English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 74, 75, 76  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 14.08.2009 23:02    Post subject: Reply with quote

og opprett en nettside der man går sammen med goliat og AAFK for å kunne bekjempe den store fienden i sørvest. Musikkvideo må også til.
Back to top
View user's profile Send private message
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 14.08.2009 23:28    Post subject: Reply with quote

Hun som er leder for krattet ble intervjuet under Radio Norges nyhetssending nå. Hun må jo være det mest tragiske og stakkarslige mennesket noensinne. Rett og slett pinlig at molde-supporterne kan ha noe slikt i ledelsen.
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2009 02:17    Post subject: Reply with quote

asf wrote:
Troilonge wrote:
alle med bart eller trønderdialekt i Oslo blir av risiko for Molde-tur nektet kjøp av øl under samme tidsrom.

Endelig drar jeg nytte av østlandsdialekten! Very Happy

Tror du, ja, men tror du ikke politiet har fått tilgang på medlemslista til rbkweb? Du er svartelistet Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2009 04:19    Post subject: Reply with quote

Må si det er tungt å se hvordan Arnt, Kjernen og indirekte Rosenborg blir kjørt etter ulykken til Arnt. Rett og slett trist. Forhåpentligvis får det ingen konsekvenser i forhold til folk som møter opp på kamp eller deltar i Kjernen.

Sender et klapp på skuldra til Arnt som må gjennom dette.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 04:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig. Det er trist.

Synes det blir i overkant mange som skor seg på denne glippen. For de fleste oppegående så er det åpenbart at en slik ekstrem uttalelse er en bommert, men du har alltid de som ikke nøler med å fyre opp fordommene sine mot supporterorganisasjoner og kjernen spesielt.

Skuffer meg at NRK(har ikke sett nyhetene, men hørte de kjørte på ganske hardt) og spesielt Adressa fronter denne saken såpass tøft, selv om det er både beklagelser og presiseringer i omløp. Men det er vel kanskje ikke annet å forvente fra gjengen på Heimdal. De liker å kjøre Kjernen ned i gjørma.

Furunes har klart seg bra i etterkant, men jeg tror det var et lurt trekk å gi Lyngen en vikardag i dag. Ikke fordi Furunes ikke er kapabel, men presset etter en sånn episode er nok ganske tungt og da er det greit å få litt pusterom.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 04:49    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig med Strand i at dette er storm i et vannglass. Jeg fatter ikke at folk gidder å bry seg.

Gir min fulle og hele støtte til Arnt Furunes, og håper han ikke tar dette altfor tungt, og ikke blir redd for å komme med noen friske uttalelser i fremtiden. Dra litt selvironi om det neste gang han er i media, og folk vil kvie seg mer for å komme med motangrep. Om to uker er dette historie.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 08:35    Post subject: Reply with quote

Kelso wrote:

Jeg har stått på Kjernen-feltet i 6 år nå, og har vært på borteturer i innland og utland. Jeg vil nok si at jeg har en mentalitet på tribunen som karaktiserer meg som ultras. Jeg har sunget at jeg hater Molde by i Trondheim og Molde, kanskje til og med i Lillestrøm - du kan kanskje kalle det barnslig, negativt og du kan kanskje si at jeg har dårlig folkeskikk. Ja, jeg har sikkert en annen mentalitet enn deg, Wilhem S Myhr, og jeg drar faktisk ikke bare til Lerkendal for å oppleve fotball, men også for å være en del av kulturen - tribunekulturen. Jeg har heller ikke på meg Rosenborg-drakt på Lerkendal.

Selvsagt tar jeg total avstand mot vold (og "supportere" som utøver vold) og det som skjedde i Molde(tenker på hva Molde-supporterne gjorde). Om det er god reklame for Kjernen at supportere går gjennom Moldes gater med et hatsk banner veit jeg ikke. Men alt kan ikke være like politisk korrekt hele tiden.
Kanskje liker du å sitte under kamp på en vanlig tribune. Det er helt greit, alle kan ikke være like eller ha de samme meningene. Jeg liker å stå, hoppe og synge meg sliten.

Tja, jeg har også stått på Kjernen-tribunen i en del år (siden 2002), og liker for øvrig også å bidra. Ellers mener jeg at fotball ikke er så forbaska viktig at jeg gidder gå rundt å hate motstanderens supportere, lag eller by. Om det er politisk korrekt, får det så være.

I og med at Kjernen mener at unger hører hjemme på kamp, synes jeg for øvrig dette harmonerer dårlig med å vandre i flokk gjennom en by og rope ut hatske meldinger.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 08:36    Post subject: Reply with quote

Kroksæter hiver seg på
Back to top
gm
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 09:45    Post subject: Reply with quote

Storey har et poeng her. Furunes sier vel det han må si i etterkant, men jeg blir kvalm av at han skal smøre på en løgn oppå det idiotiske han har sagt.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 10:08    Post subject: Reply with quote

Ta deg ei bolle! Vi som kjenner Arnt vet at han av alle synes det er artig å ha med sønnen sin på kamp. Han har tråkket i salaten med sin uttalelse, ingen tvil om det. Men nå er det nok med dritt om Kjernen og alt vi står for.

For å presisere en ting, på turene som ble arrangert fra Trondheim og Oslo til byen i Romsdal, så var 1/3 av deltakerne medlemmer i Kjernen, så sannsynligheten for at folk som ble innbrakt av ordensmakten ikke er medlemmer er faktisk stor. Men om de som ble innbrakt er medlemmer eller ikke er vel egentlig uvesentlig for mobben som vil ha blod.

Og hvorfor i alle dager skal Kjernen gå ut i media og korsfeste de fire personene som ble innbrakt av ordensmakten? Kjernen velger en helt rikitg linje ved å ha en dialog med politiet om hva som skjedde og vil ta de nødvendige grep internt dersom det viser seg at det er begått lovovertredelser som ikke er samstemte med Kjernens vedtekter. Man er i dette landet så utrolig opptatt av å hyle korsfest, korsfest før man kjenner alle fakta i saken. Mobben ønsker handling, men ikke rettferdig og korrekt saksbehandling.

Føler meg veldig trygg på at Kjernens styre vil ta de riktige grep i denne saken.

Gleder meg til kampen den 27.09.2009

PS! Amund gidder du å handle øl til meg på denne turen?

Edit: Skrivefeil

Last edited by ace on 15.08.2009 12:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gm
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 10:23    Post subject: Reply with quote

Hva er det jeg misforstår?
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 15.08.2009 12:05    Post subject: Reply with quote

Bra artikkel av Kroksæter. Spot on!
Skal man få bukt med problemet, bør man ikke forsøke å skjule det...
Back to top
acab
Junior

PostPosted: 15.08.2009 12:21    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Hva er det jeg misforstår?

Merkelig at du ikke greier å se det. Det han mente å si var at barn ikke har noe på en pøbb før kamp å gjøre, men han sa at de ikke hadde noe på kamp å gjøre. En dum forsnakkelse, men ikke mer enn det.

Faan så mange godtroende idioter det finnes i dette landet, som svelger alt de kommer over av artikkler og reportasjer uten en eneste kritisk tanke.
O-Rex
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 12:31    Post subject: Reply with quote

Brumle - stikk og piss på noen andres vegg. Dere har vel et eget forum som vi ikke søpler ned, bruk det du. Kroksæter er på bærtur i forhold til saken.

I redelighetens navn må vi diskutere det kjernens talsmann egentlig sier, ikke måten han har sagt det på. Alle er enige om at det var et salattramp. Noen skal bruke det til å lage helvete for kjernen, kanskje de har en egen agenda? Det Arnt sier er da rimelig ukontroversielt? Unger og supporterpub hører ikke sammen. Man burde vel heller ta tak i foreldre som drar med unger på dette? I en verden der folk ikke drikker alkohol og lar følelesene ta overhånd og styre deres atferd, hadde unger kunnet vært med overalt. Slik er det ikke og foreldre tar hele tida kalkulerte risikoer på ungenes vegne. Om de er med på fjellklatring, hopper på ski eller er med på supporterpub er egentlig ikke noen stor forskjell annet enn at det er vesetlig værre å dra dem inn i alkoholens verden en de andre alternativene.

Jeg er ikke medlem i kjernen, men har ofte vært sammen med dem før og under kamp. Det skjer egentlig svært lite som er negativt. Jeg kjenner heller ikke igjen den påståtte negative utviklinga. Det skjer alltid uheldige episoder når folk er fulle, enten er man uheldig og puler søstera til en sint stor kar, ellers må man velge mellom buksa og en husvegg når man dessverre innimellom må late vannet. Andre ganger provoseres folk av idioter. Skjer dette på byen en lørdagskveld er det ingen som bryr seg, en søndag i M***e i dagslys derimot. Kameraene står klare og venter. Gribbene sitter i trærne.

Det er den overdrevne alkoholbruken som fører til mange av disse episodene. Folk må gå i seg selv her. Hadde du pisset i noens blomsterbed hvis du ikke var full? Kastet kinaputter eller bluss? Man skal ikke gå på kjernen/klanen/bataljonen/kratthelvete som gruppe, med mindre de driver med organisert dritt. De kan utestenge folk når man VET hva som har skjedd, men et minstemål av rettsikkerhet burde man ha krav på. FRP består jo stort sett av vanekriminelle og taxisjårører, ingen krever at de skal ta ansvar for det dumme medlemmene gjør. Utestenge dem etter tull på partiarrangement går fint, partiet skal ikke straffes på grunn av medlemmenes lovbrudd.

Dessuten: alt var ikke bedre før.
Oddis
Senior

PostPosted: 15.08.2009 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke medlem av Kjernen, men synes de er et positivt bidrag på Lerkendal. Men å gå rundt med et banner hvor det står "Vi hater Molde by" er jo lavmål. Jeg antar at dette ikke er har noe med Kjernen å gjøre, men hvilke voksne folk vil gå bak et slikt banner? Typisk kollektiv massesuggesjon..... Er man ikke på kamp for å hygge seg? Hvem gidder å løpe rundt i byen å skrike hatske meldinger? I mine øyne et lavmål av dimensjoner.

Jeg føler med Furunes, det er jo rimelig opplagt at han har formulert seg klønete. Alle med vett i hodet forstår vel at han ikke mener at barn er uønsket på kamp? Snakk om storm i vannglass. Jeg antar at han gjør dette gratis, og han betaler en høy pris....De som hevder han er uegnet etc. kan jo prøve dette selv. Jeg har selv blitt feilsitert i media, og alt man sier blir tolket og vridd for å skape noe kontroversielt. Derfor tar jeg alt jeg leser i media med en klype salt. Min virkelighet har ofte ikke speilet seg i media....
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 15.08.2009 13:06    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...147561.ece

Dette skulle blitt filmet! Very Happy

Håper RBKTV/Adressa får med seg dette.

- Torgeir Børven
Back to top
acab
Junior

PostPosted: 15.08.2009 15:08    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Men å gå rundt med et banner hvor det står "Vi hater Molde by" er jo lavmål. Jeg antar at dette ikke er har noe med Kjernen å gjøre, men hvilke voksne folk vil gå bak et slikt banner?.

Nei, dette er ikke et banner kjernen har malt, ikke tifo trondheim heller. Og ikke nidaros ultras som vi visst heter nå.
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:00    Post subject: Reply with quote

Kjernen er en flott gruppe, med ett unntak. Jeg merket i dag at jeg utover kampen ble fylt av flere og flere negative tanker, og kjente at jeg ble depressiv. Kunne det være spillet? Neida. Det hjalp sikkert ikke veldig på, men det som irriterer meg mer og mer er syngingen som kommer fra Kjernen.

Tror det hadde føltes mye bedre om det ble variert litt mer, men nå går det ofte i den der 'Trondhjem By' og 'Sha-La-La'-sangen og det er utrolig irriterende å høre på. Repeterende, mantralignende og toneløst, og det går på nervene løs. Oppfordrer herved til å finne noe mer melodiøst å synge á la Solskjær-sangen eller 'Never Walk Alone'. Det er gåsehudfrembringende, mens ropingen/syngingen som Kjernen holder på med nå, gjør meg mer og mer depressiv og fysisk uvel jo lengre kampene varer.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:43    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært litt deilig med noen lengre sanger innimellom, ha vår egen melodi sånn som West Ham har sin "I'm forever blowing bubbles". Nærmeste man kommer er vel Bilde tå'n Ivers.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 20:47    Post subject: Reply with quote

Slikt som 'Que Sera Sera' er f.eks. også veldig flott å høre et fotballpublikum synge.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 21:06    Post subject: Reply with quote

Aldri i livet om vi kommer til å synge noen klubbsanger fra noen engelske lag. Og hva er så forbanna bra med den der Celtic sangen? Er du misfornøyd med sangrepertoaret så kom med forslag i sangtråden på kjernen.com.
Strand
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 21:08    Post subject: Reply with quote

Mente jo selvfølgelig ikke at dere skulle ta en engelsk klubbsang, men jeg vet ikke om noen norske klubber som kjører på med lengre sanger, dermed ble det vanskelig å referere til noen!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 15.08.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

Er kanskje vanskelig ettersom norsk er et veldig umusikalsk språk og vanskelig å synge. Slik har engelskmennene en stor fordel, samtidig som det er mer tradisjon for å synge der. På norske arenaer ropes det dessverre mer enn det synges, og 'Bilde Tån Ivers' er etter min mening heller ikke veldig melodiøs og fin å høre på, selv om det ikke er irriterende, slik de mantralignende sakene er.

Er ikke med i Kjernen og er ikke inne på hjemmesiden deres, så dropper å komme med flere forslag. 'Que Sera Sera' var uansett bare et eksempel på en type melodi som gjør seg bra på en fotballstadion med et stort kor. Er bare en mening fra en vanlig publikummer om at noe kan gjøres enda bedre, og skape enda mer stemning.
Back to top
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 15.08.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Er faktisk litt enig med deg, Brady. Mange av sangene synges bare for å synges. Det er mangel på sanger som får hele feltet til å synge - sanger med sjel og virkelig kjærlighet.
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 15.08.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Et bilde tån Ivers er både klassisk og full av kjærlighet, men det blir ikke skikkelig trykk av den desverre (imo). Selv forstår jeg ikke kritikken til "Rosenborg - ole ole ole", selv om den kanskje blir repetert mye.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 74, 75, 76  Next
Page 32 of 76

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb