English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 15:20    Post subject: Reply with quote

Spot on, oppmannen.

Men som Thomassino er inne på er heller ikke NRK engang det de var og fortsatt burde være. NRK har jo generelt blitt mer og mer tabloide i takt med TV2, ikke bare på sport. Men det er en annen sak.

Jeg synes mediene i fryktelig stor grad er voldsomt kritiske med fargede meninger i det store og det hele. Av og til overkompenseres det med ytterligheter trukket andre veien, kun for å virke mer nyanserte vil jeg tro. Dessverre har det etterhvert blitt slik at de store mediehusene kjører med en agenda, mens det er lokalmediene som må stå for en slags ytterliggående motpol til det etablerte.

Jeg vil se fotball. Synse kan jeg gjøre selv.

EDIT:

Jeg er selvfølgelig subjektiv, men jeg skal prøve å holde tunga rett i munnen. Jeg synes TV2 (som legger føringer for resten av medienorge) har gått over en ganske høy terskel de siste årene ved å velge side i to av Tippeligaens største hatoppgjør. De virker for Brann og mot Rosenborg, samt for Vålerenga og mot LSK.

Jeg tar kun for meg Rosenborg og Brann da jeg føler meg mest kompetent der.

Fryktelig sjelden de siste årene har TV2 stilt spørsmål ved sportslig ledelses brutale vanskjøtsel av klubben (utrolig nok med et hederlig unntak i Day Watne), mens det har vært helvete løs hver gang vi har slitt med å få trenerkabalen til å gå opp.

I fjor så vi også at Brann og Rosenborg lå omtrent side om side en stund i bunnen i sesongstarten, men det var ikke snakk om krise før Brann dro fra med en trepoenger. Da var plutselig helvete løs på Lerkendal, mens Brann gikk fri. Og resten av mediene dilter etter.

Det virker som de eneste store oppgjørene TV2 kan forholde seg nogen lunde nøytrale til er LSK-RBK og VIF-Brann, fordi de da er omtrent like mye for eller imot begge lagene på banen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 27.04.2009 15:45    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
AndreasR wrote:
Når tok vi sist seks poeng på lillestrøm i løpet av en sesong?

Det var iallfall ikke 2003, som tr0ndern foreslår. Vi spilte 1-1 på Lerkendal på våren, vårt første poengtap for sesongen, i 8. serierunde. Tror faktisk den kampen gikk på en hverdag, en torsdag eller noe slikt, iallfall direkte på NRK.

Jeg tror vi skal tilbake til 2002. Hjemmekampen på høsten var åpningskamp for den nye hovedtribunen, og vi vant 3-1 etter å ha ligget under 0-1 til pause etter mål av Uwe Rösler. I andreomgangen snudde vi, etter selvmål av Bjarmann, et av Brattbakk og et av... George? Vårkampen husker jeg ikke, men vi hadde et tålelig bra tak på LSK på Åråsen de årene og jeg tror vi vant der også.


Det er selvsagt riktig, Bolge. Vi vant 1-0 i vårkampen etter mål av Ørjan Berg. En artig tur det også egentlig.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2009 15:50    Post subject: Reply with quote

"TOM HENNING ØVREBØ 3

Ujevn frisparklinje gjennom hele kampen. Slet i tillegg med assistenter som gjorde mye rart. Tvilsomt om det var riktig å nekte Edwins mål på stillingen 1-0. Svakt at rutinerte Øvrebø lot seg lure til å blåse av spillet hver gang skuespilleren Annan la seg ned."

http://www.rb.no/lsk-maga...288403.ece

Jeg forstår ikke hvordan det går an å skrive dette, blir ikke bare litt provosert når jeg leser ting som dette. Greit at RB skal støtte Lillestrøm, men de burde fortsatt holde seg til fakta. Annan fikk ikke mange frispark, og jeg synes at Igiebor var heldig som ikke fikk gult i denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2009 15:54    Post subject: Reply with quote

Han nye Nigerianeren til Lillestrøm burde vært utvist igår etter å ha gjenntatte ganger gått inne med albuen først hver enkelt gang kvalifiserer til gult kort. "Skuespiller" Annan er kanskje det dummeste jeg har lest ifra kampen ,men den beste straffen en kan gi alle disse haterene er å igjen innta vår rettmessige trone øverst av norsk fotball og frykten lyser av mediene at det skal skje for tegnene på at det er i ferd med å skje er veldig store.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 15:56    Post subject: Reply with quote

I 2002 vant vi begge i hvertfall. 0-1 på Åråsen og 3-1 hjemme.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 27.04.2009 16:05    Post subject: Reply with quote

Romerikes Blad må vel få lov å være litt partiske i sine vurderinger da...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Greit at RB skal støtte Lillestrøm, men de burde fortsatt holde seg til fakta.


RB er den tåpeligste lokalavisa av noe størrelse å nevne jeg har vært borti når det gjelder fotball. De er så pro LSK at det er kvalmt. De unngår i tillegg å dekke andre kamper enn LSK sine, de andre kampene står bare som statistikk bakerst i sporten. Og dette til tross for at de er omtrent enerådende på Romerike, et område med rimelig mye folk og innbyggere med forskjellige drakter i skapet.

Jeg satt sammen med en gjeng fra RB i går, og han ene der (for the record: veldig ålreit fyr) var fly forbanna på Annan fordi han "fikk et kakk på hælen og la seg ned og tok seg til hodet". Dette var etter Nosas andre albue da Annan måtte ut av banen en liten stund.

Det er tydeligvis utbredt med gul-svarte briller som hindrer sikten for å jobbe i RB-sporten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 16:09    Post subject: Reply with quote

Adressa og Romerikets Blad er lokalaviser, men NRK, TV2 og Dagbladet er riksmedier som man må kunne vente en mer edruelig framstilling av.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2009 16:15    Post subject: Reply with quote

hmm, ikke den beste reklamen for våre supportere, fikk liksom ikke det beste inntrykket: http://www.youtube.com/wa...IIZE0Z1wuo
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 27.04.2009 16:19    Post subject: Reply with quote

Ã…?
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.04.2009 16:22    Post subject: Reply with quote

Du forestiller dig at supporterne skal synge flotte salmer fra kirken? Eller er det han som viser den mellemste finger, som giver et dårligt indtryk, Flaav?
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2009 16:26    Post subject: Reply with quote

Vet at dere kan se dem på www.rbk.no men jeg har allikevel lagt ut høydepunktene på Youtube nå: http://www.youtube.com/wa...dY86_rHR4s

Dette kommer jeg forøvrig til å fortsette med i samtlige av rbks kamper resten av sesongen, pluss noen andre videoer som jeg mikser sammen etterhvert. Etter ferdigendt sesong kommer også en oppsummering av alle de største sjansene våre, alle målene og eventuell gullfeiring om så skulle komme til å skje.

Stay tuned Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2009 16:27    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Du forestiller dig at supporterne skal synge flotte salmer fra kirken? Eller er det han som viser den mellemste finger, som giver et dårligt indtryk, Flaav?


jada! Smile Nei, gløm den kommentaren for all del, men jeg har min mening som alltid og jeg ser slik...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.04.2009 16:29    Post subject: Reply with quote

Finfint det, men syns du kunne valgt andre kommentatorer enn Brannsaker/Semb. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2009 16:31    Post subject: Reply with quote

Tar mulig fra vg-tv eller adressa neste da, bra med tilbakemelding Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.04.2009 16:31    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Dette kommer jeg forøvrig til å fortsette med i samtlige av rbks kamper resten av sesongen


Samtlige som i "de fleste" eller "alle"? Cool

(Sorry Lars G - kunne ikke dy meg)
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 27.04.2009 16:35    Post subject: Reply with quote

Alle
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 27.04.2009 16:53    Post subject: Reply with quote

Synes det er artig med både brann- og lillestrømspillere (og supportere ++) som klager når motspillere faller/detter eller blir taklet, når de selv har spillere som vaagan moen og riise.

For de som reagerer på at Øvrebø frarøvet lsk 2-0, så reagerte han vel også en annen gang i kampen på noe av det samme, da Rosenborg hadde corner og Dorsin fikk tilsnakk.

Har noen bilder/video av lillestrøms scoring? Hvordan lå riise i forhold til forsvarerne?
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 17:12    Post subject: Reply with quote

Riise er onside, men meget rask og trygg alene med keeper.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
vegviks
Veteran


Joined: 21 Sep 2007
Posts: 1109

PostPosted: 27.04.2009 17:30    Post subject: Reply with quote

DonTomassinoDiShitMePants wrote:
Zorac wrote:
Jeg savner (med fare for å fremstille meg selv som en melankolsk kommunist) faktisk tida med monopol og nøktern formidlerglede innen fotballen på TV.


Nøytrale NRK slår til med følgende melding på tekst-tv s 215:

"LSK var det førende laget i det meste av kampen, og BHR gav LSK fortjent ledelse 10 min ut i 2.omg"


Spørs om de leser her inne for nå står det: ".. lite underholdende førsteomgang, ga BHR LSK ledelsen ti minutter etter pause. Men RBK kom sterkt på slutten.."
_________________
Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message
Filthy
Junior


Joined: 22 Sep 2005
Posts: 48
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 18:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mange filmsnutter fra tribunen Tommel'n opp!


Takker for fine filmer, en fryd å se på, bare så synd jeg ikke fikk dratt på denne kampen! Men takk igjen 2mas.

Og forøvrig, en jævlig herlig kamp. RBK
_________________
Frihet for Ultras!
Back to top
View user's profile Send private message
MIXMASTERTOT
Senior


Joined: 19 Dec 2006
Posts: 209

PostPosted: 27.04.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

Ikke for og synke ned på medienorges nivå men det er vel svært tvilsomt om ballen er helt i ro på frisparket nordtveit tar på 1-0 scoringen?

Jeg er ikke sikker selv men det er i alle fall ytterst marginalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 27.04.2009 19:25    Post subject: Reply with quote

Mulig den ikke er det, men syns ikke det er noe å sette fingrene på. Det skal være lov til å ta frispark hurtig, så sånnsett syns jeg det er ok.

Om det skulle vært frispark derimot, vet jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.04.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

Den reprisen er gjemt bort og da var det sikkert ikke frispark.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 27.04.2009 20:21    Post subject: Reply with quote

Brann-TV presterte for øvrig å glemme den soleklare handsen på Sigurdsson i dag fullstendig etter at de hadde sett reprisen. Hadde det vært RBK hadde de gneldret ennå om at RBK skulle hatt straffe i mot. I dag ble det ikke nevnt med et ord etter like etter situasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb