| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.08.2009 20:23 Post subject: |
|
|
| Bentley var bra i 10 min mot RBK under den period då laget framstod som en hönsgård. Sedan när vi justerade försvarsspelet så försvann han helt. Det tyder på att han inte är omöjlig att stoppa. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.08.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Og det begynner å bli et mønster. Ingen av de nye "hitene" har gjort det bra annet enn glimtvis mot oss. Huseklepp, Bolaños, Bentley, Thioune, Diouf, og Edwin for å nevne noen.
Vi har Norges desidert beste forsvar. De kler av det meste av såkalte stjernespillere. Så får det være at Davy og Co. kaller det flaks, usjarmerende og lite attraktivt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 04.08.2009 23:25 Post subject: |
|
|
En fortsetter jo bare trenden fra i fjor og året før der igjen.
2007 spilte jo Brann god fotball. I 2008 fortsatte Stabæk sitt gode spill og "alle" lot seg imponere. Ergo lot jeg meg ikke overraske av at Semb & Co velger å fokusere på at RBK spiller en "kjedelig" fotball. I deres verden skal en jo alltid underholde og "spella god fotball". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.08.2009 16:19 Post subject: |
|
|
Rart at Semb ikke synes det er greit med kjedelig fotball egentlig. Det var jo det han stod for selv som trener.
Safet inn 0-0 i en kamp vi etter alle solemerker måtte vinne, for så å gå ned i knestående da det viste seg at vi måtte akkurat det  |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 06.08.2009 12:40 Post subject: |
|
|
| Å høre Semb uttale seg om kjedelig fotball er utrolig rart, ja. Den Slovenia-kampen er vel noe av det kjedeligste verden har sett tror jeg, at hadde kampen fortsatt hadde det vært 0-0 ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2009 12:42 Post subject: |
|
|
| Semb var da den eneste som forsvarte Rosenborg i den diskusjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2009 18:56 Post subject: |
|
|
Usmakelig av Odd Grenland nå nettopp, i kvartfinalen mot Brann. Opdal faller om skadet og Kovacs benytter anledningen til å putte ballen i mål. Ekstremt usportslig og ikke mindre av trener Fagermo som jubler som en tulling på sidelinjen.
Slik skal det gjøres:
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2009 19:02 Post subject: |
|
|
| 100% enig. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 08.08.2009 19:05 Post subject: |
|
|
Jeg ser poenget til Fagermo faktisk. Kovacs jobber og stresser på Opdal en skade. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.08.2009 19:13 Post subject: |
|
|
| Det er ikke noe godt poeng. Opdal har full kontroll når Kovacs hopper opp. Fryktelig usportslig synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 08.08.2009 19:53 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er lett å si hva Kovacs skulle og burde gjøre...
Men han er betalt for å spille og skåre... I Hvert fall er det DOMMEREN som skulle blåse...
Og etter mange år med filming, dramatisering, overdrivelser og "strategiske skader", hvor lett er det å egentlig bestemme at "åh, han har det vondt for alvor..."?
Fair play er IKKE å sparke ballen utenfor, fair play er å ikke ha folk som bli liggende med ufattelige "smerter" ved den minste kontakten.
Men i en fotballverden hvor folk blir "skadet" minst 2 ganger per kamp, er jeg enig med Kovacs og Fagermo... Det er ikke spillernes ansvar å vurdere hvor alvorlig/fake en skade er.
Dommeren blåste ikke, da spillr vi videre |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2009 19:57 Post subject: |
|
|
Skal dommern blåse av spillet når Kovacs har åpent mål?
Fagermo sa det veldig bra, det er jo som om Fevang skulle fått strekk i løpsduell med Huseklepp på vei igjennom med keeper, skulle dommern blåst av da pga fairplay? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2009 20:05 Post subject: |
|
|
| Dommeren kan selvfølgelig ikke blåse, men det er lov for Kovacs å tenke fair play. At en spiller blir skada i en duell er selvfølgelig ikke sammenlignbart med at en keeper som har full kontroll over ballen kollapser med skade. Jeg er faktisk litt sjokkert over at såpass mange synes Kovacs/Fagermo handler okay. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:05 Post subject: |
|
|
| Enhver med et snev av fotballforståelse skjønner at dette er reelt. Opdal har full kontroll, Brann ligger under og keepern har ligget nede. Ingen grunn til å legge seg ned. Meget skuffende og like ille som Sundgots handsmål. Regner med Kovacs får høre det resten av høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2009 20:09 Post subject: |
|
|
| Skal det ikke være mulig for dommer å annulere grunnet usportslighet? Mini fikk vel annulert et mål en gang for å ha scoret på en arrogant måte ved å legge seg ned og heade ballen i mål i stedet for å score med beina. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 08.08.2009 20:13 Post subject: |
|
|
Nei, han fikk gult kort for usportslig opptreden.
Man får ikke gult kort for å la være å spille ut ballen, fordi det ikke er en nedskreven regel. Det er ikke fair play, men det er ikke usportslig etter lovboka.
Forøvrig:
Det er soleklart at Kovacs ikke bør score der. Opdal har ballen under full kontroll da han faller sammen med skade. Kovacs er langt unna og må ha fått med seg hva som skjedde.
Det hører jo også med til historien at det var Kovacs som påførte Opdal det som var grunnlaget for skaden med sitt grisespill. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:14 Post subject: |
|
|
Jeg trodde faktisk jeg hadde kontroll på det meste om RBK siden 88, men det der kan jeg ikke huske noe av. EDIT: Da stemte det heldigvis at jeg ikke kunne huske noen annulering 
Last edited by kristobal on 08.08.2009 20:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:17 Post subject: |
|
|
| Kovacs og Odd var kynisk og kald og belønningen for det er en semifinale med kanskje en liten bismak ,men Bakke sin takling er vel så usportslig etter min mening og kunne gitt alvorlige konsekvenser etterpå og istedenfor å gå i garderoben i skam så begynner Bakke å hovere. Like usmakelig som Kovacs. Uansett så var det fra 1 - 90 minutt klasseforskjell på lagene. Guastavino hadde heller ikke akkurat noen strålende deby. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2009 20:23 Post subject: |
|
|
Det var i Glimt-tiden, Kristobal. Har prøvd å søke på nettet, og finner to innlegg i Glimt-forum om det, og begge skriver at målet ble annulert samtidig som Mini fikk gult kort.
Sitater:
Vi som har fulgt Glimt en stund husker jo at Mini en gang på 80-tallet fikk gult kort og annulert mål mot Mo (eller var det Mosjøen?) fordi han demonstrerte hvor god tid han hadde til å skåre målet ved å legge ballen død på målstreken for så å bøye seg ned og heade ballen over streken. Det var jo på sett og vis en måte å feire målet på før han hadde skåret det.
Mini var den som fikk gult kort og annulert mål (for usportslig oppførsel!)etter å ha rundet keeper, stanset ballen på mållinja og lagt seg ned og headet ballen inn. Hans kommentar da han i etterkant ble spurt om han vil gjøre det samme på nytt hvis han fikk sjansen, er legendarisk:"Nei, da vil jeg feire scoringen med å klatre opp på tverrliggeren og sitte der og dingle med beina!"
http://www.glimtforum.net...;start=180
http://www.glimtforum.net...p;start=15 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:24 Post subject: |
|
|
| Ingen unnskyldning for Bakke nei. Veldig typisk. Men idag er sympatien med resten av Brann-laget. Kovacs fortjener minst et Pelu-styr etter dette. Selv om han i og for seg gjør jobben sin er det veldig upassende av Fagermo å juble og glise sånn, og attpåtil demonstrere sin takknemlighet når Kovacs går av. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:36 Post subject: |
|
|
| Usportselig ,men ifølge regelverket helt greit og Brann var såpass dårlig kampen igjennom at dette ikke er noen god nok unskyldning for tapet. Dette er også proffesjonelle idretsfolk som skal kunne holde hodet kaldt. Brann benken samt kaptein Bakke gjorde ikke akkurat en god jobb for å få roet troppene og konsentrere seg om det så betyr noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2009 20:41 Post subject: |
|
|
| Hva er det du snakker om? Tacklinga til Bakke i 2.omg, Branns prestasjon i resten av kampen og alt mulig annet du måtte ha i mot Brann er jo totalt irrelevant for om Kovacs burde scoret eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:44 Post subject: |
|
|
| I henhold til omkamp og at dette liksomer grunnen til at Brann ryker ut, for det var det ikke. Den dårlige følelsen må Odd, Kovacs og Fagermo leve med. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.08.2009 20:49 Post subject: |
|
|
| Du må ikke se deg blind på resultattavla, Keenoir. Hvis Odd ikke hadde fått det andre målet, kunne resultatet fort blitt helt annerledes. Derfor er omkamp det mest redelige når det først ble scoret og ingenting ble gjort rett etter for at Brann kunne redusere. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.08.2009 20:55 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig at det målet hadde en stor betydning , men målet er i henhold til regelverket og da synes jeg omkamp blir litt drastisk. Forøvrig så synes jeg Brann spilleren oppførte seg lite proffesjonellt i ettertid av situasjonen og selv pausen hjelpte tydeligvis ikke for å få det rette fokuset. Da Brann spillte som noen griser etter pauser med flere småstygge taklinger fra tydlig frustrerte spillere. Rent moralsk så skulle ikke Kovacs engang ha angrepet ballen når Opdal falt. Det var ihvertfall fryktelig unødvendig av Fagermo å juble som en tulling da dette kontroversielle målet ble laget. |
|
| Back to top |
|
 |
|