English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 26.04.2009 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg teller 7-2 eller 7-3 i favør RBK i målsjanser. Da tar jeg med scoringen til Riise og situasjonen der Essidiri ikke treffer ballen, og evt. avblåsingssituasjonen.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 26.04.2009 23:16    Post subject: Reply with quote

Konrad4ever wrote:

Moralen og viljen til å ofre seg er tilstede i RBK laget og vinner kampen når vi begynner å slå lange baller og vinner krigen med Prica og Iversen på topp.


Moralen og viljen er fin den, men "Når vi begynte å slå lange baller....". Det startet vi da allerede med fra første minutt. Jeg synes vi spiller kjedelig, deffensivt og "alle mann bak ballen fotball", og det har vi gjort stort sett i alle kampene denne sesongen.

Men jeg forstår samtidig dere som kjøper dette, etter to sesonger med dårlige resultater, så smaker det med poeng. Og med den avslutningen, så er det lett å få inntrykket av at dette var en god kamp. Deffensivt var det veldig bra, men offensivt er det på nivå med de minst underholdene lagene i TL. For meg personlig så synes jeg det er digg med tabelltopp og masse poeng, men det ligger også et stort "men" bak i hodet mitt.

Men for all del, jeg er veldig glad og lettet over de tre poengene i kveld. Jeg koste meg hvertfall de siste 10 minuttene og det var ingenting å si på at seieren var fortjent. Lillestrøm hadde EN sjanse, vi skapte tross alt litt mer.


Last edited by longines on 27.04.2009 00:30; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.04.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

For øvrig artig å se Vålerengasupporteren Schwabe juble hemningsløst etter målet til Sapara. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 26.04.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Heh, kødder du?


Vet kanskje ikke om rosa er en dekkende beskrivelse, men merkelig var det iallefall:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 26.04.2009 23:19    Post subject: Reply with quote

Ahh, så for meg kunstgress farget i knæsj rosa og brunt. Smile
_________________
"I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 26.04.2009 23:23    Post subject: Re: LSK-RBK Reply with quote

toreinar wrote:
Hvis noen har tid og lyst til å gjøre noe med det;Summer opp hvor mye tid TV2 bruker på situasjonene og samle opp situasjoner hvor de elegant overser våre uheldige avgjørelser.
Utfordre tv2 til å slippe vedkommende rbk-er inn i studio for å belyse dette med fotobevis.

Jeg tror ikke dette handler om noen anti-RBK-kampanje hos TV2, men det reflektorisk tabloide som ligger i å utjevne et resultat ved å ta parti med tapende lag i forskjellige potensielt avgjørende situasjoner, særlig i jevne kamper. Siden vi foreløpig vinner majoriteten av kampene våre vil en slik journalistikk automatisk slå ut i vår disfavør, men det er tydeligvis obligat for TV2 å plukke ut en eller annen "snytt for straffe"-situasjon for alle lag som taper med ett mål i hver serierunde.

Unntaket fra denne regelen har de siste årene vært Brann, men det virker som om kanalen i år har hevet immuniteten for dommerhell-vinkling for bergenserne også. Situasjonen med Austin og Einarsson i kampen mot Tromsø er et eksempel på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Demolith
Rutinert


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 842

PostPosted: 26.04.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Herlig reaksjon på fansen etter denne episoden http://www.vg.no/sport/fo...tid=542477 Cool
Uheldig at det skal legges fokus på den situasjonen, passer alt for bra inn i konpirasjonsteoriene
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.04.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Skryt til Kjernen & co i dag, som lagde bra med leven. Synes forresten RBK-fansen har levert meget bra hittil i år.

Satt sammen med bror og en gjeng folk fra Romerikes Blad på VIPen, faktisk. Jeg fikk også den meget tvilsomme gleden av å vinne tippekonkurransen. Alle skulle tippe pause- og sluttresultat. Jeg hadde 1-1 ved pause og 1-3 ved slutt, og var nærmest begge gangene. Premie: to LSK-skjerf for hver omgang.

Ellers er jeg greit fornøyd i dag spillemessig. Vi sliter spesielt i første omgang med å lage de virkelig store sjansene, men vi har fryktelig god defensiv kontroll. En fatal sløvhet og feilfokus førte til et veldig ufortjent mål imot, men det var også nesten det eneste de hadde av virkelige målsjanser. Heldigvis seiret rettferdigheten til slutt, og i dag var den svart og hvit.

Avblåsningen mot Occean på det annullerte 2-0-målet var i beste fall tvilsom. Men jeg lurer veldig på om det var straffe til oss tidlig i kampen, da det kunne se ut som Nordtveit handset på et innlegg fra Olsen. Jeg konstaterer at TV2 for andre gang på rad ikke tar opp straffer vi kanskje skulle hatt. Det burde de gjort om ikke annet for å legge ballen død.

Herlig med seier igjen, og en av de viktigste i år for min del uansett. Fryktelig lenge siden jeg har vært på kamp og sett Rosenborgseier nå (med unntak av den knappe seieren mot Skeid i cupen for noen år siden), og det smakte ekstra godt at den kom på Åråsen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 26.04.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Konrad4ever wrote:

Moralen og viljen til å ofre seg er tilstede i RBK laget og vinner kampen når vi begynner å slå lange baller og vinner krigen med Prica og Iversen på topp.


Moralen og viljen er fin den, men "Når vi begynte å slå lange baller....". Det startet vi da allerede med fra første minutt. Jeg synes vi spiller kjedelig, deffensivt og "alle mann bak ballen fotball", og det har vi gjort stort sett i alle kampene denne sesongen.

Men jeg forstår samtidig dere som kjøper dette, etter to sesonger med dårlige resultater, så smaker det med poeng. Og med den avslutningen, så er det lett å få inntrykket av at dette var en god kamp. Deffensivt var det veldig bra, men offensivt er det på nivå med de minst underholdene lagene i TL. For meg personlig så synes jeg det er digg med tabelltopp og masse poeng, men det ligger også et stort "men" bak i hodet mitt.


Det er tidlig i sesongen og det er mye knokkelfotball og dårlige baner, og på denne tiden av året er det viktigeste etter min mening å karre med seg så mye poeng som overhode mulig. Finspillet får komme når det blir varmt i været og gresset blir grønnt. Jeg synes vi er i en positiv utvikling. Desutten skal en ikke glemme at vi kommer fra to strake 5.plasser og en kan ikke forvente store forandringer over natta.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.04.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tror derimot at det dreier seg om en anti-RBK-kampanje fra TV2 sin side, og jeg tror grunnen til det er at de innbiller seg at det er det "folket" synes om klubben.

Kommentatorene er alt annet enn nøytrale, de i studio er litt bedre, men det er ikke tilfeldig når dommeravgjørelser "med" Rosenborg er hovedfokus hver eneste gang det er noe å diskutere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.04.2009 23:28    Post subject: Reply with quote

Var på kampen med kjernen i dag, kom på tv også gitt, det er +, men mange her sier at RBK ikke spilte særlig bra. Utifra der jeg sto så du ut som om RBK styrte rimelig bra, mye bra spill med Lustig på kanten og det var nesten et tidsspørsmåll før vi fikk mål.

Kan hende det var fordi jeg stod med kjernen, men var det bare meg eller var det usedvanlig bra trykk i sangstemmene blant oss i dag, og hva skjedde med kanarifansen, selv etter at de scoret så var det jo forholdsvis stille derfra.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 26.04.2009 23:30    Post subject: Reply with quote

Zorac, når Tv2 ikke nevner det så tyder alt på at vi har blitt snytt. Når Nordtveit handset idag så ble det uvanlig stille fra både Semb og Alsaker og situasjonen med Sapara ble også fort glemt og gjemt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.04.2009 23:33    Post subject: Reply with quote

Etter min mening var handsen til Nordtveit soleklar. Skuddet kom hardt og fra kort hold, men han holdt ikke ut kun ei hand, han tok i tillegg opp den andre handa etter at Olsen hadde skutt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.04.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Zorac, når Tv2 ikke nevner det så tyder alt på at vi har blitt snytt. Når Nordtveit handset idag så ble det uvanlig stille fra både Semb og Alsaker og situasjonen med Sapara ble også fort glemt og gjemt.


Jeg er ikke helt enig i at det ble stille fra kommentatorene, tvert imot så snakket de vel nærmest i munnen på hverandre om hvor godt plassert dommeren stod, hvordan han samtidig antagelig hadde veldig dårlig sikt, hvor vanskelig det er å være dommer, hvor hardt skuddet var, og hvordan dommeren tilsynelatende fattet riktig beslutning.

Med tanke på alt oppstyret rundt "handsen" til Bjarnason eller whatnot forrige runde var det ganske fornøyelig, egentlig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 26.04.2009 23:35    Post subject: Reply with quote

Ja det var komisk faktisk. Bra gjengitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Tjuls
Junior


Joined: 09 May 2008
Posts: 76

PostPosted: 27.04.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare NRK som burde skjerpe researchen sin litt av norske medier.. Her et utdrag fra Dagbladet sin artikkel om kampen:

Quote:
Etter en times spill gjorde Erik hamren et sjakktrekk da han satte innpå Radek Prica for å hjelpe Steffen Iversen mot Frode Kippe og Vidar Riseth i LSK-forsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKalle
Rutinert


Joined: 02 Oct 2008
Posts: 627

PostPosted: 27.04.2009 00:51    Post subject: Reply with quote

longines wrote:


Moralen og viljen er fin den, men "Når vi begynte å slå lange baller....". Det startet vi da allerede med fra første minutt. Jeg synes vi spiller kjedelig, deffensivt og "alle mann bak ballen fotball", og det har vi gjort stort sett i alle kampene denne sesongen.

Men jeg forstår samtidig dere som kjøper dette, etter to sesonger med dårlige resultater, så smaker det med poeng. Og med den avslutningen, så er det lett å få inntrykket av at dette var en god kamp. Deffensivt var det veldig bra, men offensivt er det på nivå med de minst underholdene lagene i TL. For meg personlig så synes jeg det er digg med tabelltopp og masse poeng, men det ligger også et stort "men" bak i hodet mitt.


Enig...

6 kamper og vi ikke har ennå et klart og definitivt spillemønster, og vi fortsatt skifter fra 4-4-2 til 4-2-3-1...

Ikke overraskende at laget sliter å befinne seg og spiller "etter gehør".

Ja, i øyeblikket er det nok til å toppe tabellen, men bare fordi alle de andre lagene har gjort VERRE...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.04.2009 00:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke byttinga mellom 4-4-2 og 4-2-3-1 er et tegn på desperasjon fra Hamrén; han har da fra dag en gjort det klart at han ønsker å bruke flere formasjoner.

Når det er sagt, er det ingen tvil om at vi har mye å gå på offensivt, men jeg ønsker selv å vente ei stund før jeg dømmer Hamrén nord og ned for nettopp det.
Back to top
View user's profile Send private message
TrønderBob
Rutinert


Joined: 02 Apr 2007
Posts: 900
Location: Lade

PostPosted: 27.04.2009 01:19    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som synes at kommentatorene er utrolig partiske med alle lag Rosenborg spiller mot? F.eks når BHR scorer roper de " HAN SCOOORER!!! WOOOO FOR ET ANGREP FOR ET MÅL! SENSASJON!!"

Og når Prica utligner: "Å Rosenborg utligner med Rade Prica, woo yey!"
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 27.04.2009 01:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager maser media om at "vi har ventet på et mål fra Sapara"? Han scora jo senest et flott mål mot Tromsø med hode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 27.04.2009 02:06    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
niccolai wrote:
Men skjønner fortsatt ikke kjøpet av Zahora, totalt unødvendig mener nå jeg... Vil heller se Sellin få innhopp enn Zahora..
Sellin var jo god i dag Rolling Eyes Bidro med et par bortdriblinger, og et elendig innlegg. Som jeg har sagt før, det ser ikke ut til at han har nivået. Uten at jeg har sett han alt for mye, egentlig veldig lite.


Enig. Send Sellin et annet sted. Lei han ut eller noe. Ubrukelig fyr. Tror jeg kunne fått til like "mye" om jeg selv hadde blitt satt innpå. Håper Zahora får komme innpå når han er frisk igjen.

Ellers er jeg veldig fornøyd med resultatet. Vi gjør ingen fantastisk pen kamp, men vi er det beste laget og vinner fortjent. LSK byr ikke akkurat på dans. Det må fightes på Åråsen. Vi har brent oss på dette før. I dag var vi brutale, styrte spillet, og vant fortjent. Prica imponerte meg i dag. Annan er gud.

TV2s anti-RBK-kampanje er vel ikke noe nytt. Men halve Norge elsker RBK allikevel. Ikke vits å bruke tid på TV2.
Back to top
View user's profile Send private message
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 27.04.2009 02:54    Post subject: Re: LSK-RBK Reply with quote

toreinar wrote:
Som tidligere nevnt vinnes ikke ligaen i media,men på banen.Men er enig med keenioir i at stadig fokus på at vi er heldige med dommeravgjørelser og 0 fokus på det motsatte kan slå uheldig ut.Hvis noen har tid og lyst til å gjøre noe med det;Summer opp hvor mye tid TV2 bruker på situasjonene og samle opp situasjoner hvor de elegant overser våre uheldige avgjørelser.
Utfordre tv2 til å slippe vedkommende rbk-er inn i studio for å belyse dette med fotobevis.
Hvis de avslår foreslår jeg at alle som holder med Rosenborg tar en prøveboikott samlet i en serierunde.(Burde merkes på seertallene:))

Er det ikke bare en utvalgt del av befolkningen med spesielle "registreringsbokser" som vil kunne drive med noe sånt? (de regner ut seertall på den måten) Men så regner jeg ikke med du var så seriøs på det punktet Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 27.04.2009 06:24    Post subject: Reply with quote

I etterpåklokskapens lys var ikke dette en kamp for Trond Olsen, kamper vi styrer og stanger mot en mur av neandertalere passer ham dårlig. Da tjener vi nesten mer på Skjelbreds futsal-still.

Jeg er skuffet og overrasket over at Lillestrøm var fornøyde med å legge seg lavt på hjemmebane, følge våre backer hele tiden og ikke ønske å spille fotball. Kanskje det er galt av meg å forlange mer av LSK, men om man har som mål å være en toppklubb kan man ikke se seg fornøyd med å være statist på hjemmebane. Hadde de spilt en smule mer offensivt ville nok Olsen kommet mer til sin rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.04.2009 07:56    Post subject: Reply with quote

Litt overraska over at folk er misfornøyde med spillet. Jeg synes vi spilte rimelig bra, LSK ble jo rundspilt.

Når det gjelder TV2s fotballdekning så irriterer det meg mer at de ikke evner å snakke om noe annet enn dommeravgjørelser i 95% av sendetiden enn at de er selektive i utvalget. Jeg har slutta å se Fotballextra, det er så jævli uinteressant å se vanskelige situasjoner i sakte film i 60 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
andreasb
Senior


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 150

PostPosted: 27.04.2009 08:23    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Annan 5 på TV2-børsen!

Kippe 6 og BB!

Hehe!


VG: Annan 4, Kippe 5.

Dagbladet: Annan 4, Kippe 5.

Er vi virkelig så jævlig subjektive? Eller er de som sette opp børsen sjuke? Han kunne fint fått det dobbelte..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Next
Page 18 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb