kristobal
Legende

PostPosted: 01.02.2010 11:37    Post subject: Reply with quote

Mulig det er en "gammel" sak, Adressa skrev jo også i fjor høst at alt tydet på at Jan Jönsson blir RBK-trener. Men TV2 går neppe så hardt ut med dette som en nyhet uten at det ligger noe mer i det enn en løs telefonsamtale.

Min erfaring er at slike "rykter" som regel viser seg å stemme etter en tid. Noen medier velger å publisere dem for å være først, og det eksempelvis Adressa har gjort siden "nyheten" kom er å vekselvis forsøke å så tvil om TV2s kilder og samtidig påpeke at de selv var først med nyheten i fall kildene skulle være bedre enn de innerst inne vil være med på.

Stabæk har faktisk vært bedre enn RBK om man ser de tre siste årene sammen, og er således det eneste stabile topplaget i Norge de senere årene. Likevel er det nok dessverre slik at RBK er et langt skritt opp karrieremessig i forhold til Stabæk. Det er heller ikke først og fremst de økonomiske musklene som gjør RBK til landets største klubb, det går på historie, tradisjoner og muligheter.

Dermed tyder alt på at Jönsson faktisk blir RBK-trener fra 1. januar 2011 eller tidligere.

På samme måte må naturligvis vi trøndere innse at vi ikke er noen storklubb i europeisk forstand, slik at vi hele tiden vil stå i fare for å miste både trenere og spillere til klubber vi gjerne selv tror vi er bedre enn, men som befinner seg i mer attraktive land eller har større muskler enn oss på andre måter.

Vi trøndere kan gjerne hevde så mye vi vil at det å gå til Leeds vil være et steg ned, men for de fleste i RBK vil det antakelig være et steg opp eller i hvert fall en utfordring de ikke vil takke nei til.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 11:44    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 11:45    Post subject: Reply with quote

Slik er det bare ja Kristobal. Med et par år i det gode selvskap og vellykket egen-avl kan vi kanskje få muskler nok til å danke ut feks. Leeds.
Kanskje nok muskler til at noen av de heteste på overgangsmarkedet kan roe seg ned et år ekstra og at de største talentene finner det spennende å være med på moroa hos RBK noen år før de søker ut i verden.
Hedning
Legende

PostPosted: 01.02.2010 11:48    Post subject: Reply with quote

Greit innlegg fra marius, skjønner at dette er stabækssupporterenes syn på saken. Men nå har vi rbksupportere en del mer erfaring med trenerbytter de seneste 5-6 årene, og har etterhvert begynt å se og oppfatte signaler som ikke nødvendigvis blir stavet ut i media. Det faktum at JJ ikke har forlenget med Stabæk allerede i den situasjonen de nå er i, er et sterkt tegn på at han ønsker seg bort til nye utfordringer. Og at han i media sier at det ikke foreligger noen avtale med rbk betyr bare at han ikke har skrevet under noe. Hoftun er opptatt av at dette skal gå ryddig for seg da rbk har hatt mange saker som i media har blitt til lite hyggelige saker for omdømmet til Rosenborg. Tenker på Tørumsaken og nå nylig Eggensaken. Legger man på at man nylig gikk hardt ut mot Lagrell for dårlig oppførsel i en lignende situasjon, sier det seg selv at her vil man trå forsiktig og opptre med verdighet.

I rbks situasjon er det imidlertid ikke holdbart og vente til 1. juli før de i det hele tatt får noe som helst respons fra JJ om han er aktuell. Å begynne trenerjakten 1. juli er ikke ønskelig da rbk historisk sett etter hvert har vist at de trenger lang tid på å få ting på plass. Nå har de imidlertid tydeligvis muligheten til å dra inn Eggen for en periode, også hvis JJ skal vise seg å si nei. Eggen på sin side ønsket i den sammenheng i så fall å ta over laget med en gang, mens rbk forløpig vil beholde Hamrén i den perioden de fortsatt har han til rådighet. Dette likte Eggen dårlig og ville ha en avgjørelse på om de ville ha han eller ikke. Når stormen roet seg viste det seg at han likevel er aktuell for å ta over på et senere tidspunkt. Likevel tviler jeg ikke et sekund på at det foreligger en intensjonsavtale med JJ, hvor han har gitt et muntlig positivt svar til Rosenborg, som på sin side uten å ha inngått i noen forhandliger på sin side har forsikret JJ om at han i tilfellet vil få en konkurransedyktig kontrakt kontra Stabæks tilbud. Detaljene i hvor langt de har gått blir jo selvfølgelig bare spekulasjon, men jeg antar som sagt at rbk (og forsåvidt JJ) har vegret seg for å inngå i reelle forhandlinger.

At JJ har sagt at Stabæk er den eneste aktuelle klubben i Norge er desverre lite troverdig. Det er like troverdig som at EH sa at han ville respektere sin kontrakt i Rosenborg. Slike floskler fungerer bra i øyeblikket. Men blir han stilt overfor en mulighet i Rosenborg han nå er interessert i, betyr det lite og ingenting at han tidligere har sagt at det kun er Stabæk som gjelder for han. Hvis du er i en jobb så går du ikke rundt der å sier at du planlegger å hoppe av til konkurrenten heller, men blir du tilbudt en bedre kontrakt og en bedre arbeidssituasjon så hender det titt og ofte at folk forsvinner ut døra. Slik er verden, og det er desverre ikke noe vits i å hisse seg opp over. Folk som "respekterer kontrakten" og er evig lojal er desverre unntaket, heller enn regelen. Uansett hvor trivelige karer det er snakk om. (Som JJ og EH).

Skjønner selvsagt at dette er en kjedelig situasjon for Stabæk, akkurat som det var det når SvFF kom å banket på døra her oppe. Men vi skjønte tidlig at kampen var tapt og at vi måtte komme oss videre og finne en ny god trener. Det anbefaler jeg at dere gjør også.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.02.2010 12:01    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke Rosenborg vært et steg opp så hadde det ikke vært så veldig klart at Hamrèn var å foretrekke som svensk landslagsjef og han hadde fortsatt i AAB vill han neppe vært aktuell selv med sportslig suksess. Det er et helt annet press å lede Rosenborg som vært eneste år møtes med et minstekrav om at en ihvertfall skal kjempe om seriegull og egentlig bør vinne det hvis sesongen skal ses på som velykket. For større oppgaver i europa eller på landslag så er evnen til å håndtere et slikt press en veldig viktig egenskap. I Stabæk er medalje en meget god sesong.

3 år med relativt stor sportslig suksess og kommersiell utvikling gjør dere heller ikke i nærheten av vår størrelse og prestisje.

Fakta 1:

21 seriegull - 1 Seriegull

Fakta 2:

Rosenborg har økonomiske muskler til å satse. Stabæk var tilnærmet konkurs i sommer og det selv etter enorme spillersalg det siste året som vel ikke var langt unda 80 millioner. 45 for Alanzinho, 15 for Gunnarsson og ca 15 for Tchoyi. Vist ved Sapara ifjor så har Rosenborg råd til å holde sine beste spillere i jakten på sportslig suksess.

Fakta 3:

Han vil lede et lag som spillere for det største publikumet i Norge og som alle analyser viser også har flest supportere på landsbasis. Stabæk er en oppkomling som spiller i en "gymsal". Litt flåsete sagt.

Slik som jeg ser det så er det få om noen sportslig og økonomiske grunner til å velge Stabæk fremfor Rosenborg for en ambisiøs trener. Det kan selvsagt finnes følelesmessige årsaker som kjærlighet til klubben, trygge omgivelser og kona sin jobb.
Back to top
marius
Junior

PostPosted: 01.02.2010 12:26    Post subject: Reply with quote

Anbefaler alle å droppe "gymsal"-fraseringer ettersom dette er et ord som for lenge siden ble oppbrukt, og med 10 000 tilskuere i gårsdagens januarkamp viste vi vel at det fort kan lønne seg med et stadionanlegg som kan brukes hele året.

Saken er ikke tapt, og det er nok ikke flere enn dere og Tv2 som tror fullt ut på disse ryktene. Javel, så ønsker JJ seg sikkert til en større klubb og kommer det et tilbud fra en god klubb i utlandet ser jeg ikke bort ifra at han skriver under samme sekund som Stabæk tillater det.

Når det gjelder Rosenborg klarer jeg ikke å se det samme. Faktum er nemlig det at uansett hvor mye dere like å se på dere selv som suverene, så er dere ikke det. En fantastisk fjorårssesong til tross (stabæk hadde en like fantastisk sesong i 08.) Og det å trekke frem historie har liten nytte. Stabæk er og blir et spedbarn i forhold til Rosenborg, og da dere begynte deres seiersrekke hadde vi fremdeles ikke spilt en eneste tippeligakamp. Resultatene i 93/94 har imidlertid ingenting å si for en trener/spiller som søker nye utfordringer (jfr. Leeds).
Til tross for det miserable nedrykket i '04, er fremdeles Stabæk landets nest mest stabile klubb de siste femten årene (det kan forsåvidt si mye om resten av klubbene også).

Tv2 har skapt sitt eget luftslott som dere selvfølgelig ønsker å tro på, mens vi gjør alt vi kan for å benekte det. Håper derfor dere har forståelse for at en som har fulgt historien tett fra et blått synspunkt, er like skråsikker på at det ikke er hold i disse ryktene, som det enkelte trøndere er på at Jönsson tar flyet nordover 1.januar eller tidligere.

Når det gjelder de økonomiske musklene går vi fremdeles og venter på økonomiske fordeler fra Alanzinho-salget (30 mill), pengene er ikke kommet inn i sin helhet. Når det gjelder Gunnarson tjente Stabæk fotball minimalt på salget, ettersom han i stor grad kom til klubben som et resultat av en kronerulling mellom sponsorer og supportere. Følgende tilfalt kun i underkant 20% av pengene Stabæk.

Nå vet jeg ikke hvor mye dere har tjent på Sapara, men jeg har i hvert fall fått med meg at Moldskred ble deres for ca 3,5 mill, noe som tilsvarer en samme sum som det Stabæk nå bruker på å by på en venstreback fra Fredrikstad. Vi har med andre ord midler til å satse, sikkert ikke like mye som dere, men Jönsson og Nannskog blir blåst opp når de sier snakker om at forsterkningene som ikke er kommet. Klubbledelsen har nemlig gitt garantier på at forsterkningene vil være på plass innen kort tid, noe JJ forsåvidt nevnte i sitt noe tatt-ut-av-kontekst intervju med nettopp Tv2.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 12:49    Post subject: Reply with quote

Du verkar vara en ovanligt saklig kille Marius. Jag sitter här på avstånd i Sverige och ser hur ni slåss om de svenska tränarna. Synd att det är så dålig återväxt av norska tränare efter genierna Eggen och Drillo.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.02.2010 12:52    Post subject: Reply with quote

marius wrote:
10 000 tilskuere i gårsdagens januarkamp

Trekk fra de sikkert 8500 anglofile taperne som kom ene og alene fordi dere spilte mot et engelsk lag, så skal du se om det er så mye å skryte av, denne gymsalen deres.

Og når det gjelder musklene, så er det kanskje ikke ene og alene de økonomsike vi sikter til. Men kanskje også litt dte faktum at RBK er det eneste norske lag som har vist seg i stand til å levere stabile, gode resultater i Europa (feilskjæret i fjor var vel det første virkelige magapalsket siden Eggen-hegmoniet startet.) Det alane gjør at RBK alltid vil være en "større utfordring" for en trener i hvilken som helst annen Tippeliga-klubb, fordi trenerer da vet at grunnlaget og muligheten til en viss grad av sportselig europeiske suksess er større i RBK enn i noen annen norsk klubb. Og de økonomiske muklene som hører med, skal man helelr ikke kimse av. Vi er vel tross alt så godt som den eneste Tippeliga-klubben uten en rik onkel, og vi kan likevel slenge 25 millioner på bordet for en spiller hvis vi føler det nødvendig og spilleren forsvarer denne prisen.

Klapp igjen, Bærum-soss.

Last edited by Bakklandia on 01.02.2010 13:07; edited 2 times in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 01.02.2010 12:56    Post subject: Reply with quote

Det hadde ikke kommet 10 k på samme kamp på lerkendal for å si det sånn. Holdt på å fryse ræva av meg på rbk - aik.

Men om det skulle veie opp for å spille innendørs hele året, det vet jeg ikke.
Back to top
marius
Junior

PostPosted: 01.02.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
marius wrote:

Trekk fra de sikkert 8500 anglofile taperen som kom fene og alene fordi dere spilte mot et engelsk lag, så skal du se om det er så mye å skryte av, denne gymsalen deres.

De anglofile taperne du snakker om generer inntekter vi ikke hadde fått på Nadderud. Penger er positivt, case closed.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Anglofile tapere ger tydligen klirr i kassan. Ingen dum idé att satsa på dem. Hade Stabäk satsat på B-laget till ett afrikanskt topplag så hade nog bara du dykt upp Bakklandia. Very Happy
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.02.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

B-lagenene til afrikanske topplag ligger vel omtrent på nivå med norsk 2. divisjon, så det ville neppe noen gang vært aktuelt. Hadde et norsk lag invitert A-laget til en Afrikansk toppklubb, derimot, hadde jeg sterkt vurdert å komme, ja. For det kunne faktisk blitt en bedre kamp og hardere motstand enn de allere fleste nordmenn nok vil tro på forhånd (så lenge men holder seg unna de øst- og sentral-afrikanske ligaene, selvsagt.)

Last edited by Bakklandia on 01.02.2010 13:03; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2010 13:02    Post subject: Reply with quote

marius wrote:
Faktum er nemlig det at uansett hvor mye dere like å se på dere selv som suverene, så er dere ikke det.

Jeg kjenner igjen følelsene dine, og skal ikke bruke det mot deg. Mange RBK-fans har følt på det samme da vi mistet både Hareide og Hamrén - to trenere med sportslig suksess.

Men jeg føler det blir unyansert å likestille Stabæk og Rosenborg. Både sportslig og ikke minst økonomisk. Du får kalle meg stormannsgal om du vil, men det er nå en gang slik at Rosenborg er større enn samtlige andre norske klubber sportslig og økonomisk. Våre dårlige resultater i ligaen de siste årene skyldes stort sett trenerrot, og ikke spillerstall. Og til om med i våre mørkeste stunder, som 2007, trakk klubben opp ess av hatten i form av store prestasjoner i Europa.

Jeg er klar over at Jönsson er veldig glad i Stabæk, og andre veien. For øvrig mye av det samme jeg føler det er/var med Hamrén. Men det er sammensatte grunner til at man ønsker å bli eller gå.
Eksempelvis ser jeg JJ (og andre i Stabæk) skriker etter forsterkninger etter å ha mistet mange, spesielt i forsvarsleddet. Dersom disse forsterkningene uteblir, eller Jönsson blir avspist med varer fra loppemarkedet, kan dette føre til at han føler ikke klubben satser nok, eller legger begrensninger for ham ved å ikke kunne skaffe verktøyet han trenger. I Rosenborg ville penger til spillerkjøp vært et langt mindre problem. Statusen Rosenborg har i Norge (pluss Europa og verden for den saks skyld) er unik for en norsk klubb.

Stabæk er en av få klubber i nyere tid som ligner på et stabilt topplag. Men husk at både Brann og VIF har hatt omtrent samme kurve som Stabæk, og per i dag er langt unna nivået de var, og ønsker å være. Kanskje Jönsson begynner å lure på om han kan ta Stabæk lenger enn det han har gjort, kanskje toppen var gullet.

Vanskelig å si hva som foregår i hodet på den sympatiske svensken, og sannsynligvis er begge sider for lite nyanserte. Men jeg føler meg i hvertfall ganske trygg på at Jönsson trener enten Stabæk eller RBK til neste år. Så får vi se hvor han ender opp.
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.02.2010 13:04    Post subject: Reply with quote

Det bør jo bekymre deg at Jönsson og Nannskog synes Stabæk sin satsning er mangelfull og dere har mistet veldig mange spillere siden ifjor og flere gode som Segerström, Berglund, Kobayashi, Rogne og Olsen dette var spillere som har spillt mange kamper for dere det siste året og dere klarer neppe å erstatte alle sammen. Det med gymsalen var jo litt flåsete av meg ,men Lerkendal er fremdeles en større arena både iforhold til publikum media og utlandet.

Forutenom svenske og danske klubber som alle er mindre attraktive eller på omtrentlig samme nivå som oss så vil du finne særdeles få om noen trenere ifra den norske serien som har gått direkte til attraktive jobber i utlandet. Solbakken, Sollied og Rekdal er vel dem jeg kommer på så at det skal være utrolig stor intresse fra utlandet tviler jeg på med tanke på at Stabæk ikke er et spesielt stort navn å ha på CV og at Jönsson vel ikke har en spillerkarriere i relativt store europeiske klubbr som kan gjøre han attraktiv. Det er heller ingen god indikasjon for deres del at det var Jönsson som ba om å få snakke med oss som igjen viser tydelig at han er intressert. At en avkrefter en avtaleinngåelse er jo selvsagt da verken Rosenborg eller Jönsson hadde hatt noe å tjene på at en har brutt kontrakten eller fremstår som hyklersk/uredelig alt etter som. At det kan ligge en klar indikasjon fra både Rosenborg og Jönsson at en rekner med at en skal bli enig ved en senere anledning er langt ifra utenkelig. Jeg er selv langt ifra sikker på at Jönsson blir Rosenborg trener ,men at det er ganske så sannsynlig synes jeg det er rimelig å si. Det at Rosenborg ikke takke ja til Eggen tyder også på at en er temmelig sikker på at en alternativ og i Rosenborg sine øyne bedre løsning er på nærmeste sikker.

Du er naiv hvis du tror at en klubb sin forhistorie ikke har noe å si for hvilke trenere en kan hente. Et passende eksempel er f.eks at Eggen sluttet i Moss som var i tippeligaen på daværende tidspunkt for å ta over Fredrikstad som på det tidspunktet var i 2 divisjon. Det handler om hvilket potensial som ligger der. Jeg blir ikke forundet lenger av hva en korterer periode med sportslig suksess gjør med supporterene til norske klubber og hvorfor alle da tror at vi er deres rivaler jf. Tromsø, Fredrikstad, Start og nå Stabæk som er mellomstore klubber i Norge ,men som pågrunn av at dem har hatt litt sportslig suksess har fått for seg at dem ikke kan selge spillere til oss eller at dem skal være ledene i Norden i løpet av få år. Rosenborg sin posisjon er tross alt bygget opp over 20 - 25 år. Dere er en mellomstor klubb og det skal mer enn 3 gode år i tippeligaen for å endre på det.

Last edited by Keenoir on 01.02.2010 13:07; edited 1 time in total
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 13:04    Post subject: Reply with quote

marius wrote:
Bakklandia wrote:
marius wrote:

Trekk fra de sikkert 8500 anglofile taperen som kom fene og alene fordi dere spilte mot et engelsk lag, så skal du se om det er så mye å skryte av, denne gymsalen deres.

De anglofile taperne du snakker om generer inntekter vi ikke hadde fått på Nadderud. Penger er positivt, case closed.

Penger er det som ødelegger fotballen og finnes ikke positivt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 01.02.2010 13:40    Post subject: Reply with quote

Marius skal ha skryt for en usedvanlig seriøs tone i innleggene sine, og han bør slippe å bli svart med fraser om gymsal og plasthall. Stabæk fortjener honnør for å ha satset på en moderne fotballarena som kan brukes hele året og i tillegg kan huse store ikke-fotball-begivenheter uten at den tar skade av det, snarere tvert om.

Stabæk hadde store vyer da de kom opp i norsk toppfotball, og innfridde dem nesten på rekordtid. Dog tok kanskje visjonene litt overhånd i takt med at rammevilkårene ble tøffere, og nedrykket gjorde utvilsomt klubben godt.

Vi måtte også gjennom et nesten-nedrykk før vi startet gjenbyggingen på et nytt fundament.

Ikke noe beviser at fjorårets seriegull var så mye mer suverent enn Stabæk (og Brann) sine seriegull årene i forveien, men det virket litt sånn siden serien var avgjort i juli når RBK tilsynelatende hadde mye å gå på spillemessig.

Samtidig har RBK ganske andre forutsetninger for å gjenskape suksessenenn det Brann og Stabæk hadde. Det kommer av både forhistorie (det har faktisk mye å si at vinnerkulturen sitter i veggene) og økonomiske forutsetninger. Her skal man ikke dra inn seriegullet i 2006 fordi det lå klart i dagen at det kom mer som følge av andres udugelighet og midt i en gjenbyggingsprosess.

RBK er en veldig mye større klubb enn Stabæk på alle mulige måter. Uansett hvor mye klubben har vært nest best over en 15-årsperiode og best de siste tre.

Kun sportslige resultater innen korte tidsrom ligger ikke til grunn for slike vurderinger. Lillestrøm er ingen storklubb de heller, selv om de har vært lengst sammenhengende i eliten av alle sammen.
Back to top
marius
Junior

PostPosted: 01.02.2010 13:53    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Eksempelvis ser jeg JJ (og andre i Stabæk) skriker etter forsterkninger etter å ha mistet mange, spesielt i forsvarsleddet. Dersom disse forsterkningene uteblir, eller Jönsson blir avspist med varer fra loppemarkedet, kan dette føre til at han føler ikke klubben satser nok, eller legger begrensninger for ham ved å ikke kunne skaffe verktøyet han trenger. I Rosenborg ville penger til spillerkjøp vært et langt mindre problem. Statusen Rosenborg har i Norge (pluss Europa og verden for den saks skyld) er unik for en norsk klubb.

Hepp, om vi starter sesongen med den forsvarsrekken vi har nå er det heller ikke noe poeng å forsøke å beholde Jönsson. Om du imidlertid leser mer enn overskriftene ser du at lovnadene ligger der og Jönsson sier at han regner med at det vil foreligge to/tre underskrifter i løpet av 14 dager. Enn så lenge stoler både supporterne og Janne på disse lovnadene, og vi er vel inneforstått med at Janne er god nok til å trene et lag til seriegull. Om klubben mener at dette er et urealistisk mål er det heller ikke noe poeng i å tviholde på en trener av Jannes kaliber.

Jeg har heller ikke forsøkt å sidestille oss med RBK, men forsøkt å vise til at vi jevnt over har vært en outsider og en potensiell snubletråd. Med bakgrunn i outsiderrollen har Janne gjort en ekstremt bra jobb og jeg tror ikke at han lenger vil anse spranget til Rosenborg som stort nok. (Tar forbehold om at et ekstremt kontraktstilbud kan få han til å snu på skillingen.) Når det gjelder CV'en hans er nok den mer enn nok imponerende for en jobb i utlandet for de som mener noe annet. Med gode kontakter i England, samt overbevisende resultater så vel innenlands som (nesten) utenlands tror jeg nok det finnes større klubber enn Rosenborg som mener han er verdt en titt. Derfor tror jeg fremdeles at han i 2011 enten befinner seg i Stabæk eller i en større utenlandsk klubb utenfor Skandinavia (FCK kan være en mulighet).

Når det gjelder sakens opprinnelse håper jeg inderlig at det er Tv2 som blir sittende igjen som den store stygge ulven. De har fortsatt ikke kommet med noe annet enn rykter og spekulasjoner.
Eru
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

marius:

Når JJ ber Stabæk om lov til å snakke med andre klubber før han kontakter Rosenborg og samtidig nekter å skrive under for Stabæk. Da er det vel mye som tyder på at han ser på Rosenborg-jobben som rimelig attraktiv?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.02.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

marius wrote:
Tv2 har skapt sitt eget luftslott som dere selvfølgelig ønsker å tro på, mens vi gjør alt vi kan for å benekte det. Håper derfor dere har forståelse for at en som har fulgt historien tett fra et blått synspunkt, er like skråsikker på at det ikke er hold i disse ryktene, som det enkelte trøndere er på at Jönsson tar flyet nordover 1.januar eller tidligere.

Hæ? Har ikke fått med meg at folk her er skråsikre på at Jönsson kommer hit, og jeg synes at det er merkelig at du kan være så skråsikker på det motsatte bare fordi Jönsson har sagt at Stabæk er den eneste aktuelle klubben i Norge og fordi du mener at Stabæk og RBK er jevnbyrdige klubber. Du fremstår litt som en naiv fotballsupporter.

Ellers får dere ha lykke til i sesongen som kommer, får håpe for deres del at 0-3 hjemme mot reservelaget til Man Utd ikke er en god pekepinn på deres nivå i år.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2010 14:09    Post subject: Reply with quote

Kristobal wrote:

Quote:
Ikke noe beviser at fjorårets seriegull var så mye mer suverent enn Stabæk (og Brann) sine seriegull årene i forveien, men det virket litt sånn siden serien var avgjort i juli når RBK tilsynelatende hadde mye å gå på spillemessig.

Vi hadde 13 poengs margin og 1 tap.
Stabæk hadde 6 poengs margin og 4 tap.
Brann hadde 6 poengs margin og 6 tap.
Engen hadde 1 poengs margin og 6 tap.

Det virket litt sånn fordi det var sånn. Vi var mer suverene. Smile
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 14:10    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Jag sitter här på avstånd i Sverige och ser hur ni slåss om de svenska tränarna.

Hvorfor sa du ikke dette med en gang? Da hadde vi nok kunne unngått mange misforståelser. Blant annet tror jeg det er mange her inne som lever i den villfarelsen at du er Rosenborg-supporter.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.02.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Neida, det er bare Peter selv som lever i den villfarelsen, vi andre vet jo at det bare er to ting som gjelder for Peter: Malmö og Sverige. Razz
Back to top
marius
Junior

PostPosted: 01.02.2010 14:17    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
marius:

Når JJ ber Stabæk om lov til å snakke med andre klubber før han kontakter Rosenborg og samtidig nekter å skrive under for Stabæk. Da er det vel mye som tyder på at han ser på Rosenborg-jobben som rimelig attraktiv?

Nok en gang handler det om medias vinkling. Jan Jönsson vil forståelig nok finne ut hvilke alternativer han har utenfor Stabæk. Han ba derfor ledelsen om tillatelse til å snuse på jobber utenfor Stabæk og det fikk han tillatelse til. Det er media som vil ha det til at det spesifikt var snakk om Rosenborg.

Jeg er forøvrig glad i å fremstille meg selv som skråsikker fordi jeg er naiv nok til å tro at det da er større sannsynlighet for at det skjer. Jeg snakker selvfølgelig for meg selv, hverken mer eller mindre. Om Janne vil til Trondheim er det nok lite jeg kan gjøre for å påvirke det.
Øystein
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

Det handler vel ikke bare om medias vinkling? Ledere i både Stabæk og RBK har jo bekreftet at det var Jönsson, og ikke RBK, som ba om å få innlede de samtalene som faktisk fant sted. Det tyder jo på en viss personlig interesse. At han kan ha pratet med 4 andre interessante klubber fra utlandet på samme tid endrer ikke på det. Jönssons ønske om slike samtaler rimer uansett dårlig med at Stabæk skulle være eneste alternativ i Norge.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 381, 382, 383  Next
Page 17 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb