English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2009 02:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har allerede prøvd flere varianter hos Google. Det eneste jeg fant var ingressen til artikkelen som omtalte bloggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.03.2009 02:12    Post subject: Reply with quote

La det gå sport i det!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2009 09:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har det i cache på stasjonæren på hybelen. Skal prøve å fiske den opp når jeg er tilbake på mandag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 27.03.2009 09:50    Post subject: Reply with quote

ny sak om holding i adressa, se på dette bildet:

http://fotball.adressa.no...133493.ece

4 spillere på bildet, alle 4 holder en motspiller, 2 fra hvert lag.

Demidov sin trøye skal vel ikke sitte så høyt på ryggen?
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2009 10:56    Post subject: Reply with quote

Toppers, Kjello. Både Firefox og Opera åpner lagrede faner fra cachen uten å reloade, tror jeg, så det skal være enkelt med de hvis man har gjenopprett forrige økt påslått.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 27.03.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Hamrèn: Alle ønsker å score lovlige mål og alle er enige om at holding er en uting, men alle med litt innsikt forstår at holding og småknuffing er en del av spillet. Jeg regner med Adressa skal ha oppslag etter hver kamp fremover: "Lago holdt i trøya rett før han headet unna - klubben bør ta grep".
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 27.03.2009 13:45    Post subject: Reply with quote

Hamrén har rett i at det er en del av spillet, men samtidig vingeklipper han seg selv med tanke på at også RBK kommer til å bli bortdømt på lignende tilfeller. Kommer det en sak a la Adin Brown, kan ikke Hamrén gjøre annet enn å holde kjeft og han kan verken kritisere dommer eller den som begår regelbruddet.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.03.2009 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg synes da ikke at han har fratatt seg selv muligheten til å kritisere dommere som ikke slår ned på holding som de åpenbart har fått med seg, men ikke slo ned på.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 27.03.2009 14:07    Post subject: Reply with quote

Enig med attach. Han kan kritisere dommeren, men ikke spilleren. Det er forøvrig også forskjell på holding (som alle driver med) og filming av typen Pelu (som jeg synes de bør slå ned på).
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.03.2009 14:16    Post subject: Reply with quote

Henning, Pelu fikk krampe.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.03.2009 14:19    Post subject: Reply with quote

Og Martin Fillo har fått noe sånt som fem gule kort for filming den siste sesongen. Noen som har tenkt å ta tak i dét? Eller spiller han for feil lag til at det skal være interessant? Artig at det er Viking som er klubben som har markert seg som Flammens Voktere innenfor fairplay, både med hvor grusomt det var å få den Pelu-straffa mot seg i fjor og målet som det derre høkkertlaget scora på dem i UEFA-cupen.

Demidov-saken er kommentert på kjernen.com, forresten.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 27.03.2009 14:30    Post subject: Reply with quote

Fullstendig enig med deg bolgebah, dette er noe jeg også har tenkt på selv.

Martin Fillo er kanskje den mest utpregede juksemakeren i Tippeligaen. I fjor var det masse filming og andre tjuvtriks, blandt annet husker jeg en kamp hvor han dro med seg ballen med hånda inn i feltet og ga pasning til medspiller som havna i mål.

Vikingfansen skreik høyest da Pelu datt, og det bør være likhet for loven. Fillo burde vært "anmeldt" sikkert 4-5 ganger i fjor, alle gangene med påstand om at han "bevisst lurer dommeren i kampavgjørende situasjon", med risiko for to kampers karantene.

Jeg sa det da Pelu falt og jeg sier det igjen; jeg tror aldri denne loven noen gang blir trukket frem igjen. Jeg har aldri hørt den nevt av klubber, dommere, fans eller medier verken resten av sesongen i fjor, eller hittil i år.
Guinness
Rutinert

PostPosted: 28.03.2009 11:59    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen slenger seg på eder og galle-toget:

- Jeg trodde ikke det jeg leste i avisen

Synes det er fantastisk hvordan adressa klarer å lage en samfunndebatt ut av dette. Nå er Rosenborg blitt et dårlig forbilde for utviklingshemmede spillere.

Tommel'n opp!
kristobal
Legende

PostPosted: 28.03.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig oppgitt!

Hver ENESTE gang det er en sak om noe som kan tolkes negativt i RBK så er det Bjørn Hansen, Nils Arne Eggen eller andre sterke personligheter fra RBKs storhetstid som uimotsagt får lov til å fremføre sine tanker om at alt var så mye bedre før.

Resten av fotballnorges følelse av å bli bortdømt mot RBK var atskillig sterkere i den tida enn i dag. Kåre og Mini ble beskyldt for å filme seg til frispark og straffespark. Erik var eliteseriens verste trøyeholder. På Lerkendal gjør dommerne slik Eggen vil, var omkvedet. Ikke sikkert det var tilfelle, men hørte vi ofte Eggen & co vedkjenne noe? Nei.

Det er greit å sette fokus på trøyeholding og si at slik vil vi ikke ha det. Men spar meg nok en gang for tøvet om gamle dager.

På Åråsen i 2001 var det altså både et tilfelle tidlig i andre omgang hvor Bjarmanns trøye stod som et seil, og en situasjon på overtid hvor Sundgot ble holdt i trøya inne i feltet.
– Ville de ha straffe? For hva da? Slutt å tulle, sa Nils Arne Eggen til VG etter kampen....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toki
Veteran

PostPosted: 28.03.2009 13:12    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke forsvare holding, og Hamrén kunne/kan sikkert ta seg en prat med spillerne, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan oppleves som dårlig etikk:

Quote:
– Hadde dommeren sett situasjonen (med Demidov), ville det blitt frispark. Men hadde han sett litt mer, så hadde det kanskje vært straffe til oss. Det er slikt som skjer i kampene, iblant blir man rammet av det negativt og andre ganger får man en fordel av det. Det får man akseptere, selv om ingen synes noe om det, sier Hamrén.

– Det er «krig» inne i boksen. Det blir litt fokus på det nå, ettersom det ble scoring. Men det kunne like gjerne vært en straffe som han hadde gått glipp av. Det er ingen som synes noe om det, men man må akseptere det. Hva forventer man? At Demidov skal si unnskyld, det var frispark?

Rett og slett flaut av adressa. Det er vel heller de som trenger et kurs i både det ene og det andre...
longns
Veteran

PostPosted: 28.03.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg det er sykt digg at vi kan dra fordel av Demidov sin rotete stil, det er jo ikke hver kamp det.

Uansett, jeg hører aldri noe fairplay mas når vi får slike situasjoner mot oss. Adin Brown for et par år siden f.eks, hoppet ned hele Hirschfelt. Hvor var mediene med fairplay pekefingeren da?

Det samme med filming, det er bare når Rosenborg står for filmingen at det tydeligvis betyr noe.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 28.03.2009 13:36    Post subject: Reply with quote

Det var i 2007 hvor Adin scoret 2-2 målet for Aafk, i den siste kampen før sommerferien. Den glemmer jeg ikke.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.03.2009 13:43    Post subject: Reply with quote

Enig med Joko, hver gang RBK er involvert i noe slikt så blir det et stort mediehysteri. Hver gang en annen klubb er involvert i noe sånt så blir det bare nevnt med en liten notis, om det i det heletatt blir nevnt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKdesi
Proff

PostPosted: 28.03.2009 14:01    Post subject: Reply with quote

Kan vel ikke akkurat si at Adressa hjelper RBK akkurat når det gjelder fremtidige dommeravgjørelser. Skal vel ikke se bort ifra at alle dommerne føler et ekstra press om at media følger med trøyeholding, og vi får frispark imot oss for den miste forseelse, mens andre laget slipper unna.

Uansett hva RBK gjør, greier Adressa å vikle det nødvendig. Ser for meg om Tromsø hadde vunnet 1-0 etter en trøyeholdning i feltet og selvmål, ville de skrevet at det er på tide at RBK slutter å fremstå som naive og bli mer kynisk og gå inn i krigen.

Ser for meg hvilken kamp det ville ha blitt mot LSK dersom vi ikke gikk inn i dueller og svarte med samme mynt. Det er vel uansett dommeren som legger lista hvor langt man kan gå, og dersom har lar det ene laget få tøye ut grensene for hvor de kan gå, er det latterlig å ikke kunne svare tilbake med samme middel. Fair Play er en fin ting, dersom det utføres av alle. Dersom bare RBK skal være fair, mens 15 andre lagene i serien er kyniske, så vil vi rykke ned.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.03.2009 15:00    Post subject: Reply with quote

Konspirasjoner
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.03.2009 15:59    Post subject: Reply with quote

Dersom Adressa trenger en krangel i miljøet rundt RBK, ringer de bare Bjørn Hansen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.03.2009 10:50    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen er en hedersmann, og ingen skal fortelle meg at bekymringene hans kommer på noe annet grunnlag enn at han vil det aller beste for klubben. Noen ganger bør han dog tenke seg om hvor vidt kommunikasjonskanalene og timingen for kritikken er velvalgt. I kraft av sin dypt respekterte posisjon vil han uansett bli lyttet til, men når han gang på gang lar seg lokke utpå av The Sun-higerne i en viss regionavis reduseres han bare til deres nyttige idiot. Dette inntrykket tjener verken Bjørn eller RBK på, bare skandalejournalistene som skal fordumme befolkningen.

Det singler i all fall ganske ettertrykkelig i glasshuset når han fordømmer Hoftun og Hamrén for de faktisk ganske edruelige uttalelsene i ettertid av målet. Man kan ikke si annet enn at de erkjenner realitetene, og det var langt mer enn trenerduoen Eggen/Hansen noen gang gjorde om tjuvtriksene til våre spillere i storhetstida.

Jeg synes det er sterkt beklagelig at vi fortsatt diskuterer dette, og det er noe av en fallitterklæring for oss som ønsker at Adressa ikke skal få sette dagsorden med slike ikke-saker. Håpet er bare at stadig flere innser at avisa misbruker sin posisjon som leverandør av lokaldebattens skrevne ord, og slutter å bry seg om slikt vås.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.03.2009 15:42    Post subject: Reply with quote

Det er lov å håpe. Men jeg tror dessverre at når massene behandles som idioter, så blir de idioter. Du har alltid små grupper av individer som ikke tilhører disse massene. Så det er ikke de mest engasjerte supporterne jeg her tenker på. Men det er sofasupporterne. Eller et bedre ord er kanskje Adressa-supporterne. Altså de som lar seg styre av det Adressavisen mener. Jeg er redd de er et stort flertall. Når Adressa skriver det, så må det jo være riktig. Og vips, så har vi en debatt om RBKs moralske ansvar gående.

At en mann som Bjørn Hansen hiver seg på den vogna, er tragisk. Jeg vil ikke se på Bjørn som en gammel grinebiter, men det blir sånn når han stadig vekk er å se i Adressavisens spalter, og snakker om at "alt var så mye bedre før".
h b
Veteran

PostPosted: 30.03.2009 10:22    Post subject: Reply with quote

mannen mener det beste, men han er bare litt gammeldags. sliter med å skjønne at ting har forandret seg litt...
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2009 11:03    Post subject: Reply with quote

Men nå forstår jeg vel ikke Bjørn Hansen dit hen at han er en type som vil mene noe om alt mulig i offentligheten. For meg står vel saken mer som et eksempel på at når noe er galt i RBK, så ringer alltid Adressa til folk fra glansdagene da alt (tilsynelatende) var så rosenrødt.

Tillater meg å skrive et lite dikt, lett inspirert av gamlefars lyriske betraktninger i garderoben.

Når der stormer rundt klubben
– et flaggskip for landet
og spillets ide
kan føles litt blandet.
Da er det på tide
deres navn igjen å hedre
under godfotens såler
var jo alt
så meget bedre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 37, 38, 39  Next
Page 14 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb