English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 163, 164, 165  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Langlaufer
Junior


Joined: 27 Sep 2005
Posts: 70
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2009 20:46    Post subject: Reply with quote

Hva med Lars Olsen i OB? OB leder foreløpig SAS-ligaen og han tok randers til seier i den danske cupen i 2006.
Har dog litt lite erfaring men har vært assistent i Brøndby og sjef for reservene der, før han tok over OB i 2007.

Vi har nå hatt trenere fra norge og sverige. Kanskje danmarks er neste stopp?
_________________
Rosenborg - Ett eventyr i Svart OG Hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 05.11.2009 20:47    Post subject: Reply with quote

Jan Jönsson til RBK
Åge Hareide til Stabæk

Vi bør friste Stabæk med en slik løsning, tror faktisk de biter på agnet..
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
klabb
Junior


Joined: 27 Nov 2006
Posts: 74
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2009 20:52    Post subject: Reply with quote

Hva er agnet? Og hvorfor skulle de bite på?
Back to top
View user's profile Send private message
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 05.11.2009 20:58    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
tipper Nordlie trener KIL neste år jeg, og at han er hjertlig velkommen der, stoler ikke helt på kildene dine jarln


det er ikke noe i veien med kildene, de er fra den innerste kjernen i Kongsvinger.. i KIL har det blitt tatt ut flere sykemeldinger pga det dårlige arbeidsmiljøet Nordlie skapte rundt seg!

Nok om det.. Jeg ønsker meg JJ, om det ikke går kunne jeg tenkt meg Solskjær, med Skammelsrud som assistent! Merkelig sær konstellasjon men den appelerer til meg jo mer jeg tenker over det.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 05.11.2009 21:42    Post subject: Reply with quote

Solskjær og Skammels faktisk.

Hvis man først skal eksperimentere, hvorfor ikke Bratseth og Sørloth?
Eller Basma og Ørjan Berg? Slik at man er sikret minimalt med trenererfaring på høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 05.11.2009 22:15    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Hvorfor ikke rett og slett kontakte Jönsson NÅ? Gå veien via Stabæk om nødvendig, jeg regner med de ikke vil være for vriene med tanke på hvor lenge Jönsson har vært i klubben dems. Sier Jönsson JA, henter vi ham, sier han NEI, henter vi ham ikke. Enkelt og greit. Et navn stryket fra lista.

Hva er det som drøyer? Hva annet har Hoftun egentlig å gjøre?


Viktig å gjøre en nøye prosess, slik vi gjorde når Hamren ble ansatt. Den som passer best for rbk er det ikke sikkert hoftun har hørt om ennå. Her må alle suksesstrenere i skandinavia vurderes, Stig T bør komme med noen tips ++. Flere må intervjues om VISJONER (der ryker Hareide), målsettinger, planer, ambisjoner osv. osv osv.

Vi må skynde oss langsomt, misforstå meg rett Wink
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.11.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg er bekymret for at det KUN Hamren har bygd opp i RBK nå kommer til å forfalle. Dette har skjedd før og jeg utelukker ikke at toppidrettskulturen, kosthold, mental trening forsvinner raskt.

Erik hoftun virker ikke noe særlig interrisert i slike ting. Han sa jo at det ikke var noe vits i å innføre kostholdsregime fordi det var spillernes ansvar. Jeg må si meg bekymret.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 05.11.2009 22:39    Post subject: Reply with quote

Høgmo inn som partner til Hoftun?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.11.2009 22:58    Post subject: Reply with quote

Det har ikke RBK råd til. Man kan ikke ansette folk som skal gjøre jobben til RBKere som bare skal være der fordi de har spilt fotball for RBK og for å være grei med de som har gjort en lang og tro tjeneste.

Jeg liker ikke instillingen til Hoftun når det gjelder toppidrettskultur og skapingen av denne. Han legget alt ansvaret over på de sløve spillerne som åpenbart har vist at de ikke kan styre seg selv uten en sterk og hard trener som forteller dem hva de skal gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 05.11.2009 23:03    Post subject: Reply with quote

kosthold er spillernes ansvar, Hoftun må legge til rette for at spillerne spiser riktig, dvs. mat i kantina, råd&tips for mat hjemme osv, men hva spillerne velger å dytte i kroppen kan ikke han være ansvarlig for.

Selv om hamren slutter er det jo ingen grunn til å slutte sammarbeidet med Svenson eller hva han heter. (kostholdseksperten)
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.11.2009 23:16    Post subject: Reply with quote

Til slutt er det jo det, men det Hamren innførte gjorde at spillerne spiser sundt og bra. Før hamren kom var ikke dette på dagsorden. Da var det chips og pannekaker på Brakka stadig.

Det jeg er redd for at den tankegangen. Vi trenger ikke å innføre noe, fordi det er spillernes ansvar. Det er feilen.

Nei, det er ingen grunn til det. Men du så hva Høgmo bygde opp og hva som skjedde med det når han forsvant. Det datt sammen som et korthus.
Back to top
View user's profile Send private message
Sneipen
Senior


Joined: 25 Oct 2009
Posts: 228
Location: Asker

PostPosted: 06.11.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

Hmm, vet at Bratseth ikke har mye til overs for Hareide, men hvordan er forholdet mellom Hareide og Hoftun? Er det ondt blod der (håper da det !)
_________________
Rosenborg og Liverpool
Back to top
View user's profile Send private message
Sølve
Rutinert


Joined: 20 Sep 2003
Posts: 670

PostPosted: 06.11.2009 00:42    Post subject: Reply with quote

Hoftun storspelte under Hareide, så han har sikkert sansen for han som trenar i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 06.11.2009 01:01    Post subject: Reply with quote

Mars 2010: Etter å ha sondert terrenget etter en erstatter finner styret seg det best å grave i upløyd mark. Når verken By Rise, Perry, Hareide eller Sollied takker ja, tar Brakka omsider kontakt med Boateng. Robert Boateng. "Han har god og uvurderlig spillererfaring fra henholdsvis norsk, marokkansk og ghanesisk fotball - samt et C-trenerkurs. 7-års erfaring som kakao-bonde er heller ikke noe man kan overse i en slik prosess", sier Svendsen.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.11.2009 01:07    Post subject: Reply with quote

Kom på et forslag nå. Atle Kvålsvoll? Knallhard, dritseriøs, ekspert på alt det fysiske. Hamrèn har jo satt det fotballmessige, det tror jeg faktisk spillerne sammen med Henriksen kan klare selv. Kvålsvoll blir ei vaktbikkje som nok kan lære veldig mye fotball på kort tid tipper jeg. Burde hvertfall bli kontaktet.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 01:20    Post subject: Reply with quote

Enig. Spillerne har fått nok fotballfaglig ballast til å holde den biten flytende på egen hånd sammen med hjelpetrenerne. Har tenkt på Kvålsvoll selv, han kunne nok vært en klok ansettelse, og ville nok også krevd en lavere lønn enn Hamrèn gjør. Her har Rosenborg muligheten til å være innovative i løsningsprosessen.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 06.11.2009 01:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Kom på et forslag nå. Atle Kvålsvoll? Knallhard, dritseriøs, ekspert på alt det fysiske. Hamrèn har jo satt det fotballmessige, det tror jeg faktisk spillerne sammen med Henriksen kan klare selv. Kvålsvoll blir ei vaktbikkje som nok kan lære veldig mye fotball på kort tid tipper jeg. Burde hvertfall bli kontaktet.


Atle Kvålsvoll som hovedtrener? Hvorfor ikke Johan Kaggestad? Eller Bjørn Dæhlie? eller hva med Fredrik Aukland?

Tilhenger av å tenke utenfor boksen, men dette får jo den godeste Solskjær til å fremstå som et risikofritt og nærmest kjedelig valg Smile

Dersom det var snakk om en dedikert fysisk trener i tillegg til apparatet som allerede finnes, blir det jo en annen sak. Men prosjektet til Martin viste vel at å stykke opp hovedtrenergjerningen(a la amerikansk fotball) ikke nødvendigvis er en god idé..

Edit: Ironi såklart, men jeg har lest så mye rart på forumet når det gjelder forslag til spillere etc, og avslutningen til knerten vitnet om at det var seriøst, og siden det var den brukeren det var (Storflor) gikk jeg fem på. Grattis.

For øvrig skrives for øvrig med mellomrom mellom for og øvrig.


Last edited by abjoern on 06.11.2009 02:25; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2009 02:04    Post subject: Reply with quote

Kom igjen her da. Greit det er vanskelig å forstå ironi på nett, men den der må du ha skylapper på for å ikke se er ironi.

Forøvrig:

Kelso wrote:
Mars 2010: Etter å ha sondert terrenget etter en erstatter finner styret seg det best å grave i upløyd mark. Når verken By Rise, Perry, Hareide eller Sollied takker ja, tar Brakka omsider kontakt med Boateng. Robert Boateng. "Han har god og uvurderlig spillererfaring fra henholdsvis norsk, marokkansk og ghanesisk fotball - samt et C-trenerkurs. 7-års erfaring som kakao-bonde er heller ikke noe man kan overse i en slik prosess", sier Svendsen.


Sykt bra!
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2009 02:11    Post subject: Reply with quote

Poster det her:
Nettmøte med Terje Svendsen fredag kl. 13.30.
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 06.11.2009 03:53    Post subject: Reply with quote

klabb wrote:
Ballahl wrote:
Jan Jönsson til RBK
Åge Hareide til Stabæk

Vi bør "friste" Stabæk med en slik løsning, tror faktisk de biter på agnet..

Hva er agnet? Og hvorfor skulle de bite på?

Hareide er agnet, de biter sannsynligvis på fordi også Stabæk ser det samme som Rosenborg, at flere kvalitetstrenere er ledige på markedet. Noe de sannsynligvis ikke er om et par måneder..

Hareide går i denne sammenheng under kategorien kvalitetstrenere. Rolling Eyes
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 06.11.2009 13:00    Post subject: Reply with quote

Vil ha Jönsson. Vil også heller ha Hareide forran Sollied. Sollied kommer til og stikke med engang han får et bedre tilbud, og kommer nok bare til og være i Trondheim i maks 1-2 år.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 06.11.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Og du tror ikke Jönsson vil si ja dersom det dukker opp et lukrativt tilbud i løpet av 1-2 år?
Uansett er det vel lite i uttalselsene fra personer som Hoftun og Svendsen de siste dagene som tyder på at det vil bli igangsatt noen form for ansettelsesprosess av ny trener før tidligst 1/8 2010. Tipper nok de går for Henriksen ut sesongen og så ender opp med NAE for å berge tippeligaplassen med et nødskrik i begynnelsen av oktober.. Dersom det da ikke mot formodning skjer en revolusjon på klubbens årsmøte i februar.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 06.11.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

Bytt ut hele styret og sportslig ledelse samtidig. Da kommer nok de beste trenerne og spillerne i verden til å stå i kø for å komme gratis til RBK. Wink
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 06.11.2009 13:22    Post subject: Reply with quote

I dine drømmer, kanskje
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 06.11.2009 14:09    Post subject: Reply with quote

dritt lei av missnøye med styre og ledelsen, synes det er gjort utrolig mye positivt det siste året, og kan heller ikke kritisere dem på hvordan de har behandlet Hamren-saken.
Vi leker oss gjennom serien, det høres ut som vi holder på å rykke ned Confused
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 163, 164, 165  Next
Page 28 of 165

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb