English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
torerik
Veteran

PostPosted: 26.09.2009 23:55    Post subject: Reply with quote

Tipper Molde ser for seg langt større lommebøker på Thiounes kjøpere enn RBK har, spesielt etter å ha kåtet seg opp med 50 millioner for Diouf. De vil nok holde på ham for salg til en utenlandsk klubb så lenge det er mulighet for det. Ikke at jeg tror det skjer varer så lenge dog, han havner fort i en større liga enn vår.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

For stor risiko for den prisen Molde vil ha og det er heller ikke akkurat slik at det er veldig enkelt for Hoftun å få tak 30 - 50 millionene som Molde kommer til å kreve av oss. og virker også til å ha et disiplin problem og har heller ikke vært så fantastisk nå på slutten av sesongen. Det samme kan en si om Huseklepp det er i en situasjon som gjør det uøkonomisk å hente dem. Vi får finne våre egne Thiouner ,men første bud vil være å gi dem vi har/hadde en god behandling.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 00:48    Post subject: Reply with quote

Thione er en usmakelig fyr. SÃ¥nn i tillegg til at han er for dyr. Da beholder jeg heller Sappi.

Rogne: Ok, om Demi er fulltids-midtbane, Nordvik blir solgt og Wangberg fines for lett
Hedenstad har jeg liten peil på
Tarik: ja takk
Gunnarson: Ja takk, for en pris
Stoor kan bli dyr i lønna

La oss heller beholde mest mulig av laget så lenge vi kan.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 01:23    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
La oss heller beholde mest mulig av laget så lenge vi kan.

Den der hørtes veldig Tromsø ut..
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.09.2009 01:59    Post subject: Reply with quote

Fremdeles en lur strategi, det handler vel så ofte om hvem en klarer å beholde som hvem som kommer inn. Å holde på nøkkelspillere lenger enn 1 år er viktig og bosman overganger er fryktelig dyrt for klubben. Jeg dropper gjerne et kjøp hvis det betyr at vi får forlenget kontraktene til Jarstein, Demidov, Sapara, osv. Vi har skapt en bra stamme her nå og en bør prøve å jobbe seg inn på en rotasjon på 1 - 3 spillere i året som en skifter ut.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 04:47    Post subject: Reply with quote

Thioune er god han, men for en utrolig sinnsykt latterlig usympatisk fyr. Han kunne vært bedre enn Messi for min del, jeg ville aldri hatt han i RBK uansett. Skikkelig usympatisk arrogant drittsekk med null lojalitet til klubben eller respekt for regler. Han passer godt inn i Molde, for å si det sånn.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.09.2009 09:23    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...151301.ece

Enig, send en forespørsel til Sir Alex i Januar og hør om vi kan låne han istede Smile

- Torgeir Børven
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 27.09.2009 14:56    Post subject: Reply with quote

Har folk her peiling?

Tarik?! Oppskrytt spiller som leverte ok prestasjoner i FFK. Har sett han for U21, helt udugelig. Berget? Oppskrytt. Folk sammenligner han med Torres, helt ufattelig! Eier ikke fotballegenskaper, vil aldri nå et int. snitt.

Thioune hadde jeg tatt imot med strakne armer. TLs beste spiller med enorme kvaliteter. RBK skal ikke være noen søndagsskole. At folk her synes han er usympatisk sier noe om janteloven i Norge.

To spillere har jeg lyst på som er NORSKE: Yttergård Jenssen og Mohammed Fellah. Førstnevnte er utrolig undervurdert. Harmeet Singh er også spennende, men ikke god nok enda.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 15:13    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Har folk her peiling?
Det tror jeg nok de aller fleste har ja. Men det er lov å være uenig.

Det er allikevel artig å se at du rangerer Annan som den beste du har sett i RBK siden 1970, samtidig som du mener Thioune er TLs beste spiller...
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 27.09.2009 15:15    Post subject: Reply with quote

Thioune spiller ikke i RBK?
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 15:19    Post subject: Reply with quote

Det var heller ikke poenget. RBKs beste gjennom tidene vil jeg tørre å påstå er TLs beste spiller. For det har vært utrolig mange gode spillere innom RBK fra 1970 og fram til i dag.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 27.09.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg foretrukker Annan. Men Thioune har nok et bredere register. Og TL er ikke sååå bra at det har vært så utrolig mange gode spillere i denne ligaen enn f. eks Thioune. Annan og Thioune er to forskjellige spilletyper. Annan er også yngre, og en mer sjeldnere type enn Thioune. Det finnes masse spilletyper av Thiounes kaliber ute i de beste ligaene i Europa. Men han hadde nok klart set bra tror jeg.
Back to top
larsish
Junior

PostPosted: 27.09.2009 16:02    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å hente Thioune så lenge RBK har Sapara. Sappy er et bedre alternativ for RBK, selv om begge spillere nok ville klart seg godt i en bedre liga også.

Personegenskapene til Sapara er også kvalitativt etasjer over mentaliteten til Thioune. Thioune vil ut i Europa og tjene flesk han, fortest mulig, uavhengig av hvilken klubb. Ber du han sette opp sitt beste Molde-lag husker han sikkert halvparten av spillerne.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 16:04    Post subject: Reply with quote

Skål for Lars Erik
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.09.2009 22:54    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Vel, jeg foretrukker Annan. Men Thioune har nok et bredere register. Og TL er ikke sååå bra at det har vært så utrolig mange gode spillere i denne ligaen enn f. eks Thioune. Annan og Thioune er to forskjellige spilletyper. Annan er også yngre, og en mer sjeldnere type enn Thioune. Det finnes masse spilletyper av Thiounes kaliber ute i de beste ligaene i Europa. Men han hadde nok klart set bra tror jeg.

Du er klar over at spillere som Carew, Solskjær, Flo, Mikel, etc. har spillt i tippeligaen? Thioune befant seg veldig langt ned i baklommen til Annan idag iløpet av andreomgangen og svarer med å to grisetaklinger på Lustig.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.09.2009 06:52    Post subject: Reply with quote

Begynner å virke som om innsatsnivået til senegaleserne daler fortløpende nå som utlandet begynner å friste. Kan også spekulere i om Thione har virket bedre enn han er pga nivået på spillerne rundt ham... nei la oss beholde Sapi videre og la Thione dra på pengejakt i utlandet.
puckno
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 07:55    Post subject: Reply with quote

Stemplingene til Thioune var stygge, men har vi ikke sett tilsvarende uheldige inngripener fra Annan tidligere? Kan ikke skjønne hva galt han ellers skulle gjort. Smilte og hjalp Annan opp fra bakken når han ble liggende. Er enig i tidligere innlegg om at dette lukter jantelov. Drømmer fremdeles om Thioune i RBK-drakt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 09:44    Post subject: Reply with quote

Jeg husker egentlig svært få stygge episoder med Annan i Rosenborg drakt og ihvertfall iforhold til hvor mange han havnet opp i Stabæk. Kudos til jobben Hamrèn har gjort iforhold til å holde spillerene fokusert på det som betyr noe og ikke la seg distrahere av saker som ikke betyr noe. En kan også trekke frem Jarstein som en som har tatt noen steg mentalt under Hamrèn. Prestasjonene til Traore tyder også på at han er iferd med å få et mer riktig fokus og får han orden på det så er han en potensiel stjerne for oss på, Tettey og Skjelbred nivå.

Synes faktisk gjerne at vi kan be Torbjørnsen om å finne 1 - 2 nye stortalenter fra afrika , men denne gangen så bør ha et lengre perspektiv på det og gi dem tid til å tilpasse seg og kanskje ikke vente stabilt gode prestasjoner den første sesongen og kanskje heller ikke før et godt stykke ut i andre sesongen. Thioune og Diouf guttene ble ikke til i løpet av 1 sesong ,men heller det at en har vært tålmodig og gitt dem tid til å finne en god måte å bruke deres gode ferdigheter på. Dette er vel tross alt 3 - 4 sesongen disse gutta er i Norge.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 09:58    Post subject: Reply with quote

Det er soleklart at Thioune hadde forsterket RBKs sentrale midtbane. Det er langt større driv i hans spill enn noen andre sentrale midtbanespillere i RBK. Thioune ville vært fin å ha for RBK i CL (tipper FCK vil kaste seg inn i kampen om ham).

Ha ha, morsomt at det her skrives at Thioune bare tenker Europa og penger og at "vi" derfor heller vil beholde Sapara...
Jeg tror Sapara drar umiddelbart når det kommer et tilbud fra en utenlandsk klubb - uansett klubb.
larsish
Junior

PostPosted: 28.09.2009 10:02    Post subject: Reply with quote

"Soleklart" var litt sterkt, men han ville nok forsterket troppen betraktelig. Mentaliteten virker derimot litt for sviktende til at jeg føler så veldig sterkt for å se han i RBK-drakt.

Sammenligning med Sapara blir også litt upresis. Marek har tross alt vært i klubben i 3 år, og det er da enklere å akseptere at spilleren ønsker å prøve noe nytt. Signes Thioune i vinter, tviler jeg på han ser for seg å være i Trondheim til 2012/2013 for å si det sånn.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 10:07    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om Sapara får noe tilbud ifra utlandet? Jeg er tvilende om det vil komme noe tilbud fra større klubber enn Rosenborg. Thioune er en bra spiller ,men jeg synes han i andre halvdel av sesongen har fått langt mer skryt enn spillet hans skulle tilsi. Han var ikke så fantastisk igår når en ser kampen under ett, hans dalende form har også vært en av årsakene til at Molde har dabbet av den siste måneden. Vi må skaffe oss våre egne Thiouner rett ifra kilden da på det stadiet Thioune er på nå vil gjør det veldig vanskelig eller bortimot umulig å hente han. Da han vil koste over 25 millioner noe som også gjør det vanskelig for FCK.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.09.2009 11:43    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett noe fra Thioune som tilsier at han er verdt 25 millioner.
Back to top
P
Senior

PostPosted: 28.09.2009 12:24    Post subject: Reply with quote

Hvis Rosenborg viser interesse for Tarik i senere tid blir jeg skuffet. Etter å ha sett han på u21 landslaget er jeg overbevist om at han har tapt seg siden han forlot Fredrikstad. Han var direkte elendig mot Serbia, og det så ut som at han har mistet alle de gode egenskapene han hadde tidligere. Farten og teknikken var ikke mye å skryte av. Kan hende han hadde en dårlig dag, men han så direkte svak ut.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 12:35    Post subject: Reply with quote

Slikt skjer med spillere som havner i kulden og mister selvtilitten, det holder bare å se tilbake på fjorårs høsten til Jarstein hvor alt som kunne gå galt gjekk galt. Det betyr bare det at det som var og sannsynligvis er en strålende spillere på dette nivået som har potensiale til å bli langt bedre er tilgjengelig for en god pris og at det ligger et potensielt glimmrende kjøp her. Folk mister ikke alle ferdighetene sine på 1 år i Nederland. Jeg tar gjerne i mot Tarik med åpne armer da han ville vært helt fantastisk på høyresiden vår i angre samt at vil kunne fungere bra som eventuell makker til Prica eller Iversen i 4-4-2.
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 28.09.2009 13:42    Post subject: Reply with quote

Makhtar Thiouné er brilliant.Blir svært overrasket om han ikke spiller i en større europeisk klubb innen nær framtid.Han har det aller meste en topp play maker skal ha.Kan minne litt om Diego på Juventus.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 163, 164, 165  Next
Page 8 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb