English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Juska Savolainen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 17.08.2009 13:39    Post subject: Reply with quote

Det kan jo telle med at nervene spilte han et puss sist han var i aksjon her. Å gi han et kort innhopp i en kamp som virket kjørt gjør at han får erfaring på nivået uten at han fikk gå å grue seg på forhånd. Han forventet det sikkert ikke.
Innhoppet var positivt, men jeg håper han får flere slike korte sjanser før vi evt. får behov for å ha han der.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 28.09.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at jeg heller ville ha brukt Traoré enn Savolainen mot Molde.

Men en ting er jeg glad for, nemlig at Savolainen har fått en ny/siste sjanse til å vise seg fram. Å kvitte seg med ham etter de to kampene i fjor ville ha vært litt for rått med tanke på alle skadene.

Blir nok snart ei ny vurdering av hva han skal gjøre i 2010.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 09:36    Post subject: Reply with quote

Rekner med at han får endel spilletid i det siste kampene slik at en kan få gjort en ordentlig vurdering på et ordentlig grunnlag.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 09:43    Post subject: Reply with quote

Om Savolainen skal spille for at man skal få danne seg et vurderingsgrunnlag av ham, tror jeg det vil gå ut over Traore.

Traore virker ikke å være 100% fornøyd med sin situasjon.
Det vil være et meget stort tap for RBK å miste Traore.
Når går Traores kontrakt ut?
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 09:47    Post subject: Reply with quote

2012 trodde jeg? Noen som kan bekrefte? Jeg vil at både Traore og Savolainen skal få spilletid. lar Rosenborg Traore gå etter årets sesong blir jeg neste like forbanne som da Torbjørnsen sluttet, for jeg er helt overbevist om at det er kun kort tid før Traore kommer til å vise seg som en av tippeligaens aller beste spillere. Hvordan går det forresten med jobben med å få familien hans til Norge?
Back to top
larsish
Junior

PostPosted: 28.09.2009 09:49    Post subject: Reply with quote

Synes Savolainen spilte seg opp i 2.omgang mot Molde i går, men sitter igjen med et litt blandet totalinntrykk av spilleren.

Defensivt er han ingen Annan, og offensivt ingen Sapara. Pasningskvaliteten kan til tider være god, men bevegeligheten og arbeidskapasitet er det litt Fredrik Winsnes over; høy frekvens men mindre effekt.

Håper han får spille flesteparten av de gjenstående kampene i år. Enig med de som mener at det foreløpig er litt tynt beslutningsgrunnlag å vurdere han mot.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 10:04    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet vedrørende Savolainen, vil nok til slutt bli et spørsmål om man skal velge Traore eller Savolainen.

Personlig tror jeg Traore (om 2-3 år) har potensial til å bli like god som det Annan er i dag.

Savolainen har antakeligvis et maksnivå tilsvarende noen kamper fra start pr sesong.
hendrix
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

Traore har kontrakt ut 2010. Typisk at han får en bra kommende sesong og ikke forlenger. Sad
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 10:09    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Spørsmålet vedrørende Savolainen, vil nok til slutt bli et spørsmål om man skal velge Traore eller Savolainen.

Personlig tror jeg Traore (om 2-3 år) har potensial til å bli like god som det Annan er i dag.

Savolainen har antakeligvis et maksnivå tilsvarende noen kamper fra start pr sesong.

Hvorfor må vi velge en av dem? Begge spillere bør jo selvsagt sees uavhengig av hverandre.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 11:00    Post subject: Reply with quote

Keenoir,
fordi RBK har for mange som er best sentralt på midtbanen.

Personlig tror jeg RBK mister Traore.
Dessverre for RBK.
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 07:24    Post subject: Reply with quote

Noen som kan fortelle meg litt mer nøyaktig va Savolainen sa før kampen i går?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.10.2009 07:56    Post subject: Reply with quote

Wolden hadde ikke gjort hjemmeleksa si, og spurte Savolainen på storskjermen om hvorfor han ikke spilte i dag; antar han egentlig ikke ønsket å være "gravende journalist" og skape dårlig stemning like før avspark.

En irritert finne forklarte at han var veldig skuffet og at dét måtte han spørre "the chief" om.

Hamrén sa som følger:

- Mange av våre yngre spillere er i samme klasse som Juska. Vi lot han starte i Molde siden han har større erfaring enn våre yngre spillere. I dag var Vadim tilbake så da var det snakk om en plass på benken. Og da valgte jeg yngre spillere siden det for dem er en stor erfaring å få være med og sitte på benken.

Les mer: Skuffet trener

Når Hamrén rangerer Henriksen m.fl. på lik linje, kan jeg egentlig ikke forstå annet enn at Savo forsvinner ved jul.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 08:00    Post subject: Reply with quote

Huffda. Uvanlig urutinert av Wolden. Synes i grunn det er "riski" med den type spørsmål før kamp på storskjerm, uansett spiller.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.10.2009 08:15    Post subject: Reply with quote

Ang. skaden i kneet(?) på fredag, så deltok Savo for fullt på trening lørdag, så det skal ikke være årsaken til vrakinga - noe heller ikke Hamrén nevnte.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 08:26    Post subject: Reply with quote

Forstår at Savolainen blir frustrert når han starter i oppgjøret mot Molde, og deretter blir presset ut av benken av ungutter hjemme mot Start. Selv synes jeg det er riktig gjort av Hamren. Savolainen vil få gullet sitt, så Hamren kan med god samvittighet la ungguttene få verdifull erfaring + gull.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.10.2009 08:29    Post subject: Reply with quote

Ja, men det handler jo ikke bare om denne sesongen. Vrakingen er jo klar beskjed om at Juska er ferdig i rbk.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 08:36    Post subject: Reply with quote

Men det har vi vel forstått i en god stund? Dog, jeg er enig i at ved å sette han i startoppstillingen for å vise fram til alle at han ikke holder nivå, for så å vrake han helt mot Start, er en grei måte å fortelle at det er slutt...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 08:45    Post subject: Reply with quote

Én kamp i fjor (seripremieren) og én kamp i høst (Molde) er egentlig litt lite spør du meg. Greit, han var skikkelig dårlig i begge kampene, men nervene kan vel også slå inn. Syns han kunne fått noen flere kamper fra start, for å virkelig få sjansen over (litt) tid. Men blir heller ikke veldig skuffa om han forsvinner nå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.10.2009 08:50    Post subject: Reply with quote

Uansett bra at han fikk start en kamp i høst før dommen falt.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 09:29    Post subject: Reply with quote

For meg blir det for naivt og gå i troen om at denne Savolainen skal slå til snart. Han virker som en utrolig fin fyr, men det er desverre ikke nok hvis du skal spille på Rosenborg.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 12:42    Post subject: Reply with quote

Det som er litt merkelig her er jo at Hamrén vurdere Savolainen i samme klasse som unggutta, men påstår at han fikk spille mot Molde fordi han var mer rutinert.

Da lurer jeg veldig på hvorfor Traoré ikke fikk starte istedet, ettersom Traoré med sesongen 2007 bak seg, og mesterligaerfaring, til tross for sin yngre alder må sies å ha mer erfaring med storkamper bak seg enn hva Savolainen har.
Back to top
BigT
Junior

PostPosted: 05.10.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Regner med det var på grunn av de defansive kvalitetene. Savolainen har jo sin styrke i det arbeidet han gjør defansivt. Traore er en mer kreativ type, og mot Molde ville ikke Hamren ta noen sjanser.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 12:52    Post subject: Reply with quote

Traoré vil jeg påstå er bedre defensivt enn Savolainen. Husk at Annan hadde den mest defensive rollen, og Traoré har også erfaring som back i en forsvarsfirer, som må sies å være en defensiv posisjon.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 05.10.2009 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Hamren foerst og fremst ser paa Traore som et alternativ i de offensive midtbanerollene.

Tror han er naermest uaktuell som def. midtbane.
Demolith
Rutinert

PostPosted: 05.10.2009 13:32    Post subject: Reply with quote

Har troa på Traorè som makker til Annan på midten.
Kan ihvertfall å slå pasninger i motsetning til en viss Demidov som bommer med med 5m når han skal slå en kort pasning til medspiller 2m unna, klæbb.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb