English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 180, 181, 182
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2009 16:58    Post subject: Reply with quote

petko wrote:

At du sammenligner han med Sellin som ikke har prestert noe som helst på et høyre nivå enn 2.div er for meg svært underlig.


Jeg er ikke så opptatt av prestasjoner for å sammenligne spillere, men mer opptatt av egenskaper og potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 31.08.2009 17:04    Post subject: Reply with quote

Er ikke så opptatt av prestasjoner? Du skriver jo at Sellin er bedre enn Tarik, og at Tarik er oppskrytt. Er det ikke da snakk om prestasjoner? Hvis ikke; hva er da poenget med å være best? Det viktige må jo være hva de leverer på banen, og der er Tarik enormt mye bedre enn Sellin. Potensialesnakk blir for meg litt svada, all den tid den ene ikke har vist noe som helst på vårt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 31.08.2009 17:04    Post subject: Reply with quote

Kenny Cooper er bare innom 1860 slik at de kunne betale flybilletten over Atlanteren. Nå er han snart klar i sin nye leilighet på Buran.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2009 17:09    Post subject: Reply with quote

Hedon, Sellin har ikke prestert noe som helst enda. Han har bare glimtvis vist litt, mens Tarik har scoret mål i Tippeligaen og blitt utenlandsproff. Det er klart at Tarik har prestert langt bedre, men om begge hadde vært i klubben denne høsten eller neste år, tror jeg at Sellin kan prestere bedre.

Alle etablerte spillere har prestert, mens de uetablerte har til gode å prestere. Samtidig kan det være at en med større potensial som har hatt muligheten til å prestere ikke har prestert på det nivået han burde gjort, enda.

Derfor syns jeg egenskaper og potensiale betyr mer enn tidligere prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 31.08.2009 17:17    Post subject: Reply with quote

Prestation är fakta, medan potentialet är spekulation. Det förstnämnda är något säkrare att förhålla sig till.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2009 17:48    Post subject: Reply with quote

... og hvis du tenker slik ville aldri en Steven Gerrard fått slippe til på Liverpool, og ingen ville gitt John Robertson en ny sjanse for Forest etter å ha underprestert til han var midt i 20-årene og forbi talentstadiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 31.08.2009 17:57    Post subject: Reply with quote

Man fär väl titta på både prestation och potential. United köpte Ronaldo efter en stark prestation i en träningsmatch mot Sporting Lisabon. Spelarna sa efteråt: Honom måste vi köpa!. Där fanns både prestation och med facit i hand potential. Nistelroy blev köpt till United efter att han hade presterat genom att göra mål i bötter och spann i Holland.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2009 18:52    Post subject: Reply with quote

Potensialet må ses før man får anledning til å prestere, Peter Storey. Dette er spesielt viktig i forhold til å la egne juniorspillere få spille foran etablerte A-lagsspillere, og her syns jeg det syndes i RBK for tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 31.08.2009 19:09    Post subject: Reply with quote

Synes Agnan er spennende jeg. Hadde vært fint med en spiss som klarer å dra ei finte.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Man fär väl titta på både prestation och potential. United köpte Ronaldo efter en stark prestation i en träningsmatch mot Sporting Lisabon. Spelarna sa efteråt: Honom måste vi köpa!. Där fanns både prestation och med facit i hand potential. Nistelroy blev köpt till United efter att han hade presterat genom att göra mål i bötter och spann i Holland.


Men nå var det ikke akkurat en godt skjult hemlighet at Ronaldo var et vanvittig talent da. En haug klubber var jo ute etter han i tiden rundt/før United signerte han. litt off-topic kasnkje Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 31.08.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

Brady,
det er så sant, så sant, det du skriver.

Tror ingen kan være uenig med deg.
Potensialet er jo det som gir grunnlag for å kunne prestere senere - og til slutt etablere seg.

He he, jeg vet ikke om mange spillere som får mulighet til å vise seg fram i TL - uten at det har blitt vurdert at spilleren har et potensial.

Til slutt, om man ikke kan vurdere uetablerte spillere opp mot etablerte spillere, blir det ikke mange nye fjes å se i Tippeligaen.

Med andre ord,
Brady har selvfølgelig rett i denne sammenhengen.

Uforståelig at det i det hele tatt blir diskusjoner av slikt.
_ _ _

Er for øvrig enig med de som hevder at Angan er et svært spennende prospekt. Han ville sikkert vært et vel så godt kjøp som Moldskred.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Nå var det vel jeg som startet diskusjonen med Brady, og det jeg sa var at jeg er uenig i at Sellin er like god som Tarik. Hvis det er der du mener Brady selvfølgelig har rett, så er det sykt bastante meninger om en spiller som fortsatt knapt har spilt for et a-lag i tippeligaen kontra en spiller som har dominert tippeliga, scora flere for landslaget og blitt utenlandsproff.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 31.08.2009 21:09    Post subject: Reply with quote

Itilegg så er Tarek kun et år eldre enn Sellin.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 31.08.2009 21:17    Post subject: Reply with quote

Miami Dolphins,
niks. Den var myntet på diskusjonen som kom etterpå.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 180, 181, 182
Page 182 of 182

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb