English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2009 00:16    Post subject: Rosenborg - Lillestrøm Reply with quote

Gleder meg til denne kampen!

Norges beste lag mot Tippeligaens kanskje dårligste forsvar. Veldig synd Prica er ute etter et utrolig billig gult kort, men har allikevel trua på at dette kan bli en vakker kveld. Tør man håpe på noe av det samme som i fjor da det ble 4 - 0?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.07.2009 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ihvertfall forsikre deg om at dette ikke blir sesongens første tap. LSK har som alle vet vært elendige med kun fire seire på atten kamper. Før om årene kunne vi ha snakket om at alle kan slå alle, men i år har vi heldigvis et par-tre lag som ikke taper mot drittlag. De har overraskende nok ingen som må stå over pga. gule kort, men er alle deres beste skadefrie?
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 14.07.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

Hvem dømmer?
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 14.07.2009 00:34    Post subject: Reply with quote

Men har de någon bra spelare? Det är ointressant om de bästa av dåliga spelare är med eller inte.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 14.07.2009 00:45    Post subject: Reply with quote

Dette blir årets første virkelig lekestue!
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 14.07.2009 01:02    Post subject: Reply with quote

Mot ett så svagt lag kan vi passa på att spara de bästa. Jag föreslår detta laget.
Lund Hansen/Barli
Strand-Nordvik-Wangberg-Miller
Skjelbred-Traore
Sellin-Konan(OMS!) -Olsen
Zahora
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.07.2009 05:48    Post subject: Reply with quote

Haha Very Happy

Vel, skulle akkurat til å hive ut an brannfakkel, men innser at den fakkelen lander dypt i den gropa med reservegjørme som Storey nettopp foreslo som førsteellever.

Men jeg mener nå i alle fall, helt seriøst, at Iversen for all del ikke må settes inn på spissplassen der Prica soner mot L.Strøm. Han er nemlig, etter min mening, nærmest ubrukelig som spiss, fordi han automatisk gir oss en 4-6-0-formasjon. En midtspiss som roter rundt i det rommet minst to midtbanespillere søker, det blir ikke kos når vi spiller mot et ultradefensivt Lillestrøm. Det er nettopp det som er forskjellen fra i fjor til i år, og det må faktisk løses.

Mitt forslag: la konkurransen være som den er angående Iversen/Sapara/Skjelbred, og sett heller inn Zahora eller Konan på topp. Zahora tipper jeg putter i en sånn kamp. Selv om han er burgertjukk, og nei, jeg liker ikke valgmulighetene våre her.
Back to top
View user's profile Send private message
kkakk
Rutinert


Joined: 30 Jan 2009
Posts: 725
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Mot ett så svagt lag kan vi passa på att spara de bästa. Jag föreslår detta laget.
Lund Hansen/Barli
Strand-Nordvik-Wangberg-Miller
Skjelbred-Traore
Sellin-Konan(OMS!) -Olsen
Zahora


hehe, snakk om å håne motspillere og motstander Smile

Det værste er at dette laget kunne ha hevdet seg i TL, ca rundt Aafk nivå
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2009 09:54    Post subject: Reply with quote

Dersom Zahora ikke brukes i en kamp som dette, virker hele kjøpet unødvendig og poengløst i mine øyne. Alternativet er å sette inn benkeslitere eller spillere som er best i andre posisjoner, noe som er bortimot fallitterklæring rundt kjøpet.

For all del, jeg synes det hadde vært artig med Konan eller Kjella som spiss fra start også jeg, men lurer da på hvorfor vi egentlig kjøpte kroaten om han er tredje/fjerdevalg på spissplass.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 14.07.2009 09:58    Post subject: Reply with quote

kjella som midtspiss mot lsk kommer til å bli knust. gutten er alt for veik til å kjempe mot kippe & co. her kan zahora gjør en god figur, han er litt småtjukk og lar seg ikke så lette dytte overende.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 14.07.2009 11:54    Post subject: Reply with quote

Med mindre Zahora er totalt ute av form er jeg enig i at han må inn på spissplass her.
Tallkombinasjonen er fortsatt ikke det viktigste,men hva med 442 eller 4411 her med Ivers-Zahora foran?
Jarstein
Lustig-Stadsgaard/Demi-Lago-Dorsin
Sellin/Konan-Annan/Tettey-Skjelbred-Olsen/Konan
Iversen-Zahora
Slik jeg ser det er Lago mannen mot typiske tankcentere.
SIF hadde ingen slike,der hvilte han.
Han er flink til å nøytralisere store og sterke spisser pga. sin rutine.Dette til tross for at han ikke er verdens beste hodespiller.
Midtbaneleddet er så sterkt at noen av de gode må ofres fra start og heller komme inn å bidra med friske bein etterhvert.Det kan vel fort bli Olsen.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 14.07.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

da ville jeg i såfall byttet lago mot demidiv, slik at vi bevarer hurtigheten i firern. greit mot kjappe spillere (myklebust, edwin) som stikker bak sungdots/occeans stusser.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 14.07.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Hva med å sette Lago og Demidov i midtforsvaret, og flytte Kris Stadsgaard opp som spiss? Han har stor fart, god teknikk og en presis fot. Jeg er overbevist om at han hadde blitt en stålende angrepsspiller, og i en kamp mot snegleforsvaret til LSK med Prica ute, burde det kanskje være et alternativ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

Eller Jarstein. Han spilte tross alt spiss til han var ganske gammel.

Spøk til side, jeg tror jeg ville gått for Lago-Statsgaard som stopperpar.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 14.07.2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Kan bare fleipe det bort du, men jeg tror det kan funke. Stadsgaard hadde fått Kippe til å se ut som en idiot.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Tak det som en fleip Hedon, og gjør fortsatt det. Statsgaard som spiss er enda tynnere enn de som har hevdet Iversen ville gjort seg som stopper.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 14.07.2009 12:19    Post subject: Reply with quote

Morsom tanke,men du vet vel like godt som meg at det ikke vil skje.
Synd at bæde Ivers og Zahora mangler rykket,mens Olsen mangler litt på teknikken.Må vel bare male dem istykker og satse på hurtig spill langs bakken.Ikke utenkelig at Konan passer inn her.Ser ikke bort fra at Zahora vurderes for dårlig fortsatt og at Konan er nærmere en startplass.
Kanskje begge får sjansen til å vise seg frem på torsdag først.
Den som viser best takter blir tatt av i pausen for å være fit til Søndag.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 14.07.2009 12:20    Post subject: Reply with quote

Det er meget mulig han hadde det, men vi snakker litt om posisjonering som spiss også her. Eller skal man bare si som kretslagstreneren sa til Dennis Kickstart i det første albumet om ham i BOING: "tenk motsatt av det du tenker som stopper!" - hvorpå Kickstart puttet syv mål og endte i storklubben Nothing Hill Glory, som tilfeldigvis hadde en speider på en bikkjekald kretslagskamp på vintertider i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 14.07.2009 12:27    Post subject: Reply with quote

Appropos laget jeg skisserte ovenfor,det var bare en tanke.Er rimelig sikker på at det ender opp med 4231.Tipper på følgende startoppstilling:
Jarstein
Lustig-Stadsgaard-Lago-Dorsin
Annan-Demidov
Skjelbred-Sapara(som jeg hadde glemt ovenfor)-Tettey
Iversen
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.07.2009 12:47    Post subject: Reply with quote

Du gjetter på at Tettey skal spille venstre kant?

Jeg tror det blir dette laget:

Jarstein
Lustig Kris Lago Dorsin
Annan Tettey
Skjelbred Sapara Olsen
Iversen

men håper på dette laget:

Jarstein
Lustig Kris Lago Dorsin
Annan Tettey
Skjelbred Iversen Olsen
Zahora
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 14.07.2009 13:06    Post subject: Reply with quote

Storey, du er mannen Very Happy

zaphod81 wrote:
Zahora


Kansje det dårligste laget i Norge å brke en treg targesspiss mot? Vi ville jo spille på den ene styrken de har i forsvaret, nemmelig fysikk. Iversen er vesentlig mer teknisk med beina, og faktisk noe raskere. Håper han blir foretrukket

Hadde fristet med Kjella på topp, men det kan heller bli en løsning når forsvaret deres begynner å bli slitne. Konan burde starte i det minste, uansett posisjon. Kommer til å slite ut gamlekara Kippe og Riseth.

Jarstein
Micke-Kris-Lago-Micke
Annan-Tettey
Konan-Ciljan-Olsen
Ivers

Et lag med god teknikk offensvt, som vil gjøre LSK svimle. Evt bytte ut Tettey med Demi, om vi føler vi trenger mer defensiv duellstyrke, selvom jeg mener vi har nok i Annan alene
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 14.07.2009 13:07    Post subject: Reply with quote

@zaphod

Første forslaget der, er vel identisk med det vi mønstret mot Vålerengen i første serierunde, med unntak av Kris/Demi. Burde holde i massevis. Litt usikker på om Zahora har det som trengs.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.07.2009 13:29    Post subject: Reply with quote

Enig i at å sette Zahora på topp er å spille på styrkene til Lillestrøm, men å bruke Iversen der er jo det samme i minst like stor grad. Og Kjella blir rett og slett for veik.

Jeg mener at Iversen ikke bør vurderes som spiss, fordi han rett og slett er mye bedre med en mann foran seg. Om han er litt raskere enn Zahora spiller egentlig ingen rolle, for han løper ikke mot mål uansett. Grunnen til at jeg vil sette inn burgerkongen er at jeg regner ham for å ha større sjanser til å komme til avslutninger og mål, og jeg tror også sjansen er større for at Iversen scorer med en spiss til på banen.

Lillestrøm kommer til å mure igjen med ti spillere og krysse fingrene for uavgjort, da må vi ha målscorere der ute som kan omsette et innlegg eller en kaos-ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 14.07.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Det er interessant med burgerkongen på topp. Hadde jo vært alle tiders om han slo til skikkelig. Er villig til å gi han en fair sjanse fortsatt, for i de innhoppene han har hatt, så har laget gått på halv maskin. Men helt ærlig, så har jeg ikke så mye tro på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 15.07.2009 00:43    Post subject: Reply with quote

Att Iversen är en bättre spiss än Zahora, skulle vara uppenbart själv för bikkja till postmannen. Och Sapara trivs mycket bättre som OMS än högermann. Därför blir laget längst fram:

Skjelbred-Sapara-Olsen
Iversen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb