| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.09.2009 15:12 Post subject: |
|
|
| Har lest gjennom tråden. En del mente vi skulle selge han en stund. Typisk norsk dette. Riktignok har Olsen bedre stats på noen områder, men alt i alt er Traore en bedre spiller og med et tre-fire dobbelt så stort potensial. Men det er bare i Norge man verdsetter hurtighet og gjennombruddshissighet kontra teknikk. Typisk norsk tankegang. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.09.2009 15:23 Post subject: |
|
|
Du får vel flytte ut av landet hvis det er så jævlig her. Statsen til T.Olsen taler for seg selv de siste to årene. Traore eier ikke målfarlighet, eller hurtighet, og bør etter min mening vurderes som en defensiv midtbanespiller, ikke en ving.
Last edited by longines on 27.09.2009 17:23; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 27.09.2009 15:29 Post subject: |
|
|
| Jeg bor i England, London, der jeg er deleier av et stort nettbasert firma. Norge er et bra land, men du verden hvor mye konservativ holdninger det er i det landet. Det skal ikke være lov å lykke, du skal ikke ha lov til å være god, og spillere som Traore forsvinner blant urnorske spillere som Olsen etc. Kun i Norge dette er mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.09.2009 15:29 Post subject: |
|
|
| Det er bra at du som verdensmann kommer inn her og setter oss på plass. Eget firma og greier.... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.09.2009 15:42 Post subject: |
|
|
joko, vær snill.
Nå er det akkurat janteloven han sikter til, ikke latterliggjør ham for at han er litt fornøyd med seg sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 27.09.2009 15:48 Post subject: |
|
|
Traore er et stortalent han. Men så voldsomt bedre enn Olsen er han ikke. Slik som de fleste TL-lag spiller vil derfor Olsen totalt sett, oftere, være et bedre alternativ.
Mot etablert motstand kan derimot også Traores kreativitet være å foretrekke. Mot Molde i kveld, f.eks., vil jeg defintivit foretrekke Olsens fart og bevegelighet. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.09.2009 15:51 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | joko, vær snill.
Nå er det akkurat janteloven han sikter til, ikke latterliggjør ham for at han er litt fornøyd med seg sjøl |
Joda, det var litt for å provosere også. Men er irriterende med disse personene som har flyttet til utlandet, som tror de er verdensmenn, og som skal fortelle alle oss her i Norge hvor dumme vi er hele tiden. Dette er veldig utbredt virker det som, spesielt fra personer bosatt i Spania(Alicante). |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.09.2009 16:02 Post subject: |
|
|
Lars, jeg kunne ikke vært mer enig.
Ser poenget ditt joko. Veldig enig også. Men vi lar ham dure frem, så ser han hovmodig ut, og ikke vi smålige |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 27.09.2009 16:38 Post subject: |
|
|
Samme for meg hvor man bor i verden, det er uansett temmelig arrogant å komme helt ny til et forum og bare begynne å fortelle alle hvordan ting "egentlig er". Ikke alle i Norge er like, og man må få lov til å synes T Olsen har gode kvaliteter også uten å bli markert som urnorsk og jantelov-avhengig. Jeg tviler sterkt på at RBKs trenerteam velger ut i fra janteloven når de velger sin start-ellever.
Når det er sagt så føyer jeg meg inn i rekken av de mer fornuftige som har skrevet nå sist. Spillerne har forskjellige kvaliteter. T Olsen spiller langt mer direkte mot mål, er raskere og har et bedre skuddben. Traoré er bedre defensivt, er mer teknisk og har en bedre pasningsfot - og har en mer killer-instilling også. Det er bra vi har forskjellige typer i stallen. Personlig skulle jeg gjerne sett disse to på hver sin kant i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.09.2009 17:08 Post subject: |
|
|
Når ble det et kvalitetsstempel å ha vært lenge på forumet? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.09.2009 17:15 Post subject: |
|
|
| NÃ¥r jeg gikk over i den kategorien? |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.09.2009 17:17 Post subject: |
|
|
Ikke et kvalitetsstempel, men når man er ny bør man gjerne trø litt varsomt.
F.eks. Brady kan ta seg råd til å ha ett hovmodig inlegg uten å bli uglesett, for vi veit at han stort sett er en intelligent kar. Men når dine 20 første(og dermed eneste) inlegg er arrogante og nedlatende...
Klevo: når du hadde vært her ett år, eller når du bikka 1000 inlegg vil jeg si. Ergo er jeg fremdels for rookie å regne |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 27.09.2009 17:23 Post subject: |
|
|
men innavl er kjipt, også på fotballforum. så man bør trå varsomt også med behandlingen av "ferske" debatt-tanter ...  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 27.09.2009 17:38 Post subject: |
|
|
| Jeg er fullstendig enig med han. Rent potensialmessig stiller Traore i en helt annen klasse enn Trond Olsen, noe annet er hevet over enhver tvil. Ja, Olsen er mer målfarlig, men det veier på ingen måte opp for hvor overlegen Traore er ferdighetsmessig. Husk at RBK har en lite målfarlig spiller på høyre side, uten at han vurderes som noe dårligere enn Olsen. Gis Traore en rolle en mestrer, samt tid til å vokse inn i den så blir han en mye bedre spiller enn Trond Olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.09.2009 17:51 Post subject: |
|
|
greit for meg at Olsen får spille, men at Strand som skuffet sist fortsatt stiller foran Traore er helt uforståelig.
Vi hvet ihverfall at Hamren vurderer Traore som totalt uaktuell på defensiv mitbane: Han stiller bak Annan, Demi, Skjelbred, Strand, Iversen og Savolainen (kanskje Miller også) - altså 7. eller 8. valg
På kanten stiller han bak Olsen, Skjelbred og Strand på venstre og Skjelbred, Sapara og Strand på høyre.
Håper han kan komme seg til en klubb som vil satse på ham. Trist å se en så talentfull spiller råtne vekk i RBK. 60 minutter og ikke en eneste kamp fra start så langt i sesongen er jo rett og slett skandale _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.09.2009 17:56 Post subject: |
|
|
Som nevnt tidligere, her er det noe som foregår..
Tror Hamren fortsatt er skuffet over Traore, slik at han må "mørnes" og prestere over tid før tiliten er gjenvunnet. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 27.09.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Kunne tatt dette i kamptråden, men mer på sin plass her.
All hyllest til Traore! For et innhopp! Skulle gjerne sett han få mer spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 27.09.2009 21:10 Post subject: |
|
|
Hvorfor bruke en god ung spiller, når vi kan bruke en elendig gammel en?  |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.09.2009 21:14 Post subject: |
|
|
| Traore har hatt en ny vår i det siste, om en kan bruke et sånt uttrykk om en såvidt ung spiller. Passer godt inn i spillestilen. God ballbehandling, sterk og ikke minst et meget godt overblikk. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 27.09.2009 21:15 Post subject: |
|
|
Jeg synes strengt tatt Traore på sine knapt 40 minutter i høyrekant-rollen har imponert mer der enn Skjelbred og Strand har gjort. I og med at Sapara sliter litt og at gullet er sikret håper jeg Traore får spille litt mer i denne rollen. Det virker også som om hans inntreden hadde en positiv virkning på det offensive spillet og Olsen f.eks spilte mye bedre etter at Traore kom inn _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.09.2009 21:35 Post subject: |
|
|
| Men Traoré er ingen perfekt vingspiller. Han ville fungert mye bedre sentralt i stedet for Savolainen i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.09.2009 21:46 Post subject: |
|
|
Den høyrekantrollen vi har brukt i hele år, med ballsikre spillere som oppsøker mellomrommet og skifter plasser offensivt (Sapara, Skjelbred) er egentlig som skreddersydd for Traoré. Der får han brukt både teknikken, styrken, balansen, overblikket og venstrebeinet sitt, uten å bli avslørt på farta så ofte.
Sånn som Traoré har spilt i den rollen i sine to siste innhopp, sånn er det jeg har ønsket å se Skjelbred i hele år, og hvis Abdou får tillit og spilletid der, tror jeg fort han kan bli neste sesongs store hit i Tippeligaen. For oss som liker Rosenborg, i alle fall. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.09.2009 21:55 Post subject: |
|
|
| Er helt uenig med deg zaphod81. Traoré er mye bedre sentralt, selv om han vil fungere bedre enn f.eks. Skjelbred på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.09.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Tja, ingenting er bedre enn at du har rett i det
Men skal han være "mye bedre" sentralt enn han var som kant i dag, da skal han være bra god også. Det fins mer enn en måte å spille kant på. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.09.2009 22:10 Post subject: |
|
|
Jeg føler vel at Traoré har for dårlig skudd, for lite hurtighet og for dårlige langpasninger til å fungere best som kant.
Midt på banen får han bedre brukt småpasningsspillet sitt, fordi han har flere alternativer i nærheten av seg. Samtidig vil han få brukt løpskapasiteten sin og de gode taklingene sine til å vinne ballen for oss i god posisjon.
Med Skjelbred rett foran seg, kan vi få gode pasningskombinasjoner som kan sette opp spissen vår og kantene til gode avslutningsmuligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
|