English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Start - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 08:05    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg synes Nordvik har en veldig dårlig innleggsfot iforhold til Dorsin og det taper vi mye på. Nordvik gir oss litt når det gjelder tempo ikke at det blir et voldsomt stort problem mot Start.

Da har du oversett noe resten av fotball - Norge har fått med seg i årets tippeligastart. Bolanos har rimelig bra tempo i kroppen, for å ikke snakke om teknikk. Her er det viktigere med en god defensiv back fremfor en "moderne" backtype. Derfor tror jeg faktisk Nordvik er det beste alternativet. Får bare håpe han er kald nok i hodet.

En annen ting; jeg vil ikke høre noen bortforklaringer ift til baneforholdene på Sør Arena - der går det faktisk an å spille god fotball.

En siste ting: jeg har tydeligvis ikke fått med meg hvorfor denne kampen går på onsdag, mens de øvrige i runden går til helga???
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 08:09    Post subject: Reply with quote

Det ble veldig tydelig at laget svekkes med Nordvik på back. Kjør inn på Strand, sier nå jeg. Nordvik passer best som stopper.

Ang. kampdag onsdag: sikkert fordi kampene alltid skal fordeles over tre dager, og da ble rundens første kamp berammet til onsdag pga påsken.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 09:23    Post subject: Reply with quote

Når Dorsin ikke kan spille mot Start bør Miller eller Nordvik ta plassen. Miller bidrar mest offensivt mens Nordvik er best defensivt. Valgets kval. Traore bør fortsette der hvor han var sist; tribunen. Tviler på om gutta spiller to dårlige kamper på rad. Starts Fevang virker solid og må passes på. Seier til RBK er helt klart pari i denne kampen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.04.2009 10:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Lund Hansen blir garantert vikar. Spørsmålet er om det blir Johnsen eller Even Barli på benken.

Men siden dette ble skrevet så har man kanskje endret garantien he he. Lund Hansen starter vel om Jarstein ikke er med?
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 06.04.2009 10:05    Post subject: Reply with quote

– Dette gir oss selvtillit. Nå håper vi på trøkk fra omgivelsene også. Jeg håper det kommer mange. Og jeg tror det er plass til dem som kommer, sier Start-trener Knut Tørum og smiler.

– Seieren mot Viking betyr vannvittig mye for den Rosenborg-kampen. Folk må komme nå. Jeg forventer fullt hus, sier en opplagt Bernt Hulsker.

http://fotball.adressa.no...134559.ece
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 06.04.2009 10:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Fillerist Traorè!

Utifra det han har vist før, synes jeg han er den definitivt nest beste venstrebacken vi har i klubben.

Du får passe på å dukke etter at du har ristet ham da. Det kan fort smelle en ørtæv tilbake.
Synd at Traoré absolutt ikke vil spille venstreback. Det er noe med mentaliteten til enkelte som dessverre hemmer utviklingen som spiller.

Ellers frykter jeg Bolaños teknikk og at Hulsker skal skade noen av våre.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

Holder det å bare dukkke opp på stadion og kjøpe bortebillett?

Tenker å ta turen!
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.04.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Bolanos er en med fart og teknikk ,men han er sørgelig alene og han imponerte ikke så voldsomt mye i det jeg så av Viking - Start, hadde et fint raid mot Bertelsen ellers forholdvis usynelig.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 18:30    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis vil et Start, full av selvtillit og på hjemmebane, være langt mer interessert i være offensive. Da kan vi vel få et kampbilde som passer Rosenborg bedre. Jeg er positiv til denne kampen. Våre gutter vil skjerpe seg for å rette opp bildet fra i går, og Start er dels "høye", dels litt fornøyd med sesongstart allerede.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 18:52    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Forhåpentligvis vil et Start, full av selvtillit og på hjemmebane, være langt mer interessert i være offensive.

Øh... du er ikke gammel nok til å huske hvordan Tørum legger opp taktikken mot en antatt bedre motstander, er du?
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 06.04.2009 19:28    Post subject: Reply with quote

Det er beklageligvis ikke alderen det står på... Ikke den veien, i så fall, men heller litt tidlig demens, kanskje.
Når du sier det, så demrer det litt... Wink
Back to top
ya
Senior

PostPosted: 06.04.2009 22:00    Post subject: Reply with quote

Det blir alfa og omega å få Sapara tilbake i gammelt slag til Start kampen.
Som en skrev: Olsen kan ikke gjøre alt på egenhånd.
Skjelbred og Tettey har jeg null tiltro til mtp kreativt angrepspill.
Forhåpentligvis starter Zahora på topp.

Forøvrig ville årets sesong blitt en katastrofe uten nyervervelsene Annan, Olsen , Zahora er min følelse.
Back to top
Demolith
Rutinert

PostPosted: 07.04.2009 05:35    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig Zahora får sjansen til å spille mot Start, om enn som innbytter for Ivers/Prica.Den beste pr.dags dato skal spille, og når verken Prica eller Ivers har innfridd så langt så syns jeg man kan forlenge rotasjonsmønster og blande inn Zahora i mixen.
Kanskje vanskelig valg for Hamrén som sikkert har lovet gull og grønne skoger til Prica og rettferdiggjøre kjøpet, men dæven det siste vi trenger er at man starter på det viset igjen.

Ser helst at man starter med Prica og bytter etterhvert, syns Rade hadde gode bevegelser mot Brann. Ivers har kanskje godt av å bli jenket ned litt med en 2. lags kamp eller 2, flytt litt for lenge på ansiennitet og gammelt spill nå. Blir for lett og lese når han prøver samme gamle om og om igjen uten vilje til innsats eller prøve noe nytt
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 07.04.2009 07:14    Post subject: Reply with quote

Hvor og når sendes rbk kampen på onsdag, sendes den på tv?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 07:36    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ NRK2, det var vel kl 1800.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 08:51    Post subject: Reply with quote

Håper Hamrén lemper Per på benken i denne kampen, og setter Iversen ned sentral midtbaneplass og dytter Sapara til høyre.
Da kan vi starte med Prica, og sette inn Zahora som innbytter etter en god time.
Med Prica og Iversen til å rive og slite i forsvaret, rekner jeg med at de kan være passe møre mot slutten av kampen; en perfekt anledning til å prøve Zahora. Per har dessuten vist særdeles lite så langt denne sesongen og kan ha godt av å varme litt treverk.

Angående venstreback, så tror jeg Nordvik passer bedre til en rask og teknisk kantspiller (Bolanos) enn en smart bakromsspiss som i større grad utfordrer Nordviks taktiske ferdigheter.
Må desverre si jeg er mer skeptisk til Hulsker mot vårt stasjonære midtforsvar. Håper Lago tråkker til med noen Lago-taklinger tidlig i kampen slik at han surner og blir byttet ut med Årst...
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2009 09:24    Post subject: Reply with quote

Ser absolutt ingen grunn til å gjøre så radikale endringer før kampen i Kristiansand. Per hadde ingen stor kamp mot Brann, men både mot Vålerenga og Tromsø spilte han bra. Vi må for all del ikke begynne å tukle for mye med laget for enkeltkamper hvor det ikke stemmer helt for alle.

Laget mot Start bør vel bli: ALH - Nordvik, Lago, Demidov, Lustig - Tettey, Annan - Skjelbred, Sapara, Olsen - Iversen helt enkelt.

Prica har utrettet lite i sine innhopp til nå, og Zahora bør få sjansen som førsteinnbytter i de fremre leddene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2009 09:35    Post subject: Reply with quote

Elendige prestasjoner bør få konsekvenser. For Skjelbred og Sapara så var det førstegang i år og en kan la det gå. Iversen har til gode å levere mer enn en halvtime med godt spill i år og den kom mot Vålerenga. I andre perioder har han vært helt "ok" og det er heller ikke godt nok. Hva er poenget å kjøpe inn konkurranse til Iversen hvis den ikke er rèel? Inn med Zahora eller Prica så får Iversen sitt på benken og eventuellt komme inn å vise at han er verdig en plass på laget.

Last edited by Keenoir on 07.04.2009 09:45; edited 1 time in total
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg heller mot et standard laguttak, men ville som sagt byttet ut Nordvik med Strand. Muligens ville jeg også prioritert Miller framfor Nordvik på venstreback, men siden jeg ikke vet hvor godt Miller har prestert i det siste, blir dette mer teoretisk.

Nordvik bidrar rett og slett for lite offensivt. Han er ingen moderne backtype med et konstruktivt blikk for offensivt spill. Og siden RBKs offensive spill er svært avhengig av løpsvillige sidebacker, mener jeg det bør ekskludere Nordvik. Heller ser jeg ham som enkel ryddegutt i midtforsvaret, fortrinnsvis en backupløsning.

For øvrig bør Traore stikke fingeren i jorda og innse at det blir mer spilletid om man sier seg villig til å bekle en backposisjon. Hadde han gjort det, hadde han vært i startoppstillinga til denne kampen, og han ville sannsynligvis fått flere innhopp også i andre posisjoner.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 10:16    Post subject: Reply with quote

jeg er absolutt ikke tilhenger av å kjøre både ivers og prica fra start siden dette er en bortekamp og løps- og kontringskapasiteten blir viktig

jeg er derimot ikke helt avvisende på prica fra start igjen som mot Tromsø, synes det var lovende takter sist kamp - mye riktige løp og nesten-situasjoner, selv om han på ingen måte preget kampen

er oppsummert litt ambivalent ifht ivers/prica, men har ståltro på at prica blir stor for oss nå etterhvert

når det gjelder nordvik vil jeg minne om at han har spilt mye back - han ble jo mer eller mindre vraket som midtstopper i haugesund og skjøvet ut på backen istedenfor, kan tenkes at det går seg til før kampen på sør arena med noen treninger på backen osv, så nordvik på backen i dorsins fravær støtter jeg (dvs iallefall så lenge traore nekter å spille back)
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 07.04.2009 12:39    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Håper Hamrén lemper Per på benken i denne kampen, og setter Iversen ned sentral midtbaneplass og dytter Sapara til høyre.
Da kan vi starte med Prica, og sette inn Zahora som innbytter etter en god time.
Med Prica og Iversen til å rive og slite i forsvaret, rekner jeg med at de kan være passe møre mot slutten av kampen; en perfekt anledning til å prøve Zahora. Per har dessuten vist særdeles lite så langt denne sesongen og kan ha godt av å varme litt treverk.

Tenkt det samme faktisk. Hadde vært hærlig å rive og slite i et kompakt Start en god stund, så kan heller PCS komme inn litt senere i kampen og få ekstra uttelling før løpingen sin mot et redusert forsvar.
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2009 13:26    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at dersom det blir for mange forandringer så stemmer det ikke med bevegelsene, og da er det RBK som rives og slites mest.

Ivers var ikke noe særlig mot Brann, men gjorde en ålreit forestilling mot Vålerenga. I Tromsø startet han på benken og kom inn samtidig med en grov taktisk blunder fra Hamren, så det blir lite grunnlag å basere en Ivers-vraking på.

Særlig siden Prica absolutt ikke har spilt seg inn på laget i sine innhopp og heller ikke var all verden da han fikk muligheten fra start i Tromsø.

Å kaste Zahora rett innpå blir også litt feil i en slik kamp som på onsdag, og derfor fastholder jeg min mening om at laget bør endres minst mulig og at Zahora bør være foran Prica i innbytterkøen denne gangen.

-------------------

For øvrig er det påfallende hvordan holdningene til Prica er her inne kontra Berisha i fjor. Prica har faktisk gjort vesentlig mindre av seg i sine første to kamper enn det Berisha gjorde, men tålmodigheten er tydelig større med en spiller som kostet en del og som kom fra en annen klubb en Burnley...

Greit nok, Berisha var dårlig mot Djurgården borte, Brann borte og Djurgården hjemme i fjor høst, men Prica har vært enda mer usynlig, veik i duellene og gjort like lite nytte for seg i innhoppet mot Enga, kampen mot Tromsø og innhoppet nå mot Brann.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 13:40    Post subject: Reply with quote

Spillere som kommer på lån skal prestere fra dag 1 når det er snakk om Rosenborg.

Nå presterte Berisha på dag 1, men deretter var det tynt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

Prica suger.

La Zahora få prøve seg!
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 07.04.2009 20:26    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Holder det å bare dukkke opp på stadion og kjøpe bortebillett?

Tenker å ta turen!

ja det håper jeg da. vi er en gjeng som kjører fra trondheim nå, og får vi ikke billetter, blir vi særdeles bøse
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 23, 24, 25  Next
Page 4 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb