English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Roar Strand
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 45, 46, 47  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2009 21:34    Post subject: Reply with quote

Det var tanken. Wink

Dessuten kler det ikke Strand å få en stor statue av seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ablativ
Veteran

PostPosted: 22.04.2009 22:10    Post subject: Reply with quote

Nei, det er klart. Han er en beskjeden kar. Noe som viser seg i hvor latterlig få sider han har her på forumet. Det finnes jo andre (nevner ingen navn) som aldri har vært i nærheten av Lerkendal og som har likevel slår Strand med ganske så mange sider...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.04.2009 22:14    Post subject: Reply with quote

Tråden hadde nok vært betraktelig lengere om folk hadde følt for å kjefte han huden full for dårlige holdninger, innsats og spill...
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 22.04.2009 22:20    Post subject: Reply with quote

Eventuelt om han hadde vært en nesten like god spiller, bare at passet viste amerikansk nasjonalitet, spilte i amerika, hadde i ung alder vært på prøvespill i United, var spiss av typen ''dødelig" og folk i flere sammenhenger tullet med at de så han på værnes m.m Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.04.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

Men nå har vel tråden "roar strand" blitt kuttet og startet på ny eller?
Denne tråden går ikke lenger tilbake enn 05, forumet har vel vært oppebetydelig lenger enn det? Det har vel en liten innvirkning på lengden. Men helt klart, det at spilleren aldri syter, aldri havner i konfklikter gjør jo at det ikke blir så mye skriverier. Smile
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 22.04.2009 22:28    Post subject: Reply with quote

John Ass wrote:
Rbk er en toppklubb som fostrer mange legender, noe de vil fortsette med i mange år. Skal alle få en statue så må vi rive Lerkendal gård og sette statuene der. Jeg er bare en unggutt som ikke husker noe eldre enn 90 tallet, og da har jeg mange kandidater som fortjener statue like mye som Strand. Og regner med det fins noen legender lenger bak i historien og. Skjønner Ålesund, de kommer neppe til å oppnå noe bedre enn å ha trent Riise frem til han var 17, men Rbk skal være skandinavias legendefabrikk.

Av ren interesse så lurer jeg på hvem disse kanditatene er. Personlig kan jeg ikke komme på en eneste spiller som fortjener en statue "like mye" som Strand gjør i det tidsrommet. Og du sier mange?..
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 22.04.2009 22:28    Post subject: Reply with quote

Siden han er så konfliktfri, er det jo heller ingen som er innom denne tråden som skriver i affekt, slik at man sporer av off topic side etter side...

Og det første innlegget i denne tråden fra 2005, handler om at Strand skal legge opp Very Happy
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 22.04.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

En kort tråd er kudos til Strand som alltid har levert på og utenfor banen. I tilegg har det vært lite spekulasjoner om klubbytte.
Back to top
Nordlendingen
Senior

PostPosted: 22.04.2009 23:21    Post subject: Reply with quote

Eggen er helt klart den som fortjener en statue mest i rosenborg. Ingen tvil. Han har trossalt vært med på nesten samtlige gull Rosenborg har fått fra han var spiller, og fram til han ga seg. En levende legende, og er totalt urealistisk å tro at noen noen gang kan bety så mye for Rosenborg i framtiden som nils-arne har gjort... MEN når det er sagt synes jeg forsåvidt også Roar har gjort seg fortjent til en statue...
Back to top
John Ass
Senior

PostPosted: 23.04.2009 12:52    Post subject: Reply with quote

Zzyzx:

Eggen! Jeg syns Skammelsrud. Hoftun? Brattbakk? Pappan til Steffen? By Rise?

Ser disse ikke har 600 kamper for klubben, men de har vært i klubben i lange perioder og vært kjempeviktige når de var her. At ungen til Roar ble syk når han skulle til utlandet syns jeg ikke løfter han så mange etasjer over disse.
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 23.04.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

Vi får sette opp vår egen lille Vigelandspark utenfor Lerkendal. Med en monolitt av tidligere Rosenborgspillere i het omfavnelse.

Tommel'n opp!
Brady
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 13:59    Post subject: Reply with quote

Roar Strand er og har vært en kjempeflott klubbspiller for RBK, og fortjener all ære for det. At det dermed rettferdiggjør en statue av ham er jeg totalt uenig i.

Skal man ha noen på sokkel utenfor en fotballstadion må det være en person som har hatt en enorm betydning for klubbens identitet. I den kategorien finner jeg kun Nils Arne Eggen og i en mindre grad Odd Iversen.

NAE gjennomsyrer alt som forbindes med RBK i dag. Teorier om spillestil og oppførsel, underholdning og åpenhet. Uten Eggen ville RBK vært noe helt annet i dag. Det er han som har utviklet identiteten til klubben i størst grad.

Odd Iversen var tidenes målkonge og den som var synonymt med RBK i klubbens første år i norsk toppserie. Han er den som kommer nærmest å bli kalt en legende, fordi det han gjorde var enestående og at det er en god del år siden. Ikke bare målene hans, men også væremåte og kommentarer, var med og gjorde 'Ivers' til et begrep på Lerkendal. Slik har også han vært delaktig i å definere RBK's identitet.

Her når nok ikke Roar Strand eller andre toppspillere fra de siste årene opp i sammenligningen.
Back to top
Art Vandelay
Rutinert

PostPosted: 23.04.2009 14:04    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Roar fortjener en statue, men er enig med Brady at Nils Arne kommer først i rekka. Strand er Rosenborg, mens Eggen har skapt dagens Rosenborg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2009 14:23    Post subject: Reply with quote

Here are some examples from the world game that makes the CNN list of one-club heroes:

Paulo Maldini -- The Italian international defender has played 601 times for AC Milan in the league alone -- in a career spanning 25 years with one club, still playing into his 40th year.

Raul Gonzalez -- The Real Madrid captain has scored over 190 goals in close to 500 games in 14 seasons in La Liga, numbers that don't just highlight his tremendous talent, but also establish him as one of the best Spanish players ever to play the game.

Pele -- The football legend played for Santos between 1956-1974 -- making 659 appearances and scoring an incredible 643 goals not to mention his World Cup heroics for Brazil.

Lev Yashin -- Voted FIFA's goalkeeper of the century in 2000, Russia's Yashin spent his entire 22-year-old career with Dinamo Moscow, playing 812 for club and country.

Roar Strand -- Hard-working midfielder has won more domestic trophies than any current player in Europe with 14 league championsips and five cups for his Norwegian side Rosenborg. Like Scholes he recently made his 600th appearance for the Trondheim outfit.

Read more: United stalwart Scholes joins '600' club
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 14:29    Post subject: Reply with quote

Det blir kanskje litt feil å kalle Pelé og Strand one-club heroes.
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2009 14:35    Post subject: Reply with quote

Hmmm.. Var en keeper i Santos eller en annen brasiliansk klubb som spilte der fra 1990 til han la opp i fjor. Ganske imponerende det og.

Artig at Strand blir bemerket på den måten for det fortjener han. Ikke akkurat klubbhore, denne Strand.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 14:37    Post subject: Reply with quote

Kelso wrote:
Jeg synes Roar fortjener en statue, men er enig med Brady at Nils Arne kommer først i rekka. Strand er Rosenborg, mens Eggen har skapt dagens Rosenborg.

Da lager vi to stykk Wink
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

Roar Strand er ukens gjest i Golden Goal.
Torsdag: Zebra 21.00
Fredag: Reprise på TV2 klokken 23.10
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 18:22    Post subject: Reply with quote

Roar Strand er observert på Værnes!
Back to top
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Solo wrote:
Roar Strand er ukens gjest i Golden Goal.
Torsdag: Zebra 21.00
Fredag: Reprise på TV2 klokken 23.10

Takk for det! Får ikke sett det i morgen så hadde vært bittert å gått glipp av dette.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 23.04.2009 20:16    Post subject: Reply with quote

" Æ hadd det vældig fint i Molde, æ fikk dæm jo ned i 1 divisjon "

Roar på Golden Goal, fantastisk Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2009 20:17    Post subject: Reply with quote

"Jeg hadde et fint år i Molde. Jeg fikk dem jo ned i førstedivisjon!"

Ah, herlig Roar!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Troilonge
Forumsjef

PostPosted: 23.04.2009 20:29    Post subject: Reply with quote

Ellers kjedelig intervju desverre. Lite snakkesalig, gamle Roar. Men dæven han har nådd langt ved å holde beina på jorda RBK
Back to top
acab
Junior

PostPosted: 23.04.2009 23:11    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
"Jeg hadde et fint år i Molde. Jeg fikk dem jo ned i førstedivisjon!"

Ah, herlig Roar!

Ble plutselig veldig for den statuen
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 02:38    Post subject: Reply with quote

John Ass wrote:
Zzyzx:

Eggen! Jeg syns Skammelsrud. Hoftun? Brattbakk? Pappan til Steffen? By Rise?

Ser disse ikke har 600 kamper for klubben, men de har vært i klubben i lange perioder og vært kjempeviktige når de var her. At ungen til Roar ble syk når han skulle til utlandet syns jeg ikke løfter han så mange etasjer over disse.

Jeg tror ikke Eggen var med som spiller i det nevnte tidsrom, heller ikke Odd Iversen. Og de andre alternativene er jeg nok heller ikke enig i.

Brattbakk: en klinisk avslutter som har scoret mange viktige mål(og utrolig mange mål i det hele tatt) for klubben, men som også har vært en god del i andre klubber og som mangler mange kamper på å nå opp til Strands antall.

Skammelsrud: Sikkerheten selv. En herlig passningsfot og en meget trygg og lojal spiller. Men mangler litt på antall kamper og også han har spilt færre år for RBK. Kanskje spilleren jeg mener er nærmest å ha hatt Strands betydning for klubben. Kommer likevel neppe til å ha samme betydning for folk etter karrieren som det jeg tror Strand kommer til å ha.

Ola By: Veldig god keeper og viktig for RBK i begynnelsen av gullalderen. Men siden han la opp i 1995 er det vanskelig å si at han har hatt samme betydning som Strand mener nå jeg. Han mangler ganske mange av de viktige kampene som Strand har tatt del i.

Erik Hoftun: 11 år for klubben. Var en veldig viktig brikke i RBK-laget og etter min mening den beste midtstopperen vi har hatt i klubben da han var på topp. Likevel er det vanskelig å gi ham samme kreditten som Roar som har vært i klubben som spiller i 20år(19 blir vel kanskje det korrekte om man trekker fra sesongen på utlån(?) i Molde).

Alle gode spillere som har betydd mye for klubben, men ingen av de har vært her like lenge. Ingen er vel like godt likt blant hele Norges befolkning som han heller. Jeg tror nesten alle ser på Roar som sympatisk. Det er også altså personen Roar Strand, hva han står for, og hva han symboliserer som fortjener en statue. Han symboliserer klubbspilleren og han symboliserer fotballspilleren som blør for drakta i hver eneste kamp og gir alt.

Men det skal sies at skal det settes opp en statue av en person som har betydd mye for Rosenborg gjennom tidene er selvfølgelig Eggen et soleklart førstevalg etter min mening.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 45, 46, 47  Next
Page 28 of 47

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb