English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 20.04.2009 17:05    Post subject: Reply with quote

Nåja. Utålmodig sjel.
Det kommer, det kommer. Prica har jo to scoringer allerede, og kom seg til tre store sjanser mot Odd. Gjør ingen god kamp, men arbeidsforholdene var heller ikke de beste.

Jeg ser ikke helt hva Iversen har gjort bedre enn Prica. Bortsett fra innhoppet mot Start har Steffen Iversen vært fryktelig anonym. Kanskje mer så enn Prica, som i det minste har hatt noen avslutninger på mål. Jeg klarer ikke å se at vi har noe spissproblem. Det gjelder bare å få begge spissene i den formen de skal være i. Men begge ser ut til å være på vei.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.04.2009 17:09    Post subject: Reply with quote

Utålmodig? Samme hvor lenge det går så kommer ikke Prica til å bli 100 ganger bedre. Jeg vet at jeg aldri kommer til å hylle den spilleren. Denne kan du gjerne lagre om du ikke tror meg, men jeg er helt sikker... Dessverre. Om valget blir mellom Prica som jeg har sett i 3 kamper nå og Zahora som jeg kun så innhoppet til igår, så blir det Zahora.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 20.04.2009 17:21    Post subject: Reply with quote

Hundre ganger bedre? Det var da voldsomt.
Og du tror altså at Zahora er hundre ganger bedre?
Prica har på ingen måte vært SÅ dårlig.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 20.04.2009 18:12    Post subject: Reply with quote

Tom Henning Øvrebø er kampens dommer.
http://fotball.speaker.no...id=1492627
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21948

PostPosted: 20.04.2009 18:21    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Prica å score så jevnt som han har gjort til nå, kommer han til å ende opp på rundt 15 mål i løpet av sesongen. Man kan "spille dårlig", men leverer man så mange mål bør man faktisk få spille. Prica bør starte kampen. Iversen i Sapi-rollen og Sapara ut til høyre for en Skjelbred som må på benken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.04.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Hundre ganger bedre? Det var da voldsomt.
Og du tror altså at Zahora er hundre ganger bedre?
Prica har på ingen måte vært SÅ dårlig.


Hvor står det at jeg sa at Zahora var 100 ganger bedre? Så lenge han er bedre bør han velges. Og kutt ut den hånlige innstillingen, selv om den klær deg, så er det en dårlig måte å argumentere på
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21948

PostPosted: 20.04.2009 18:26    Post subject: Reply with quote

Det er jo du som skriver at Prica ikke kommer til å bli 100 ganger bedre, som om at det er det han må bli for å kunne forsvare en plass på laget. Det er ikke på noen måter hånlig å bemerke dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.04.2009 18:28    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at han må bli 100 ganger bedre for å beholde en plass på laget, men jeg hadde 100 ganger bedre forventninger av han enn det jeg har sett hittil. Skuffende med andre ord, men Sunderland supporterne klagde av en grunn
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21948

PostPosted: 20.04.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

Sunderland-supporterne hadde like stor tålmodighet som deg. I Aalborg ga de han flere sjanser, og han ble i sin siste sesong der kåret til SAS-ligaens beste spiller, før han ble solgt til Premier League for 20 millioner. Det var en grunn til det også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.04.2009 18:46    Post subject: Reply with quote

Jaja, fremtiden vil uansett overgå oss begge i å vite hva som skjer Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2009 18:56    Post subject: Reply with quote

Prica har så langt vært mange ganger bedre enn Iversen som står som en påle og heller ikke kommer til sjanser. Han har nå stått som en påle i to sesonger min tålmodighet er ihvertfall slutt, han har aldri heller vært spesielt målfarlig bortsett fra noen gode måneder på høsten 2006. 10 mål i året som spiss og fast straffetaker er utrolig svakt. Prica har to mål og var nær to mål til i går, hva fikk Iversen til utenom å bli knust av Hagen og Fevang i duellene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 20.04.2009 18:59    Post subject: Reply with quote

Ja, Prica har skåret 2 mål. Ett pga. en forsvarer som stod i veien, ett annet fordi han stod uten markeringer. Det kommer ikke til å gjenta seg nok til at han blir en målskårer av rang. Mål er mål, men i mine øyne ikke godt nok
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2009 19:06    Post subject: Reply with quote

Han står der og det er ikke tilfeldig, målet mot Odd var et meget bra løp og han kom seg i en veldig gunstig posisjon. Iversen er ikke i posisjon engang når innleggene kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 20.04.2009 19:25    Post subject: Reply with quote

La oss kvitte oss med Iversen, John Pelu kan ta over hans rolle. Hva sier du Keenoir? Har litt problemer med å forstå deg iblant Keenoir, virker som om du skal ha de mest spesielle meningene hele tiden. De profilerte skal smashes og de mindre profilerte skal hypes.

Det er jo helt umulig å være spiss i et så dårlig komponert lag som vi er offensivt pr dags dato, dere skyter på feil folk. Prica og Iversen gjør vel det beste ut av situasjonen og det de får å jobbe med. Men det bør ikke være noen tvil om at Iversen har vært den beste av de to, hittil. Er det noe jeg vil ta Prica på, så er det at han har et forferderlig tafatt kroppsspråk. Han bør ta skjorta ut av shortsen, gi litt mer i dueller og bli generelt mer aggressiv i måten å spille på.
_________________
"I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2009 20:09    Post subject: Reply with quote

Når det ikke fungerer så er det jo selvsagt dem som spiller som må ta skylden og spesielt en som ikke har prestert godt nok iforhold til lønna i snart to år. Da er det på tide å si at nok er nok og ønske han lykke til en annen plass. Jeg har ikke sett Iversen god over en lengre periode siden høsten 2006 nå er det vår 2009. Hva er det Iversen har gjort som er bra han står ro han kommer ikke til målsjanser og vinner ikke dueller engang lenger. Han er en spiller som etter min mening står i veien for videre utvikling og viser tydelig tegn på å være langt over toppen. Han var bra mot Start ,men det var når han fikk ta ut alt på 20 minutter. Bruk han som superinnbytter.

Jeg har også kritisert Skjelbred ,men det er egentlig mest pågrunn av at han misbrukes i en kantrolle som han overhode ikke passer inn i. Jeg har lyst å se han og Sapara forsøke å bytte plass for å se om det kan gi bedre flyt i angrepspillet vårt. Sapara, Skjebred og Iversen er som nøkkelspillere å regne når det gjelder å få vårt offensive spill til å fungere noe det ikke har gjor annet en i små øyeblikk og da peker jeg fingeren på dem som har spillt store deler av tiden langt under pari. Dem har også vært i klubben over lengre tid så det kan ikke unskylde seg med at dem må tilpasse seg. Det er en grunn til at en kan være mer tålmodig med Zahora, Olsen og Prica. Det hjelper jo heller ikke at Hamrèn forsøker å presse igjennom en formasjon som en helt tydelig ikke har manskap til å spille for øyeblikket. Det må bli slutt på at en plasserer spillere i feil posisjoner bare fordi dem likssom er alltfor god til å sitte på benken. Skal Sapara spille OMS så får Skjelbred sitte på benken og en får sett inn en høyre kantspiller som f.eks Strand.

Du nevner Pelu som med spissparet Prica - Iversen hadde vært langt mer fornuftig å hatt på banen på kanten istedenfor f.eks Skjelbred i den rollen. En ville da i det minste fått en som hadde slått innlegg. Storflor er et annet eksempel på en som hadde vært en bedre kantspiller enn hva Skjelbred og Tettey er.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 20.04.2009 20:29    Post subject: Reply with quote

Joko har et poeng, spissene har nok forsøkt å gjøre så godt de kan, men arbeidsforholdene har ikke vært de beste. Pasningene de har fått, lange eller pasninger uten rom å gå i, har skjelden vært gode. Skaffer laget seg selv bedre rom på den øverste tredjedelen av banen, ved å strekke i bredden og spille raskt i lengderetningen, vil de få helt andre forhold. Da tror jeg vi får se mer av Prica, for tross høyden virker han ikke som en typisk duellspiller som gjerne ofrer ei tann eller to for å komme først på ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3193
Location: Oslo

PostPosted: 20.04.2009 22:11    Post subject: Reply with quote

Prica har som joko skriver bidratt med særdeles lite guts og tilstedeværelse i kampene til nå. Han virker rett og slett litt "off". For å se hva Iversen er istand til er det bare å se tilbake på Start kampen hvor han tilrettelegger på en glimrende måte.


At noen kan mene at Zahora er 100 % bedre eller 947 % bedre enn de som spiller på grunn av noen minutter i siste kamp forteller meg ganske mye: Hva med ballgutten som sto bak Lund Hansen i forrige hjemmekamp? Vi har jo ikke sett han spille ennå så det KAN jo faktisk være at han er bedre enn de nåværende spissene???
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er alt Iversen har å vise til så langt i år er en bra halvtime som innbytter mot Start og da heller ikke som spiss, men mer tilbaketrukkent. Da har ikke så mye å si hvordan Prica ser ut på banen i øyeblikket så skaper han langt mer og virker farligere enn Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 20.04.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

hipp som happ for meg ang iversen/prica.

Desverre er nok ikke dette kampen å benke Per. Vi trenger insatsviljen hans. Dessuten kan store treige LSK-ere få slite defensivt mot ham mer enn andre i norge
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.04.2009 22:58    Post subject: Reply with quote

Vi bør gå over til 4-2-3-1 på bortebane igjen og det er ingen god grunn til å offre Olsen for hverken Iversen eller Prica han er bedre enn dem begge og har ferdigheter som resten av laget mangler når han er ute.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 21.04.2009 00:06    Post subject: Reply with quote

Over til det viktige, hvem skjenker meg pen på Klimt, og hvem skal ut allerede lørdag?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 21.04.2009 02:40    Post subject: Reply with quote

Mitt lag:

Jarstein
Lustig - Lago - Stadsgaard - Dorsin
Annan - Tettey
Sapara - Iversen - Olsen
Zahora (Prica i løpet av kampen)
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 21.04.2009 06:44    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:


At noen kan mene at Zahora er 100 % bedre eller 947 % bedre enn de som spiller på grunn av noen minutter i siste kamp forteller meg ganske mye


Kan du vær så snill å lese innleggene før du skriver? Det hadde vært fint, takk!
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2009 07:22    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Jeg sier ikke at han må bli 100 ganger bedre for å beholde en plass på laget, men jeg hadde 100 ganger bedre forventninger av han enn det jeg har sett hittil. Skuffende med andre ord, men Sunderland supporterne klagde av en grunn


Du hadde altså forventet at Prica skule score 200 mål i løpet av de fem første serieomgangene?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.04.2009 08:05    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Over til det viktige, hvem skjenker meg pen på Klimt, og hvem skal ut allerede lørdag?


Søndag er jeg i området og klar til dyst. Lørdagen er jeg litt usikker på - kommer vel kanskje an på hva du har å tilby.. Wink
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
Page 2 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb