English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tribunesanger
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 29.04.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

Den ble hentet fra denne videoen av Gate 13, så de har den i alle fall: http://www.youtube.com/wa...re=related
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.04.2009 23:32    Post subject: Reply with quote

Der var "kjempe gutta, fighte gutta" inkorporert også, ser jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 29.04.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

oter wrote:
SappiRBK wrote:
kan vi (kjernen) ikke bare prøve å rope -R- mot FFK et par ganger da? så skjønner nok byggern etterhver at dem skal si -B- osv..



Det er vel ikke vaskeligere enn at Kjernen peker mot tribunen som skal si B?

Forøvrig skal det sies at det har blitt mye lyd i dere etter at dere flytta.
Og det skal også sies at det har blitt roligere på de andre delene av tribunen, det er i alle fall mitt inntrykk.

Del ut flyers til alle på Adidas, Byggern og Rema Very Happy Eller få Odd Rune til å annonsere bytte av bokstav på RBKTV. Bortefansen vil vel flire, men samma får det være.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.04.2009 00:02    Post subject: Reply with quote

Ja, del ut 21 000 ark med en stor R, B eller K på og en ordknapp instruksjon på baksida, f.eks. "med klokka...". Så kan vi holde opp disse og rope ut før kampstart. Troilonge sponser printinga. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 30.04.2009 00:18    Post subject: Reply with quote

Manchester united delte ut plakater til flere titalls tusen da de hedret solskjær med en svær .... tegning/plakat, og de har gjort det før også.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 30.04.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Veltjent og fornuftig tifo, er vel noe mer enn en "hvordan få igang R-B-K på lerkendal"-kampanje..
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 30.04.2009 07:47    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Manchester united delte ut plakater til flere titalls tusen da de hedret solskjær med en svær .... tegning/plakat, og de har gjort det før også.

I England har de en ganske usjarmerende trend å ha med sponsor i tifoen også! Og på alle arkene står det vel instruksjoner om når og hvordan man skal løfte disse arkene over hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 08.05.2009 11:49    Post subject: Reply with quote

Nytt sangforum
Back to top
View user's profile Send private message
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.05.2009 12:17    Post subject: MER LIV PÃ… STADION! Reply with quote

"OiJ! Dette skulle egentlig ligget under tribunesanger, ikke som eget inlegg - jeg beklager"

Sangene/utropene til kjernen er av så dårlig standard. Poenget med utropene/sangene må jo være å få med seg størsteparten av publikum og hjelpe laget til å vinne. Der har ikke kjernen lyktes. Ropene er som oftes dønn kjedelige, nærmest depressive og fenger rett og slett ikke publikum. Man burde se til England. Få litt "hjertevarme" i sangen, med klare tydelige tekster så vi andre hører hva de synger og kan synge med.

Kanskje hadde det vært en ide å snakke med RBK om muligens å printe sangtekster og legge de på setene? Kanskje til og med laminert mot regn med setefeste under alle setene slik at man hadde de hver kamp?

Skulle gjerne bidratt med mer liv på lerkendal jeg. Det tror jeg det er flere som vil. Det gjenspeiles i klappingen. Den er d mye av. Men det bør være mer organisert. Kanskje man burde dukke ned i propagandatankegangen for å få med flest mulig? Altså å skrive sangen kun for å på en slik måte at man engasjerer resten av publikum?

Det holder i allefall ikke med "Svart å kvitt d e så stilig" når man spiller mot odd, "tar seiern hjem i dag" på 0-0 eller den kanarifugl plystringa. Da blir man som heiende publikumer ganske pinlig berørt og stille etterhvert.

Håper dette sees på som konstruktiv kritikk. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Moderator
Senior


Joined: 13 Apr 2008
Posts: 247

PostPosted: 08.05.2009 12:24    Post subject: Reply with quote

Øystein wrote:
Nytt sangforum


HERLIG!!! Very HappyVery HappyVery Happy
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 08.05.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...136793.ece

Quote:
- Supporterne ga aldri opp, og det gjorde heller ikke spillerne. Du kan si det slik at Kjernen aldri ga oss sjansen til å gi opp. Støtten de ga oss var fantastisk og hjalp til å snu kampen. De skal ha sin del av æren for at vi greide det, sier Henriksen til RBK.no.


Quote:
- Et meget imponerende fremmøte og jeg er sikker på at det bidro til at vi slo dem. Spillerne ble løftet frem og du kunne se på dem at det hadde mye å si at det var mange supportere på plass. Og det var ekstra artig at vi scoret begge målene i den enden av banen, sier Hoftun


Nå er det vel slik at de stående, syngende er der for å hjelpe LAGET, og ikke underholde den gjengse tilskuer.

Og Englands tribunekultur er vel ikke så mye å skryte av lenger, er den vel?
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 08.05.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

Du hadde passet godt inn på Brann Stadion, siNch.
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2009 12:39    Post subject: Reply with quote

Så du forstår med andre ord ikke hva han mener??
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 08.05.2009 12:41    Post subject: Reply with quote

Kjernen har vært kjempeflink i år, og de er en fryd og både se og høre synes jeg. Smatidig så er jeg enig med tråstarter om at det er slapt på resten av stadion. De bidrar stort sett bare med diverse klapping. Dette er jo ikke først og fremst Kjernens "skyld", kjenner meg ikke igjen i kritikken av sangene. Men helt greit å ta opp temaet "Hvordan kan kjernen få flere på resten av stadion til å være med å synge?" For i den grad de har hatt noen plan rundt dette har den ikke vært veldig vellykket.

Last edited by Hedning on 08.05.2009 12:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 08.05.2009 12:45    Post subject: Reply with quote

Det er da fritt frem for å lage en egen gruppering på langsiden, som kan skrive fengende, catchy sanger med kule tekster. Nå er jeg på langt nær noen som bidrar mye i og med at jeg bor i Oslo, men nei jeg skjønner ikke helt hva han mener. Jeg har i alle fall fått med meg på tv, og med å stå med Kjernen på bortekampene mot LSK og Lyn, at progresjonen ennå peker ganske rett oppover.

Quote:
Sangene/utropene til kjernen er av så dårlig standard. Poenget med utropene/sangene må jo være å få med seg størsteparten av publikum og hjelpe laget til å vinne. Der har ikke kjernen lyktes. Ropene er som oftes dønn kjedelige, nærmest depressive og fenger rett og slett ikke publikum.


Dette er noen av det største pisset jeg har lest på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 08.05.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Kjernen har vært fantanstisk, er ikke noe å si på det. Men jeg er enig at det hadde vært litt tøft hvis Kjernen klarte å få med seg hele stadion!
Men som sagt er jeg meget fornøyd med Kjernen Cool
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.05.2009 12:48    Post subject: Reply with quote

Jeg stortrives på tribunen i år, atmosfæren overgår alt som har vært før, men jeg har ingen tro på utdeling av tekster for å få med resten. Bilde tå'n Ivers går over storskjermen før hver kamp, men ingen henger seg på.

Det jeg derimot synes man (hvem som helst/alle som vil bidra, egentlig) bør tenke mer på, er at sangene og ropene bør være lydsterke. "Vi e så stilig" kan f.eks. ikke måle seg med "Kjempe, gutta. Fighte, gutta. Hei, hei." i så måte...

EDIT: Det er for øvrig flott at du kommer med kritikk, siNch, selv om jeg ikke er enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 08.05.2009 12:56    Post subject: Reply with quote

Om noen år, håper jeg det er så mye sjel og følelser for "Bilde tå'n ivers" at hele stadion er med uansett, og det blir en slags RBK's svar på YNWA.

Tviler på at det skjer, men ser ikke på det som helt unaturlig. Å få med hvermann på alt mulig av synging derimot; Det er umulig. Vanskelig for meg å uttale meg om kjernen før og etter flyttinga, iom at jeg står med kjernen for første gang i år. Men ALLE sier det har blitt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 08.05.2009 12:59    Post subject: Reply with quote

her et forslag til nytt tribunerop:

vi e kvit, vi e svart
ska du drit, gå på dass

du har kommet hit te borgen
hjem du drar med bare sorgen

vi ska juble, vi ska vinn
du ska deppe, du ska grin
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 08.05.2009 12:59    Post subject: Reply with quote

... Skulle gjerne vært med i kjernen å, men gjenkjøpte isteden sesongkortet på Rema fra i fjor. Tror dere det ville være verdt det å bli med i Kjernen neste år?

Last edited by TrønderBob on 08.05.2009 13:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 08.05.2009 13:02    Post subject: Reply with quote

Definitivt. En helt anne kampopplevelse i år, fremfor det å sitte sammen med pølseetende, dvaske faener nedpå byggern.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2009 13:02    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg er til dels enig med siNch. Ingen sanger Kjernen har trykker ordentlig nok. "R-B-K/Ro-Sen-Borg" og "Kjempe, gutta. Fighte, gutta. Hei, hei." er vel egentlig de to ropene som på noen som helst måte har trykket. Men det er mulig jeg har misforstått ordet trykker. Spesielt den nye sangen deres syns jeg er håpløs. Dere høres seriøst ut som et kor når dere synger den. Men det er mulig det er kor som er målet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 08.05.2009 13:04    Post subject: Reply with quote

Synes den nye Rasputinsangen er konge jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.05.2009 13:10    Post subject: Reply with quote

Den nyeste er knallbra! Gjentår meg selv nå, men "Vi e så stilig" misliker jeg så sterkt at det må ut. Jeg får vel prøve å komme opp med noe bedre selv, da. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 08.05.2009 13:12    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
Synes den nye Rasputinsangen er konge jeg.


Haha ja den er syk. Mot Fredrikstad sist varte den jo dritlenge, men det var verdt det da Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Next
Page 7 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb