English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Didier Konan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 101, 102, 103  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 25.03.2009 17:41    Post subject: Reply with quote

Elsket forresten den detaljen til Didi på slutten av videoen som nettopp er lagt ut. 4 minutters old boys vs young boys
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 25.03.2009 18:41    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Kan du fortelle meg om Konans oppførsel du som vet om den? Jeg kjenner han ikke og lurer

Man trenger ikke kjenne ham for å ha fått med seg gjennom media enkeltepisoder om bl.a å ikke møte til avtalte tider m.m. som førte til "degradering" til juniortreningene og senere erklæringer om at nå har han skjerpet seg. Man har vel lov til å ha meninger som supporter selv om man ikke er omgangsvenn med ham?

Som nevnt tror jeg han kunne ha blomstret under Hamrén dersom han hadde signert ny kontrakt, men når han ikke har lyst så blir det vel farvel.

AT RBK kunne ha vært flinkere i sitt integreringsarbeid er en annen sak. Det er sikkert mulig å lære av de som er bedre bare man er i stand til å erkjenne hvor man står.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 27.03.2009 20:00    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er noe å ta opp, men Konan lanseres av mange som Veigar-erstatter på Stabækforumet. Jeg tror han kunne vært utmerket i en slik rolle. Konan er jo god på en-touch, og har en bra fysikk og balanse. Får håpe han heller drar utenlands.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 27.03.2009 20:12    Post subject: Reply with quote

han kommer til å briljere i den rollen i stabæk...merk mine ord
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.03.2009 20:20    Post subject: Reply with quote

Hold han langt unna Stabæk, dette er potensielt en ny Helstad historie.
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 27.03.2009 20:45    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Konan Ya leverer omtrent like mange mål og målgivende i uvant posisjon som superspissene til Molde og andre afrikanere i tippeligaen som ilikhet med Konan ofte kan være frustrerende mens andre ganger er dem helt fantastiske. Forskjellen er at vi ser hver eneste Rosenborg kamp og kun noen fåtalls Molde kamper og utenom det høydepunktene på fotballxtra.

Hvis du hører hva f.eks mesteparten av Odd supporterene vil sagt om Tchoyi før han gjekk til Stabæk så ville sikkert den ligne på den beskrivelsen du gav av Konan nå nettop, men spør du en Stabæk supporter så vil du høre om en spiller med fantastiske ferdigheter. Forskjellen er hvordan Stabæk behandler sine spillere kontra hvordan Odd behandler sine spillere? Hvorfor lærer ikke vi av Stabæk og Jönsson istedenfor å gjøre det samme feilene om igjen og om igjen. Måten vi har brukt Konan på i hans tid i Rosenborg er pinlig i mine øyne og det har ført til en til tider pinlig oppførsel fra Konan. En skal heller ikke glemme at han var vår tredje mest produktive spiller ifjor bak Iversen og Sapara. Det er greit at Konan er benket ,men ingen klarer å overbevise meg om at Sellin har mer å tilby som innbytter enn Konan.


Dette er jeg helt enig i. Det grenser til det pinlige å se hva RBK har klart å få ut av Konan. Istedet kjøper de Prica, en etter mine øyne mye dårligere spiller med mye mindre potensiale. Greit nok at Konan ønsker seg vekk fra snø og kulde, like mye tror jeg han ønsker seg vekk fra spillestilen og nivået i Norge. Hadde RBK drillet Konan tett på hvordan man kan benytte hans "godfot", hadde vi helt sikkert sett toppnivået hans i.l.a kort tid. I forhold til Traoré har han langt flere strenger å spille på , bl.a fart. Jeg så Traoré i en kamp for RBK 2 mot Ranheim nå sist, og så en spiller som ikke innehar topp 2. div. nivå engang. Hva RBK så i ham er en gåte, mangel på fart, mangel på gjennombruddstyrke og tilsynelatende mangel på fotballforståelse hva angår å gjøre andre gode. Konan derimot har et internasjonalt snitt som RBK nok engang IKKE klarer å få ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 27.03.2009 21:17    Post subject: Reply with quote

Det at du i trekker fram Konans fart gjør deg til en klovn og hele innlegget ditt verdiløst.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2009 21:21    Post subject: Reply with quote

Kritikk av ens mening på det der nivået er vel... ja... imponerende...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ya
Senior


Joined: 03 Oct 2008
Posts: 101

PostPosted: 27.03.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Det at du i trekker fram Konans fart gjør deg til en klovn og hele innlegget ditt verdiløst.


Takk det samme til deg...
Back to top
View user's profile Send private message
ya
Senior


Joined: 03 Oct 2008
Posts: 101

PostPosted: 27.03.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Vet ikke om dette er noe å ta opp, men Konan lanseres av mange som Veigar-erstatter på Stabækforumet. Jeg tror han kunne vært utmerket i en slik rolle. Konan er jo god på en-touch, og har en bra fysikk og balanse. Får håpe han heller drar utenlands.


Fæl tanke og skjer dette blir jeg rett og slett trist.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 28.03.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

Konan er jo en helt annen type enn Veigar. Veigar var kanskje den spilleren i TL med størst spilleforståelse. Konan har jo noen kvaliteter, men spilleforståelse er ikke akkurat det han er best på. Han kan sikkert vært en grei spiller for Stabæk, men han kan ikke utfylle Veigar rollen slik som Veigar gjorde. Han må lage sin egen rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 28.03.2009 01:04    Post subject: Reply with quote

Angående Konan:

Hans potensiale er ubestridt utrolig høyt. Hvorfor? Han har et særdeles bra touch på ballen (god teknikk) og et bra tilslag. Han er rett og slett en meget god spiller rent teknisk. God nok til å dominere Tippeligaen, spør du meg. Vi har også sett potensiale til at han har god pasningsfot og til tider overblikk.

Problemet kommer imidlertid ved at han ikke kjenner lagkameratene godt nok (og at han ikke har fått rollen sin), tror jeg. Han er avhengig av å være det kreativet sentrumet på laget. I Afrika dominerte han i den offensive midtbanerollen, men der kjente spillerne han inn og ut. De kommuniserte sammen og var venner (you get the point). Slik er ikke ståa i Rosenborg.

Her er han en av mange med slike kreative ferdigheter. Sapara, Skjelbred, Iversen, det florerer av kreative spillere. Ting er ikke bygd opp rundt Konan. Og da tror jeg ikke han kan fungere optimalt. Jeg kan trekke en ganske forskjellig, men hvertfall en med noen fellestegn, parallell til situasjonen for Barcelonas Alexander Hleb.

I Arsenal i fjor var han en av ligaens beste offensive spillere, og var en av Arsenals klart beste. Han var det kreative sentrumet i laget (sammen med Fabregas), mye av spillet gikk rundt ham og "alle" spilte ballen til ham. Da kom han til sin rett.

I år, i Barca, er han "en av mange", slik Konan er i RBK. De har Iniesta, Xavi og Messi, og han er bare en liten brikke i puslespillet. Og langt fra den viktigste. Derfor trives han heller ikke. Slik var det i starten av Arsenal-karrieren hans også. Da var Henry og kompani der. Hleb brukte noen år på å bli god i Arsenal-drakten. Han ble aller best når Henry dro.

I Stuttgart var han også den store stjernen på laget, og det er kanskje der han har hatt sine beste sesonger i karrieren. Jeg ser helt klarte paralleller til Konan. Nå har ikke jeg inngående kjennskap til hans situasjon i Afrika, men jeg regner med han var stjerna på laget når han er offensiv midtbane, straffesparkeksekutør og blir kåra til landets 3. beste spiller.

Enkelte spillere er rett og slett avhengige av å være i sentrum for å skinne. De kan ikke være "en av mange". De må være midtpunktet, den spillet går gjennom. Det har, av forskjellige årsaker, ikke Konan fått være i RBK. Vi har hatt Sapara der, og selv om det er vanskelig å argumentere mot at det er bra at han har hatt den rollen, burde nok Konan strengt tatt fått en sjanse der.

Men jeg vet ikke helt om det hadde gått bra. Fotballforståelse demmer riktig nok opp for manglende språklig kommunikasjon. Men det kan ikke demme opp helt. Å snakke samme språk bokstavelig talt må ikke undervurderes. Og spillere med en slik rolle som Konan hadde i Afrika, er helt avhengig av god kommunikasjon, fordi det er den mest sentrale rollen i angrepsoppbyggingen. I tillegg kommer han fra en helt annen fotballkultur enn vår.

Dersom Konan drar til en annen klubb, er det godt mulig han får ut potensialet sitt. Men jeg er tvilende til at det skjer i Norge, hvertfall ikke før han bryter språkbarrieren litt mer enn det han har gjort til nå. "Good for de grooop" har vi riktig nok hørt noen ganger, men det holder ikke helt.

Alt i alt tror jeg det beste for Konan hadde vært å enten søke tilbake til sitt hjemland, eller dratt til Frankrike eller noe. Hvor han blir forstått. Og helst til en klubb hvor han kan være sentrumet i laget. For det har han et gigantisk potensiale til å være. Med tillit og god kommunikasjon med lagkameratene.

I Rosenborg er han nok en tapt spiller, dessverre. Det KAN hende at Sapara og PCS drar, og at Konan endelig skal få ut sitt potensiale for oss, men jeg tviler. Og det er vemodig at han sannsynligvis forsvinner. Fordi det er en jævlig god fotballspiller som forsvinner. Samtidig er det nok den beste løsninga. Da isærdeleshet for Konan selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 28.03.2009 01:20    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg, og sammenligningene med Hleb er på sin plass.
Og de er ikke alene. Utrolig mange spillere som er stjerna på laget og det kreative midtpunktet i det offensive spillet, men som ikke kommer til sin rett i ny klubb med tre eller fire spillere som alle ønsker en fri rolle og mye ballkontakt. Konan Ya til høyre i 4-3-3 var til tider smertefullt å bivåne, dels pga. av inkompetanse på trenerbenken og dels på pga. hans egne skylapper og stadige offsides. Da han var spiss i 4-4-2 i fjor høst var han i beste fall mangelfull som makker til Iversen.

Er egentlig lei hele konseptet DKY. Som Knerten sier har det mye å si for et lag at spillerne er venner og drar i samme retning. Konan har stort sett kjørt sitt eget løp og etter to år i klubben virker han ikke å være nevneverdig bedre i engelsk enn da han kom. Uttallige uttalelser om at han skal forlate klubben har heller ikke gjort ham til noen publikumsfavoritt, men den største grunnen til misnøyen er ikke hverken hudfarge, mediautspill eller at han framstår som svært lite integrert. Hovedårsaken er at han har levert jevnt dårlige prestasjoner på et lag som har levert jevnt dårlige prestasjoner og kommet på femteplass to år på rad når det forventes seriegull. Konan er for meg den enkeltspilleren som i størst grad har vært det personifiserte symbolet på sportslig traurige tider, en spiller som er i utakt med laget sitt, som igjen er i utakt med sine egne tilhengeres ønsker om hvordan laget skal være.

Men nå har vi forhåpentligvis lagt både Konan og de tunge tidene bak oss. 2009 ser bra ut, og for Konan sin del håper jeg han finner seg en litt anstendig klubb i et fransktalende land hvor han kan slå til. Enkelte kvaliteteter er han åpenbart i besittelse av, men han har ikke fått det ut på samme måte som Alan i Stabæk, noe som både må tilskrives hans egne prestasjoner og hans egne holdninger og oppførsel, men også inkompetanse og stadig forvirring om spillemønster, gjennom hyppige trenerbytter mellom folk med liten eller ingen ballast (Tørum, Henriksen).

Far vel, Konan. Du er ikke død for meg, men jeg tror våre dager tilknyttet samme klubb ender snart, om ikke i løpet av mars, så til sommeren.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 28.03.2009 01:25    Post subject: Reply with quote

100 % enig med Oppmannen, føler det på akkurat samme måte.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 28.03.2009 06:33    Post subject: Reply with quote

All denne negative sytingen om Konan skjønner jeg ikke mye av. Han brukte veldig lang tid på å finne ut av norsk fotball og samhandlingen i laget. Javel. Men det har kommet seg etterhvert. Ta for eksempel innhoppet hans i treningskampen i gymsalen på Fornebu: En meget bra avslutning presset, i stor fart fra skrått hold + et stangskudd + 3. sist, uegoistisk, på opprullinga til målet. Ikke glem innhoppet mot Viking og blant annet stikkeren til Tettey. Jeg synes han jobber minst like hardt som Iversen defensivt.

Per idag er Konan en spiller som tilføyer kvalitet i laget og er i stand til å kjempe om en plass i 11'ern. Dersom det blir solgt en eller to midtbanespillere i sommer håper jeg at kontrakten til Konan blir forlenget.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.03.2009 08:46    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Vet ikke om dette er noe å ta opp, men Konan lanseres av mange som Veigar-erstatter på Stabækforumet. Jeg tror han kunne vært utmerket i en slik rolle. Konan er jo god på en-touch, og har en bra fysikk og balanse. Får håpe han heller drar utenlands.


Konan blir for dårlig når han kommer i feilvendt møteposisjon til å mestre den oppgaven. Han har en tendens som sagt å miste ball da. Jeg teltet det i kampen mot Viking. Det ble 4balltap feilvendt og det er ikke godt nok for gode lag.

Jeg tror nok Konan vil bli best så lenge han er stort sett rettvendt mot mål hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 29.03.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Gode inlegg av både knerten og Oppmannen. Det er trist å inømme, men vi kommer nok aldri til å få ut hans fulle potensialet. Lykke til videre Didi
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 29.03.2009 15:22    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Konan blir for dårlig når han kommer i feilvendt møteposisjon til å mestre den oppgaven. Han har en tendens som sagt å miste ball da. Jeg teltet det i kampen mot Viking. Det ble 4balltap feilvendt og det er ikke godt nok for gode lag.

Jeg tror nok Konan vil bli best så lenge han er stort sett rettvendt mot mål hele tiden.


Det er jo derfor han bør spille på midtbanen slik at han oftest mulig kan komme rettvendt mot forsvaret istedenfor å måtte møte ballen. Fordi Konan er meget farlig når han får løpe mot mostanderen sitt forsvar da han har gode dribbleferdigheter, flink til å spille igjennom og har et bra skudd på denne distansen. Skuddet er faktisk langt bedre for den distansen enn når han f.eks kommer nærme keepren. Disse ferdighetene gjør det vanskelig for forsvaret å forutse hva han kommer til å gjøre og han er en trussel på mange måter. Derfor vil det bli vanskelig for dem å alltid velge rett løsning. Konan kan lykkes på Rosenborg ,men er avhengig av at treneren finner en rolle som passer han istedenfor å bruke han som en potet som passer overalt på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 29.03.2009 17:55    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg Konan har fått mye ufortjent pepper her på forumet. Han har langt ifra innfridd de store forventningene folk hadde til ham men på to sesonger i uvant posisjon har han tross alt bidratt med 12 seriemål på ca 35 kamper + han hadde en periode ifjore (august - september) der han var lagets ubestridt beste spiller.

Konan var tross alt billigere en en spiller som Trond Olsen og mens Trond Olsen etter kamper der hans eneste bidrag er en fin scoring og å ha en "truende" hurtighet blir lovpriset får Konan som oftest kjeft i kamper der han bidrar med mer en det Olsen så langt har bidratt med.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 29.03.2009 18:14    Post subject: Reply with quote

En ting er i hvert fall sikkert;
å forvente at en spiller som Didier Konan kan bidra til offensiv samhandling i et fotballag er som å suge etter morsmelk fra navlen til Bjarne Brøndbo.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.


Last edited by Oppmannen on 29.03.2009 18:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ya
Senior


Joined: 03 Oct 2008
Posts: 101

PostPosted: 29.03.2009 18:44    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
En ting er i hvert fall sikker;
å forvente at en spiller som Didier Konan kan bidra til offensiv samhandling i et fotballag er som å suge etter morsmelk fra navlen til Bjarne Brøndbo.


offensiv samhandling...??
Er du blind eller ser du ikke kampene?

Gode argumenter for Konans kvaliteter fra bla Keenoir lenger opp i topicen.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 29.03.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Føler med dere Konan-fans. Hadde det enda verre med å overbevise forumet om at Berisha burde spilt mer enn han gjorde i fjor høst på bekostning av blant andre Konan og Pelu.

Ble møtt med liten forståelse og argumenter som at Konan Ya og Pelu hadde en framtid i klubben, og at man derfor burde la de spille selv om de langt fra var så målfarlige som Berisha.

Den framtida har jeg ikke sett mye til, og selv om jeg har innsett at Berisha ikke var den spissen RBK trengte på sikt mener jeg fortsatt at han burde spilt mer i fjor høst enn det han gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 29.03.2009 20:44    Post subject: Reply with quote

Berisha var mildt sagt elendig og bortsatt fra 2 heldige mål i debuten var han ikke veldig målfarlig. Han ødela mer enn han bidro og da er det bare rett at han spilte lite
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 29.03.2009 20:50    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke direkte enig i det, men følte jeg fikk forklart det meste i fjor høst Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.03.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
En ting er i hvert fall sikkert;
å forvente at en spiller som Didier Konan kan bidra til offensiv samhandling i et fotballag er som å suge etter morsmelk fra navlen til Bjarne Brøndbo.


Det meste kan læres. Her har vi mye å lære av Stabæk. De gjorde toppspillere ut av en middels Tchoiy og en mer eller mindre håpløs individualist i Alanzinho. Tillit, tid og instruksjoner er nøkkelord i "opplæringa" til å bli gode lagspillere.

Nå har det seg sånn at midtbanen vår har vært godt dekt både da Konan kom og etterpå. Man har valgt å satse på andre alternativer, og Konan har falt mellom to stoler. Problemet var at Konan i utgangspunktet ble hentet fordi han var for god til å si nei til, det virker i alle fall sånn. I de fleste andre TL-lag vil jeg tro Konan hadde fått mer tillit, spilletid og da også utvikling.

Det er derfor jeg også er redd for å slippe ham til andre norsk klubber. Dersom klubben ikke får solgt ham til utlandet i sommer, kan han fort gå gratis til en konkurrent, blomstre der, og gi oss en massiv ædda-bædda.

Jeg personlig ønsker å beholde ham. Han kan fort bli en mann å satse på, da vi etter all sannsynlighet mister en eller flere av de offensive midtbanespillerne våre i sommer, og det er billigere å bruke en vi allerede har i klubben enn å handle nytt. Jeg tror også potensialet hans er godt nok til å erstatte Sapara/Skjelbred, selv om han selvsagt løser rollen på sin egen måte.

Toget har vel gått, men la for guds skyld ikke neste perrong være på Telenor Arena eller lignende.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 101, 102, 103  Next
Page 79 of 103

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb