English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Agenten
Senior

PostPosted: 28.09.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Har aldri sett noe fra Thioune som tilsier at han er verdt 25 millioner.

Nøytralt sett,så er han yngre og har et større repertoar en Sapara till ex.Hva er Marek verdt/satt til da
Back to top
View user's profile Send private message
larsish
Junior

PostPosted: 28.09.2009 14:15    Post subject: Reply with quote

23 mill fra Besiktas ble rapportert avvist i vinter, da han tydeligvis var 26. Thioune er 25 nå, dersom alderen stemmer.

Ville satt 20-25 mill i markedspris på Marek nå. Noe lignende på Thioune, kanskje litt lavere, 18-20.

Satt mot hverandre er det ikke mye som skiller kvalitetsmessig, selv om jeg alltid vil foretrekke Sapara pga go'foten og kreativiteten. Samme kvaliteter har forsåvidt Thioune, men ikke i samme grad.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 14:17    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Ha ha, morsomt at det her skrives at Thioune bare tenker Europa og penger og at "vi" derfor heller vil beholde Sapara...
Jeg tror Sapara drar umiddelbart når det kommer et tilbud fra en utenlandsk klubb - uansett klubb.

Så du tror at dersom Svennis melder sin interesse, så sitter Sapara på første fly til Nottingham og skriver under for Notts County umiddelbart? Bare fordi det er en utenlandsk klubb som kan matche lønna han har i RBK, og vel så det. At de spiller på nivå 4 i England har altså ingenting å si, mener du?

Vel, jeg er såpass naiv at jeg tror det beste om folk. Og spesielt våre egne spillere. Dermed er jeg så utrolig naiv at jeg tror Sapara er mindre interessert i de pengene Svennis kan tilby, og skjønner at han får langt større sportslige utfordringer i Rosenborg.

Men jeg er jo helt utrolig naiv og dum da. Som kan tro noe sånt om en Rosenborg-spiller. Det sier seg jo selv at Notts County er mye mer spennende enn Rosenborg.
trondhb
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 14:33    Post subject: Reply with quote

Heller Farnerud til 10-12 mill. enn Thioune til 25-30 spør du meg. Mer realistisk også med tanke på den økonomiske situasjonen i Stabæk i forhold til i Molde.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 28.09.2009 20:33    Post subject: Reply with quote

Savner RBK en høyrekant, og som er bedre enn Bolaños? Kjøp Martin Mutumba! Har en nær Stockholm-bekjent som mener han er god nok for A-landslaget til Sverige. Samme mann kom med tips til meg om Fredrik Stoor, og har god oversikt. Over en 10 minutters telefon ikveld var han i ekstase over spillet han viste mot Djurgården i kveld.

Farnerud mangler x faktoren for å slå igjennom internasjonalt. En god Tippeliga-spiller, men jeg er tvilsom til om han vil bli noe mer enn brukbar i RBK. Har sett så altfor mange slike typer opp gjennom årene. Han fungerte heller ikke sist han var ute i Europa. Nei takk.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.09.2009 20:50    Post subject: Reply with quote

Agenten wrote:

Nøytralt sett,så er han yngre og har et større repertoar en Sapara till ex.Hva er Marek verdt/satt til da

Objektivt sett vil jeg si Sapara ikke er verdt veldig mye mer enn vi ga for ham. Litt mer, fordi han er i en mer merittert klubb, har fått noen flere landskamper og fått muligheten til å vise seg fram på øverste klubbnivå (mesterligaen). Dermed omkring 15-20 millioner per i dag, en pris som vil rase ned til rundt 5 millioner hvis han ikke har fornyet kontrakten når det er seks måneder til den eksisterende er ute.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 28.09.2009 20:54    Post subject: Reply with quote

Agenten wrote:

Jeg har ikke sett Thioune mye, men har ikke sett at han har noe større repertoar. Manglende grunnlag fører til at jeg legger ekstra vekt på at Marek er en kul playboy som spiller for en storklubb mens Thioune er stygg og usympatisk og spiller i fiskerlandsbyen. Razz
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.09.2009 21:03    Post subject: Reply with quote

Thioune har hatt en strålende sesong, hvor han har prikket det ene gode gjennomspillet etter det andre, samt utmerket seg med noen eminente tekniske detaljer selv. Men han begynner å bli godt voksen, og er vel i en fase hvor han kanskje ikke utvikler seg veldig mye. Han har ikke vært mer dominant i Molde i år enn det Sapara var høsten 2006, og han er et par år eldre enn det slovaken var da.

Det er veldig vanskelig å vurdere om Thioune kunne gått inn i de store ligaene. Det er lett å la seg lure av at han fremhever seg så enormt i TL. Han har også hatt gode arbeidsvilkår i Molde, med ivrige landsmenn som har vært gode bakromsspillere foran ham.

Hvem han skulle lagt de kreative pasningene mot i RBK eller andre lag som spiller en mindre direkte form for fotball er ikke så godt å si. Kanskje hadde han da blitt mer avslørt på sine mindre gode ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
torerik
Veteran

PostPosted: 29.09.2009 00:12    Post subject: Reply with quote

Tja, det med bakromsspill er kanskje litt høna og egget? Olsen kunne blitt spilt mer på i bakrom synes jeg, og det er ikke usannsynlig at en mer gjennombruddshissig høyrekant enn Skjelbred kan være aktuell for bruk neste år, enten han er i klubben nå eller ei.

Jeg tror Thioune ville vært en forsterkning for RBK, men i hvilken grad er som nevnt vanskelig å si. Det er på ingen måte opplagt at han ville dominert.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 29.09.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Thione er helt urealistisk. Vi har ikke 35-40 mill tilgjengelig på en spiller, Molde vil nekte han å gå til oss uansett og jeg tviler på om spilleren selv er så lysten på en overgangen til en annen norsk klubb.

Da er det mye mer realistisk at man henter en Farnerud fra Stabæk som utvilsomt vil være en tilvekst på midtbanen. Stabæk trenger vel også penger så der skal det være mulighet for å få til en løsning. Spørsmålet blir vel dette med alder (han nærmer seg vel 30 med stormskritt...?) og antall utlendinger som Hoftun har nevnt før.

Yttergård Jensen kan jo såklart bli en god spiller, men det er noe mer gambling å betale de summene Tromsø sikkert vil ha for han på nåværende tidspunkt - på tross av pengetrøbbel også der. Ikke lett å finne norske spillere som går rett inn på midtbaneposisjon hos oss forøvrig. Så kan jo være at man har innsett dette og også har en Borges fra FFK i kikkerten. Prisen er uviss, men FFK trenger penger og man kan vel anta at spilleren ikke er uvillig om vi kommer på banen. Om FFK rykker ned så øker jo sannsynligheten for at han vil vekk fra klubben uansett.

Så gjenstår det å se om klubben har følere ute på spillere i andre skandinaviske ligaer som vi "normale" Razz ikke har like god oversikt over.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 07:42    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Da er det mye mer realistisk at man henter en Farnerud fra Stabæk som utvilsomt vil være en tilvekst på midtbanen. Stabæk trenger vel også penger så der skal det være mulighet for å få til en løsning. Spørsmålet blir vel dette med alder (han nærmer seg vel 30 med stormskritt...?) og antall utlendinger som Hoftun har nevnt før.

Farnerud er født 04.06.1980, så han blir 30 neste sommer ja. Men bør vel minst ha 2-3 gode år igjen normalt sett.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 08:37    Post subject: Reply with quote

Faan, ska vi köpa ännu en gammal gubbe.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 09:17    Post subject: Reply with quote

Hva med broren Alexander da, han er født 01.05.1984 og blir altså 26 neste år. Er han noe i nærheten av like god og samme spillertype og noe i nærheten av like god...? 81 kamper for Strasbourg, 20 for Stuttgart, i Brøndby siden juli 2008.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 09:22    Post subject: Reply with quote

Nu har jag inte sett honom på länge, men han räknades som minst lika stor talang som Pontus. God teknik liksom brodern.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.09.2009 09:34    Post subject: Reply with quote

Helt annen type spiller da. Det er vel ikke for etternavnet vi skal kjøpe!?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 10:00    Post subject: Reply with quote

Han er vel den best betale spilleren i danmark, så han er det bare å glemme.
Back to top
fab4fan
Proff

PostPosted: 30.09.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

Farnerud mangler x faktoren for å slå igjennom internasjonalt.
-----
Alle er visst på jakt etter x faktorern for tida... Rolling Eyes
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 14:35    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Savner RBK en høyrekant, og som er bedre enn Bolaños? Kjøp Martin Mutumba! Har en nær Stockholm-bekjent som mener han er god nok for A-landslaget til Sverige. Samme mann kom med tips til meg om Fredrik Stoor, og har god oversikt. Over en 10 minutters telefon ikveld var han i ekstase over spillet han viste mot Djurgården i kveld.

Las i denne YT videoen av Mutumba følgende:

Quote:
Du har varit aktuell för Deportivo La Coruna. Har du några proffsdrömmar?
Nej, jag älskar AIK och har alltid velat spela för klubben.

Men vill du inte, som alla andra supertalanger, bli bäst i världen?
Vem har sagt att man inte kan bli bäst i världen i AIK?

Slike spillere vil jeg ha I RBK også RBK
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 15:57    Post subject: Reply with quote

Du leste det i beskrivelsen av en youtube-video uten lyd. Ikke akkurat noen god kilde
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 17:50    Post subject: Reply with quote

fab4fan wrote:
Farnerud mangler x faktoren for å slå igjennom internasjonalt.

Han er ikke den eneste... Dominerende spillere i tippeligaen blir stort sett benkeslitere eller tribuneslitere i enhver storklubb, det er kun i mindre ligaer at de får spille regelmessig...
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 03.10.2009 01:08    Post subject: Reply with quote

Ja, noe som ofte skjer er at vi i Norge blir målløse av tekniske spillere, fordi Tippeligaen som helhet holder et lavt nivå på dette feltet. Alanzinho, Pall Gunnarson og Braaten ble hyllet for sitt "artisteri" men alle disse har jo fått merke at det blir tøffere i ligaer hvor spillet foregår på andre premisser.

Samtidig finnes det eksempler på "staute" spillere som ikke ble voldsomt hyper i sin tid i Tippeligaen men som har klart seg bra på et høyt nivå, som f.eks Paul Scharner som gikk fra Brann til Wigan i Premier League, en liga som passet ham ypperlig.

Mye av en spillers suksess avhenger av hva slags spill det er i den fotballkulturen han spiller i. Brattbakk gjorde det vel ok, men heller ikke mer, i Skottland, mens Rushfeldt ikke fikk spille noe særlig og delvis mistrivdes i Spania. Jeg tror begge to kunne opplevd større suksess hvis det var omvendt, i hvert fall Rush, selv om det gikk bedre for ham i Austria Wien, i tillegg til de elleve millionene mål han har scoret i TIL og Rosenborg.
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.10.2009 01:25    Post subject: Reply with quote

Å selge Bratbakk til Skottland var som å selge ved i Sahara eller solsenger på Svalbard.
Det er ikke synsing men en 100% sannhet at norske spillere drukner i massen i bedre ligaer om de bare hever seg sånn middels over gjennomsnittet her hjemme.
Det er millioner av spillere rundt om som har samme teknikk som de beste norske.
Kunne vi bare hente et par av disse uten å se på bare det tekniske ville vi komme langt.
Hodet må være på plass!
Dvs. at spilleren må ha et ønske om å bli norsk og skrive under en kontrakt som gir oss retten til 5-årskontrakt hvis vi ønsker det etter en prøveperiode på 1 år.
Agenter holder vi utenfor. Trenger bare en jurist til å sjekke at kontrakten ikke kan kjennes ugyldig på et ugunstig tidspunkt.
Lavik
Proff

PostPosted: 03.10.2009 01:28    Post subject: Reply with quote

Blir veldig kaldt i Sahara om nettene, så tror ikke litt ved ville vært så dumt..
Strand
Veteran

PostPosted: 03.10.2009 01:29    Post subject: Reply with quote

Hva med å selge salte peanøtter i Sahara da?
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 03.10.2009 01:37    Post subject: Reply with quote

Mye bedre Tommel'n opp!

Noen som vet hvordan Ingelsten gjør det i Nederland?
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 163, 164, 165  Next
Page 9 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb