English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 18:45    Post subject: Reply with quote

Demidov har jo etterhvert blitt kjent for sin holding i feltet. Jeg lurer faktisk på om det skjer ubevisst fra hans side, at han bare har lagt til seg spillestilen og selv ikke legger noe videre merke til det i kampens hete.

Det som bekymrer meg er ikke selvmålet til Tromsø som kommer pga Demidov sin holding, men at Demidov er like ille til å holde i vår egen 16 meter. Det kan vi fort bli straffet for fremover, spesielt hvis media setter fokus på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.03.2009 18:57    Post subject: Reply with quote

Et kurs hos Hoftun i hvordan skjule "tyvtriksene" samt fremstå som uskyldig hadde kanskje vært en ideè.

Jeg biter meg også merke i at Tv2 prøver å bygge en agenda om at vi får mye dommerhjelp og alt av dommeravgjørelser vi får med oss blir heftig hypet opp ,mens det vi får mot oss blir dysset ned. I tilegg ble det nevnte et par ting i tippeligatipset om dommerhjelp som var skammelig fra Tv2 sin side. Jeg biter meg ihvertfall forskjellen på fokus når f.eks Brown skorte et mål på overtid som burde vært annulert for Aalesund mot oss og det var bare morro. Hadde det vært oss hadde det nok blitt ramaskrik og når dem prøvde å lage en stor sak av det 6 minuttene mot Tromsø for noen år siden og det ettertid viste seg å være helt korrekt dømt, men fremdeles maser dem om det og det til tross for at Iversen ordnet seiren lenge før en kom til 6 minutter ut i overtiden. Hvem har glemt den værste heksejakten på år og dag når en skulle ta Pelu langt hardere enn noen gang før ,mens en lo det hele bort noen runder etterpå når Helstad tok et nydelig svalestup for Brann mot Strømsgodset. En har heller ikke glemt denne saken, dette kan i lengden være skadelig for oss hvis dommerene begynner å tro på dette og skal begynne å bevise at dem ikke dømmer "Rosenborg vennlig" og da bikker over til at dem dømmer i mot oss istedenfor for rettferdig.
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 19:39    Post subject: Reply with quote

kkakk wrote:
Koppinen holder ikke noe mer en ved en vanlig hodeduell, det er svak og defansivt av Prica som gjør at de kan se ut som han holdes nede.

Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 24.03.2009 20:00    Post subject: Reply with quote

Syntes ikke det målet skulle vært annulert. Hvis du ser det i levende bilder (på tvn) ser du at det er så vidt Prica gidder å hoppe i den duellen. Han hadde tapt den uansett om Koppinen hadde holdt litt i trøya eller ikke.
longns
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 20:05    Post subject: Reply with quote

Ja, den der hadde Koppinen vunnet uansett. Det er ikke akkurat slik at Prica blir holdt nede på bakken, han prøver jo ikke hoppe engang.
Back to top
Slartibartfast
Proff

PostPosted: 24.03.2009 20:08    Post subject: Reply with quote

For meg ser det nesten sånn ut, ja....
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Det forandrer jo ikke på det faktum at Koppinen faktisk river i trøya. Det skal ikke rare nappen til før man mister balanse i satsbevegelsen. Erik Hoftun var ekspert på akkurat dette. Ikke napping (jo, det også), men han skumpet alltid borti motspiller akkurat i det han skulle hoppe opp - slik at han enkelt kunne vinne dueller. Meget smart, men når man river i trøya er det jo helt åpenbart et regelbrudd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tes
Junior

PostPosted: 24.03.2009 20:21    Post subject: Reply with quote

Du ser at på bilde nr2 har Prica allerede ene foten opp, altså som på vei til å gå i duellen, men så ser du også at Koppinen har hånden i trøyen, så er litt enig med at Koppinen kan ha ødelagt satsen til Prica.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2009 20:23    Post subject: Reply with quote

Syns det virker som om Koppinen klatrer på Prica. Ikke lett å ta sats når man bærer vekta av en ekstra person.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2009 20:26    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig at han hadde scoret likevel, men det er vel ingen tvil om at han med holdinga fikk det til å se verre ut av Prica. Det er uansett begrenset hva en skal legge i dette når en ikke har sett mer av Prica på defensiv dødball.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 20:28    Post subject: Reply with quote

Koppinen holder i trøya, men han får ingen videre fordel av det. For han bruker ikke håndgrepet til fysisk å holde Prica nede eller klatre på han. Video av situasjonen er forresten langt bedre enn disse bildene.
Back to top
gm
Rutinert

PostPosted: 24.03.2009 20:31    Post subject: Reply with quote

Moldskred og Rushfeldt får hver sin gedigne sjanse, da de uhindret får gå opp få meter fra mål. Lago er meget passiv på Sigurd sin. Og Demidov kommer til å lage flere straffespark hvis han fortsetter med armbruken sin. Når det er sagt tror jeg Rosenborg blir knallgode med Stadsgaard tilbake.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 20:47    Post subject: Reply with quote

For å utdype litt mer:

Det er ikke meningen dømme en Prica ute av kampform nord og ned, jeg hadde forventet at han var rusten og ikke matchfit. Dessuten har han i perioder vist at han har god teknikk og helt sikkert blir en fin tilvekst. Han skal få tid, så slapp av.

Jeg synes det derimot er ingen god unnskyldning for det som for meg ser ut som tafatt innsats. Det er ingen skam å tape en hodeduell mot Koppinen, for han han er god i de situasjonene. Men forsøket på å stoppe han var noe av det slappeste jeg har sett på lang tid.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 20:59    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg blir irritert når tv-program/aviser fornærmer inteligensen min. Ingen liker å bli behandlet som en idiot.

Hehehe...
Ord som intelligens, intellektuell, intellekt, osv er det ofte lurt i å passe på at man skriver korrekt. Eller så kommer det alltid slike irriterende innlegg fra brukere som meg. Når det er sagt så tror jeg din intelligens, Keenoir, er såpass høy at du lett husker hvordan de fleste ord staves. Regner med det var en typographical error(typo).

Tilbake til tråden:

Jeg synes ikke bildene er klare nok til å vise at Koppinen holder Prica så godt. Dessuten protesterer ikke Prica noe i det hele tatt. Allikevel stusser jeg over at Prica hoppet så lite i den duellen, og jeg kan godt tro at han egentlig ville hoppe men ble holdt, men det er vanskeligere å bevise det. Kamerabildene viste det dårlig, stillbildene noen linket til her viser det dårlig, og Øvrebø stod på feil side av situasjonen. Jeg synes ikke det er noen sak å diskutere egentlig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.03.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Fikset Wink Jeg er enig i at situasjonen mellom Prica og Koppinen ikke er noe å klage over ,men Prica vant faktisk flere dueller med Koppinen i begge 16 meterene både før og etter målet. Han var svak i denne situasjonen ,men absolutt brukbar i duellspillet hvis en ser over hele kampen.
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 21:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er tvil om at Koppinen drar i trøya, bildene viser det som det blir påpekt ikke så godt men det er mye tydeligere på video av situasjonen. Det er vel heller ikke noe sjokk for noen om Koppinen holder i trøya, på samme måte som det ikke var noe sjokk at Demidov gjorde det. Jeg mener heller ikke at det er noen big deal, og slikt skjer ofte, det var bare ment for å illustrere et poeng.

Tore Andre Flo ble dratt ned i feltet mot Brasil, først uten at noen tv-bilder viste det tydelig, men svenskene hadde kamera fra en annen vinkel som etterlot liten tvil.

Poenget mitt er egentlig mest at om TV2 eller andre i media som sitter med opptakene hadde vært interessert så kunne de sikkert funnet en vinkel og et stillbilde med god kvalitet som hadde vist denne og andre potensielt avgjørende situasjoner tydelig. De gjør et utvalg, ikke basert på sportslige hensyn men på økonomiske.

Vi har ikke videodømming, men så har vi det nesten allikevel.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 21:19    Post subject: Reply with quote

At han holder i trøya er det jo ingen tvil om, om han drar og skaper seg fordel av det er det mer usikkerhet rundt. Hvis man ser på klippet fra vglive.no, så ser du at Koppinen er i lufta før Prica tar sats, hvordan skal han da holde Prica nede samtidig som han er i lufta? Da må han vel ligge over han, å det gjør han jo ikke. Det er heller ingen reaksjon fra Prica på situasjonen, selvom den manglende reaksjonen også kan skyldes at vi ledet 4-0.
Back to top
Vemundo
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 21:40    Post subject: Reply with quote

Skjønner hva du mener, men jeg synes det ser ut som han har høyrearmen først bøyd og så retter den ut strakt nedover idet han stiger opp, mens han holder et tak i trøya til Prica. Når Koppinen først har kommet opp er duellen vunnet.

Men det er slett ikke sikkert dette hadde noe å si, det er ikke sikkert han hadde noe godt tak, det er ikke sikker Prica merket det engang. Slikt får vi stort sett bare vite når media velger å problematisere rundt en situasjon og intervjue spillere om spesifikke hendelser, vise dem repetisjoner i sakte kino, zoome inn på detaljer, osv.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 23:42    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
det er ikke sikkert Prica merket det engang

Nei, og dette gjør saken enda mer alvorlig: Koppinen var så sleip at ikke engang Prica merket noe! Vi bør dessuten merke oss at ingen journalister har antydet at det var noe galt med Koppinens scoring. Dette beviser at det er snakk om en konspirasjon, hvor både Koppinen, media og dommer Øvrebø er innblandet.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.03.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Vi bør dessuten merke oss at ingen journalister har antydet at det var noe galt med Koppinens scoring.

Dette har da vi som RBK-supportere vært vant med i mange år nå. Hvor spennende er det å skrive om at TIL sin redusering til 1-4 mot Rosenborg kanskje burde vært utvist? Det har null verdi. Er en av de mest vanlige bivirkningene med å holde med et storlag, dette.

Om du trenger å få høre det i media for å se om noe har gått galt eller riktig for seg på banen, så stakkars deg om det.

Godt å knuse dere, forresten. Ble mye lettere enn jeg hadde tenkt, men det gjorde jo det hele ekstra morsomt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 23:57    Post subject: Reply with quote

Synes vi bør la trøstemålet til Koppinen forbigå i stillhet, siden rushfeldt skulle vært avblåst for for offside før han fikk straffe. Forresten utrolig at linjemannen ikke ser offsiden, da han står kliss på linja.

Enig med Hedon i at kampen ble mye lettere enn vi kunne forutsi. Heldigvis har RBK en god keeper, noe TIL også kunne trengt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.03.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

Er ikke Jarstein søppel lenger og Ramovic en gudebenådet keeper? En skulle tro det etter hva en har lest på forumet her inn i flere måneder sist høst. Nok om det, Ramovic er en god keeper og kommer nok til å slå tilbake etter en litt svak seriestart iforhold til det nivået en er vant til å se han på. I verstefall så gjør han som Opdal og Jarstein og leverer en langt dårligere sesong etter en meget god sesong. Det var langt ifra lett og Tromsø ga oss god match og kommer nok til å skape problemer for det fleste andre lag som kommer til Alfheim, men det dere som Tromsø supportere bør ta som et dårlig omen iforhold til ifjor er at dere har begynnt denne sesongen med å gjøre stygge feil i forsvar feil dere ikke gjorde under Nilsen ifjor og det var tross alt det meget gode forsvarspilles deres ifjor som ga dere bronsen i hovedsak. Dere er ikke gode nok fremover på banen til å tilate dere å slippe inn billige mål bak.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 25.03.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

All kritikken Jarstein fikk for 2008 sesongen er feil mener du? Fordi han har gjort det godt hittil i år? Jarstein var elendig i 2008, kritikken der var helt på sin plass.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.03.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Nei, og dette gjør saken enda mer alvorlig: Koppinen var så sleip at ikke engang Prica merket noe!

To kampers utestengelse for å "bevisst ha lurt dommeren i en kampavgjørende situasjon". Grei skuring.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 25.03.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Jarstein har själv sagt att han var tvungen att ta sig i kragen till denna säsong. Det är bra med en portion självinsikt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
Page 29 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb