English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rade Prica
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 97, 98, 99  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longns
Veteran

PostPosted: 21.03.2009 19:57    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner hva dere alle mener
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Legende

PostPosted: 22.03.2009 18:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ser ikke Prica helt som den kalde avslutteren, han har mer et tungt skudd. Synes det er vanskelig å antyde noe om antall mål, men er nok en 10+kandidat hvis han får spille mye.

Håper ikke Hamren lar prislappen og gamle bekjentskaper telle i laguttaket. På søndag var det klasseforskjell mellom Ivers og Prica, og svensken skal spille seg inn på laget.

Jeg er enig i at det nok er klasseforskjell på Iversen og Prica. Og ennå har ikke svensken fått spilt seg inn på laget.

Interessant at det faktisk finnes spillere som får total frikjennelse fra to år med elendige prestasjoner og full tillit etter en brukbar (ja, brukbar!) time på et lag som fungerte mot en elendig motstander, mens andre spillere, med mye bedre prestasjoner de siste fem årene, blir kastet på båten etter et halvtimes brukbart (ja, brukbart!) innhopp mot samme lag.

Vi scoret forøvrig ett mål med Iversen på banen mot VIF, og to mål med Prica..
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 22.03.2009 18:56    Post subject: Reply with quote

Så konklusjonen din er at Prica var bedre enn Iversen mot Vålerenga?
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 22.03.2009 19:33    Post subject: Reply with quote

Ja selvsagt mener han det. Zap liker ikke trøndere, og det er han ikke aleine om i norge...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 22.03.2009 22:01    Post subject: Reply with quote

Hva i all verden diskuterer dere her egentlig? Hahaha!
zaphod81
Legende

PostPosted: 22.03.2009 22:02    Post subject: Reply with quote

Neinei, jeg liker mange trøndere jeg, faktisk alle trønderne på Rosenborg bortsett fra Steffen Iversen. Til alt overmål er jeg etter de fleste kriterier trønder.

Mot Vålerenga synes jeg Iversen spilte en brukbar kamp, men han er fortsatt

1. for statisk og lite ivrig til å plassere seg i forkant av situasjoner - spesielt i 16-meteren.
2. for treg
3. ikke dominerende nok i lufta til å forsvare å være så treg. Han vinner dueller de gangene han er dårlig markert, og taper litt for ofte hvis motstander kommer opp i duellen.

Han har fotballhode, det skal han ha, men Vålerenga-kampen viser dessverre omtrent maksnivået hans som spiller. Litt mer tur, så scorer han tre mål i den kampen, blir båret på gullstol rundt Lerkendal og får livstidskontrakt med ti mill i året. Men det endrer ikke på at han stort sett er en svært begrenset trussel i rollen sin.

Prica var ikke like god som Iversen mot Vålerenga, men jeg synes heller ikke det var noen stor forskjell. Han ble virrende litt rundt, men han vant mange dueller i lufta, og viste et par svært gode løp i bakrom. Med noe tid på å lære medspillere og lag å kjenne, vil han være mye oftere på riktig plass. Dessuten er det et par ting å merke seg fra hans første innhopp:

1. Han kom til en stor sjanse etter løp i bakrom, en type sjanse som vi omtrent ikke har sett fra Rosenborg de siste tre årene, og som Iversen aldri hadde kommet til. I tillegg hadde han en grei avslutning på mål etter fin rettvending på 18 meter. På 30 minutter altså, like mye som Iversen kom til på 60 minutter.

2. Laget punkterte kampen med 2-0 og 3-0 etter at Prica kom inn. Ved begge målene dro Prica på seg oppmerksomhet fra forsvarere/keepere ved å plassere seg godt i feltet, noe som Iversen gjør for sjelden/for halvhjertet.

3. Er en trussel mot høye forsvarslinjer på en helt annen måte enn Iversen, og har åpenbart mere erfaring med å true bakrommet som spiss.

Jeg har egentlig ingen problemer med at Iversen får starte kamper så lenge han putter mål (på noe annet enn straffe), og jobber godt når han er utpå, men det kan ikke være sånn at han skal være ubestridt førstevalg så lenge han ikke står med hendene i lomma, bare fordi han har det navnet han har. Jeg mener Prica er en spiss med et betydelig større register, og som vil styrke laget så snart han blir litt varmere i trøya.

Fram til det skjer, for all del, la Iversen spille når han gjør det bra, men han bør vurderes på de samme kriteriene som de andre spillerne, og ikke bare av Hamren.
kristobal
Legende

PostPosted: 23.03.2009 00:58    Post subject: Reply with quote

Konkurranse er sunt for dem begge i hvert fall.

Jeg synes Ivers løp mye mot Enga, og han var også et mye bedre oppspillspunkt enn hva Prica klarte å være i den tida han var utpå.

Prica trenger kamptrening, og har kanskje kvaliteter vi trenger vel så mye som Iversen sine når han er kommet i form. Jeg frykter at Hamren følger Adressa-oppskriften og spiller med begge to etter hvert, men håper i det lengste at han ikke gjør det.

4-2-3-1-en vår sitter tilsynelatende så godt om dagen at vi ikke bør tukle med den. Jeg vil mye heller at det roteres litt ut fra hvilke lag vi møter og antatte kampforløp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Legende

PostPosted: 23.03.2009 02:27    Post subject: Reply with quote

Enig med mye av det du sier, men det er viktig å huske at Iversen vet nøyaktig hvor forsvarerne liker å pole ballen, det er stort sett samme sted hver eneste gang. Da kan han være på forskudd, og dermed vinne duellen.

Jeg fikk inntrykk av at Prica vant stort sett det som kom av oppspill mot ham, men at han ikke ble brukt så mye, kan hende fordi han ikke går i det vante rommet når han møter.

At Iversen løp mye mot Enga, det kan vel være, i alle fall hvis man bedømmer det etter hva vi er vant til fra den kanten, men han er ikke bevegelig nok når ballen nærmer seg sekstenmeteren. Han mangler mange av de frigjørende bevegelsene som kjennetegner storscorere foran målet, og jeg tror det er derfor vi relativt sjelden ser ham score spillemål i boksen.

Det er de bevegelsene Prica ser ut til å ha automatisert i større grad (selv om det kom null innlegg mot ham i forrige kamp). Når kanter og backer blir vante til å se etter hans bevegelser, tror jeg vi får mange flere scoringer på innlegg.
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 02:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Jeg fikk inntrykk av at Prica vant stort sett det som kom av oppspill mot ham, men at han ikke ble brukt så mye, kan hende fordi han ikke går i det vante rommet når han møter.

Aha, så det du sier er at.. i stedet for at den ene nye spilleren i troppen skal rette seg etter laget, som er det vanlige, så skal heller de ti andre spillerne på laget rette seg etter spilleren? Very Happy
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 03:20    Post subject: Reply with quote

Tror ærlig talt ikke det var det han mente, eller at du tror det?

Forøvrig tror jeg at en av hovedgrunnene til at Prica ikke kom så mye med i spillet var at resten av laget ikke var veldig interessert i å score så mange flere mål mot slutten av kampen. Synes han virket veldig ivrig/tent. At samspillet ikke sitter 100% i første forsøk er jo ikke oppsiktsvekkende. Tilslag, nærteknikk, duellstyrke, evne til å gå i bakrom; Jeg synes Prica viste at han har mye å bidra med for Rosenborg. Mot Tromsø håper jeg vi får stifte nærmere bekjentskap med Zahora også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.03.2009 14:47    Post subject: Reply with quote

"Der var flere danske klubber, der var interesseret," siger Rade Prica til sporten.tv2.dk uden at ville komme nærmere ind på, hvem det var.

"Men det var vigtigt for mig, at jeg ikke skulle lejes ud. Jeg ville have min familie med, og derfor var Rosenborg den bedste løsning," lyder det fra Prica, der bekræfter, at hans tildligere klub AaB var interesseret.

Læs mere: Danske klubber ville have Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegviks
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:40    Post subject: Reply with quote

Håper i vitterlighetens tegn han blir mer aktiv på defensive dødballer framover. Målet til Koppi vitnet jo om forsvarsspill på lik linje med Albelda mot Iversen andre scoring på Mestalla
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Som jeg har påpekt tidligere; Prica virker som en jævlig giddalaus spiller, til tider. Håper jeg har fått et feilaktig inntrykk av ham.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.03.2009 23:45    Post subject: Reply with quote

Han var da langt bedre enn Iversen idag som var dritdårlig når han kom på banen. Noe grusome motak og slurvete passningspill og var lite på nett. Når Iversen har spillt så har Rosenborg 2 - 2 i målstatistikk på det tre siste kampene. Iversen har mye å gå på og det har forsåvidt også Prica. Nå vil jeg se Zahora.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:47    Post subject: Reply with quote

Iversen hadde sikkert blitt bedre med lenger tid på banen. Resten av Rosenborglaget sleit jo også der ute de første 15 minuttene de spilte, var vel ikke bare snøen som gjorde det. Jeg vil også se Zahora, han kan godt settes innpå når det står 3-0 over Brann på Lerkendal.

Last edited by doris on 23.03.2009 23:48; edited 1 time in total
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:48    Post subject: Reply with quote

Målstatistikk, er det argumentet ditt for at Iversen har vært svakere enn Prica til nå i serien? Jeg personlig kan ikke fatte og begripe at du og et par andre mener at Prica har vært bedre enn Iversen så langt.

Enig i at Zahora burde få prøve seg. Jeg ble ganske så overrasket når Hamren valgte å sette innpå Iversen i stedet for ham i dag. Det får meg nok en gang til å stille spørsmål i om vi egentlig trengte både Zahora og Prica i utgangspunkter.
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Som jeg har påpekt tidligere; Prica virker som en jævlig giddalaus spiller, til tider. Håper jeg har fått et feilaktig inntrykk av ham.

Sitter litt med samme intrykket. Litt vel nonchalant!
longns
Veteran

PostPosted: 23.03.2009 23:51    Post subject: Reply with quote

Quote:

Det får meg nok en gang til å stille spørsmål i om vi egentlig trengte både Zahora og Prica i utgangspunkter.

Hørt om skader, form, og suspensjoner ?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.03.2009 23:58    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt at Prica var fantastik idag ,men en ser det på enkelte løp og vendinger at potensialet er stort. Borsett fra den ene duellen mot Koppinen så var han stort sett solid i lufta. Iversen sin prestasjon var rett og slett dårlig, målgreiene var bare et billig statisk poeng og jeg syntes faktisk Iversen var frisk både mot Viking og Vålerenga, men idag hadde han et dårlig innhopp.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 00:00    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hørt om skader, form, og suspensjoner ?

Ja, det er derfor man kunne kjøpt inn én av Prica/Zahora, for å kunne gi den ene av de og Iversen konkurranse seg i mellom, og avlastning når det behøves. Ja, for å kunne være forberedt når det kjem skader, form og suspensjoner. Men tre spillere til å kjempe om en plass.. det blir overkill, synes jeg.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 00:04    Post subject: Reply with quote

Overkill er neppe ordet.. Tipper vi kommer til å spille 442 i hjemmekampr mot mindre god motstand.. Da ble innkjøpene av både Prica og Zahora plutselig helt nødvendige i mine øyne.

Prica virker å være på gang, han trenger kamptrening, plasseringsevnen er fortsatt veldig varierende og med to tre kamper i bena tror jeg vi vil begynne å se det aller beste i ham Smile
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 00:04    Post subject: Reply with quote

Hamren har nok en lur tanke for hvordan han skal bruke dem. Tviler på at han ville ha Zahora inn som en tredjereserve hvis både Ivers og Prica blir skadd.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Tviler på at han ville ha Zahora inn som en tredjereserve hvis både Ivers og Prica blir skadd.

Kanskje/forhåpentligvis ikke Hamren nei, men Joko- derimot Wink
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 24.03.2009 02:01    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
zaphod81 wrote:

Aha, så det du sier er at.. i stedet for at den ene nye spilleren i troppen skal rette seg etter laget, som er det vanlige, så skal heller de ti andre spillerne på laget rette seg etter spilleren? Very Happy

Sorry, ser ikke helt hvordan det var dette jeg sa, selv med en god porsjon fantasi. Det jeg mente var at Prica ikke er samspilt med laget ennå, og følgelig ikke er like involvert som Iversen, som fikk annenhver pasning i fjor og i forfjor. Hva med et saklig argument i ny og ne?
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 24.03.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

Du skrev jo at laget ikke brukte Prica, ikke at Prica ikke gjorde seg spillbar nok.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 97, 98, 99  Next
Page 38 of 99

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb