| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.03.2009 09:18 Post subject: |
|
|
Noen som fikk med seg hva Semb sa etter første omgang mot tromsø i går?
Lydsignalet fra bua ble ikke kuttet med en gang, og en Semb som hørtes irritert ut sa "det er så jævlig [ettellerannet]". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.03.2009 09:33 Post subject: |
|
|
Jeg synes han sa "jævlig irriterende". Regner med han tenkte på takstolpen som tydeligvis stod rett foran kommentatorbua, men det kan ha vært pga. oss også.
Takk, 2mas! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.03.2009 09:55 Post subject: |
|
|
| Semb fremstår ikke akkurat som noen stor gledesspreder. Det er mye av det som blir sagt i programmet til Thorstvedt etter mandagskampen som går ham langt over hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 24.03.2009 10:07 Post subject: |
|
|
tor idar aune og bjørn hansen gjorde en meget god jobb som kommentatorer i går.
de er ikke veldig patriotiske, men nøkterne og meget behagelige å høre på. hørte dem på adressa's webtv, og for første gang kunne jeg se en hel fotballkamp uten ett eneste feilskjær på overføringa.
det eneste adressa ikke har fiksa ennå, er en highlight-mulighet mens kampen går. jeg missa nesten hele førsteomgangen i går, og ønsket meg veldig å kunne se målene. dessuten ser jeg at trenerne blir intervjua i pausen - men jeg får ikke lyden av intervjuene. det er også litt merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.04.2009 23:07 Post subject: |
|
|
Men jeg kommer ikke over Sembs kommentar etter den målgivende pasningen til Huseklepp: "Innlegget til Huseklepp er av ypperste, ypperste verdensklasse!"
 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2009 23:16 Post subject: |
|
|
Hehe, nei. Men hva kan man vente. TV2 har vedtak om at Huseklepp er et talent av de sjeldne, selv om han fortsatt har store mangler foran mål og defensivt, og til tross for at han er tre år eldre en "CL-erfarne" Skjelbred, for eksempel. Det har så vidt meg bekjent har det aldri vært noen reell interesse fra utlandet.
TV2 har nå manet om dette berømte gjennombruddet siden 2005(?), men fortsatt er det en lang vei å gå for å forsvare lønna og omdømmet i disse kretsene.
Det var dog artig å høre det var tyst som i graven om at gjennomsnittlige Lago stort sett kledde av unggutten hele kampen. Så da så vel Semb sitt snitt til å rose den beste enkeltinnvolveringen hans opp på galaktisk nivå.
Mens på andre siden var "banens gigant", siden han effektivt tok ut Iversen i lufta.
TV2 er så gjennomsiktige at det er flaut.
EDIT: Ikke missforstå! Jeg elsker Huseklepp. Det samme føler jeg for Martin Andresen. Det er en helt egen sjarm med overbetalte endimensjonale spillere med blankofullmakt på spilletid, som trekker sine respektive drittlag ned i nivå.  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.04.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Jeg har enormt stor sans for dine inlegg Zorac jevnt over høy kvalitet alltid.  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.04.2009 08:15 Post subject: |
|
|
Takk for det, du! Meget hyggelig å høre!  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 08.04.2009 23:35 Post subject: |
|
|
Kloke ord sagt på en underholdende måte, 10x
Synd å se at det stort sett var mye svas på Scheie idag, Løken skulle hatt skuddpremie.
Semb og ØA er direkte tragiske, skjønner seriøst ikke hvorfor Semb har så mye cred i mediakretser. Har han noen gang utvist bra skjønn, eller er han der fordi han er x-landslagstrenger (ufattelig dårlig sådan).
Jeg kjøpte meg Adressa-LIVE jeg etter kampen, håper det er sånn tålelig synkronisert mellom tv'n og sendinga på nett når kampen sendes på TV'n |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.04.2009 22:26 Post subject: |
|
|
Hå hå hå...
Brann-Davy er i ordentlig hardt vær på debattprogrammet her. Vakkert oppstilt argument: Fordi fjerdedommeren har lite erfaring, tar han nødvendigvis feil, og Svein Oddvar Moen har rett.
Godt å se at Mini og Thorstvedt sier fra, i alle fall. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 13.04.2009 22:31 Post subject: |
|
|
Det der var bare pinlig! Når man har sånne synspunkter har du ingenting i tv2 å gjøre! _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 14.04.2009 01:21 Post subject: |
|
|
Jeg trodde ikke sånne latterlige og partiske etterkamp-analyser hørte til norsk fotball...
Det var pinlig... noe som jeg har bare sett på bunnivå italiensk TV.
Lite erfaring = hold kjeft og la den feile avgjørelsen stå!
Forresten, hvem er tosken?? [dumt spørsmål, det vet jeg...] |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 19.04.2009 22:11 Post subject: |
|
|
Nå er jeg på selvfølgeligheter, men det får heller gå:
Jeg blir faktisk pinlig berørt av å se Ivar Hoff uttale seg om kamper og spillere på TV. Det er litt som å se de innledende rundene av "American Idol" når han gjør sitt beste for å uttrykke seg så vakkert han bare klarer.
Han virker jo bare som en forvirret gammel nisse. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.04.2009 22:15 Post subject: |
|
|
| Han har blitt snål. Når begynnte han å snakke slik? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 19.04.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Det er nesten så jeg har ham mistenkt for å prøve å være en slags "grand old man" i fotballredaksjonen, sånn som Andy Rooney i 60 minutes.
Bare nesten, riktignok, fordi jeg har store problemer med å se for meg at Ivar Hoff noen gang har sett på 60 minutes. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 19.04.2009 22:21 Post subject: |
|
|
Ivar Hoff kan umulig mislikes. Mannen liker jo å lage eventyr av kommentatorene sine i forhold til andre norske som liker å lage sci-fiction.
I dag sa forresten Semb "ultraklasse" etter kontringsmål av Brann 
Last edited by Snorreth on 19.04.2009 22:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.04.2009 22:22 Post subject: |
|
|
| I tillegg var det visstnok ei kontring fra øverste, øverste hylle. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.04.2009 22:30 Post subject: |
|
|
| Jeg vet ikke om Pelu-situasjonen fra i fjor ble nevnt i forrige runde, men jeg vet sikkert at den var nevnt av (TV2)-kommentarene i alle de tre første rundene, samt idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.04.2009 22:31 Post subject: |
|
|
| Men det var jo en kjempescoring. Huseklepp løp fort, fort, fort og slo inn der Sævarson dukket unna før Solli pirket ballen utagbart inn i åpent mål. Kan ikke gjøres bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.04.2009 22:39 Post subject: |
|
|
| Troilonge wrote: | | Men det var jo en kjempescoring. Huseklepp løp fort, fort, fort og slo inn der Sævarson dukket unna før Solli pirket ballen utagbart inn i åpent mål. Kan ikke gjøres bedre. |
Ja. Du glemte for øvrig å ta med at denne fantastiske kontringen starter med at islendingen takles slik at ballen tilfeldigvis spretter videre til Huseklepp. Vakkert.
Å kalle dette ultraklasse er i beste fall hysteri og i verste fall kunnskapsløshet. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 19.04.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Ja.
Kontringa og målet var fint det.
Det humrer litt over er at Semb holder seg alltid noen hakk over det virkelige nivå... og kom med den nye kommentaren i dag.
Ultraklasse vil jeg tro er noe av det villeste en person har sett. Det er kanskje vanskelig å styre tankene kjapt og riktig, men ultraklasse er rimelig sykt. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.04.2009 23:18 Post subject: |
|
|
Var det i en forbindelse med en landskamp, mon tro, der Semb sammenliknet en eller annen stjernespiller med Alanzinho? Var ikke så alt for lenge siden og jeg husker det ble kommentert her inne, men Semb sa hvertfall noe sånn som at "den teknikken der holder Alanzinho-klasse!" Helt utrolig hvor høyt nivå Tippeligaen holder skal vi tro vår tidligere landslagssjef.
Må ha vært fotball-EM eller noe sånnt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.04.2009 01:30 Post subject: |
|
|
Stemmer nok det. Mener også at vår gode venn og eks-landslagstrener mente at Alanzinhos teknikk ikke sto noe tilbake for spillere som Christiano Ronaldo.
Begynner å bli fryktelig lei disse såkalte ekspertene i TV2 sine ekstreme overdrivelser av spillere som er flavor of the month. Alanzinho i fjor, Huseklepp hittil i år (samt tendenser siden han ble konfirmert), mens kjempespillere på de mindre lagene blir glemt eller oversett pga lagets status. Det er vel vanskelig å si noe annet en at Moldes sorte trekløver på topp er det desidert beste som har vært i TL så langt, uten at Semb har måttet skiftet undertøy og tatt en sigarett etter å ha sett høydepunkter fra deres kamper på Matchball Mandag.
Artig å se Ivar Hoff. Mannen burde jo skjermes fra seg selv i det minste, om han skal gå ut i glemselen med et snev av verdighet, dersom han noen gang har hatt det. Han bruker jo større og større ordelag når han beskriver spillers prestasjoner (Bolaños mot AaFK og Niang i første runde for eksempel), og i tillegg har han et tonefall, ansiktsmimikk og fremtoning som gjør at det virker som han prater til femåringer. En fryktelig, fryktelig skummel barnehageonkel har Hoff altså blitt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.04.2009 07:44 Post subject: |
|
|
| Jeg er ganske sikker på at det er bevisst. Men det funker ikke. |
|
| Back to top |